18 vragen
 voor het trefwoord « Er loopt iets mis »
Ik kan het geld niet ontvangen omdat mijn naam foutief gespeld werd. Wie kan dit rechtzetten?
Alleen de verzender kan dat rechtzetten. Je moet hem of haar vragen om naar het Postkantoor of Ria-agentschap te gaan waar het geld is verstuurd en om daar je naam te laten aanpassen. Zodra dat is gebeurd, kan je het geld afhalen.
Ik wil de transactie betwisten: iemand anders heeft het geld afgehaald. Ik vermoed fraude.
Als iemand anders dan de bestemmeling het geld heeft opgehaald of als je fraude vermoedt, moet je de politie contacteren en een proces-verbaal laten opstellen. Neem ook contact op met de klantendienst van Ria Money Transfer. Ria doet er alles aan om het geld te recupereren of het bedrag van de geldtransfer terug te betalen aan de verzender. Dat kan even duren, want er moet bewezen worden dat noch de verzender noch de bestemmeling iets aan de frauduleuze afhaling kan doen.
De bediende wil geen duplicaat geven. Wat nu? Kan ik klacht indienen? Waar?
Onze excuses als er in het Postkantoor of Ria-agentschap iets fout liep. Je mag dat altijd melden aan de klantendienst van Ria Money Transfer.
Wat als mijn geld niet wordt afgehaald?
Als je bestemmeling na 40 dagen het geld niet heeft afgehaald, krijg je een sms met een nieuwe pincode. Daarmee kan je in je Postkantoor of een Ria-agentschap het geld zelf weer afhalen.
Ik ben de pincode kwijt. Wat kan ik doen?
Als je als verzender de pincode hebt verloren, kan je die opnieuw opvragen: in het Postkantoor of Ria-agentschap waar je het geld hebt verstuurd via de klantendienst van Ria Money Transfer. Als bestemmeling vraag je de verzender om de code opnieuw door te sturen.
Kan iemand die mijn code vindt het geld afhalen?
In het Postkantoor of Ria-agentschap wordt ook het identiteitsbewijs gecontroleerd om te zien of de opvrager wel de bestemmeling is.
Wat doe ik als de ontvanger zegt dat het geld niet aangekomen is/de transactie niet mogelijk is?
Als je bestemmeling problemen heeft om het geld op te halen, neem je het best contact op met de klantendienst van Ria Money Transfer.
Kan Ria me helpen mijn code terug te bezorgen?
Als je als verzender de pincode hebt verloren, kan je die opnieuw opvragen: in het Postkantoor of Ria-agentschap waar je het geld hebt verstuurd via de klantendienst van Ria Money Transfer. Als bestemmeling vraag je de verzender om de code opnieuw door te sturen.
Wat als er een fout is in de gegevens van de ontvanger?
Als je een fout hebt gemaakt in de naam van je bestemmeling, moet je in je Postkantoor of een Ria-agentschap de naam laten verbeteren. Pas daarna kan je bestemmeling het geld afhalen.
Kan de transactie aangepast worden? Hoelang duurt dat?
De transactie kan worden aangepast. Dat duurt maar enkele minuten.
De fout ligt bij bpost of Ria. Niet bij mij. Wat nu?
Kijk de gegevens van je geldtransfer altijd goed na voor je het formulier tekent en akkoord gaat. Het zijn die gegevens die de loketbediende gebruikt om je geld definitief te versturen. Als er toch een fout is gemaakt, moet je terug naar het Postkantoor of Ria-agentschap gaan waar je het geld verstuurde en de transactie aanpassen.
Ik ben mijn pincode kwijt, maar ik kan de verzender niet bereiken. Wat moet ik doen?
Alleen de verzender van het geld kan je de pincode van de geldtransfer opnieuw bezorgen. Blijf hem of haar contacteren.
Er staat maar een kleine fout in mijn naam en ik heb de pincode. Is dat niet genoeg?
De pincode alleen volstaat niet. De verzender moet je naam 100% juist opgeven. Je moet hem vragen om die kleine schrijf- of spelfout te gaan rechtzetten in het Postkantoor of Ria-agentschap waar hij het geld heeft verstuurd. Pas na de correctie van je naam kan je het geld afhalen.
Kan ik het geld zonder de code krijgen?
Je krijgt het bedrag alleen op vertoon van de code en je identiteitsbewijs.
Mijn naam is verkeerd gespeld. Wat moet ik doen om hem te laten aanpassen?
Als je naam verkeerd is gespeld, kan alleen de verzender hem aanpassen. Vraag hem om naar het Postkantoor of Ria-agentschap gaan waar hij het geld heeft verstuurd. Alleen daar kan hij je naam laten aanpassen. Zodra hij dat gedaan heeft, kan je het geld afhalen.
Wat als de transactie niet doorgaat door een fout in de transfer?
Als de transfer niet doorgaat door een fout, kan je terug naar het Postkantoor gaan en vragen om de gegevens van de transactie te corrigeren.
Moet ik als verzender voor een rechtzetting betalen?
Een naamswijziging is gratis.
Wat als ik de transactie wil stoppen/annuleren?
Zolang je bestemmeling het geld niet heeft afgehaald, kan je de geldtransfer stoppen of annuleren. Dat moet je in het Postkantoor of Ria-agentschap doen waar je het geld hebt verstuurd.