22 vragen
 voor het trefwoord « Er loopt iets mis »

Je kan een klacht indienen als verzender van het pakje, niet als bestemmeling. Vul hiervoor bij voorkeur het online formulier in onderaan deze pagina. Je krijgt een antwoord binnen de week.

De meeste afzenders hebben vaste afspraken met bpost voor verloren en beschadigde pakjes. Alleen jij als afzender kan een dossier laten openen voor een verloren of beschadigd pakje omdat jij bpost betaalt voor de verzending.

Neem best zo snel mogelijk contact op met ons via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen. In geval van schade moet je klacht bij ons ingediend worden binnen de 7 kalenderdagen.

Als je pakje niet werd afgeleverd, controleer je eerst de status van je zending via Track & Trace of de My bpost app. Neem dan contact op met onze klantendienst. Als het niet duidelijk is waar je pakje naartoe is, neem je best contact op met onze klantendienst via het online formulier onderaan deze pagina.

Het kan heel soms gebeuren dat een pakje langer dan verwacht onderweg is. Als de status van je Track & Trace meer dan 2 weken na verzending nog niet is veranderd, neem dan contact op met onze klantendienst bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen.

Enkel de afzender kan hiervoor een dossier laten openen bij ons. Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met je afzender.

Als de status van je pakje niet verandert in Track & Trace kunnen er verschillende oorzaken zijn:

  • Je pakje heeft vertraging.
  • Onze collega's in het buitenland geven geen Track & Trace-informatie over je pakje.

Als de status van je pakje meer dan 2 weken onveranderd blijft en de bestemmeling ontving nog niets, neem dan contact op met onze klantendienst bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen.

Enkel de afzender kan hiervoor een dossier laten openen bij ons. Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met je afzender.

De meeste afzenders hebben vaste afspraken met bpost voor verloren en beschadigde pakjes. Alleen jij als afzender kan een dossier laten openen voor een verloren of beschadigd pakje omdat jij bpost betaalt voor de verzending.

Neem best zo snel mogelijk contact op met ons via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen. In geval van schade moet je klacht bij ons ingediend worden binnen de 7 kalenderdagen.

Controleer de status van je pakje in de Track & Trace. Als er 2 weken lang niets verandert, neem dan contact op met onze klantendienst bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen.

Enkel de afzender kan hiervoor een dossier laten openen bij ons. Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met je afzender.

Als de status in Track & Trace meer dan 2 weken onveranderd blijft, of je pakje heeft de status ‘afgeleverd’, maar de bestemmeling vindt het niet, liep er wellicht iets mis.

Je neemt dan best contact op met de klantendienst via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen.

Enkel de afzender kan hiervoor een dossier laten openen bij ons. Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met je afzender.

  • Vraag aan de bestemmeling of hij al in zijn brievenbus heeft gekeken of iemand anders het pakje in ontvangst heeft genomen.
  • Vraag aan de bestemmeling of het pakje werd afgeleverd bij de buren of op een veilige plaats, al of niet volgens zijn leveringsvoorkeuren.
    Als hij het pakje nergens vindt, neem dan contact op met onze klantendienst. Dat doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen. Hou het nummer van de barcode of de referentie bij de hand.

Enkel jij als afzender kan hiervoor een dossier laten openen bij ons.

    bpost is niet aansprakelijk als de bestemmeling het bedrag niet betaalt. Daarom raden wij je aan om een garantie te nemen als bescherming tegen verlies. In de basisgarantie zit een tussenkomst van € 500 voor goederen en € 15 voor documenten.

    Om een aanvraag tot schadevergoeding in te dienen, neem je best contact op met onze klantendienst via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen. In geval van schade moet de klacht bij ons ingediend worden binnen de 7 kalenderdagen.

     

    bpost levert je pakje op basis van het vermelde adres. Als je bestemmeling daar niet (meer) woont, registreren wij dat het adres niet correct is of dat de bestemmeling er niet meer woont. bpost stuurt het pakje terug naar jou.

    Als je vindt dat je pakje onterecht naar jouw werd teruggestuurd, kan je dit melden via het online formulier onderaan deze pagina.

    Vooraleer je naar de politie stapt om diefstal van je pakje aan te geven, controleer je het best de status van je verzending via Track & Trace. Als je pakje niet aankomt, kan je een klacht indienen als afzender van het pakje, niet als bestemmeling. Enkel de afzender kan een klacht indienen voor een verloren pakje omdat de afzender bpost betaalt voor de verzending.

    Je doet dit best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen

    Enkel de afzender kan hiervoor een dossier laten openen bij ons. Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met je afzender.

    Omdat jij de afzender bent, dien jij de aanvraag in tot schadevergoeding. De vergoeding is afhankelijk van het soort verzending:

    • Standaard: de verzendkosten worden vergoed volgens de CMR-regelgeving.
    • Optie met garantie en handtekening voor ontvangst: compensatie tot € 500 voor goederen en € 15 voor documenten.

    Om een aanvraag tot schadevergoeding in te dienen contacteer je onze klantendienst, bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen. In geval van schade moet de klacht bij ons ingediend worden binnen de 7 kalenderdagen.

    Als de bestemmeling het pakje weigert, bezorgt de postbode het terug aan bpost en wordt het naar jou teruggestuurd.

    Dat is afhankelijk van geval tot geval. Als je pakje verloren of beschadigd is en je een aanvraag tot schadevergoeding wil indienen, neem je best contact op met onze klantendienst via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen. In geval van schade moet de klacht bij ons ingediend worden binnen de 7 kalenderdagen.

    Ik ben de ontvanger

    Als je de ontvanger bent van het pakje kan je zelf geen klacht indienen. Gelukkig hebben de meeste afzenders vaste afspraken met bpost voor verloren en beschadigde pakjes. Neem daarom contact op met de afzender om samen te kijken wat de beste oplossing is voor je bestelling (bv. je bestelling opnieuw laten verzenden of een terugbetaling ontvangen).
    Heb je een beschadigd pakje ontvangen, neem dan zeker binnen de 7 dagen na ontvangst contact op met de afzender en bezorg hem foto’s van de beschadigde verpakking en inhoud.

    Ik ben de afzender

    Als je de afzender bent van het pakje kan je het best onze klantendienst contacteren via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om je dossier te behandelen. In geval van schade moet je klacht bij ons ingediend worden binnen de 7 kalenderdagen.