Waarom moet ik de afzender contacteren als mijn pakje niet geleverd is?

De meeste afzenders hebben vaste afspraken met bpost voor verloren pakjes. Alleen de afzender kan een klacht indienen voor een verloren pakje omdat de afzender bpost betaalt voor de verzending.

Hij moet hiervoor wel bepaalde termijnen respecteren maar ondertussen kan hij, in samenspraak met jou, beslissen om het pakje opnieuw te sturen of om je terug te betalen.

Heeft je pakje toch al een status Afgeleverd op onze Track & Trace, maar je hebt het niet ontvangen? Kijk dan nog even volgende mogelijkheden na voor je je afzender contacteert:

  • Vraag na of iemand anders (je buur of medebewoner) je pakje heeft ontvangen.
  • Als het om een klein pakje gaat, kan het zijn dat de postbode het in de brievenbus heeft afgeleverd.
  • Je pakje kan ook afgeleverd zijn volgens je leveringsvoorkeuren (meteen in een Afhaalpunt, op je veilige plaats, bij je buur).
  • Kijk ook zeker na of je geen afwezigheidsbericht van de postbode in je brievenbus hebt ontvangen. Daarop staat waar je pakje naartoe is.

Het is mogelijk dat je afzender je vraagt om te bevestigen dat je het pakje niet ontving via een e-mail of ondertekend document wanneer het pakje verstuurd werd met garantie.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Chatten via Track & Trace

Voor vragen over je pakje

Loader not found
Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 18.00 u.

Zaterdag :
09.00 - 13.00 u.

Zonaal Tarief. Wachttijden kunnen variëren.