7 vragen
 voor het trefwoord « Gegevens van de transactie wijzigen »
Ik kan het geld niet ontvangen omdat mijn naam foutief gespeld werd. Wie kan dit rechtzetten?
Alleen de verzender kan dat rechtzetten. Je moet hem of haar vragen om naar het Postkantoor of Ria-agentschap te gaan waar het geld is verstuurd en om daar je naam te laten aanpassen. Zodra dat is gebeurd, kan je het geld afhalen.
Wat als er een fout is in de gegevens van de ontvanger?
Als je een fout hebt gemaakt in de naam van je bestemmeling, moet je in je Postkantoor of een Ria-agentschap de naam laten verbeteren. Pas daarna kan je bestemmeling het geld afhalen.
Kan de transactie aangepast worden? Hoelang duurt dat?
De transactie kan worden aangepast. Dat duurt maar enkele minuten.
Er staat maar een kleine fout in mijn naam en ik heb de pincode. Is dat niet genoeg?
De pincode alleen volstaat niet. De verzender moet je naam 100% juist opgeven. Je moet hem vragen om die kleine schrijf- of spelfout te gaan rechtzetten in het Postkantoor of Ria-agentschap waar hij het geld heeft verstuurd. Pas na de correctie van je naam kan je het geld afhalen.
Wat als de transactie niet doorgaat door een fout in de transfer?
Als de transfer niet doorgaat door een fout, kan je terug naar het Postkantoor gaan en vragen om de gegevens van de transactie te corrigeren.
Mijn naam is verkeerd gespeld. Wat moet ik doen om hem te laten aanpassen?
Als je naam verkeerd is gespeld, kan alleen de verzender hem aanpassen. Vraag hem om naar het Postkantoor of Ria-agentschap gaan waar hij het geld heeft verstuurd. Alleen daar kan hij je naam laten aanpassen. Zodra hij dat gedaan heeft, kan je het geld afhalen.
Moet ik als verzender voor een rechtzetting betalen?
Een naamswijziging is gratis.