0000
Overslaan en naar de inhoud gaan
Home
Bpost Account

De voordelen van je bpost-account?

Met één e-mailadres en wachtwoord gebruik je steeds vlotter onze tools en apps
  • Duik eenvoudig in je verzendhistoriek van de verzendtool
  • Bekijk je bestelhistoriek in onze eShop
  • Volg al je pakjes makkelijk op in de My bpost app
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Business Portaal
  • Particulier
  • Zakelijk
  • Publieke sector
  • NL
  • EN
  • FR
  • DE
Home
  • Mijn bpost
    • Aanmelden
    • Registreer
    • Business Portaal
  • Particulier
  • Zakelijk
  • Publieke sector
  • NL
  • EN
  • FR
  • DE

bpaid

Mobile Postcard | Maak fotokaarten op je smartphone

RIA Money Transfer | Geld naar het buitenland versturen

Ria | Ontvangen

Algemene Voorwaarden

Financiële postdiensten

Specifieke privacybeleiden

bpaid- Download de app

Specifiek Privacybeleid - bpaid

Bedankt om een bpaidkaart te reserveren

Je inschrijvingsbewijs en nummerplaat aanvragen en laten leveren

Phishing

bpaidkaart aanvragen

Identification lors de transactions financières postales

Identification during postal financial transactions

Je identificeren bij financiële posttransacties

د پوستي مالي معاملو په جریان کې پیژندنه

Установлення особи під час поштових фінансових операцій

Is er een minimumbedrag of maximumbedrag als ik mijn bpaidkaart wil herladen?

Ik verhuis. Waar vraag ik de Verhuisdienst aan voor mijn post?

Mijn bpaidkaart vervalt (binnenkort). Wat moet ik doen?

Hoe contacteer ik de klantendienst van bpost?

Hoe krijg ik de pincode van mijn bpaidkaart?

Waar staan de algemene voorwaarden van bpaid?

Bij verlies of diefstal: krijg ik dan een nieuwe kaart en kan ik het saldo recupereren?

Ik denk dat er fraude wordt gepleegd met mijn bpaidkaart. Wat moet ik doen?

Kan iemand met mijn kaart betalen zonder mijn pincode? En ben ik dan verantwoordelijk?

Op welke manieren kan ik een postkaart via Mobile Postcard betalen?

Welke bankapplicaties ondersteunt de Mobile Postcard-app?

Kan ik mijn bpaidkaart blokkeren met Card Stop?

Wat is een gepersonaliseerde bpaidkaart?

Ik ga niet akkoord met het bedrag dat van mijn bpaidkaart werd gehaald. Wat moet ik doen?

Hoe kan ik mijn gepersonaliseerde bpaidkaart bestellen?

Er is een bedrag op mijn bpaidkaart gereserveerd. Hoe krijg ik het bedrag weer vrij?

Mijn bpaidkaart is verloren, gestolen of ingeslikt: wat moet ik doen?

Ik vergat de pincode van mijn bpaidkaart. Wat nu?

Hoe maak ik een Mastercard Identity Check wachtwoord aan via het bpaid-portaal?

Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen?

Hoe beveilig ik mijn bpaidkaart extra voor online aankopen?

Hoe controleer ik of mijn bpaidkaart Mastercard Secured is?

Hoe herlaad ik mijn bpaidkaart?

Het geld komt niet op mijn bpaidkaart. Hoe komt dat?

Moet ik een bpaid-profiel aanmaken om de bpaidkaart te kunnen gebruiken?

Hoe werkt de contactloze bpaidkaart?

Hoe verander ik een gsm-nummer?

Hoe check ik het saldo van mijn bpaidkaart?

Mijn gsm-nummer is veranderd. Hoe pas ik het nummer aan dat is gekoppeld aan mijn bpaidkaart?

Ondersteunt de bpaid-app biometrie?

Ik wil een beveiligde betaling valideren via de bpaid-app maar ik krijg geen melding. Wat moet ik doen?

Ik heb een nieuwe smartphone. Wat moet ik doen?

Hoe werkt de extra authenticatiestap in de bpaid app?

Waarvoor dient de mPIN-code?

Wat is bpaid4Me?

Ik ben verhuisd. Moet ik dat melden?

Hoe vraag ik een bpaidkaart aan?

Mijn bpaidkaart werd geblokkeerd. Waarom?

Mijn bpaidkaart is kapot, wat nu?

Mijn betaling werd geweigerd. Waarom?

Hoe kan ik mijn bpaidkaart stopzetten?

Hoe maak ik een bpaidprofiel aan?

Wat is de cvc-code?

Hoeveel kost een bpaidkaart?

Ik heb mijn verificatiecode via SMS niet ontvangen. Wat nu?

Waar kan ik mijn bpaidkaart (niet) gebruiken?

Hoe betaal ik op een beveiligde site met mijn bpaidkaart?

Hoe betaal ik met mijn bpaidkaart?

Kan ik geld terug overschrijven van mijn bpaidkaart naar mijn bankrekening?

Kan ik met mijn bpaidkaart geld afhalen?

Kan ik geld overschrijven van mijn bpaidkaart naar een rekening?

Als ik een aankoop doe, gaat het geld dan direct van mijn bpaidkaart?

Kan ik mijn e-mailadres wijzigen via de bpaid app of het bpaid-portaal?

De app of het bpaid-portaal meldt dat er al een profiel aan deze kaart is gekoppeld. Wat moet ik doen?

Hoe activeer ik Mastercard Identity Check op mijn bpaidkaart via de bpaid-app?

Is het mogelijk om mijn wachtwoord te wijzigen?

Hoe kan ik mijn Mastercard Identity Check wachtwoord wijzigen?

Hoeveel kost een nieuwe nummerplaat en hoe betaal ik ze?

Hoe verleng ik mijn contract met de Verhuisdienst?

Hoe kan ik betalen in de eShop?

Hoe kan ik mijn nummerplaat betalen aan de postbode? Kan iemand anders dat doen?

Vind bpost
Vind bpost
Maak een verzendetiket
Maak een verzendetiket
Volg je pakje
Volg je pakje
Bereken en verzend
Bereken en verzend
Terug
  • Pakje verzenden
  • Pakje ontvangen
  • Brief verzenden
  • Post doorsturen
  • Veelgestelde vragen
  • eShop
Hallo,

Ik spreek Nederlands

Bonjour,

Je parle Français

Hello,

I speak English

Guten Tag,

Ich spreche Deutsch

Veelgestelde vragen

Hoe kunnen we je helpen?

61 vragen
 over « bpaid »
Filteren:
Particulier

Hoe contacteer ik de klantendienst van bpost?

Er zijn verschillende manieren om een antwoord op je vraag te krijgen of om bpost te contacteren.
  • OnlineVia onze onze onze veelgestelde vragen vind je meestal meteen een antwoord op je vraag. In sommige gevallen vragen we je om een online formulier in te vullen. Zo kunnen we je sneller verder helpen en hebben we meteen alle nodige info. Een klacht indienen kan je ook online via onze klachtenformulieren. Voor sommige diensten (bv. bpaid, de Verhuisdienst, Track & Trace) kan je ons ook via chat contacteren. Je vindt deze contactoptie rechtsonder terug op deze pagina's.
  • Telefonisch op 02 278 51 26
  • In een Postkantoor, PostPunt of PakjesPuntJe kan ook steeds terecht in een van onze kantoren. Gebruik onze online tool om er snel een in je buurt te vinden.
  • Per postJe kan bpost ook per post bereiken op onderstaand adres. Je hoeft geen postzegel op je brief te kleven. bpost Postbus 5000 1000 Brussel
Klantendienst
306
lees meer
Particulier

Hoe herlaad ik mijn bpaidkaart?

Je herlaadt je bpaidkaart op 3 manieren:
  • Je bpaidkaart herladen via de bpaid-app
    • Gratis
    • Dat bedrag staat direct op je bpaidkaart.
    • Je kan alleen je eigen bpaidkaart herladen.
    Ga in de app naar ‘Kaart beheren’.
    • Kies voor ‘Herladen’.
    • Klik op ‘Onmiddellijk herladen’.
    • Vul het bedrag in tussen € 10 en € 2500.
    • Betaal met je bankapp, je Payconiq-app of de gegevens van je bankrekening.
  • Je bpaidkaart herladen via een overschrijving of doorlopende opdracht
    • Gratis
    • Het geld staat binnen de 3 werkdagen later op je bpaidkaart. (Buitenlandse rekening: binnen de 10 dagen)
    • Je kan je eigen bpaidkaart herladen en die van iemand anders.
    Je bpaidkaart herladen met een overschrijving doe je zo:
    • Kies een bedrag tussen € 10 en € 2500.
    • Schrijf het bedrag over op BE63000325998408.
    • Vermeld ‘bpost bpaid’ als begunstigde.
    • Gebruik de 12 cijfers van de identificatiecode als gestructureerde mededeling. Die code (100/____/____) staat op de achterkant van je bpaidkaart.
    Je kan ook geld overschrijven van een buitenlandse rekening. Het geld staat dan 5 tot 10 dagen later op je bpaidkaart.
  • Je bpaidkaart herladen in een Postkantoor of PostPunt
    • Kost: € 3,50 per herlaadbeurt
    • Dat bedrag staat direct op je bpaidkaart.
    • Je kan je eigen bpaidkaart herladen en die van iemand anders.
    Je bpaidkaart herladen aan het loket doe je zo:
    • Ga naar een Postkantoor of PostPunt in je buurt.
    • Betaal contant of met je betaalkaart: kies een bedrag tussen € 10 en € 2500.
    • Dat bedrag staat direct op je bpaidkaart.
Let op: Je kan geen geld overzetten van de ene naar de andere bpaidkaart. Ook kan je je loon niet laten storten op je bpaidkaart.Wat als het bedrag niet op je bpaidkaart komt?Herlaad je in een Postkantoor of PostPunt of via de bpaid-app? Dan staat het geld direct op je bpaidkaart. Met een overschrijving komt het bedrag binnen de 3 dagen op je rekening.Is dat niet het geval? Bel dan onze klantendienst op 02 278 50 43:
  • Maandag-vrijdag: tussen 8 en 12.30 u of tussen 13 en 18 u
  • Zaterdag: tussen 9 en 13 u
Mijn bpaidkaart herladen
34
lees meer
Particulier

Is er een minimumbedrag of maximumbedrag als ik mijn bpaidkaart wil herladen?

Als je je bpaidkaart herlaadt, gelden deze limieten:
  • Tussen €10 en € 2500 per transactie
  • Jaarlijks maximaal € 8000 per kaart
  • Jaarlijks € 24 000 per persoon
Herlaadlimieten in een Postkantoor
  • Via betaalkaart: maximum € 2500
  • Cash: maximum € 1000
  • Maximum € 2000 per maand/per klant
Herlaadlimieten in een Postpunt
  • Via betaalkaart: maximum € 1000
  • Cash: maximum € 1000
  • Maximum € 2000 per maand/per klant
Mijn bpaidkaart herladen
34
lees meer
Particulier

Hoe check ik het saldo van mijn bpaidkaart?

Je raadpleegt het saldo op je bpaidkaart op 4 manieren:
  • bpaid-appIn de app zie je het saldo van elke bpaidkaart waarvan je kaarthouder bent. Je ziet ook de transacties van de laatste 13 maanden.
  • bpaid-portaal
    • Surf naar het bpaid-portaal.
    • Meld je aan.
    • En vind het saldo en de verrichtingen van elke bpaidkaart waarvan je kaarthouder bent.
  • Telefoon
    • Bel 02 278 55 78.
    • Kies voor optie 1.
    • En toets de identificatiecode van je bpaidkaart in. Je vindt die code op de achterkant van je bpaidkaart.
  • Sms
    • Stuur een sms met de identificatiecode van je bpaidkaart naar het nummer 3322.
    • Je krijgt een sms met het saldo van je bpaidkaart. Gebruik altijd het gsm-nummer dat je opgaf bij de aanschaf van je bpaidkaart.
Mijn bpaidkaart herladen
34
lees meer
Particulier

Er is een bedrag op mijn bpaidkaart gereserveerd. Hoe krijg ik het bedrag weer vrij?

Staat je geannuleerde aankoop in het My bpaid-portaal onder ‘Transacties in behandeling’, dan heeft de verkoper je betaling geblokkeerd of gereserveerd. Zo is hij zeker dat hij bij een annulering een deel van de kosten kan terugvorderen. Dat gebeurt als je bijvoorbeeld een hotelkamer of huurauto reserveert. Deze blokkering verdwijnt automatisch binnen de 30 dagen. Hierna komt het bedrag automatisch terug vrij. Duurt het langer dan 30 dagen, dan kan je een deblokkering van dit gereserveerde bedrag aanvragen. Volg daarvoor deze stappen:
  • Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
    • een autorisatiecode  (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
    • een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
  • Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, kan je online het bedrag laten deblokkeren. Dit kan je ook via de My bpaid-app of de My bpaid-website.
-->Waarom reserveert een verkoper geld op je bpaidkaart?Als je een hotel of huurauto boekt, tankt of iets online bestelt, kan de verkoper dat bedrag reserveren of bevriezen op je bpaidkaart. Op het bpaid-portaal en in de bpaid-app vind je het terug onder ‘Transacties in behandeling’. Zo is de verkoper zeker dat er genoeg geld op je bpaidkaart staat om je aankoop te betalen. Hij heeft wettelijk het recht om dat te doen.
  • Gaat de verkoop door? Dan gaat dat gereserveerde bedrag van je bpaidkaart.
  • Gaat de aankoop niet door? Dan komt dat gereserveerde bedrag automatisch weer vrij binnen de 30 dagen.
  • Gaat de aankoop niet door en is het bedrag na 30 dagen nog altijd gereserveerd?
Hoe krijg je een gereserveerd bedrag weer vrij?
  • Vraag aan de handelaar:
    • Een autorisatiecode: die bestaat uit 5 of 6 cijfers.
    • Een verklaring van de verkoper waarin die ermee akkoord gaat om het bedrag weer vrij te maken. Dat kan een bericht in een e-mail zijn.
  • Ga naar het formulier ‘Een gereserveerd bedrag van mijn bpaidkaart vrijmaken’.
  • Vul eerst je kaartnummer in. Vul dan de autorisatiecode in. En voeg als laatste de verklaring van de handelaar toe.
  • Het bedrag wordt dan binnen de x dagen vrijgegeven.
Gereserveerd bedrag vrijmaken
49
lees meer
Particulier

Waar staan de algemene voorwaarden van bpaid?

Raadpleeg de algemene voorwaarden van bpaid.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Wat is een gepersonaliseerde bpaidkaart?

Met de gepersonaliseerde bpaidkaart kan je kiezen welk design (klassiek of black) en welke voornaam op je kaart komen te staan. Je voornaam mag dus verschillen van de naam op je administratieve documenten.Kan ik mijn klassieke bpaidkaart vervangen of vernieuwen door een gepersonaliseerde kaart?Ja, je kan je gepersonaliseerde bpaidkaart gemakkelijk online bestellen, en de voornaam en het design (klassiek of black) van je kaart kiezen. Je kan ze dan ophalen in het Postkantoor of PostPunt van je keuze na ontvangst van de leveringsmail. Neem deze e-mail mee en vermeld dat het gaat om een vervanging of vernieuwing van een klassieke bpaidkaart. Vergeet niet je identiteitskaart mee te brengen wanneer je je bpaidkaart ophaalt.
  • Het is niet mogelijk om je gepersonaliseerde kaart thuis te laten bezorgen.
  • Het is niet mogelijk om rechtstreeks bij een Postkantoor of PostPunt een gepersonaliseerde kaart te bestellen.
Hoeveel kost een gepersonaliseerde bpaidkaart?De klassieke gepersonaliseerde bpaidkaart kost 4 euro en de gepersonaliseerde black bpaidkaart kost 8 euro. Dit is exclusief de jaarlijkse kosten van de kaart.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Hoe werkt de contactloze bpaidkaart?

Betaal je voor het eerst contactloos met je bpaidkaart? Dan moet je die functie activeren door met je pincode te betalen. Bijvoorbeeld in een winkel of bij een geldautomaat.Vanaf dan kan je contactloos betalen: houd je bpaidkaart enkele seconden vlak bij de betaalterminal bij het symbool voor contactloos betalen.Goed om te weten: je kan per contactloze transactie maar € 50 betalen. Is het bedrag hoger? Dan moet je de pincode ingeven. Je moet je pincode ook opnieuw ingeven:
  • Nadat je 5 keer opeenvolgend contactloos hebt betaald
  • Nadat je, opgeteld, € 150 contactloos hebt betaald
Wil je de functie ‘contactloos betalen’ uitschakelen? Bel dan naar onze klantendienst via 02 278 50 43:
  • Maandag-vrijdag: tussen 8 en 12.30 u of tussen 13 en 18 u
  • Zaterdag: tussen 9 en 13 u
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Wat is de cvc-code?

De cvc-code is de veiligheidscode op een kredietkaart. Hij bestaat uit 3 cijfers en je vindt de code op de achterkant van je bpaidkaart. Je moet hem ingeven als je een online aankoop doet. Wat is BIC?BIC is de bankidentificatiecode. Hij bestaat uit 12 cijfers, beginnend met 100/, en je vindt hem op de achterkant van je bpaidkaart..custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.5);border-radius:8px;width:50%;margin:0 auto;} .custom_shadow img{width:100%;} @media screen and (max-width: 768px){ .custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.1);border-radius:8px;width:100%;} }
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Hoe betaal ik met mijn bpaidkaart?

In fysieke winkels en horecazaken:
  • Contactloos: houd je bpaidkaart enkele seconden vlak bij de betaalterminal bij het symbool voor contactloos betalen.
  • Met de pincode die je via je bpaid-app kreeg.
Online:
  • Je naam en voornaam, kaartnummer, geldigheidsduur en cvc-code op de achterkant van je bpaidkaart.
  • Is de site van de verkoper beveiligd? Dan heb je een extra beveiligingsstap nodig: je zelfgekozen ‘mPIN-code’, gezichts- of vingerafdrukherkenning, of een sms en wachtwoord. Zie ook ‘Hoe beveilig ik mijn bpaidkaart extra voor online aankopen?’.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Hoeveel kost een bpaidkaart?

Een bpaidkaart kost maar €18 per jaar. Je kan er wereldwijd mee betalen. Je bpaid herladen via overschrijving of de bpaid-app is gratis.Soort kostenBedragJaarlijkse bijdrage€ 18Dat bedrag gaat jaarlijks automatisch van je bpaidkaart. Je krijgt vooraf een verwittiging per brief.bpaid Klassiek gepersonaliseerdEenmalig € 4Je kan een andere voornaam kiezen dan die op je identiteitskaart.bpaid Black gepersonaliseerdEenmalig € 8Je kan een andere voornaam kiezen dan die op je identiteitskaart.Herlaadbeurt- Herlaadbeurten via de bpaid-app of overschrijving zijn altijd gratis.- Herladen in een Postkantoor of PostPunt kost € 3,5.Betaling in een SEPA-land(Alle EU-landen + IJsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland)- In een SEPA-land: gratis- Buiten SEPA: 1,75% van het bedrag van je betalingGeldafhaling via een geldautomaat- In een SEPA-land: € 5 + 1% van het afgehaalde bedrag- Buiten SEPA: € 5 + 1% + 1,75% van het afgehaalde bedragSaldo raadplegen- Via bpaid-app: gratis- Via 02 278 55 78: nationaal beltarief- Via sms naar 3322: € 0,5 per smsNieuwe bpaidkaart- Bij kapotte kaart of kaartfraude: gratis- Bij diefstal of verlies: € 6Nieuwe pincode€ 2,5 per nieuwe pincodeStopzetting bpaidkaartGratis .custom_table{width:100%;margin-top:2rem;margin-bottom:2rem;} th{color: #EF2637;} td{width: 50%;}
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Hoe kan ik mijn bpaidkaart stopzetten?

Ga naar een Postkantoor, en neem je bpaidkaart en je identiteitskaart mee. bpost betaalt je binnen de maand het resterende saldo terug, plus een deel van de jaarlijkse beheerskosten: afhankelijk van wanneer je de kaart stopzet.Bij een overlijden moet de erfgenaam ons verwittigen. Ga daarvoor langs in een Postkantoor. Het saldo dat nog op de bpaidkaart staat, maakt deel uit van het successiedossier.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Als ik een aankoop doe, gaat het geld dan direct van mijn bpaidkaart?

Ja, behalve als het gaat om een gereserveerd bedrag. Dat bedrag is een geldsom die op vraag van de handelaar door ons wordt geblokkeerd, vooral in deze 3 gevallen:
  • Om te verzekeren dat je de kosten kan betalen in geval van schade aan een hotelkamer, huurauto, ...
  • Door tankstations om zeker te zijn dat ze het volledige bedrag ontvangen
  • In online verkoop: als je een bestelling plaatst, wordt het bedrag geblokkeerd op je rekening.
Je kan alleen uitgeven wat op je kaart staat, min het gereserveerde bedrag. Betaal je minder dan het gereserveerde bedrag, dan is het verschil opnieuw beschikbaar op je kaart. Een voorbeeld:
  • Je hebt € 300 staan op je bpaidkaart.
  • Je reserveert een hotel voor € 80: dit bedrag zal gereserveerd worden op je kaart.
  • Stel dat het hotel je korting biedt en je uiteindelijk maar € 70 hoeft te betalen, dan komt er € 10 (€ 80 - € 70) terug vrij op je kaart. Hierdoor zal na afrekening in totaal € 230 (€ 300 - € 70) op je kaart staan.
  • Enkel in heel uitzonderlijke gevallen zal het gereserveerde bedrag € 80 voor maximum 30 dagen geblokkeerd blijven. Hierdoor is er nog € 150 meteen beschikbaar (+ € 80 gereserveerd).
Blijft het bedrag langer dan 30 dagen geblokkeerd, dan kan je een deblokkering van het gereserveerde bedrag aanvragen. Volg daarvoor deze stappen:
  • Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
    • een autorisatiecode  (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
    • een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
  • Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, vul je ons online formulier in.
Je kan het formulier ook invullen in de bpaid app of op het bpaid portaal.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Kan ik geld terug overschrijven van mijn bpaidkaart naar mijn bankrekening?

Je kan geen geld overschrijven van je bpaidkaart naar je bankrekening.Als je niet langer gebruik wil maken van je bpaidkaart en het resterende bedrag terug wil, dan kan je terecht in een Postkantoor. Neem je identiteitskaart mee en geef je bpaidkaart daar af. Je krijgt het resterende bedrag teruggestort, plus een deel pro rata van de jaarlijkse beheerskosten.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Waar kan ik mijn bpaidkaart (niet) gebruiken?

Je kan je bpaidkaart wereldwijd gebruiken voor:
  • Aankopen in alle winkels en horecazaken die Mastercard® aanvaarden
  • Aankopen op webshops die Mastercard® aanvaarden
  • Geldafhalingen aan automaten die Mastercard® aanvaarden
Je bpaidkaart werkt niet overal. Je kan bijvoorbeeld niet met je bpaidkaart betalen:
  • Aan tolautomaten op de snelweg
  • Aan parkeerautomaten
  • In sommige tankstations
  • In belastingvrije winkels
  • In casino’s
  • Op cruiseschepen en op vliegtuigen
Ook volgende landen aanvaarden je bpaidkaart niet:
  • Iran
  • Syrië
  • Noord-Korea
  • Deze regio’s van Oekraïne:
    • Krim
    • Loehansk
    • Donetsk
  • Regio Darfur in Soedan
  • Rusland
Moet ik wisselkosten betalen voor verrichtingen in het buitenland?
  • Voor betalingen in de eurozone betaal je geen wisselkosten.
  • Voor betalingen in andere munteenheden dan de euro vind je onze tarieven in de gebruikshandleiding. De omrekening in euro gebeurt volgens de wisselkoersen die Mastercard International gebruikt.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Kan ik geld overschrijven van mijn bpaidkaart naar een rekening?

Het is niet mogelijk om geld over te schrijven van je bpaidkaart naar een eigen of andere rekening.Voor welke betalingen kan ik bpaid gebruiken?bpaid is een prepaidkaart waarmee je:
  • Aankopen doet in winkels en op het internet, ook op buitenlandse websites
  • Betaalt in horecazaken overal ter wereld die Mastercard aanvaarden, overal ter wereld
  • Geld afhaalt aan elke automaat die Mastercard aanvaardt, ook in het buitenland
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Kan ik met mijn bpaidkaart geld afhalen?

Je kan geld afhalen met je bpaidkaart aan een automaat: tot € 500 per dag en tot € 1250 per week. Klik hier om de kosten te kennen voor geldafhaling via een geldautomaat in Belgïe en het buitenland.Het is niet mogelijk om geld af te halen in een Postkantoor of PostPunt.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Hoeveel kost een nieuwe nummerplaat en hoe betaal ik ze?

De tarieven voor levering:
  • normale of gepersonaliseerde nummerplaat: € 30
  • duplicaat: € 30
  • spoedlevering: € 110
  • transitnummerplaten: € 75
  • inschrijvingsbewijs: € 26
Je betaalt je nummerplaat op het moment dat je ze van de postbode krijgt of afhaalt in een Postkantoor of PostPunt.Kies je voor thuislevering, dan betaal je je nummerplaat cash en gepast aan de postbode of koerier die ze levert. Kan je op dat moment niet betalen, dan krijg je van hem of haar een Afwezigheidsbericht. Daarmee kan je je nummerplaat vanaf de volgende werkdag afhalen in het Postkantoor of PostPunt dat op het document staat.In een Postkantoor of PostPunt dat op zaterdag open is, kan je ze - met het Afwezigheidsbericht - ook op zaterdag afhalen. In het Postkantoor of PostPunt kan je cash, met Bancontact en met je krediet- of bpaidkaart betalen.Het bedrag dat je voor de aanmaak en levering van je nummerplaat betaalt, is vastgelegd in een Koninklijk Besluit. Wil je daar meer over weten, neem dan contact op met de DIV op help.div@mobilit.fgov.be.
Aanvraag van een nummerplaat
51
lees meer
Particulier

Hoe verleng ik mijn contract met de Verhuisdienst?

Als je je post langer wil laten doorsturen, kan je je contract verlengen.Je hebt het contract online gesloten:
  • Meld je aan met je e-mailadres en wachtwoord via de knop ‘Aanmelden Verhuisdienst’ hieronder . Als je nog geen account en wachtwoord hebt, klik dan op 'Wachtwoord vergeten' en stel het in. 
  • Kies 'Mijn contracten beheren'.
  • Selecteer je contract.
  • Kies hoelang je je contract wil verlengen. Dat is altijd een veelvoud van 3 maanden, met een maximumduur van 24 maanden.
  • Betaal met Bancontact, Visa, Mastercard, je bpaidkaart of homebanking. De laatste dag om de Verhuisdienst te verlengen is de woensdag voor de einddatum van je contract. Je krijgt een bevestigingsmail met de nieuwe einddatum.
Je hebt de Verhuisdienst in een Postkantoor aangevraagd:
  • Stort het bedrag op IBAN-rekeningnummer BE40 0003 2588 7563 met BIC-code BPOT BEB1.
  • Schrijf een bedrag over dat overeenkomt met 3, 6 of 12 maanden.
  • Vul alleen je contractnummer (ACXXXXXXX) in als vrije mededeling.
  • Je krijgt een bevestiging per e-mail (als je ons je e-mailadres hebt doorgegeven) of per brief. De laatste dag om de Verhuisdienst te verlengen is de woensdag voor de einddatum van je contract.
Wat als de einddatum al is gepasseerd?De Verhuisdienst begint altijd op een maandag en stopt altijd op een zondag. Als je de Verhuisdienst wil verlengen, moet bpost je betaling ontvangen ten laatste op de woensdag voor de einddatum van je contract. Als dat niet zo is, wordt je post opnieuw naar je oude adres verzonden.Heb je je contract tijdig verlengd maar is er toch iets misgelopen, kan je dit best melden via het online formulier.
Aanvragen of verlengen
78
lees meer
Particulier

Ik verhuis. Waar vraag ik de Verhuisdienst aan voor mijn post?

Je vraagt de Verhuisdienst online aan of in een postkantoor naar keuze. De aan jou geadresseerde brieven worden dan automatisch naar je nieuwe adres gestuurd. Om een verhuizing te melden moet je minstens 18 jaar oud zijn. Vraag de Verhuisdienst online aan:
  • Je profiteert van € 4,00 korting tegenover een aanvraag via een Postkantoor.
  • Je hebt de identiteitskaartnummers nodig van alle verhuizende personen vanaf 15 jaar.
  • Je geeft het nieuwe adres door en meldt wie er naar dat adres verhuist.
  • Je kiest de start- en einddatum van de Verhuisdienst en duidt aan welke organisaties bpost moet verwittigen.
  • Als je de aanvraag hebt bevestigd, kan je veilig betalen met Visa, MasterCard, bpaid, Bancontact of via homebanking.
  • Je kan je contract later ook gemakkelijk online aanpassen.
Vraag de Verhuisdienst aan via het Postkantoor:
  • Bij een aanvraag in een Postkantoor kom je eerst langs om het aanvraagformulier op te halen. Dat vul je in en laat je ondertekenen door alle verhuizende personen vanaf 15 jaar. Breng het formulier terug naar het Postkantoor en neem je originele identiteitskaart mee.
  • Je kan terecht in om het even welk Postkantoor. Je hoeft niet naar het Postkantoor in je oude of nieuwe gemeente te gaan.
  • Een contract wijzigen in een Postkantoor kan alleen als je het contract hebt aangevraagd in een Postkantoor.
  • De stopzetting van een contract via het Postkantoor kan alleen als je het contract ook in een Postkantoor hebt aangevraagd.
  • Een contract wijzigen of stopzetten kan in om het even welk Postkantoor. Je hoeft dus niet naar het Postkantoor te gaan waar je het contract ondertekende.
Aanvragen of verlengen
78
lees meer
Particulier

Hoe werkt de extra authenticatiestap in de bpaid app?

We hebben deze extra autorisatiestap ingevoerd om de betalingen met je bpaid prepaidkaart nog veiliger te maken. Je kan de uitleg ook bekijken via deze instructievideo.Beveilig je kaart in de bpaid-app
  1. Open de app en ga onderaan het startscherm naar 'Gsm-nummer controleren'.Controleer of je nummer klopt en klik daarna op 'Bevestigen'. Je krijgt onmiddellijk een sms met een activatiecode.
  2. Vul de activatiecode in het rode venster in en klik op de knop 'Ga verder'.
  3. Voer je geheime code in. Onthoud ze goed: het is de code die je zal gebruiken om de betalingen met je smartphone te valideren. Klik op 'Ga verder'. Bevestig je je betalingen liever met je vingerafdruk of gezichtsherkenning? Kijk hieronder wat je dan moet doen.
  4. Er verschijnt een bericht op je scherm om te bevestigen dat je kaart beveiligd is.
Beveilig je betaling met de bpaid-app:
  1. Open de bpaid-app.
  2. Je aankoop en het bedrag verschijnen. Klik op 'Klik om uw betaling te autoriseren'.
  3. Je ziet opnieuw de naam van de verkoper en het bedrag. Klik op 'Transactie goedkeuren'.
  4. Vul de cijfercode in die je hebt gekozen om je kaart in de app te beveiligen en je betalingen uit te voeren. Dat is niet de code die je via sms kreeg, maar de code die je hebt gekozen om je toekomstige betalingen te beveiligen.
Wil je je betaling liever met biometrie bevestigen, klik dan op 'Fingerprint' of 'Face ID' en volg de instructies op het scherm.Je hebt nog geen gsm-nummer aan je account gekoppeldIn dat geval:
  1. Open je account.
  2. Ga naar 'Je gsm-nummer toevoegen' en vul je gsm-nummer in.
  3. Vul je gsm-nummer nog een keer in om tikfouten te voorkomen. Klik daarna op 'Ga verder'.
  4. Je krijgt je bpaid-code binnen de 5 werkdagen in je brievenbus.
  5. Open de bpaid-app. Vul in het vak 'Verificatiecode' de code in die je met de post hebt gekregen en klik op 'Ga verder'.
  6. Beveilig je kaart met de code die je via sms kreeg, of met je vingerafruk of gezichtsherkenning (zie hierboven).
Volg deze uitleg eenvoudig via de instructievideo.
bpaid app en bpaid-portaal
36
lees meer
Particulier

Wat is bpaid4Me?

bpaid4Me is een uitgebreid voordelenprogramma voor wie een actieve bpaidkaart heeft. Bekende merken, winkels, attractieparken en meer bieden er hun producten en diensten aan tegen uitzonderlijke voorwaarden. Het platform is gratis beschikbaar in de bpaid-app.Komen er nieuwe bpaid4Me-voordelen bij?We breiden bpaid4Me regelmatig uit met nieuwe kortingen en promoties. Het aanbod van voordelen verandert voortdurend waardoor sommige promoties of acties verdwijnen en nieuwe in de plaats komen. Houd het platform goed in de gaten om te kunnen profiteren van nieuwe deals.Hoe krijg ik toegang tot bpaid4Me?Met een actieve bpaidkaart en de bpaid-app heb je automatisch toegang tot bpaid4Me.
  • Open de bpaid-app en ga naar het menu ‘Meer’ onderaan het scherm.
  • Daar vind je bpaid4Me en kan je meteen het voordelenprogramma verkennen.
1.2.3.Hoe verlopen aankopen en transacties via bpaid4Me?De transactie of aankoop verloopt buiten het bpaid4Me-platform, volgens de voorwaarden van de aanbieder van het voordeel of de promo. bpost is geen partij in de transactie en biedt geen garantie aan. Bij klachten of opmerkingen kan je best rechtstreeks contact opnemen met de aanbieder.Waarom is bpaid4Me niet actief bij mij?Is je bpaidkaart niet meer actief, dan heb je geen toegang tot bpaid4Me in de bpaid-app. Wil je toegang tot bpaid4Me, bestel dan online een nieuwe bpaidkaart..custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr 1fr 1fr; grid-gap:2rem;margin-top:1rem;margin-bottom:3rem;} .custom_block h4{color:#83BBD2;margin-top:3rem;} .custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.1);border-radius:8px;margin-top:1.5rem;} .custom_shadow img{width:100%;} @media screen and (max-width: 768px){ .custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr;margin-top:1rem;margin-bottom:3rem;} }
bpaid app en bpaid-portaal
36
lees meer
Particulier

Moet ik een bpaid-profiel aanmaken om de bpaidkaart te kunnen gebruiken?

Je kan je bpaidkaart meteen na aankoop overal ter wereld gebruiken. Om je saldo en je transacties te checken, raden we je aan om een profiel aan te maken op het bpaid-portaal of in de bpaid-app die je downloadt op Google Play of in de App Store.Klik op 'Nieuwe klant? Creëer mijn bpaid-profiel'.Om online te betalen op sterk beveiligde websites moet je je kaart registreren in de bpaid-app of op het bpaid-portaal.
bpaid app en bpaid-portaal
36
lees meer
Particulier

Ondersteunt de bpaid-app biometrie?

Ja, afhankelijk van je smartphone kan je vingerafdruk- of gezichtsherkenning gebruiken om toegang te krijgen tot de app of om je beveiligde online betalingen te valideren.
bpaid app en bpaid-portaal
36
lees meer
Particulier

Hoe maak ik een bpaidprofiel aan?

Surf naar ‘Inloggen’ op het bpaid-portaal of tik in de bpaid-app op ‘Aanmelden’.Meld je aan met een bestaand bpostaccount of bpaidprofiel. Of kies voor ‘Account aanmaken’ als je nooit eerder een bpost- of bpaidprofiel aanmaakte. Vul je e-mailadres, voornaam en naam in en kies een wachtwoord. Valideer door te klikken op de link in de e-mail die je binnen de 10 minuten ontvangt.Vul de gevraagde informatie in:
  • bpaid-kaartnummer (100/xxxx/xxxxx) op de achterkant van je kaart
  • Geboortedatum
  • Gsm-nummer
  • Identiteitskaartnummer
  • Profielnaam
Je bpaidkaart wordt toegevoegd aan je profiel.Hoe download ik de bpaid-app?
  • In de App Store (iOS)
  • In Google Play (Android)
Vergat je je wachtwoord van je oude bpaidprofiel of bestaande bpostaccount?Klik op ‘Aanmelden’ en dan op ‘Wachtwoord vergeten’. Je krijgt een e-mail met een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.Wil je het wachtwoord van je bpaidprofiel veranderen?
  • Via de bpaid-app: ga in het menu naar ‘Meer’. Tik op ‘Mijn account’ en ga naar ‘E-mail en paswoord’. Je moet je nadien opnieuw aanmelden met je nieuwe wachtwoord.
  • Via het bpaid-portaal: ga in het menu naar ‘Mijn gegevens’. Klik op ‘Wijzig’ onder ‘Paswoord’. Je moet je nadien opnieuw aanmelden met je nieuwe wachtwoord.
Kreeg je geen e-mail om je account te valideren?
  • Kijk eerst bij je ongewenste e-mail.
  • Niets in je spamfolder? Meld je opnieuw aan en kies voor ‘Opnieuw sturen’.
    • Maandag-vrijdag: tussen 8 en 12.30 u of tussen 13 en 18 u
    • Zaterdag: tussen 9 en 13 u
 
bpaid app en bpaid-portaal
36
lees meer
Particulier

Ik wil een beveiligde betaling valideren via de bpaid-app maar ik krijg geen melding. Wat moet ik doen?

Voer volgende controles uit:
  • Heb je je smartphone geregistreerd om online betalingen te valideren via het menu 'Kaart beheren'?
  • Heb je je bpaidkaart geregistreerd via het menu 'Kaart beheren'?
  • Heb je op de betalingspagina de authenticatiemethode 'via de app' geselecteerd?
  • Heb je in de instellingen van je smartphone geactiveerd dat je meldingen van je bpaid-app wil krijgen?
bpaid app en bpaid-portaal
36
lees meer
Particulier

Op welke manieren kan ik een postkaart via Mobile Postcard betalen?

Je betaalt met VISA, MasterCard, Bancontact, bpaid of PayPal. Je kan je bestelling betalen op het moment dat je de postkaart(en) verstuurt. Of je koopt op voorhand credits. Met credits betaal je minder per kaart, het sturen gaat sneller en je kan meerdere postkaarten tegelijk versturen via de app. Als je een promocode hebt ontvangen, dan vul je die in nadat je het adres van de bestemmeling toevoegde.
Betaling
107
lees meer
Particulier

Welke bankapplicaties ondersteunt de Mobile Postcard-app?

Je kan je fotokaart, videokaart of credits eenvoudig betalen via VISA, MasterCard, Bancontact (app of kaartlezer), bpaid of PayPal. Je kan je bestelling betalen op het moment dat je de postkaart(en) verstuurt. Of je koopt op voorhand credits. Met credits betaal je minder per kaart, het sturen gaat sneller en je kan meerdere postkaarten tegelijk versturen via de app.
Betaling
107
lees meer
Particulier

Mijn betaling werd geweigerd. Waarom?

Als de betaling met je bpaidkaart wordt geweigerd, zijn zit de mogelijkheden:
  • Je voerde foute gegevens in, bijvoorbeeld een verkeerde cvc-code.
    • Oplossing: voer de gegevens opnieuw in.
  • Je voerde 3 keer de foute pincode in.
    • Oplossing: reset je pincode en deblokkeer zo je kaart via de bpaid-app. Of bel 02 278 55 78. Vergat je je pincode? Zie: Ik vergat de pincode van mijn bpaidkaart. Wat nu?
  • Je voerde 3 keer de foute beveiligde ‘mPIN-code’ in.
    • Oplossing: je moet de extra beveiligingsstap opnieuw toevoegen via je bpaid-app. Zie: Hoe kan ik mijn bpaidkaart extra beveiligen?
  • Er staat niet genoeg geld op je bpaidkaart.
    • Oplossing: met je bpaid-app schrijf je direct en gratis geld over van je rekening naar je bpaidkaart.
  • Je zit aan je limiet: aan een geldautomaat kan je met je kaart tot € 500 per dag afhalen en tot € 1250 per week. In dat geval moet je wachten op de volgende dag of week.
Wanneer je kaart wordt geweigerd of geblokkeerd door een betaalterminal of geldautomaat, is dat meestal om een van de volgende redenen:
  • De chip of de magneetstrip van je kaart werkt niet meer.
  • Je hebt 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd.
  • Er staat niet genoeg geld op je kaart.
Mijn betaling werd geweigerd
43
lees meer
Particulier

Hoe krijg ik de pincode van mijn bpaidkaart?

Meld je aan bij de bpaid-app en bekijk je pincode in het menu 'Kaart beheren | Pincode beheren'. Geen smartphone? Bel naar +32 (0)2 278 55 78 om gratis je pincode te ontvangen.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
lees meer
Particulier

Hoe kan ik mijn gepersonaliseerde bpaidkaart bestellen?

Je kan je gepersonaliseerde bpaidkaart gemakkelijk online bestellen, en de voornaam van je kaart kiezen. Je kan ze dan ophalen in het Postkantoor van je keuze na ontvangst van de leveringsmail.
  • Het is niet mogelijk om je gepersonaliseerde kaart thuis te laten bezorgen.
  • Het is niet mogelijk om rechtstreeks bij een Postkantoor een gepersonaliseerde kaart te bestellen.
Vergeet je identiteitskaart niet mee te brengen wanneer je je bpaidkaart ophaalt.Welke naam kan ik kiezen voor mijn gepersonaliseerde bpaidkaart?Je kan de voornaam van je keuze op je gepersonaliseerde kaart laten zetten. Die mag verschillen van de naam op je identiteitskaart. De ingevoerde voornaam moet overeenkomen met de voorwaarden van bpost (§3 van de algemene voorwaarden). Je achternaam moet dezelfde zijn als die op je identiteitskaart.Wanneer zal mijn gepersonaliseerde bpaidkaart beschikbaar zijn?Je nieuwe gepersonaliseerde bpaidkaart is binnen 15 werkdagen na je bestelling beschikbaar in het Postkantoor van je keuze. Als je niet binnen de 30 werkdagen na ontvangst van de leveringsmail in het Postkantoor langsgaat, kan bpost de bpaidkaart annuleren zonder terugbetaling van de betaalde bedragen.Hoe kan ik mijn bestelling van een gepersonaliseerde bpaidkaart annuleren?Het is niet mogelijk de bestelling van een gepersonaliseerde bpaidkaart te annuleren. Zodra je een gepersonaliseerde bpaidkaart bestelt en je betaling bevestigt, wordt de productie van een nieuwe kaart gestart volgens de door jou gemaakte keuzes.Bekijk de algemene voorwaarden 
Aanvraag van een bpaidkaart
33
lees meer
Particulier

Hoe vraag ik een bpaidkaart aan?

Welke kaart vraag je aan?Online of in het Postkantoor?bpaid Klassiek 
  • Ga direct naar een Postkantoor om je bpaidkaart aan te vragen.
  • Of: Vraag je bpaidkaart online aan en haal ze af in het Postkantoor.
bpaid Klassiek gepersonaliseerd (met de voornaam die jij kiest)bpaid Black gepersonaliseerd (met de voornaam die jij kiest)
  • Vraag je bpaidkaart online aan en haal ze af in het Postkantoor.
Je haalt je nieuwe bpaidkaart altijd af in je Postkantoor.
  • Je moet 18 jaar zijn.
  • Je moet in België wonen en een Belgische identificatiebewijs hebben.
  • Een Belgische gsm-nummer.
  • De kaart staat op naam van de persoon die ze afhaalt. Je kan dus geen bpaidkaart voor iemand anders afhalen.
  • Je kan tot 3 bpaidkaarten op jouw naam hebben.
Let op: bestelde je je bpaidkaart online? Haal je kaart dan af binnen de 30 werkdagen nadat je van ons een bericht hebt gekregen. bpost kan je kaart daarna annuleren zonder terugbetaling van betaalde bedragen.Wanneer kan je jouw bpaidkaart beginnen te gebruiken?
  • Als je de jaarlijkse bijdrage van € 18 betaalde. Zie: Hoeveel kost een baidkaart?
  •  En als je een bpaidprofiel hebt. Zie: Hoe maak ik een bpaidprofiel aan?
Wat moet ik doen als ik geen bestel- of leveringsbevestiging heb ontvangen?Bevestigings- en leveringsmails worden gestuurd naar het e-mailadres dat je bij je bestelling hebt opgegeven. Kijk of de e-mail in je spamfolder zit. Is dat niet het geval, neem dan contact op met onze klantendienst. Houd je bestelnummer en -datum bij de hand. .custom_img{} .custom_img img{margin:0 auto;width:80%;} .custom_2cards{display:grid;grid-template-columns:1fr 1fr;grid-gap:1rem;}
Aanvraag van een bpaidkaart
33
lees meer
Particulier

Hoe kan ik mijn nummerplaat betalen aan de postbode? Kan iemand anders dat doen?

Nummerplaten kunnen niet op voorhand worden betaald. Jij of iemand die op het leveringsadres aanwezig is, betaalt ze bij ontvangst cash en gepast aan de postbode. Als dat niet kan, laat de postbode een Afwezigheidsbericht achter. Daarmee kan je je nummerplaat vanaf de volgende werkdag afhalen in het Postkantoor of PostPunt dat op het bericht staat. In een Postkantoor of PostPunt dat op zaterdag open is, kan je ze - met het Afwezigheidsbericht - ook op zaterdag afhalen. Als je je nummerplaat in een Postkantoor of PostPunt moet afhalen of als je ervoor kiest om ze daar te laten leveren, kan je cash, met Bancontact of met je krediet- of bpaidkaart betalen.
Betaling, Hoe werkt het?, Ik was niet thuis bij levering
53, 57, 58
lees meer
Particulier

Kan ik mijn bpaidkaart blokkeren met Card Stop?

Je kan je bpaidkaart niet blokkeren met Card Stop. Bij verlies of diefstal moet je onze klantendienst contacteren. Dan blokkeren wij meteen je kaart.In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.
Kaart verloren of gestolen
41
lees meer
Particulier

Kan iemand met mijn kaart betalen zonder mijn pincode? En ben ik dan verantwoordelijk?

Online heb je geen pincode nodig om te betalen. Meer en meer websites vragen een extra beveiliging – de Mastercard Identity Check – via de My bpaid-app of sms. Wanneer je kaart wordt gestolen of je ze verliest, moet je ze onmiddellijk laten blokkeren. Doe je dat niet, dan ben je zelf verantwoordelijk voor alle aankopen die met je kaart gebeuren. Neem onmiddellijk contact op met onze klantendienst om je kaart te blokkeren. Het nummer is 24/7 bereikbaar.
Kaart verloren of gestolen
41
lees meer
Particulier

Bij verlies of diefstal: krijg ik dan een nieuwe kaart en kan ik het saldo recupereren?

Is je kaart verloren of gestolen, neem dan contact op met onze klantendienst om je bpaidkaart te blokkeren. Doe dat ook als je kaart ingeslikt is door een geldautomaat. In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of je belt rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer kan je 24/7 bellen om je bpaidkaart te blokkeren. Ga daarna naar een Postkantoor voor een nieuwe kaart en een nieuwe pincode. We zetten het saldo van je oude kaart meteen over naar je nieuwe kaart. Om je bpaidkaart te vervangen door een nieuwe betaal je € 6. Als je bpaidkaart stuk is of er is sprake van fraude, dan is je nieuwe kaart gratis.
Kaart verloren of gestolen
41
lees meer
Particulier

Ik denk dat er fraude wordt gepleegd met mijn bpaidkaart. Wat moet ik doen?

Als je vermoedt dat er fraude wordt gepleegd met je bpaidkaart, is het belangrijk om direct actie te ondernemen. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice op 02 278 55 78. Zij kunnen je ook informeren over de klachtenprocedure om de betwiste betalingen aan te vechten.
Kaart verloren of gestolen
41
lees meer
Particulier

Mijn bpaidkaart is verloren, gestolen of ingeslikt: wat moet ik doen?

Bel onmiddellijk naar het noodnummer 02 278 55 78 (24/7 bereikbaar). Als je in de bpaid-app op ‘Kaart blokkeren’ tikt, bel je automatisch dat nummer. We deactiveren je bpaidkaart. Die werkt dan niet meer.
  • Nieuwe kaart? In een Postkantoor
    • Een nieuwe bpaidkaart aanvragen, doe je in een Postkantoor. Je betaalt dan € 6 euro. Je saldo gaat over van je oude op je nieuwe bpaidkaart.
    • Wil je geen nieuwe bpaidkaart meer? Dan schrijven we het restbedrag over naar je bankrekening, plus een deel pro rata van de jaarlijkse beheerskosten.
  • Kaart geblokkeerd? Deblokkeer zelf via de bpaid-appIs je bpaidkaart geblokkeerd omdat je 3 keer de verkeerde pincode ingaf? Je hoeft dan geen nieuwe bpaidkaart aan te vragen. Reset je pincode via de bpaid-app. Lukt dat niet? Bel dan 02 278 55 78 (24/7 bereikbaar).
Kaart verloren of gestolen
41
lees meer
Particulier

Mijn bpaidkaart werd geblokkeerd. Waarom?

Als je 3 keer na elkaar een foute pincode ingeeft, wordt je bpaidkaart geblokkeerd. Deblokkeer je kaart zelf via de bpaid-app. Of bel 02 278 55 78.Bij een online betaling kan je kaart tijdelijk 2 uur worden geblokkeerd als je 3 keer een verkeerde sms-code of verkeerd wachtwoord hebt ingevoerd.Gebruikte je je bpaidkaart niet en vermoed je fraude? Bel dan direct naar het noodnummer 02 278 55 78 om je bpaidkaart te blokkeren.
Kaart geblokkeerd
47
lees meer
Particulier

Ik vergat de pincode van mijn bpaidkaart. Wat nu?

  • Nieuwe pincode nodig?
    1. Via de bpaid-app (gratis): klik in het menu op 'Kaart beheren’ > ‘Pincode beheren’ > ‘Mijn pincode’. Vraag een nieuwe pincode aan.
    2. Via het bpaid-portaal (betalend): klik op ‘Nieuwe pincode’.
    3. Via de klantendienst (betalend): bel 02 278 50 43.
    Een nieuwe pincode aanvragen via de bpaid-app is gratis.Vraag je een nieuwe pincode aan via de website of klantendienst? Dan krijg je die pincode binnen de 5 werkdagen per post in je brievenbus. Per nieuwe pincode betaal je € 2,5. Dat bedrag gaat automatisch van je bpaidkaart.
  • 3 keer foute pincode gebruikt?Vulde je per ongeluk 3 keer de foute pincode in en is je bpaidkaart geblokkeerd? Reset je pincode heel eenvoudig via de bpaid-app.
Pincode vergeten
46
lees meer
Particulier

Hoe kan ik betalen in de eShop?

Je betaalt in de eShop op een beveiligde manier met:
  • bpaid
  • Visa
  • Mastercard
  • Bancontact
  • PayPal
  • homebanking als je klant bent bij KBC of Belfius.
Als BNP Paribas klant reken je af met je Visa-kaart in combinatie met je digipas. Of je kan met een overschrijving betalen. Dan verzenden we je bestelling zodra we je betaling hebben ontvangen. De levertermijn is dus iets langer.
Betalen
67
lees meer
Particulier

Mijn bpaidkaart vervalt (binnenkort). Wat moet ik doen?

  • 3 maanden voor je kaart vervalt, krijg je een brief van ons. Daarin nodigen we je uit om je nieuwe kaart op te halen in je Postkantoor.
  • Het saldo van je oude kaart zetten we onmiddellijk over op je nieuwe kaart.
Je moet je nieuwe kaart binnen de 3 maanden na de vervaldatum van je huidige kaart in je Postkantoor ophalen. Daarna kan je niet anders dan een nieuwe kaart aanvragen.
Kaart verlopen
45
lees meer
Particulier

Het geld komt niet op mijn bpaidkaart. Hoe komt dat?

Als je via een bankoverschrijving herlaadt, duurt het meestal 3 werkdagen en uitzonderlijk 5 om je bpaidkaart te herladen. Dat komt omdat bpost geen bank is.Staat het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je bpaidkaart?
  • Je vergat je identificatiecode in de gestructureerde mededeling.Je bpaidkaart herladen met een overschrijving doe je zo:
    • Kies een bedrag tussen € 10 en € 2500.
    • Schrijf het bedrag over op BE63000325998408.
    • Vermeld ‘bpost bpaid’ als begunstigde.
    • Gebruik de 12 cijfers van de identificatiecode als gestructureerde mededeling. Die code (100/____/____) staat op de achterkant van je bpaidkaart.
     Vergat je je identificatiecode? Dan storten we het bedrag binnen de 10 werkdagen terug op je rekening.Tip: herladen via de bpaid-app is nog makkelijker. Je hoeft alleen het bedrag in te vullen.
  • Je zit over je herlaadlimiet van € 2500
    • Per herlaadbeurt kan je maximaal € 2500 overschrijven.
    • Over een periode van 12 maanden kan je tot € 8000 overschrijven naar dezelfde kaart.
    • Beheer je 2 of 3 bpaidkaarten? Je kan per jaar tot € 24.000 herladen in totaal.
     Zit je over je limiet? Dan storten we het bedrag binnen de 10 werkdagen terug op je rekening.
Geld opladen lukt niet
44
lees meer
Particulier

Mijn bpaidkaart is kapot, wat nu?

bpost vervangt gratis je kapotte bpaidkaart. Ga naar een Postkantoor, en breng je kapotte kaart en je identiteitskaart mee. Je krijgt meteen een nieuwe kaart met een nieuwe pincode. En we zetten je saldo over van de ene naar de andere kaart.Ervaar je toch nog problemen met je bpaidkaart? Contacteer dan onze klantendienst, bij voorkeur via het online formulier.
Kaart beschadigd / werkt niet
48
lees meer
Particulier

Ik heb mijn verificatiecode via SMS niet ontvangen. Wat nu?

Je ontvangt de code van 8810 of bpaid. Controleer of:
  • Dat nummer niet geblokkeerd is op je toestel of door je telecomoperator
  • Je een goede gsm-ontvangst hebt
  • Je het juiste gsm-nummer registreerde op de webportaal van bpaid
Afhankelijk van waar je bent, kan het zijn dat je sms met vertraging of helemaal niet komt. In het laatste geval vraag je het best een nieuwe code aan.Als je geen sms krijgt of geen brief binnen de 5 werkdagen - Je ontvangt de code van 8810 of bpaid, neem dan contact op met onze Klantendienst.Hoe lang blijft de verificatiecode geldig?
  • Verificatiecode per post: 30 dagen vanaf de aanvraag. Als je intussen een nieuwe code aanvraagt, en je krijgt toch die eerste code nog toegestuurd, dan zal die niet meer geldig zijn.
  • Verificatiecode per sms: 24 uur vanaf de aanvraag.
Online aankopen beveiligen
643
lees meer
Particulier

Hoe betaal ik op een beveiligde site met mijn bpaidkaart?

Ik gebruik mijn smartphoneDe meeste webshops zijn 3D-beveiligd. Dat wil zeggen dat je bij een aankoop je betaling moet valideren met de informatie op je bpaidkaart (naam, voornaam, vervaldatum en de CVC-code op de achterkant van je kaart) en de mPIN-code die je in de app hebt geregistreerd, je vingerafdruk of gezichtsherkenning.Ik gebruik geen smartphoneDe meeste webshops zijn 3D-beveiligd. Dat wil zeggen dat je bij een aankoop je betaling moet valideren met de informatie op je bpaidkaart (naam, voornaam, vervaldatum en de CVC-code op de achterkant van je kaart), samen met:
  • een authenticatiecode die je via sms krijgt van het nummer 8810 of bpaid. Met die code die je maar 1 keer kan gebruiken, verifieer je dat jij de rechtmatige eigenaar van de kaart bent die de betaling uitvoert.
  • je beveiligde wachtwoord dat je in het bpaid-portaal hebt geregistreerd.
Heb je nog geen bpaid-profiel aangemaakt, ga dan naar de vraag 'Hoe maak ik een bpaid-profiel aan?'.
Online aankopen beveiligen
643
lees meer
Particulier

Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen?

  • Ik heb een smartphoneOm online op beveiligde sites te betalen, moet je de bpaid-app (Google Play of Apple store) aan je kaart koppelen.Volg deze stappen zodra je de app hebt gedownload:
    1. Maak je profiel aan en log in.
    2. Kies de kaarten die je wil registreren.
    3. Bevestig je gsm-nummer als we het kennen of registreer je smartphone en krijg een 5-cijferige identificatiecode met de post.
    4. Voer de activatiecode in die je via sms hebt gekregen.
    5. Stel je mPIN-code in (je beveiligde en persoonlijke 6-cijferige wachtwoord).
    6. Schakel biometrische gegevens in als je smartphone biometrie ondersteunt.
  • Ik heb geen smartphone
    1. Maak een bpaid-profiel aan op het bpaid-portaal, als je dat nog niet hebt gedaan.
    2. Vraag een identificatiecode aan via het bpaid-portaal. Die krijg je via sms.
    3. Ga terug naar het bpaid-portaal en voer je identificatiecode in. Daar kan je je veilige wachtwoord instellen en het gsm-nummer invoeren dat je voor je online aankopen zal gebruiken.
Online aankopen beveiligen
643
lees meer
Particulier

Hoe maak ik een Mastercard Identity Check wachtwoord aan via het bpaid-portaal?

Lees hieronder de verschillende stappen om een Mastercard Identity Check wachtwoord aan te maken. Of ga meteen naar de instructievideo onderaan het antwoord.1.Surf naar bpaid.bpost.be en log je in met je e-mailadres en wachtwoord. Als je kaart nog niet beveiligd is, kan je klikken op de knop "Beveilig je kaart" naast je kaartnummer.2.Is er al een mobiel telefoonnummer gelinkt aan je kaart, dan kan je verdergaan. Anders dien je de instructies te volgen om een nummer te registreren in een Postkantoor.3.Voordat je een wachtwoord voor een online transactie kan aanmaken, moeten we je identiteit controleren. Je ontvangt hiervoor een sms met een identificatiecode op het vermelde gsm-nummer.4.Je kan nu een wachtwoord aanmaken in 2 stappen:
  1. Als u het vakje "Dit telefoonnummer gebruiken om online betalingen te valideren" niet hebt aangevinkt, gelieve dan een ander mobiel nummer te vermelden. In dat geval zal een 2de keer een identiteitscontrole worden uitgevoerd. Je ontvangt dan een sms met een identificatiecode op dit nieuwe nummer.
  2. Je 6-cijferige Mastercard Identity Check wachtwoord instellen.
5.Tijdens een online transactie ontvang je een sms met verificatiecode op het geselecteerde gsm-nummer, die u samen met het uit stap 2 gedefinieerde wachtwoord moet uitvoeren. Na bevestiging zie je naast je kaartnummer "Beveiligde kaart" verschijnen.Instructievideo .custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr 1fr; grid-gap:2rem;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;} .custom_block h4{color:#83BBD2;margin-top:3rem;} .custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.5);border-radius:8px;margin-top:1.5rem;padding:1.5rem;} .custom_shadow img{width:100% !important;} .custom_video{text-align:center;} .custom_video iframe{width:100%;} .custom_video h2{container display-2 __bpost-grey __center dynamic_component_h2;margin-bottom:2rem;} @media screen and (max-width: 768px){ .custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;} }
Online aankopen beveiligen
643
lees meer
Particulier

Hoe activeer ik Mastercard Identity Check op mijn bpaidkaart via de bpaid-app?

Lees hieronder de verschillende stappen om je Mastercard Identity Check wachtwoord te activeren op je bpaidkaart via de bpaid-app. Of ga meteen naar de instructievideo onderaan het antwoord.1.Log in op je bpaid-account via de app.Is je kaart nog niet beveiligd dan zal de app je voorstellen om je kaart te activeren voor online betalingen.2.Je kan dit ook zelf doen via ‘Kaart beheren’ > ‘Activeer online betalingen’.3.Is er al een gsm-nummer gelinkt aan je kaart, dan kan je verdergaan. Anders dien je de instructies te volgen om een nummer te registreren in een Postkantoor.4.Je ontvangt vervolgens een sms met een activatiecode op het vermelde gsm-nummer.Voer de 6-cijferige code uit de sms in de app in.5.In de volgende stap stel je je Mastercard Identity Check mPIN-code in. Deze code bestaat uit 6 cijfers die je gebruikt voor online transacties beveiligd met Mastercard Identity Check. Afhankelijk van je smartphone kan je ook Face ID (gezichtsherkenning) of fingerprint recognition (vingerafdrukherkenning) activeren. 6.Tijdens een online transactie zal je gevraagd worden je mPIN, je Face ID of fingerprint te gebruiken via de bpaid-app ter controle van je betaling.7.Na bevestiging verdwijnt de optie ‘Activeer online betalingen’ in het menu ‘Kaart beheren’.Instructievideo.custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr 1fr 1fr; grid-gap:3rem;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;} .custom_block h4{color:#83BBD2;margin-top:3rem;} .custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.5);border-radius:8px;margin-top:1.5rem;padding:1.5rem;} .custom_shadow img{width:100% !important;} .custom_video{text-align:center;} .custom_video iframe{width:100%;} .custom_video h2{container display-2 __bpost-grey __center dynamic_component_h2;margin-bottom:2rem;} @media screen and (max-width: 768px){ .custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;} }
Online aankopen beveiligen
643
lees meer
Particulier

Hoe controleer ik of mijn bpaidkaart Mastercard Secured is?

Je kan dit nagaan in de bpaid-app of via het bpaid-portaal.
  • In de bpaid app
    • Log in op je bpaid-account via de app.
    • Kies vervolgens ‘Beheer kaart’.
    • Zie je de optie ‘Activeer online betalingen’, dan is je kaart nog niet Mastercard Secure Identity en dus niet beveiligd. Zie je deze optie niet, dan is je kaart wel beveiligd.
  • Via het bpaid-portaal
    • Surf naar bpaid.bpost.be en log in met je e-mailadres en wachtwoord.
    • Zie je naast je kaartnummer ‘Beveiligde kaart’ staan, dan is je kaart geregistreerd.
Online aankopen beveiligen
643
lees meer
Particulier

Hoe beveilig ik mijn bpaidkaart extra voor online aankopen?

Meer en meer webshops maken gebruik van de Mastercard Identity Check. Naast de gegevens die je normaal invult bij een betaling, moet je bij een online aankoop kiezen voor een extra beveiligingsmethode.
  • Je online aankopen beveiligen met een sms en wachtwoord (via het bpaid-portaal)
    • Surf naar het bpaid-portaal en log in met je e-mailadres en wachtwoord.
    • Klik op de knop ‘Beveilig je kaart’ naast je kaartnummer.
    • Bevestig het vermelde gsm-nummer of kies een alternatief gsm-nummer. Je krijgt dan een sms met een code van 5 cijfers.
    • Vul die 5 cijfers in bij ‘Eenmalige identificatiecode’ en druk op ‘Bevestig’.
    • Kies daarna een wachtwoord voor je online aankopen.
     Om een online aankoop te betalen met je bpaidkaart, zul je voortaan een sms krijgen met een cijfercode. Die cijfercode vul je samen met je gekozen wachtwoord in om de betaling te bevestigen.
  • Je online aankopen beveiligen via de bpaid-app
    • Ga via ‘Kaart beheren’ naar ‘Activeer online betalingen’.
    • Bevestig het vermelde gsm-nummer. Je krijgt dan een sms met een code van 6 cijfers.
    • Vul die 6 cijfers in onder ‘Activatiecode’ en druk op ‘Bevestig’.
    • Kies daarna je ‘mPIN-code’ met 6 cijfers, of stel gezichts- of vingerafdrukherkenning in.
     Om een online aankoop te betalen met je bpaid-app, zul je jezelf voortaan moeten identificeren met gezichts- of vingerdrukherkenning, of je ‘mPIN-code’ met 6 cijfers moeten invullen.
Online aankopen beveiligen
643
lees meer
Particulier

Hoe kan ik mijn Mastercard Identity Check wachtwoord wijzigen?

Je kan dit wachtwoord veranderen via het bpaid-portaal. Dat doe je als volgt:1.Surf naar bpaid.bpost.be en log in met je e-mailadres en wachtwoord. Ga naar ‘Mijn gegevens’. Klik naast je kaartnummer op ‘Nieuw beveiligd wachtwoord’.2.Bevestig uw mobiele telefoonnummer en voer de identificatiecode in die u per SMS hebt ontvangen.3.Bevestig uw identificatie code.4.Na validatie van de verificatiecode, gelieve uw nieuw wachtwoord in te stellen. .custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr 1fr; grid-gap:2rem;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;} .custom_block h4{color:#83BBD2;margin-top:3rem;} .custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.5);border-radius:8px;margin-top:1.5rem;padding:1.5rem;} .custom_shadow img{width:100% !important;} @media screen and (max-width: 768px){ .custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;} }
Mijn gegevens aanpassen
645
lees meer
Particulier

Mijn gsm-nummer is veranderd. Hoe pas ik het nummer aan dat is gekoppeld aan mijn bpaidkaart?

Om het gsm-nummer dat aan uw bpaid-kaart is gekoppeld te wijzigen, moet u een nieuwe identificatiecode aanvragen via het bpaid-portaal. U ontvangt deze code per post. Met deze code kunt u een nieuw gsm-nummer koppelen aan uw bpaid-kaart.U kunt ook contact opnemen met de klantendienst via 02 278 51 26. Het is niet mogelijk om het gsm-nummer in een Postkantoor te wijzigen!
Mijn gegevens aanpassen
645
lees meer
Particulier

Ik ben verhuisd. Moet ik dat melden?

Het is belangrijk dat we altijd het juiste thuisadres hebben, bijvoorbeeld om een nieuwe pincode op te sturen. Kom naar een Postkantoor om je nieuwe adres door te geven. Neem je bpaidkaart mee, je identiteitskaart en een document dat je nieuwe adres bewijst.
Mijn gegevens aanpassen
645
lees meer
Particulier

Hoe verander ik een gsm-nummer?

Het is niet mogelijk om een gsm-nummer te veranderen of toe te voegen in de bpaid-app. Je kan dat wel via de bpaid portaal doen.
Mijn gegevens aanpassen
645
lees meer
Particulier

Kan ik mijn e-mailadres wijzigen via de bpaid app of het bpaid-portaal?

  • Op de bpaid applicatieNadat u bent ingelogd, gaat u naar het menu "Meer" "Mijn account" en selecteert u "E-mailadres en paswoord". Als u biometrische gegevens gebruikt, zal u om veiligheidsredenen worden gevraagd om opnieuw in te loggen met uw inloggegevens. U kunt dan uw e-mailadres bijwerken.Nadat u uw wachtwoord hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw e-mailadres en uw nieuwe wachtwoord.
  • Op de bpaid-portaalNadat u bent ingelogd gaat u naar het menu "Mijn gegevens" en klikt u op de knop "Wijzig" onder "E-mailadres". U zult een nieuw e-mailadres kunnen invoeren.Nadat u uw e-mailadres hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw nieuwe e-mailadres en wachtwoord.
Mijn gegevens aanpassen
645
lees meer
Particulier

Ik heb een nieuwe smartphone. Wat moet ik doen?

Als je een nieuwe smartphone hebt, moet je de bpaid-app op je nieuwe smartphone installeren en opnieuw aan je kaart koppelen. Als je je oude smartphone niet meer gebruikt, raden we je aan om hem te laten annuleren. Neem daarvoor contact op met onze klantendienst op het nummer 02 278 55 78.Het is niet mogelijk om het gsm-nummer in een Postkantoor te wijzigen!
Mijn gegevens aanpassen
645
lees meer
Particulier

Waarvoor dient de mPIN-code?

De mPIN-code is de 6-cijferige code die je moet instellen om je smartphone in de bpaid-app te registreren. Je hebt de code ook nodig als je geen biometrische gegevens gebruikt om je online betalingen te bevestigen.Je mPIN-code is vertrouwelijk, alleen jij kent ze. Ze beschermt je tegen fraude met je kaart wanneer je online aan het shoppen bent. Volg de instructies in de bpaid-app om je wachtwoord aan te maken. Dat duurt maar enkele minuten.Wil je meer weten? Ga naar de vraag 'Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen?'.Hoe kan ik mijn mPIN-code voor Mastercard Identity Check wijzigen?Je kan je mPIN-code veranderen in de bpaid-app.
  • Log in op je bpaid-account via de app
  • Ga naar 'Mijn account'
  • Kies in de rubriek ‘Online betalingen’ de optie ‘Wijzig mPIN’.
Mijn gegevens aanpassen
645
lees meer
Particulier

De app of het bpaid-portaal meldt dat er al een profiel aan deze kaart is gekoppeld. Wat moet ik doen?

Dit betekent dat u in het verleden al een profiel hebt aangemaakt. Neem contact op met de klantenservice op 02 278 50 43.
Mijn gegevens aanpassen
645
lees meer
Particulier

Is het mogelijk om mijn wachtwoord te wijzigen?

Ja, het is mogelijk om het wachtwoord te wijzigen, zowel via de bpaid applicatie als op de My bpaid website.
  • Via de bpaid applicatieNadat u bent ingelogd in de bpaid applicatie, gaat u naar het "Meer" menu, "Mijn account" en selecteert u "E-mail adres en paswoord". Als u biometrische gegevens gebruikt, zal u om veiligheidsredenen worden gevraagd om opnieuw in te loggen met uw inloggegevens. U kunt dan uw wachtwoord wijzigen.Nadat u uw wachtwoord hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw e-mailadres en nieuwe wachtwoord.
  • Op het bpaid portaalNadat u bent ingelogd op de bpaid portaal, gaat u naar het menu "Mijn gegevens" en klikt u op de knop "Wijzig" onder "Paswoord". U wordt dan gevraagd om uw e-mailadres en uw huidige wachtwoord in te voeren en een nieuw wachtwoord in te stellen.Nadat u uw wachtwoord hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw e-mailadres en nieuwe wachtwoord.
Mijn gegevens aanpassen
645
lees meer
Particulier

Ik ga niet akkoord met het bedrag dat van mijn bpaidkaart werd gehaald. Wat moet ik doen?

Als je denkt dat er onterecht geld of een verkeerd bedrag van je bpaidkaart ging, neem dan eerst contact op met de handelaar om een volledige of gedeeltelijke terugbetaling te vragen.Wil de handelaar je niet terugbetalen, neem dan contact op met onze klantendienst (02 278 55 78) om een betwisting in te dienen.
Ik weiger een betaling
642
lees meer

Download My bpost app

google_play_download app_store_download

google_play_download app_store_download

    • Veelgestelde vragen
    • Privacy
    • Algemene voorwaarden
    • Cookies
    • Toegankelijkheid
    • Disclaimer
    Facebook
    Youtube
    X - Twitter
    instagram
    Linkedin

    Copyright © 2025 bpost

    bpaid

    Mobile Postcard | Maak fotokaarten op je smartphone

    RIA Money Transfer | Geld naar het buitenland versturen

    Ria | Ontvangen

    Algemene Voorwaarden

    Financiële postdiensten

    Specifieke privacybeleiden

    bpaid- Download de app

    Specifiek Privacybeleid - bpaid

    Bedankt om een bpaidkaart te reserveren

    Je inschrijvingsbewijs en nummerplaat aanvragen en laten leveren

    Phishing

    bpaidkaart aanvragen

    Identification lors de transactions financières postales

    Identification during postal financial transactions

    Je identificeren bij financiële posttransacties

    د پوستي مالي معاملو په جریان کې پیژندنه

    Установлення особи під час поштових фінансових операцій

    Is er een minimumbedrag of maximumbedrag als ik mijn bpaidkaart wil herladen?

    Ik verhuis. Waar vraag ik de Verhuisdienst aan voor mijn post?

    Mijn bpaidkaart vervalt (binnenkort). Wat moet ik doen?

    Hoe contacteer ik de klantendienst van bpost?

    Hoe krijg ik de pincode van mijn bpaidkaart?

    Waar staan de algemene voorwaarden van bpaid?

    Bij verlies of diefstal: krijg ik dan een nieuwe kaart en kan ik het saldo recupereren?

    Ik denk dat er fraude wordt gepleegd met mijn bpaidkaart. Wat moet ik doen?

    Kan iemand met mijn kaart betalen zonder mijn pincode? En ben ik dan verantwoordelijk?

    Op welke manieren kan ik een postkaart via Mobile Postcard betalen?

    Welke bankapplicaties ondersteunt de Mobile Postcard-app?

    Kan ik mijn bpaidkaart blokkeren met Card Stop?

    Wat is een gepersonaliseerde bpaidkaart?

    Ik ga niet akkoord met het bedrag dat van mijn bpaidkaart werd gehaald. Wat moet ik doen?

    Hoe kan ik mijn gepersonaliseerde bpaidkaart bestellen?

    Er is een bedrag op mijn bpaidkaart gereserveerd. Hoe krijg ik het bedrag weer vrij?

    Mijn bpaidkaart is verloren, gestolen of ingeslikt: wat moet ik doen?

    Ik vergat de pincode van mijn bpaidkaart. Wat nu?

    Hoe maak ik een Mastercard Identity Check wachtwoord aan via het bpaid-portaal?

    Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen?

    Hoe beveilig ik mijn bpaidkaart extra voor online aankopen?

    Hoe controleer ik of mijn bpaidkaart Mastercard Secured is?

    Hoe herlaad ik mijn bpaidkaart?

    Het geld komt niet op mijn bpaidkaart. Hoe komt dat?

    Moet ik een bpaid-profiel aanmaken om de bpaidkaart te kunnen gebruiken?

    Hoe werkt de contactloze bpaidkaart?

    Hoe verander ik een gsm-nummer?

    Hoe check ik het saldo van mijn bpaidkaart?

    Mijn gsm-nummer is veranderd. Hoe pas ik het nummer aan dat is gekoppeld aan mijn bpaidkaart?

    Ondersteunt de bpaid-app biometrie?

    Ik wil een beveiligde betaling valideren via de bpaid-app maar ik krijg geen melding. Wat moet ik doen?

    Ik heb een nieuwe smartphone. Wat moet ik doen?

    Hoe werkt de extra authenticatiestap in de bpaid app?

    Waarvoor dient de mPIN-code?

    Wat is bpaid4Me?

    Ik ben verhuisd. Moet ik dat melden?

    Hoe vraag ik een bpaidkaart aan?

    Mijn bpaidkaart werd geblokkeerd. Waarom?

    Mijn bpaidkaart is kapot, wat nu?

    Mijn betaling werd geweigerd. Waarom?

    Hoe kan ik mijn bpaidkaart stopzetten?

    Hoe maak ik een bpaidprofiel aan?

    Wat is de cvc-code?

    Hoeveel kost een bpaidkaart?

    Ik heb mijn verificatiecode via SMS niet ontvangen. Wat nu?

    Waar kan ik mijn bpaidkaart (niet) gebruiken?

    Hoe betaal ik op een beveiligde site met mijn bpaidkaart?

    Hoe betaal ik met mijn bpaidkaart?

    Kan ik geld terug overschrijven van mijn bpaidkaart naar mijn bankrekening?

    Kan ik met mijn bpaidkaart geld afhalen?

    Kan ik geld overschrijven van mijn bpaidkaart naar een rekening?

    Als ik een aankoop doe, gaat het geld dan direct van mijn bpaidkaart?

    Kan ik mijn e-mailadres wijzigen via de bpaid app of het bpaid-portaal?

    De app of het bpaid-portaal meldt dat er al een profiel aan deze kaart is gekoppeld. Wat moet ik doen?

    Hoe activeer ik Mastercard Identity Check op mijn bpaidkaart via de bpaid-app?

    Is het mogelijk om mijn wachtwoord te wijzigen?

    Hoe kan ik mijn Mastercard Identity Check wachtwoord wijzigen?

    Hoeveel kost een nieuwe nummerplaat en hoe betaal ik ze?

    Hoe verleng ik mijn contract met de Verhuisdienst?

    Hoe kan ik betalen in de eShop?

    Hoe kan ik mijn nummerplaat betalen aan de postbode? Kan iemand anders dat doen?