4 vragen
 voor het trefwoord « Mijn post is beschadigd »
Mijn brief is beschadigd. Wat is er gebeurd?
Het is mogelijk dat onze sorteermachines de omslag beschadigden. Dat gebeurt soms bij dikke brieven of brieven met een bijzonder formaat. In dat geval kiest de verzender beter voor een versterkte omslag of een pakje. Als de verzender een belangrijke brief wil verzenden, dan raden we hem aan om een aangetekende zending (eventueel met Aangegeven Waarde) te gebruiken. Jij als bestemmeling moet dan tekenen voor ontvangst. Hij kan ook kiezen voor een Bewijs van ontvangst via sms of e-mail. En hij kan de inhoud van je brief laten verzekeren. Let op: het is verboden om geld te verzenden. Indien je toch vindt dat je brief onterecht beschadigd werd kan je ons dit melden via het online formulier onderaan deze pagina. Let op: enkel de afzender kan een vergoeding ontvangen voor een beschadigde zending. Als je een klacht in wil dienen, dan kan dat via onze klantendienst. Kijk in de algemene voorwaarden.
Ik ontving een brief die al geopend is. Hoe kan dat?
bpost opent in principe geen brieven. Er zijn een aantal redenen waarom we de brief wel openen (kijk in de algemene voorwaarden):
  • We kunnen de brief niet bezorgen bij de bestemmeling en er staat geen retouradres op. We openen de brief dan om de verzender te identificeren. Zo kunnen we de brief terugbezorgen.
  • Onze sorteermachines beschadigden de omslag. Dat gebeurt soms bij dikke brieven. In dat geval kiest de verzender beter voor een versterkte omslag of een pakje.
Als de verzender een belangrijke brief wil verzenden, dan raden we hem aan om een Aangetekende Zending te gebruiken. Jij als bestemmeling moet dan tekenen voor ontvangst. Hij kan ook kiezen voor een Bewijs van ontvangst via sms of e-mail. En hij kan de inhoud van je brief laten verzekeren. Let op: het is verboden om geld te verzenden. Indien je toch vindt dat je brief onterecht beschadigd werd kan je ons dit melden via het online formulier onderaan deze pagina. Let op: enkel de afzender kan een vergoeding ontvangen voor een beschadigde zending. Kijk voor meer informatie in de algemene voorwaarden.
Mijn Mobile Postcard kwam beschadigd aan. Wat kan ik doen?
Onze excuses dat je kaart beschadigd werd. Je kan dit melden bij onze klantendienst bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina.
Mijn huwelijks- of geboortekaartjes zijn beschadigd bezorgd. Wat nu?
Onze excuses voor de beschadiging. Indien je hiervoor een klacht wil indienen, contacteer je best onze klantendienst. Je kan dit doen via het online formulier onderaan deze pagina.