Heb ik een bewijs nodig dat mijn retour is verzonden als ik het geld van mijn aankoop terug wil?

De oorspronkelijke afzender van je pakje bepaalt of je hem een verzendingsbewijs moet kunnen voorleggen om het geld van je aankoop terug te krijgen.

In het Postkantoor of PostPunt wordt de barcode van het etiket gescand om het pakje te verzenden. De oorspronkelijke afzender ziet in onze Track & Trace-tool wanneer die scan is gebeurd. Je kan altijd zelf een screenshot van Track & Trace of de My bpost app nemen en die als bewijs naar hem doormailen.

Als je zelf een verzendetiket in een Postkantoor of PostPunt koopt, kan je om een Afgiftebewijs vragen en de oorspronkelijke afzender daarvan een kopie bezorgen.

Via de optie 'Ontvangstbewijs' kan je online en in je Postkantoor of PostPunt ook om een ontvangstbevestiging via sms of e-mail vragen. Zodra je retourzending dan wordt afgeleverd of in een afhaalpunt wordt afgehaald, krijg je een e-mail of sms.

Volstaat dat voor de afzender allemaal niet als bewijs, neem dan contact op met onze klantendienst.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 18.00 u.

Zaterdag :
09.00 - 13.00 u.

Zonaal Tarief. Wachttijden kunnen variëren.