Wanneer voeg ik een ontvangstbewijs toe aan mijn aangetekende zending?

Je kan een ontvangstbewijs toevoegen wanneer je graag een formeel en schriftelijk bewijs wil dat de geadresseerde je zending heeft ontvangen. De bestemmeling moet bij ontvangst aftekenen met zijn naam, handtekening en de datum. Daarna krijg jij dit bewijs als extra bevestiging. In geval van betwisting is een ontvangstbewijs rechtsgeldig.

Je kan een ontvangstbewijs toevoegen bij:

  • officiële, vertrouwelijke, originele documenten
  • opzegging van huur-, verzekerings-, energiecontract ...
  • zendingen voor verzekerings-, telefooncontracten ...
  • officiële briefwisseling met je werkgever
  • een geschil, documenten over je gezondheid of waaraan je waarde hecht

In sommige gevallen is een ontvangstbewijs verplicht bij wet. Vraag ernaar in je Postkantoor of PostPunt, of via de My bpost app.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.