Mijn pakje is te laat geleverd. Wat nu?
We doen er alles aan om je pakje op tijd te bezorgen. Ben je niet tevreden over de termijn dat je pakje onderweg is geweest, neem dan contact op met de afzender van je pakje. Alleen hij kan klacht indienen voor late levering.
Pakje ontvangen
184
Mijn pakje is te laat aangekomen. Wat nu?
We doen er alles aan om je pakje op tijd te bezorgen. Ben je niet tevreden over de termijn dat je pakje onderweg is geweest, neem dan contact op met de afzender van je pakje. Alleen hij kan klacht indienen voor late levering.
Pakje ontvangen
184
Mijn pakje lijkt ergens vast te zitten. Het beweegt al een tijdje niet meer op Track & Trace.
Werd je pakje nog niet geleverd, controleer dan eerst de status van je zending via Track & Trace of in de My bpost app. Als de status van je pakje meerdere werkdagen niet is veranderd (minstens 5 werkdagen voor zendingen naar een buurland, minstens 10 werkdagen voor het Verenigd Koninkrijk en alle andere landen), kan je de afzender vragen om contact op te nemen met onze klantendienst. Alleen de afzender van je pakje kan klacht indienen.
Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie bezorgen om snel een onderzoek te starten.
Mijn pakje zit ergens vast
211
Mijn pakje is langer dan verwacht onderweg. Wat nu?
Wacht nog even af. Als de status van je pakje meerdere werkdagen niet meer is veranderd (minstens 5 werkdagen voor zendingen naar een buurland, minstens 10 werkdagen voor het Verenigd Koninkrijk en alle andere landen), raden we je aan om contact op te nemen met de afzender.Hij zoekt dan samen met bpost naar een oplossing. Alleen de afzender van je pakje kan klacht indienen voor niet levering.
Ben jij de afzender? Dan kan je de klantendienst hiervoor contacteren bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie bezorgen om een onderzoek te starten.
Mijn pakje zit ergens vast
211
Wanneer wordt mijn pakje geleverd?
Wij proberen steeds alle nationale pakjes de eerstvolgende werkdag af te leveren. Je kan via Track & Trace en de My bpost app steeds de status van je pakje volgen. Het aangegeven tijdslot is een indicatie, 95% van de pakjes wordt binnen dit tijdslot geleverd.
Mijn pakje volgen
187
7 vragen
voor het trefwoord « Mijn Post »
Ik ontvang mijn post gedeeltelijk of helemaal niet. Wat kan ik doen?
Mogelijk is de bedeling van je post ten gevolge van uitzonderlijke omstandigheden (een staking, ziekte of extreme weersomstandigheden) verstoord. In dat geval doen we er alles aan om je post zo snel mogelijk terug correct te bezorgen.
Ontvang je je post al een tijdje maar gedeeltelijk of helemaal niet? Mogelijk loopt er iets mis met het doorsturen van je post of is je contract met de Verhuisdienst afgelopen. Kijk dit na in de veelgestelde vragen over de Verhuisdienst.
Ben je niet recentelijk verhuisd? Meld je foutieve postbedeling dan bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we de juiste medewerker op de hoogte kunnen brengen en je post in de toekomst weer correct kunnen bezorgen. Op Brieven en Kaarten staat geen barcode. Post die je in het verleden gemist hebt kunnen we spijtig genoeg dus niet traceren.
Mijn post wordt bezorgd maar niet in mijn brievenbus. Wat kan ik doen?
Het spijt ons dat onze postbode je post niet in je brievenbus bezorgt. Je kan dit best melden via het online formulier onderaan deze pagina. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we de juiste postbode hierover kunnen aanspreken.
Ik ontvang post van anderen. Wat kan ik doen?
Is het adres dat op de brieven die je ontvangt staat correct? bpost levert zendingen op basis van adres en niet op naam, we zijn dus verplicht om Brieven bestemd voor jouw adres bij jou te leveren. Wil je geen Brieven voor een andere persoon meer ontvangen? Doorstreep het adres, schrijf op de enveloppe dat deze persoon niet meer op dit adres woont en deponeer de Brief zo in een Rode Brievenbus of in een Postkantoor. Dan brengen wij de afzender op de hoogte.
Is het adres dat op de brieven die je ontvangt staat niet correct? Het spijt ons dat onze postbode post voor anderen in jouw brievenbus bezorgt. Je kan dit best melden via het online formulier onderaan deze pagina. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we de juiste postbode hierover kunnen aanspreken.
Ik ontving een brief van 2 maanden geleden. Hoe kan dat?
Zo'n vertraging is uitzonderlijk. Onze excuses voor het ongemak. Bel de Klantendienst indien je een klacht wenst neer te leggen.
Mijn brief is beschadigd. Wat is er gebeurd?
Het is mogelijk dat onze sorteermachines de omslag beschadigden. Dat gebeurt soms bij dikke brieven of brieven met een bijzonder formaat. In dat geval kiest de verzender beter voor een versterkte omslag of een pakje.
Als de verzender een belangrijke brief wil verzenden, dan raden we hem aan om een aangetekende zending (eventueel met Aangegeven Waarde) te gebruiken. Jij als bestemmeling moet dan tekenen voor ontvangst. Hij kan ook kiezen voor een Bewijs van ontvangst via sms of e-mail. En hij kan de inhoud van je brief laten verzekeren. Let op: het is verboden om geld te verzenden.
Indien je toch vindt dat je brief onterecht beschadigd werd kan je ons dit melden via het online formulier onderaan deze pagina. Let op: enkel de afzender kan een vergoeding ontvangen voor een beschadigde zending. Als je een klacht in wil dienen, dan kan dat via onze klantendienst. Kijk in de algemene voorwaarden.
Ik heb een antireclamesticker, maar ontvang toch ongeadresseerd reclamedrukwerk. Wat doe ik?
Als je een antireclamesticker hebt en je krijgt toch ongeadresseerd reclamedrukwerk, neem dan contact op met onze Klantendienst. Hou er wel rekening mee dat niet alleen bpost huis-aan-huisbladen bezorgt.
Ik wil geen ongeadresseerd reclamedrukwerk meer ontvangen
Om geen ongeadresseerd reclamedrukwerk meer te ontvangen, kan je een antireclamesticker op je brievenbus plakken. Die sticker haal je gratis af bij je gemeente of intercommunale, of bij Leefmilieu Brussel.
Let op, met een antireclamesticker ontvang je nog wel: Geadresseerde reclamezendingen Verkiezingsdrukwerk
Als je een antireclamesticker hebt en je krijgt toch ongeadresseerd reclamedrukwerk, neem dan contact op met onze Klantendienst. Hou er wel rekening mee dat niet alleen bpost huis-aan-huisbladen bezorgt.