Mijn pakje is te laat geleverd. Wat nu?
We doen er alles aan om je pakje op tijd te bezorgen. Ben je niet tevreden over de termijn dat je pakje onderweg is geweest, neem dan contact op met de afzender van je pakje. Alleen hij kan klacht indienen voor late levering.
Pakje ontvangen
184
Mijn pakje is te laat aangekomen. Wat nu?
We doen er alles aan om je pakje op tijd te bezorgen. Ben je niet tevreden over de termijn dat je pakje onderweg is geweest, neem dan contact op met de afzender van je pakje. Alleen hij kan klacht indienen voor late levering.
Pakje ontvangen
184
Wanneer wordt mijn pakje geleverd?
Wij proberen steeds alle nationale pakjes de eerstvolgende werkdag af te leveren. Je kan via Track & Trace en de My bpost app steeds de status van je pakje volgen. Het aangegeven tijdslot is een indicatie, 95% van de pakjes wordt binnen dit tijdslot geleverd.
Mijn pakje volgen
187
Ik verwacht een pakje, maar heb geen barcode ontvangen. Wat nu?
Neem in dit geval contact op met de afzender van je pakje en vraag naar de barcode. Zonder barcode kunnen we je pakje helaas niet volgen via Track & Trace.
Mijn pakje volgen
187
Hoe weet ik wie de afzender van mijn pakje is?
Aan de hand van het barcodenummer van je pakje kan je via Track & Trace en de My bpost app de naam en het adres van de afzender raadplegen.
Mijn pakje volgen
187
Pakje verzenden: welke gegevens heb ik nodig?
Om je pakje correct af te leveren, hebben we de volgende gegevens nodig:
- Je adres. Dat is belangrijk als je pakje wordt teruggestuurd.
- Als je kiest voor een levering op een specifiek adres: voornaam, naam, straat, nummer, postcode, stad en e-mailadres van de bestemmeling. Zo kunnen we rekening houden met zijn leveringsvoorkeuren. Als je het pakje verzendt naar een Pakjesautomaat, is het e-mailadres verplicht.
- Als je kiest voor een levering in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat: kies een locatie uit de lijst. Deze optie is alleen mogelijk als je je verzendetiket online maakt.
Om je pakje te verzenden, moet je het gewicht van je pakje kennen.
Pakje buiten EU verzenden
- Vul het CN23-gedeelte/document volledig in en voeg een kopie toe (douanedocumenten):
- Op dit document dienen de verschillende velden ingevuld te worden:
- afzender
- geadresseerde
- HS-code (GS code): wereldwijd hanteren douanes de uniforme HS-code (Harmonized System) om goederen te identificeren. Raadpleeg FOD Financiën voor de juiste code.
- Land van oorsprong
- Details van de zending
- Op dit document dienen de verschillende velden ingevuld te worden:
- Voeg altijd twee exemplaren van de factuur of pro forma factuur toe
- Voor zendingen met een waarde van meer dan € 1.000 voeg je ook een Enig Administratief Document toe.


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Neem contact met ons op.
Bellen
Maandag - vrijdag :
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 18.00 u.
Zaterdag :
09.00 - 13.00 u.
Zonaal Tarief. Wachttijden kunnen variëren.