Hoe en waar kan ik een ontvangstbewijs aanvragen?

Je kan een aangetekende zending met ontvangstbewijs op 3 manieren aanvragen:

Ontvangstbewijs via de My bpost app aanvragen

Doorloop de volgende stappen:

  • Open de app en kies ‘aangetekende zending’ uit de lijst van producten die je kan verzenden.
  • Selecteer bij de extra opties 'digitaal bericht van ontvangst'.
  • Rond je bestelling af en je ontvangstbewijs is aangevraagd.
  • Nadat de postbode je aangetekende zending heeft bezorgd bij de bestemmeling, ontvang jij het afgetekende ontvangstbewijs in de app.

Ontvangstbewijs via onze online verzendtool aanvragen

Doorloop de volgende stappen:

  • Ga naar de tool en kies ‘Aangetekende zending’. Selecteer het formaat van je brief en maak een account aan of meld je aan.
  • Selecteer bij de extra opties ‘digitaal bericht van ontvangst’.
  • Rond je bestelling af en je ontvangstbewijs is aangevraagd.
  • Nadat de postbode je aangetekende zending heeft bezorgd bij de bestemmeling, ontvang jij het afgetekende ontvangstbewijs in je account.

Ontvangstbewijs in een Postkantoor of PostPunt aanvragen

Doorloop de volgende stappen:

  • Ga naar een Postkantoor of PostPunt en vraag naast een afgiftebewijs om een ontvangstbewijs.
  • Vul beide documenten in.
  • Vink het vakje ontvangstbewijs aan op het etiket met de streepjescode en op het afgiftebewijs.
  • Kleef het ontvangstbewijs op de achterkant van de zending door een van de zelfklevende strookjes op de voorkant van de zending te vouwen.
  • Geef je zending met ontvangstbewijs en afgiftebewijs af in een Postkantoor of PostPunt.
  • Nadat de postbode je aangetekende zending heeft bezorgd bij de bestemmeling, ontvang jij je het afgetekende ontvangstbewijs erna in je brievenbus.

 

 

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 18.00 u.

Zaterdag :
09.00 - 13.00 u.

Zonaal Tarief. Wachttijden kunnen variëren.