7 vragen
 voor het trefwoord « Verzenden met ontvangstbewijs »
Wat als de bestemmeling mijn aangetekende zending met ontvangstbewijs niet komt afhalen?
Als de bestemmeling niet thuis is, laat de postbode een afwezigheidsbericht achter. De bestemmeling heeft dan 15 kalenderdagen tijd om je aangetekende zending met ontvangstbewijs af te halen (in het Postkantoor of PostPunt vermeld op het afwezigheidsbericht). Als de bestemmeling je zending niet afhaalt binnen de 15 kalenderdagen, wordt deze terug naar jou verzonden. Zorg er dus voor dat je naam en adres duidelijk vermeld staan op je zending.
Hoe werkt een aangetekende zending met ontvangstbewijs?
Bij een ontvangstbewijs voor je aangetekende zending moet de geadresseerde een document bij ontvangst aftekenen met zijn naam, handtekenening en datum. Zo ben je zeker dat wel degelijk de geadresseerde, en niet iemand anders, je zending heeft ontvangen. Het document wordt vervolgens naar jou verzonden. Dit geldt als een rechtsgeldig bewijs bij betwisting.
Hoeveel kost een ontvangstbewijs?
Je kan de prijs voor een ontvangstbewijs berekenen via onze prijscalculator.
Kan ik een ontvangstbewijs online aanvragen?
Je kan een ontvangstbewijs niet online aanvragen. Je kan het enkel aanvragen in een Postkantoor of PostPunt.
Kan ik het ontvangstbewijs van de ontvanger opvragen bij bpost?
Na aftekening stuurt bpost je het ontvangstbewijs. Je ontvangstbewijs is niet online beschikbaar. Neem contact op met bpost als je geen ontvangstbewijs hebt ontvangen.
Mag iemand anders dan de geadresseerde een ontvangstbewijs aftekenen?
Enkel wie een volmacht van de geadresseerde kan voorleggen mag het ontvangstbewijs ook aftekenen.
Waar kan ik een ontvangstbewijs aanvragen?
Je kan een ontvangstbewijs aanvragen in een Postkantoor of PostPunt.