Hoe kan ik een klacht indienen bij verlies, beschadiging of niet-bezorging van mijn pakje?

Je kan enkel een klacht indienen bij bpost als afzender van het pakje, niet als ontvanger. Gelukkig hebben de meeste afzenders vaste afspreken voor verloren en beschadigde pakjes.

Ben jij de ontvanger, neem dan contact op met de afzender om samen te kijken wat de beste oplossing is voor je bestelling (bv. je bestelling opnieuw laten verzenden of een terugbetaling ontvangen).

Heb je een beschadigd pakje ontvangen, neem dan zeker binnen de 7 dagen na ontvangst contact op met de afzender en bezorg hem foto’s van de beschadigde verpakking en inhoud.

Neem ook in de volgende gevallen contact op met de afzender zodat hij een onderzoek kan starten:

  • Als de status van je pakje dat binnen België wordt verzonden al meerdere opeenvolgende werkdagen niet meer verandert.
  • Als de status van je pakje van of naar een buurland al minstens 5 werkdagen niet meer verandert.
  • Als je pakje van of naar een ander land al minstens 10 werkdagen niet meer verandert.

Ben jij de afzender, start dan een onderzoek naar je pakje via onderstaande online formulier. In geval van schade moet je klacht bij bpost binnen de 7 kalenderdagen worden ingediend.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 18.00 u.

Zaterdag :
09.00 - 13.00 u.

Zonaal Tarief. Wachttijden kunnen variëren.

Online formulier (voor afzenders)

Meld een niet-geleverde of beschadigde zending via ons formulier. Hou de barcode en postcode van de ontvanger bij de hand.