45 vragen
 voor het trefwoord « My bpaid »
Hoe bekijk ik het saldo op mijn bpaidkaart?
Je kan het saldo van je bpaidkaart op 4 manieren bekijken:
  • Download de gratis My bpaid-app en log in met je e-mailadres.
  • Log in op de My bpaid-website en kies de kaart waarvan je het saldo wil bekijken.
  • Bel onze klantendienst en druk toets 1 in. Toets daarna de 12-cijferige identificatiecode (BIC, 100/xxxx/xxxxx) in die op de achterkant van je kaart staat.
  • Stuur een sms naar 3322 (€ 0,50 per verstuurde en ontvangen sms) met de 12-cijferige identificatiecode op de achterkant van je kaart. Binnen enkele minuten krijg je een sms met het saldo van je kaart. Gebruik altijd het gsm-nummer waarmee je je bpaidkaart hebt geactiveerd.
Je kan je saldo niet opvragen aan een geldautomaat of in een Postkantoor of PostPunt. 
Hoe doe ik een online aankoop met Mastercard Identity Check (3D-Secure)?
Hoe doe ik een online aankoop met Mastercard Identity Check (3D-Secure)? Steeds meer webshops en e-commerce websites maken gebruiken van de 3D-Secure-beveiligingstechnologie voor online betalingen. Je kan deze beveiliging herkennen aan volgende logo:3D-SecureNaast de gegevens die je gewoonlijks ingeeft bij een online betaling zal je een extra verificatiemethode moeten kiezen: Via sms en wachtwoord. Bij de beveiliging van je kaart heb je een wachtwoord aangemaakt. Bij deze methode ontvang je een sms met verificatiecode die je samen met het wachtwoord invoert. Via de My bpaid-app. Is je bpaidkaart beveiligd met een mPIN, dan ontvang je een notificatie op je smartphone die de My bpaid-app opent. Voer de gevraagde mPIN-code in (of gebruik face ID of de vingerafdrukscanner) om de betaling uit te voeren. Is je kaart nog niet beveiligd met 3D-Secure?
  • Lees hoe je 3D-Secure activeert op je bpaidkaart via de My bpaid-app
  • Lees hoe je 3D-Secure wachtwoord aanmaakt via het My bpaid-portaal.
Ik betaalde met mijn bpaidkaart, maar de betaling is niet succesvol afgerond. Gaat er nu geld van mijn kaart?
Er gaat geen geld van je bpaidkaart als de betaling niet succesvol is afgerond.
Hoe download ik de My bpaid-app?
Download de My bpaid-app :  In de App Store (iOS) In Google Play (Android) Ga naar de beveiligde My bpaid-website en klik op 'Nieuwe klant? Creëer mijn My bpaid-profiel'.

Geef gerust een positieve beoordeling en review als de app je bevalt.
Ik heb mijn verificatiecode voor de Mastercard Identity Check niet ontvangen, wat nu?
  Als je geen sms krijgt of geen brief binnen de 5 werkdagen, neem dan contact op met onze Klantendienst of ga langs in een Postkantoor. Hoe lang blijft de verificatiecode geldig?
  • Verificatiecode per post: 30 dagen vanaf de aanvraag. Als je intussen een nieuwe code aanvraagt, en je krijgt toch die eerste code nog toegestuurd, dan zal die niet meer geldig zijn.
  • Verificatiecode per sms: 24 uur vanaf de aanvraag
Heb ik een account nodig om mijn saldo te bekijken?
Ja, je moet een profiel aanmaken in de My bpaid-app of op de beveiligde My bpaid-website. Klik op 'Inloggen' en daarna op 'Nu registreren'.
Wat als ik 3D-Secure niet activeer op mijn bpaidkaart?
Als je 3D-Secure niet activeert op je bpaidkaart, zal je op steeds meer websites geen aankopen meer kunnen doen. Je kan 3D-Secure herkennen aan het volgende logo3D-Secure. Momenteel kan je op heel wat andere sites wel nog terecht zonder deze beveiliging. Is je kaart nog niet beveiligd met 3D-Secure?
  • Lees hoe je 3D-Secure activeert op je bpaidkaart via de My bpaid-app
  • Lees hoe je 3D-Secure wachtwoord aanmaakt via het My bpaid-portaal.
Kan ik mijn verrichtingen zien in de My bpaid-app?
In de My bpaid-app kan je je saldo en de geschiedenis van je betalingen van de laatste 13 maanden zien.
Ik heb mijn verificatiecode via SMS niet ontvangen. Wat nu?
Je ontvangt de code van 8810 of bpaid. Controleer of:
  • Dat nummer niet geblokkeerd is op je toestel of door je telecomoperator
  • Je een goede gsm-ontvangst hebt
  • Je het juiste gsm-nummer registreerde op de website van My bpaid
Afhankelijk van waar je bent, kan het zijn dat je sms met vertraging of helemaal niet komt. In het laatste geval vraag je het best een nieuwe code aan.
Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen? (Ik heb een smartphone en ik heb de app gedownload.)
Om online op beveiligde sites te betalen, moet je de My bpaid-app aan je kaart koppelen. Let op: als je je bpaidkaart voor 18/11/2019 hebt gekocht en ze sindsdien niet meer in een Postkantoor hebt opgeladen, kan het zijn dat je gsm-nummer nog niet in onze systemen staat. Volg deze stappen zodra je de app hebt gedownload:
  • Maak je profiel aan en log in.
  • Kies de kaarten die je wil registreren.
  • Bevestig je gsm-nummer als we het kennen of registreer je smartphone en krijg een 5-cijferige identificatiecode met de post.
  • Voer de activatiecode in die je via sms hebt gekregen.
  • Stel je mPIN-code in (je beveiligde en persoonlijke 6-cijferige wachtwoord).
  • Schakel biometrische gegevens in als je smartphone biometrie ondersteunt.
  • Hoe maak ik een My bpaid-profiel aan?
    Download de app op Google Play of in de App Store om je profiel aan te maken. Als je geen smartphone hebt, kan je je profiel aanmaken in het My bpaid-portaal.
    Waarom wordt mijn verificatiecode niet aanvaard?
    Dit kan er mis zijn met je verificatiecode:
    • Fout: je hebt 3 pogingen om de code correct op de website in te geven. Na die 3 pogingen moet je een nieuwe code aanvragen.
    • Vervallen: je code blijft om veiligheidsredenen 10 minuten geldig. Als je de code niet binnen die tijd gebruikt, moet je een nieuwe aanvragen.
    Waarvoor dient de mPIN-code?
    De mPIN-code is de 6-cijferige code die je moet instellen om je smartphone in de My bpaid-app te registreren. Je hebt de code ook nodig als je geen biometrische gegevens gebruikt om je online betalingen te bevestigen. Je mPIN-code is vertrouwelijk, alleen jij kent ze. Ze beschermt je tegen fraude met je kaart wanneer je online aan het shoppen bent. Volg de instructies in de My bpaid-app om je wachtwoord aan te maken. Dat duurt maar enkele minuten. Wil je meer weten? Ga naar de vraag 'Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen?'.
    Ik ben mijn wachtwoord voor de My bpaid-app vergeten. Wat moet ik doen?
    Klik in de My bpaid-app of op de My bpaid-website op 'Paswoord vergeten'. Vul je e-mailadres in. Je krijgt een e-mail met een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Je kan je wachtwoord wijzigen wanneer je maar wil. Ga naar 'Mijn account' en kies 'E-mailadres en paswoord'. Ook daar kan je je wachtwoord veranderen.
    Kan ik mijn bpaidkaart bij verlies of diefstal via de app blokkeren?
    Nee, maar in de My bpaid-app vind je onder 'Meer/Kaart blokkeren' het telefoonnummer dat je moet bellen. Of neem contact op met onze klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je kaart te blokkeren.
    Hoe verander ik een gsm-nummer in de My bpaid-app?
    Het is niet mogelijk om een gsm-nummer te veranderen of toe te voegen in de My bpaid-app. Je kan dat wel via de My bpaid-website doen.
    Hoe worden online betalingen met mijn bpaidkaart beveiligd?
    Verschillende webwinkels gebruiken al de Mastercard Identity Check (of 3D Secure). Die beschermt je tegen mogelijk misbruik. Het is een eenmalige code die je invoert bij de betaling. Naast de gebruikelijke informatie (voornaam, naam, vervaldatum van je kaart en cvc-code) word je gevraagd om ook deze gegevens in te voeren:
    • Een verificatiecode die je via sms ontvangt, van het nummer 8810 of bpaid. Die eenmalige code is een extra beveiliging om je te identificeren.
    • Je 3D-Secure-wachtwoord
    Om bpaid te gebruiken op websites die de Mastercard Identity Check hanteren heb je dus nodig:
    • Een account op My bpaid
    • Een gsm-nummer gekoppeld aan je account op My bpaid.
    • Een 3D-Secure-wachtwoord (via de My bpaid-website)
    Ik registreerde mij voor de eerste keer in de app, maar kreeg geen bevestiging daarvan. Wat moet ik doen?
    Als je je voor de eerste keer registreert, sturen we je een bevestigingsmail. Krijg je die niet binnen de 10 minuten, volg dan deze stappen:
    • Kijk of de bevestigingsmail niet is opgeslagen in de spamfolder of map ongewenste e-mail van je mailbox.
    • Log opnieuw in met de gegevens die je net hebt aangemaakt en vraag om een nieuwe bevestigingsmail te sturen.
    • Neem contact op met onze klantendienst als je de mail daarna nog altijd niet vindt.
    Krijg ik een overzicht van mijn uitgaven op papier of e-mail?
    Je krijgt het overzicht van je verrichtingen niet op papier of in je mailbox. Maar je vindt de lijst snel en makkelijk in de My bpaid app of op de bpaid website.
    Kan ik mijn e-mailadres veranderen in de app?
    Absoluut. Ga naar 'Mijn account' en kies 'E-mailadres en paswoord'. Daar kan je je e-mailadres veranderen.
    Ontvang ik de verificatiecode ook per sms als ik online aankoop in het buitenland?
    Als je een code aanvraagt voor een aankoop met Mastercard Identity Check, dan ontvang je die ook per sms als je in het buitenland bent. Je krijgt een bericht van 8810 of bpaid. Afhankelijk van waar je bent, kan het zijn dat je sms met vertraging of helemaal niet komt. In het laatste geval vraag je het best een nieuwe code aan.
    Hoe weet ik welke websites werken met de Mastercard Identity Check?
    Je weet of een webshop al dan niet de Mastercard Identity Check gebruikt als het logo op de homepagina van de webshop of op het scherm verschijnt bij de betaalprocedure. Het volgende logo wordt dan getoond:Logo Mastercard
    Ik kreeg een mail om mijn persoonlijke gegevens door te geven voor de Master Identity Check (3D-Secure). Wat moet ik doen?
    We vragen nooit de gegevens van je bpaid Mastercard-nummer of je 3D Secure-wachtwoord via e-mail. Als je toch zo'n mail krijgt, gaat het waarschijnlijk om fraude. Reageer dus niet.
    Hoe valideer ik een online betaling?
    Om een online betaling met de My bpaid-app te valideren, moet je de app openen via de melding die je krijgt. Je identificeert je met je 6-cijferige mPIN-code, je vingerafdruk of gezichtsherkenning.
    Hoe betaal ik op een beveiligde site met mijn bpaidkaart?
    De meeste webshops zijn 3D-beveiligd. Dat wil zeggen dat je bij een aankoop je betaling moet valideren met de informatie op je bpaidkaart (naam, voornaam, vervaldatum en de CVC-code op de achterkant van je kaart) en de mPIN-code die je in de app hebt geregistreerd, je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Heb je nog geen My bpaid-profiel aangemaakt, ga dan naar de vraag 'Hoe maak ik een My bpaid-profiel aan?'.
    Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen? (Ik heb geen smartphone.)
    Heb je je bpaidkaart voor 18/11/2019 gekocht en ze sindsdien niet meer in een Postkantoor opgeladen? Volg deze stappen:
    • Maak een My bpaid-profiel aan, als je dat nog niet hebt gedaan.
    • Koppel een gsm-nummer aan je bpaidkaart. Je kan:
    • My bpaid vragen om je per post een identificatiecode te sturen.
    • Naar een Postkantoor gaan om je bpaidkaart te herladen en je gsm-nummer op te geven. Elke bpaidkaart moet gekoppeld zijn aan 1 gsm-nummer. Je kan hetzelfde gsm-nummer wel voor verschillende kaarten gebruiken.
    • Ga terug naar My bpaid en voer je identificatiecode in. Daar kan je je veilige wachtwoord instellen en het gsm-nummer invoeren dat je voor je online aankopen zal gebruiken.
    Heb je je bpaid kaart na 18/11/2019 gekocht? Volg deze stappen:
    • Maak een My bpaid-profiel aan, als je dat nog niet hebt gedaan.
    • Vraag een identificatiecode aan via My bpaid. Die krijg je via sms.
    • Ga terug naar My bpaid en voer je identificatiecode in. Daar kan je je veilige wachtwoord instellen en het gsm-nummer invoeren dat je voor je online aankopen zal gebruiken.
    Kan ik mijn wachtwoord wijzigen in de My bpaid-app?
    Ja, je kan je wachtwoord wijzigen in de My bpaid-app. Ga via 'Mijn Account' naar 'Veiligheid' en klik op 'E-mailadres'. Kies bij 'Paswoord' voor 'Paswoord wijzigen'.
    Hoeveel kost de My bpaid-app?
    De My bpaid-app is toegankelijk voor alle bpaid-klanten en is helemaal gratis.
    Ik heb 3 verkeerde codes ingevoerd tijdens een online betaling. Wat moet ik doen?
    Als je 3 keer de verkeerde mPIN-code invoert, kan je je online betalingen niet meer met de bpaid-app valideren. Je moet je smartphone opnieuw registreren.
    Ik wil een beveiligde betaling valideren via de My bpaid-app maar ik krijg geen melding. Wat moet ik doen?
    Voer volgende controles uit:
    • Heb je je smartphone geregistreerd om online betalingen te valideren via het menu 'Kaart beheren'?
    • Heb je je bpaidkaart geregistreerd via het menu 'Kaart beheren'?
    • Heb je op de betalingspagina de authenticatiemethode 'via de app' geselecteerd?
    • Heb je in de instellingen van je smartphone geactiveerd dat je meldingen van je My bpaid-app wil krijgen?
    • Is je smartphone verbonden met wifi of 4G?
    Ik heb geen validatiemail gekregen nadat ik me in de app had geregistreerd. Wat kan ik doen?
    Als je je voor de eerste keer registreert, sturen we je een bevestigingsmail. Krijg je die niet binnen de 10 minuten, volg dan deze stappen:
    • Kijk of de bevestigingsmail niet is opgeslagen in de spamfolder of map ongewenste e-mail van je mailbox.
    • Log opnieuw in met de gegevens die je net hebt aangemaakt en vraag om een nieuwe bevestigingsmail te sturen.
    • Neem contact op met onze klantendienst als je de mail daarna nog altijd niet vindt.
    Ondersteunt de My bpaid-app biometrie?
    Ja, de My bpaid-app ondersteunt biometrie. Gebruik afhankelijk van wat je smartphone ondersteunt je vingerafdruk of gezichtsherkenning om in te loggen in de app of om je beveiligde online betalingen te valideren. 
    Ik heb een nieuwe smartphone. Wat moet ik doen?
    Als je een nieuwe smartphone hebt, moet je de My bpaid-app op je nieuwe smartphone installeren en opnieuw aan je kaart koppelen. Als je je oude smartphone niet meer gebruikt, raden we je aan om hem te laten annuleren. Neem daarvoor contact op met onze klantendienst op het nummer 02 278 55 78.
    Hoe werkt de extra authenticatiestap in de nieuwe app?
    We hebben deze extra autorisatiestap ingevoerd om de betalingen met je bpaid prepaidkaart nog veiliger te maken. Je kan de uitleg ook bekijken via deze instructievideo. Beveilig je kaart in de My bpaid-app:
  • Open de app en ga onderaan het startscherm naar 'Gsm-nummer controleren'.
    Controleer of je nummer klopt en klik daarna op 'Bevestigen'. Je krijgt onmiddellijk een sms met een activatiecode.
  • Vul de activatiecode in het rode venster in en klik op de knop 'Ga verder'.
  • Voer je geheime code in. Onthoud ze goed: het is de code die je zal gebruiken om de betalingen met je smartphone te valideren. Klik op 'Ga verder'. Bevestig je je betalingen liever met je vingerafdruk of gezichtsherkenning? Kijk hieronder wat je dan moet doen.
  • Er verschijnt een bericht op je scherm om te bevestigen dat je kaart beveiligd is.
  • Beveilig je betaling met de My bpaid-app:
  • Open de My bpaid-app.
  • Je aankoop en het bedrag verschijnen. Klik op 'Klik om uw betaling te autoriseren'.
  • Je ziet opnieuw de naam van de verkoper en het bedrag. Klik op 'Transactie goedkeuren'.
  • Vul de cijfercode in die je hebt gekozen om je kaart in de app te beveiligen en je betalingen uit te voeren. Dat is niet de code die je via sms kreeg, maar de code die je hebt gekozen om je toekomstige betalingen te beveiligen.
  • Wil je je betaling liever met biometrie bevestigen, klik dan op 'Fingerprint' of 'Face ID' en volg de instructies op het scherm.
    Je hebt nog geen gsm-nummer aan je account gekoppeld In dat geval:
  • Open je account.
  • Ga naar 'Je gsm-nummer toevoegen' en vul je gsm-nummer in.
  • Vul je gsm-nummer nog een keer in om tikfouten te voorkomen. Klik daarna op 'Ga verder'.
  • Je krijgt je bpaid-code binnen de 5 werkdagen in je brievenbus.
  • Open de My bpaid-app. Vul in het vak 'Verificatiecode' de code in die je met de post hebt gekregen en klik op 'Ga verder'.
  • Beveilig je kaart met de code die je via sms kreeg, of met je vingerafruk of gezichtsherkenning (zie hierboven).
  • Volg deze uitleg eenvoudig via de instructievideo.
    Hoe betaal ik op een beveiligde site met mijn bpaidkaart? (Ik heb geen smartphone.)
    De meeste webshops zijn 3D-beveiligd. Dat wil zeggen dat je bij een aankoop je betaling moet valideren met de informatie op je bpaidkaart (naam, voornaam, vervaldatum en de CVC-code op de achterkant van je kaart), samen met:
    • een authenticatiecode die je via sms krijgt van het nummer 8810 of bpaid. Met die code die je maar 1 keer kan gebruiken, verifieer je dat jij de rechtmatige eigenaar van de kaart bent die de betaling uitvoert.
    • je beveiligde wachtwoord dat je in het My bpaid-portaal hebt geregistreerd.
    Heb je nog geen My bpaid-profiel aangemaakt, ga dan naar de vraag 'Hoe maak ik een My bpaid-profiel aan?'.
    Wat moet ik doen wanneer ik mijn smartphone verlies of als hij wordt gestolen?
    Bel bij verlies of diefstal van je smartphone onmiddellijk onze klantendienst op het nummer 02 278 55 78. Nadat je de app hebt geïnstalleerd, kan je altijd een nieuwe smartphone registreren. 
    Welke besturingssystemen ondersteunen de My bpaid-app?
    Android en iOS worden beide ondersteund (vanaf Android 7+ en iOS 11+). De My bpaid-app is beschikbaar in de App Store en op Google Play.
    Kan ik mijn saldo bekijken in het buitenland?
    Ja, je kan in het buitenland het saldo van je bpaidkaart bekijken. Dat doe je makkelijk in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
    Kan ik in het rood gaan met mijn bpaidkaart?
    Je kan alleen in het rood gaan als bpaid de jaarlijkse bijdrage int en er onvoldoende op je kaart staat. We verwittigen je daarvan per brief een maand op voorhand. Zo heb je tijd genoeg om extra geld op je kaart te zetten als dat nodig is.
    Is mijn bpaidkaart voldoende beveiligd?
    De bpaidkaart is een van de veiligste manieren om te betalen, want ze is niet gekoppeld aan een bankrekening en je kan niet in het rood gaan.
    Mijn gsm-nummer is veranderd. Hoe pas ik het nummer aan dat is gekoppeld aan mijn bpaidkaart?
    Om je gsm-nummer te veranderen, heb je een verificatiecode nodig. Die vraag je aan op de website van My bpaid.
    Kan ik mijn bpaidkaart herladen via de My bpaid-app?
    Op dit moment is het nog niet mogelijk om je bpaidkaart te herladen via de My bpaid-app. Je herlaadt gratis en gemakkelijk via een overschrijving.