Hoe krijg ik een ontvangstbewijs van mijn pakje?

Je krijgt een ontvangstbewijs met datum en handtekening van de ontvanger als je in de online verzendtool de betalende optie ‘Met garantie’ aanduidt. Of als je voor die optie kiest in het Postkantoor of PostPunt. Je betaalt daarvoor extra. Je bent dan beschermd tot € 500 als je pakje verloren of beschadigd raakt.

Je kan ook kiezen voor de optie "Met bevestiging van levering", dan krijg je een sms of e-mail als:

  • Het pakje is afgegeven
  • Het pakje niet kon worden afgegeven omdat de ontvanger niet thuis was. Je pakje wordt dan ter beschikking gesteld voor de bestemmeling in het dichtstbijzijnde Afhaalpunt.
  • De bestemmeling het niet is komen afhalen in het Postkantoor, het PostPunt of de Pakjesautomaat.

Voor je pakje naar het buitenland is een basisgarantie tot € 500 (of 15 € in het geval van documenten) inbegrepen. Als particuliere verzender kan je geen hogere garantie afsluiten.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 18.00 u.

Zaterdag :
09.00 - 13.00 u.

Zonaal Tarief. Wachttijden kunnen variëren.