Overslaan en naar de inhoud gaan
Home

  • Particulier
  • Zakelijke oplossingen
  • MijnVoorkeuren
  • Inloggen
  • NL
  • EN
  • FR
  • DE
Home

Sub Menu Residential

  • MijnVoorkeuren
Vind bpost
Vind bpost
Maak een verzendetiket
Maak een verzendetiket
Volg je pakje
Volg je pakje
Bereken en verzend
Bereken en verzend
  • Pakje verzenden
  • Pakje ontvangen
  • Brief verzenden
  • Post doorsturen
  • Veelgestelde vragen

Hallo,

Ik spreek Nederlands

Bonjour,

Je parle Français

Hello,

I speak English

Guten Tag,

Ich spreche Deutsch

Veelgestelde vragen

Hoe kunnen we je helpen?

137 vragen
 over « bpaid »
Filteren:
Particulier

Kunnen we met meerdere mensen de bpaidkaart gebruiken?

Je kan je bpaidkaart zeker uitlenen aan anderen. Maar als oorspronkelijke houder van de kaart blijf je verantwoordelijk voor het gebruik ervan.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Kan ik geld terug overschrijven van mijn bpaidkaart naar mijn bankrekening?

Je kan geen geld overschrijven van je bpaidkaart naar je bankrekening. Als je niet langer gebruik wil maken van je bpaidkaart en het resterende bedrag terug wil, dan kan je terecht in een Postkantoor. Neem je identiteitskaart mee en geef je bpaidkaart daar af. Je krijgt het resterende bedrag teruggestort, plus een deel pro rata van de jaarlijkse beheerskosten.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Heb ik een kaartlezer of digipas nodig om betalingen te doen met mijn bpaidkaart?

Nee, je hebt geen kaartlezer of digipass nodig om online met je bpaidkaart te betalen op beveiligde sites. Je hoeft alleen maar een profiel aan te maken in de My bpaid-app of in het My bpaid-portaal. Download de My bpaid-app op Google Play of in de App Store. Of ga naar het beveiligde My bpaid-portaal en klik op 'Inloggen' en 'Nog geen account? Registreer nu'. 
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Kan ik aankopen in het buitenland doen met mijn bpaidkaart?

Met je bpaid kan je ook betalen in het buitenland. Voor betalingen in een andere munteenheid dan de euro komen er 1,75% wisselkosten bij. Voor de wisselkoersen kijken we naar Mastercard International. Je gebruikt je bpaidkaart overal ter wereld* waar ze Mastercard aanvaarden:
  • Winkels – meer dan 33 miljoen betaalterminals
  • Geldautomaten – meer dan 1,5 miljoen
  • Online aankopen
* Behalve in Noord-Korea, Iran, Sudan en Syrië
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Wat moet ik doen als er niet genoeg geld op mijn bpaidkaart staat bij een betaling?

Staat er een ontoereikend saldo op je bpaidkaart, dan wordt je betaling geweigerd. Herlaad je kaart om de betaling toch te kunnen uitvoeren.
Gebruik van de bpaidkaart, Geweigerde betalingen
35, 43
lees meer
Particulier

Als ik een aankoop doe, gaat het geld dan direct van mijn bpaidkaart?

Ja, behalve als het gaat om een gereserveerd bedrag. Dat bedrag is een geldsom die op vraag van de handelaar door ons wordt geblokkeerd, vooral in deze 3 gevallen:
  • Om te verzekeren dat je de kosten kan betalen in geval van schade aan een hotelkamer, huurauto, ...
  • Door tankstations om zeker te zijn dat ze het volledige bedrag ontvangen
  • In online verkoop: als je een bestelling plaatst, wordt het bedrag geblokkeerd op je rekening.
Je kan alleen uitgeven wat op je kaart staat, min het gereserveerde bedrag. Betaal je minder dan het gereserveerde bedrag, dan is het verschil opnieuw beschikbaar op je kaart.  Een voorbeeld:
  • Je hebt € 300 staan op je bpaidkaart.
  • Je reserveert een hotel voor € 80: dit bedrag zal gereserveerd worden op je kaart.
  • Stel dat het hotel je korting biedt en je uiteindelijk maar € 70 hoeft te betalen, dan komt er € 10 (€ 80 - € 70) terug vrij op je kaart. Hierdoor zal na afrekening in totaal € 230 (€ 300 - € 70) op je kaart staan.
  • Enkel in heel uitzonderlijke gevallen zal het gereserveerde bedrag € 80 voor maximum 30 dagen geblokkeerd blijven. Hierdoor is er nog € 150 meteen beschikbaar (+ € 80 gereserveerd).
Blijft het bedrag langer dan 30 dagen geblokkeerd, dan kan je een deblokkering van het gereserveerde bedrag aanvragen. Volg daarvoor deze stappen:
  • Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
    • een autorisatiecode  (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
    • een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
  • Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, vul je ons online formulier in (zonder je kaartnummer, autorisatiecode en bevestigingsbericht kan je het formulier niet invullen). Dit formulier vind je ook terug in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Je kan het formulier ook invullen in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Gebruik van de bpaidkaart, Gereserveerd bedrag vrijmaken
35, 49
lees meer
Particulier

Moet ik mijn bpaidkaart activeren voor ik ze kan gebruiken?

Activeren is niet nodig. Je bpaidkaart werkt overal ter wereld zodra je ze in handen krijgt. Om online aankopen te doen op sterk beveiligde websites moet je je kaart registreren in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Welke kosten en tarieven zijn verbonden aan mijn bpaidkaart?

De specifieke kosten of tarieven die verbonden zijn aan het gebruik van je bpaidkaart vind je hieronder terug. Aanschaf van de kaart Gratis Beëindiging van de kaart Gratis Jaarlijkse bijdrage € 18 Vervanging In geval van een defect, fraude Gratis In geval van diefstal, verlies, vergeten in een geldautomaat (je vraagt de kaart zelf aan) € 6 Hernieuwing van de kaart Gratis Herladen Opladen 1ste herlaadbeurt is gratis Via online overschrijvingt gratis Overschrijving in het Postkantoor of PostPunt (cash of met betaalkaart) € 3,50 Geldafhaling Geldafhaling via een geldautomaat in België en het buitenland* € 4 + 1 % van het bedrag *Extra kost van +1,75% voor betalingen en geldafhalingen buiten de eurozone Betalingen In België, binnen en buiten de SEPA-zone* gratis Saldo raadplegen Via de My bpaid-app of het online portaal gratis Per telefoon op +32(0)2/278 55 78: Nationaal tarief Per SMS op 3322 € 0,50 per verstuurde sms Opnieuw aanvragen bestaande pincode De pincode wordt opgestuurd per post> € 2,50 /aanvraag table.table{ margin-bottom: 3rem } th{ color: #EF2637; } td{ width: 50%; }
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Ontvang ik de verificatiecode ook per sms als ik online aankoop in het buitenland?

Als je een code aanvraagt voor een aankoop met Mastercard Identity Check, dan ontvang je die ook per sms als je in het buitenland bent. Je krijgt een bericht van 8810 of bpaid. Afhankelijk van waar je bent, kan het zijn dat je sms met vertraging of helemaal niet komt. In het laatste geval vraag je het best een nieuwe code aan.
3D-Secure, Gebruik van de bpaidkaart, Veiligheid
35, 38, 538
lees meer
Particulier

Ik heb mijn verificatiecode via SMS niet ontvangen. Wat nu?

Je ontvangt de code van 8810 of bpaid. Controleer of:
  • Dat nummer niet geblokkeerd is op je toestel of door je telecomoperator
  • Je een goede gsm-ontvangst hebt
  • Je het juiste gsm-nummer registreerde op de website van My bpaid
Afhankelijk van waar je bent, kan het zijn dat je sms met vertraging of helemaal niet komt. In het laatste geval vraag je het best een nieuwe code aan.
3D-Secure, Gebruik van de bpaidkaart, Veiligheid
35, 38, 538
lees meer
Particulier

Zijn er betaallimieten per dag, week of maand?

Je kan zoveel betalen als er op je bpaidkaart staat.
  • Herlaadlimieten: per herlaadbeurt kan je tot € 2500 op je rekening zetten. De herlaadlimiet van je kaart bedraagt € 8000 per jaar.
  • Geld afhalen: aan een geldautomaat kan je met je kaart tot € 500 per dag afhalen en tot € 1250 per week.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Kan ik geld overschrijven van mijn bpaidkaart naar een rekening?

Het is niet mogelijk om geld over te schrijven van je bpaidkaart naar een eigen of andere rekening.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Welke gegevens heb ik nodig om online te betalen?

Bij een aankoop online moet je volgende gegevens invullen op de website van de verkoper:
  • Je naam en voornaam, ook al staan die niet op je bpaidkaart.
  • Kaartnummer: dat zijn de 16 cijfers op de achterkant van je kaart.
  • Geldigheidsduur: je vindt die datum op de achterkant van je kaart.
  • CVC-code: die verificatiecode met 3 cijfers staat op de achterkant van je kaart.
Als de site van de verkoper beveiligd is met 3D-Secure, Mastercard SecureCode of Mastercard Identity Check heb je een extra beveiligingsstap nodig:
  • Via de My bpaid-app: open de app met de melding die je krijgt en identificeer jezelf met de mPIN-code of je biometrische gegevens.
  • Via sms: voer de code in die je via sms hebt gekregen en het wachtwoord dat je op de My bpaid-website hebt gekozen om je kaart te beveiligen.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Kan ik met mijn bpaidkaart geld afhalen aan een geldautomaat?

Je kan geld afhalen met je bpaidkaart aan een automaat: tot € 500 per dag en tot € 1250 per week. Per transactie aan een bankautomaat betaal je € 4. Voor afhalingen van vreemde valuta betaal je 1,75% wisselkosten.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Kan ik mijn bpaidkaart koppelen aan PayPal?

Je kan je bpaidkaart koppelen aan PayPal, zoals andere kredietkaarten. Als je PayPal voor de eerste keer gebruikt, moet je je naam en adres invullen, en de identificatiecode van 16 cijfers die je op de achterkant van je kaart vindt.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Voor welke betalingen kan ik bpaid gebruiken?

bpaid is een prepaidkaart waarmee je:
  • Aankopen doet in winkels en op het internet, ook op buitenlandse websites
  • Betaalt in horecazaken overal ter wereld die Mastercard aanvaarden, overal ter wereld
  • Geld afhaalt aan elke automaat die Mastercard aanvaardt, ook in het buitenland
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Kan ik geld afhalen met mijn bpaidkaart aan het loket van een Postkantoor of PostPunt?

Nee, het is niet mogelijk om geld af te halen in een Postkantoor of PostPunt. Maar je kan wel geld afhalen aan een geldautomaat. De tarieven voor geldafhalingen vind je in de gebruikshandleiding.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Staat er een betaallimiet op mijn bpaidkaart?

Je kan tot € 8000 betalen met je bpaidkaart per jaar.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Kan ik mijn bpaidkaart in de hele wereld gebruiken?

bpaid wordt overal ter wereld aanvaard. Behalve in Noord-Korea, Cuba, Iran, Sudan en Syrië.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Moet ik wisselkosten betalen voor verrichtingen in het buitenland?

  • Voor betalingen in de eurozone betaal je geen wisselkosten.
  • Voor betalingen in andere munteenheden dan de euro vind je onze tarieven in de gebruikshandleiding. De omrekening in euro gebeurt volgens de wisselkoersen die Mastercard International gebruikt.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Welke betalingen kan ik niet uitvoeren in het buitenland met mijn bpaidkaart?

Je gebruikt je bpaidkaart overal ter wereld, in het hele Mastercard-netwerk. Het is mogelijk dat je kaart in sommige gevallen niet werkt:
  • Tolhuisjes op de snelweg
  • Parkeerautomaten
  • Tankstations
  • Drankautomaten
  • Minibar in het vliegtuig
  • Belastingvrije winkels
  • Autoverhuurmaatschappijen of andere diensten waar ze een garantie vragen
  • Internetwebsites die alleen 3D Secure-kaarten aanvaarden (Bijvoorbeeld: Eurostar, Thalys, Connections, Kinepolis en IKEA)
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Hoe bekijk ik het saldo op mijn bpaidkaart?

Je kan het saldo van je bpaidkaart op 4 manieren bekijken:
  • Download de gratis My bpaid-app en log in met je e-mailadres.
  • Log in via het My bpaid-portaal en kies de kaart waarvan je het saldo wil bekijken.
  • Bel onze klantendienst en druk toets 1 in. Toets daarna de 12-cijferige identificatiecode (BIC, 100/xxxx/xxxxx) in die op de achterkant van je kaart staat.
  • Stuur een sms naar 3322 (€ 0,50 per verstuurde en ontvangen sms) met de 12-cijferige identificatiecode op de achterkant van je kaart. Binnen enkele minuten krijg je een sms met het saldo van je kaart. Gebruik altijd het gsm-nummer waarmee je je bpaidkaart hebt geactiveerd.
Je kan je saldo niet opvragen aan een geldautomaat of in een Postkantoor of PostPunt. 
Gebruik van de bpaidkaart, Saldo en verrichtingen consulteren
35, 40
lees meer
Particulier

Kan ik online betalingen uitschakelen voor mijn bpaidkaart?

Nee, je kan altijd je bpaidkaart gebruiken voor online betalingen. Je kan wel beslissen om je kaart niet te beveiligen met 3D-Secure. In dat geval zal je op steeds meer websites geen aankopen meer kunnen doen. Het volgende logo toont wanneer je deze beveiliging nodig hebt om iets online te kopen.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Ik betaalde met mijn bpaidkaart, maar de betaling is niet succesvol afgerond. Gaat er nu geld van mijn kaart?

Er gaat geen geld van je bpaidkaart als de betaling niet succesvol is afgerond.
Gebruik van de bpaidkaart, Geweigerde betalingen
35, 43
lees meer
Particulier

Ik heb meerdere bpaidkaarten. Hoe hou ik ze uiteen?

Ook al staat je naam niet op je bpaidkaart, elke kaart is uniek. Je herkent je bpaidkaarten aan de BIC (Bank Identifier Co­de) op de achterkant van je kaart.
Gebruik van de bpaidkaart
35
lees meer
Particulier

Hoe krijg ik de pincode van mijn bpaidkaart?

Nadat je je bpaidkaart hebt gekocht, krijg je een brief met je pincode en bpaidkaart. Links onderaan, naast je kaart, plakt een sticker. Als je die weghaalt, zie je op de achterkant je pincode staan. Vind je je code niet, vraag dan een nieuwe aan via de My bpaid-app of -website. Heb je dan nog altijd problemen, neem dan contact op met onze klantendienst.
Gebruik van de bpaidkaart, Pincode vergeten
35, 46
lees meer
Particulier

Hoe contacteer ik de klantendienst van bpost?

Er zijn verschillende manieren om een antwoord op je vraag te krijgen of om bpost te contacteren.Online
  • Via onze onze onze veelgestelde vragen vind je meestal meteen een antwoord op je vraag. In sommige gevallen vragen we je om een online formulier in te vullen. Zo kunnen we je sneller verder helpen en hebben we meteen alle nodige info.
  • Een klacht indienen kan je ook online via onze klachtenformulieren.
  • Voor sommige diensten (bv. bpaid, de Verhuisdienst, Track & Trace) kan je ons ook via chat contacteren. Je vindt deze contactoptie rechtsonder terug op deze pagina's.
Telefonisch
  • Het juiste telefoonnummer om te bellen en de openingsuren van de klantendienst vind je onderaan deze pagina.
In een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt
  • Je kan ook steeds terecht in een van onze kantoren. Gebruik onze online tool om er snel een in je buurt te vinden.
Per post
  • Je kan bpost ook per post bereiken op onderstaand adres. Je hoeft geen postzegel op je brief te kleven. bpost Postbus 5000 1000 Brussel
Klantendienst
306
lees meer
Particulier

Wat moet ik doen als mijn kaart geblokkeerd blijft na een fout (bv. verbindingsprobleem) bij het herladen via de bpaid-applicatie?

De kaart wordt na 15 minuten automatisch gedeblokkeerd en de kaart wordt niet opgeladen.
Geld opladen
34
lees meer
Particulier

Het geld dat ik overschreef, staat niet op mijn bpaidkaart. Wat liep er mis?

Het duurt meestal 3 werkdagen om je kaart te herladen, uitzonderlijk 5 dagen. Als het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je kaart staat, kunnen er 2 mogelijkheden zijn:
  • Je hebt de 12 cijfers van de identificatiecode op de achterkant van je kaart (100/xxxx/xxxxx) niet ingevuld bij de gestructureerde mededeling.
  • Je zit over je herlaadlimiet (maximum €2.500 per herlading of maximum € 8.000 per jaar)
We storten het bedrag dan binnen de 10 werkdagen terug op je rekening.
Geld opladen, Geld opladen lukt niet
34, 44
lees meer
Particulier

Ik wilde mijn bpaidkaart herladen, maar dat werd geweigerd. Hoe komt dat?

Als je herlaadbeurt werd geweigerd, kunnen er verschillende redenen zijn:
  • Je zit over je herlaadlimiet (maximum €2.500 per herlading of maximum € 8.000 per jaar)
  • Je hebt de 12 cijfers van de identificatiecode op de achterkant van je kaart (100/xxxx/xxxxx) niet correct ingevuld bij de gestructureerde mededeling van je overschrijving.
We storten het bedrag dan binnen de 10 werkdagen terug op je rekening.
Geld opladen, Geld opladen lukt niet
34, 44
lees meer
Particulier

Is er een minimumbedrag of maximumbedrag als ik mijn bpaidkaart wil herladen?

Als je je bpaidkaart herlaadt, gelden deze limieten:
  • Tussen €10 en € 2500 per transactie
  • Jaarlijks maximaal € 8000 per kaart
  • Jaarlijks € 24 000 per persoon
Geld opladen
34
lees meer
Particulier

Kan ik mijn bpaidkaart herladen in het buitenland?

Je kan je bpaidkaart in het buitenland herladen door over te schrijven van je rekening.
  • Als je overschrijft van een Belgische rekening, hou je het best rekening met een termijn van 3 werkdagen voor het bedrag op je bpaidkaart staat.
  • Als je overschrijft van een buitenlandse rekening, staat het bedrag 5 tot 10 werkdagen later op je bpaidkaart.
Geld opladen
34
lees meer
Particulier

Mijn betaling werd geweigerd. Hoe herlaad ik het snelst mijn kaart?

Ga naar een Postkantoor of PostPunt om je kaart te herladen. Het geld staat dan onmiddellijk op je kaart. De tarieven vind je in onze gebruikshandleiding.
Geld opladen
34
lees meer
Particulier

Hoe (her)laad ik mijn bpaidkaart?

Je kunt je bpaidkaart onmiddelijk en gratis (her) laden via de bpaid-app. Voor meer informatie klik hier. Je kan je bpaidkaart herladen in een Postkantoor of PostPunt, met een contante betaling of je bankkaart. Je betaalt dan € 3,5 euro voor elke transactie. Je kan je bpaidkaart ook gratis herladen met een overschrijving of een doorlopende opdracht vanaf je bankrekening. Het bedrag staat dan binnen de 3 werkdagen op je kaart.
  1. Met de bpaid-app, herlaad je kaart onmiddelijk en gratis
  2. Postkantoor of PostPunt: betaal contant of met een bankoverschrijving. Het bedrag staat in dat geval meteen op je bpaidkaart.
  3. Overschrijving: Bedrag: kies een bedrag tussen € 10 et € 2500. Bankrekening: schrijf het bedrag over op BE63000325998408. Begunstigde: Vermeld BPOST BPAID als begunstigde. Gestructureerde mededeling: gebruik de 12 cijfers van de identificatiecode op de achterkant (die begint met 100/____/_____.
Geld opladen
34
lees meer
Particulier

Hoeveel kost het om mijn bpaidkaart te herladen?

Je bpaidkaart herladen met een overschrijving is helemaal gratis. Maar als je je kaart laat herladen in een Postkantoor of PostPunt, betaal je wel € 3,5 euro voor elke transactie.
Geld opladen
34
lees meer
Particulier

Kan ik mijn bpaidkaart herladen via de My bpaid-app?

Je kunt je bpaidkaart gemakkelijk herladen via de bpaid-app. Het herladen is onmiddellijk en gratis. Ga naar de app – Kaart beheren - Herladen - Voer het bedrag in en volg de instructies.
Gebruik van My bpaid, Geld opladen
34, 39
lees meer
Particulier

Kan ik mijn bpaidkaart herladen met een poststorting?

Ja, je kan je bpaidkaart herladen door geld te storten in een Postkantoor of PostPunt. Daarvoor betaal je € 3,50 per storting. Het bedrag staat dan onmiddellijk op je kaart. Het herlaadbedrag moet minstens € 10 en mag maximaal € 2 500 zijn. De jaarlijkse herlaadlimiet is € 8 000 per kaart.
Geld opladen
34
lees meer
Particulier

Kan ik mijn loon laten overschrijven op mijn bpaidkaart?

Het is niet mogelijk om je loon te laten storten op je bpaidkaart.
Geld opladen
34
lees meer
Particulier

Kan ik geld overzetten van een bpaidkaart naar een andere bpaidkaart?

Het is niet mogelijk om geld over te schrijven van de ene naar de andere bpaidkaart.
Geld opladen
34
lees meer
Particulier

Is het geld direct beschikbaar op mijn bpaidkaart als ik herlaad?

  • Overschrijving of contante betaling in een Postkantoor of PostPunt: het geld staat direct op je bpaidkaart.
  • Overschrijving van een Belgische bankrekening: het geld staat na ongeveer 3 werkdagen op je bpaidkaart.
  • Overschrijving van een buitenlandse bankrekening: het geld staat na 5 à 10 werkdagen op je bpaidkaart.
Geld opladen
34
lees meer
Particulier

Ik heb mijn aankoop geannuleerd, maar het bedrag is geblokkeerd. Hoe deblokkeer ik het bedrag?

Staat je geannuleerde aankoop in het My bpaid-portaal onder ‘Transacties in behandeling’, dan heeft de verkoper je betaling geblokkeerd of gereserveerd. Zo is hij zeker dat hij bij een annulering een deel van de kosten kan terugvorderen. Dat gebeurt als je bijvoorbeeld een hotelkamer of huurauto reserveert. Deze blokkering verdwijnt automatisch binnen de 30 dagen. Hierna komt het bedrag automatisch terug vrij. Duurt het langer dan 30 dagen, dan kan je een deblokkering van dit gereserveerde bedrag aanvragen. Volg daarvoor deze stappen:
  • Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
    • een autorisatiecode  (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
    • een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
  • Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, vul je ons online formulier in (zonder je kaartnummer, autorisatiecode en bevestigingsbericht kan je het formulier niet invullen). Dit formulier vind je ook terug in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Gereserveerd bedrag vrijmaken
49
lees meer
Particulier

Wanneer wordt een gereserveerd bedrag vrijgegeven?

Gereserveerde bedragen worden normaal snel vrijgegeven. Hou er wel rekening mee dat het tot 30 dagen kan duren voor de verkoper het bedrag vrijgeeft. Als het langer duurt kan je een deblokkering van het gereserveerde bedrag aanvragen. Volg daarvoor deze stappen:
  • Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
    • een autorisatiecode  (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
    • een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
  • Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, vul je ons online formulier in (zonder je kaartnummer, autorisatiecode en bevestigingsbericht kan je het formulier niet invullen). Dit formulier vind je ook terug in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Gereserveerd bedrag vrijmaken
49
lees meer
Particulier

Ik kocht iets online, maar ontving mijn pakje nog niet. Het bedrag blijft wel geblokkeerd op mijn bpaidkaart. Is dat normaal?

Een gereserveerd bedrag of pre-autorisatie is geld dat een verkoper blokkeert, bijvoorbeeld bij een online aankoop. Op dat moment betaal je nog niet, maar wordt het geld bevroren. Bij de betaling gaat het bedrag of een deel van dat bedrag van je bpaidkaart. Als de verkoop niet doorgaat, komt dat geld weer vrij. Afhankelijk van de verkoper kan dat tot 30 dagen duren. De verkoper heeft wettelijk het recht om dat te doen. Je kan daar geen bezwaar tegen aantekenen. Duurt het langer dan 30 dagen, dan kan je het bedrag laten deblokkeren. Ontdek hoe je dit doet.
Gereserveerd bedrag vrijmaken
49
lees meer
Particulier

Wat is een gereserveerd bedrag?

Een gereserveerd bedrag of pre-autorisatie is geld dat een verkoper blokkeert, bijvoorbeeld bij een online aankoop, of als je een hotel boekt, auto huurt of tankt. Op dat moment betaal je nog niet, maar wordt het geld bevroren. Waarom gebeurt dat? Zo is de verkoper zeker dat je kan betalen en dat hij het volledige bedrag krijgt.. Geld dat is geblokkeerd op je bpaidkaart kan je niet uitgeven of afhalen. Bij de betaling gaat het bedrag of een deel van dat bedrag van je bpaidkaart. Als je je verkoop annuleert, komt dat geld weer vrij. Afhankelijk van de verkoper kan dat tot 30 dagen duren. De verkoper heeft wettelijk het recht om dat te doen. Als het langer duurt dan 30 dagen kan je een deblokkering van dit gereserveerde bedrag aanvragen. Volg daarvoor deze stappen:
  • Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
    • een autorisatiecode  (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
    • een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
  • Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, vul je ons online formulier in (zonder je kaartnummer, autorisatiecode en bevestigingsbericht kan je het formulier niet invullen). Dit formulier vind je ook terug in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Gereserveerd bedrag vrijmaken
49
lees meer
Particulier

Wat is BIC?

BIC is de bankidentificatiecode. Hij bestaat uit 12 cijfers, beginnend met 100/, en je vindt hem op de achterkant van je bpaidkaart.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Hoe zet ik mijn contract met bpaid stop?

Je kan je bpaidkaart op elk moment stopzetten. Ga naar een Postkantoor, en neem je bpaidkaart en je identiteitskaart mee. bpost betaalt je binnen de maand het resterende saldo terug, plus – pro rata – een deel van de jaarlijkse beheerskosten.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Een familielid is overleden. Wat doe ik mijn zijn bpaidkaart? Wordt het saldo nog terugbetaald?

Bij een overlijden moet de erfgenaam ons verwittigen. Ga daarvoor langs in een Postkantoor. Het saldo dat nog op de bpaidkaart staat, maakt deel uit van het successiedossier.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Waar staan de algemene voorwaarden van bpaid?

Raadpleeg de algemene voorwaarden van bpaid.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Ik ben verhuisd. Moet ik dat melden?

Het is belangrijk dat we altijd het juiste thuisadres hebben, bijvoorbeeld om een nieuwe pincode op te sturen. Kom naar een Postkantoor om je nieuwe adres door te geven. Neem je bpaidkaart mee, je identiteitskaart en een document dat je nieuwe adres bewijst.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Zijn alle verrichtingen met mijn bpaidkaart gratis?

  • Betalingen: In België en de SEPA-zone zijn betalingen in euro gratis. Voor betalingen in andere munteenheden betaal je 1,75% extra op het bedrag van de transactie, als wisselkosten voor verrichtingen in vreemde valuta.
  • Geld afhalen aan de automaat: je betaalt € 4 aan de geldautomaten, zowel in België als in het buitenland. Voor betalingen in andere munteenheden betaal je 1,75% extra op het bedrag van de transactie. Voor de wisselkoers volgen we de tarieven van Mastercard International.
Gebruik van de bpaidkaart, Hoe werkt het?
32, 35
lees meer
Particulier

Bewaart bpost de historiek van mijn uitgaven met de bpaidkaart?

Om wettelijke redenen bewaart bpost de volledige historiek van al je uitgaven met de bpaidkaart. Je vindt de lijst van uitgaven snel en makkelijk in de My bpaid app of op de website.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Bestaat er een lijst van winkels/sites waar een bpaidkaart niet kan worden gebruikt?

De bpaid prepaidkaart kan worden gebruikt op het volledige MasterCard-netwerk, behalve bij:
  • bepaalde automatische apparaten (bv. tolgeld op autosnelwegen en parkings)
  • bepaalde benzinestations  
  • bepaalde taxfree winkels en cruiseschepen
  • casino’s
Er bestaat geen volledige lijst van winkels waar je je kaart niet kan gebruiken. In de volgende landen wordt ze sowieso niet aanvaard: Noord-Korea, Iran, Soedan en Syrië.
Gebruik van de bpaidkaart, Hoe werkt het?
32, 35
lees meer
Particulier

Kan ik in het rood gaan met mijn bpaidkaart?

Je kan alleen in het rood gaan als bpaid de jaarlijkse bijdrage int en er onvoldoende op je kaart staat. We verwittigen je daarvan per brief een maand op voorhand. Zo heb je tijd genoeg om extra geld op je kaart te zetten als dat nodig is.
Hoe werkt het?, Saldo en verrichtingen consulteren
32, 40
lees meer
Particulier

Wat is het voordeel van een bpaidkaart tegenover andere kaarten?

Met een bpaidkaart heb je alle voordelen van een kredietkaart, zonder het risico om in het rood te gaan. Want je laadt je kaart op voor gebruik. Je bpaidkaart is niet gelinkt aan je bankrekening. En ze is perfect beveiligd. Je betaalt snel en gemakkelijk in het hele Mastercardnetwerk, online en offline.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Moet ik een bpaid-profiel aanmaken om de bpaidkaart te kunnen gebruiken?

Je kan je bpaidkaart meteen na aankoop overal ter wereld gebruiken. Om je saldo en je transacties te checken, raden we je aan om een profiel aan te maken op de beveiligde My bpaid-website of in de My bpaid-app die je downloadt op Google Play of in de App Store. Klik op 'Nieuwe klant? Creëer mijn My bpaid-profiel'.  Om online te betalen op sterk beveiligde websites moet je je kaart registreren in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Gebruik van de bpaidkaart, Hoe werkt het?
32, 35
lees meer
Particulier

Is bpaid gratis?

Voor je bpaidkaart betaal je alleen € 18 jaarlijkse kosten. Die worden automatisch van je kaart gehaald. Je krijgt daar per brief een bericht van, een maand voor de inning. Zorg er zeker voor dat er op dat moment genoeg op je kaart staat.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Moet ik mijn bpaidkaart activeren voor ik ze kan gebruiken?

Activeren is niet nodig. Je bpaidkaart werkt overal ter wereld zodra je ze in handen krijgt. Om online aankopen te doen op sterk beveiligde websites moet je je kaart registreren in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Gebruik van de bpaidkaart, Hoe werkt het?
32, 35
lees meer
Particulier

Heeft bpaid een verzekeringsgarantie?

Met de bpaidkaart heb je geen verzekerings- en bijstandsgarantie.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Wat is de cvc-code?

De cvc-code is de veiligheidscode op een kredietkaart. Hij bestaat uit 3 cijfers en je vindt de code op de achterkant van je bpaidkaart. Je moet hem ingeven als je een online aankoop doet.
Hoe werkt het?
32
lees meer
Particulier

Kan ik mijn bpaidkaart bij verlies of diefstal via de app blokkeren?

Nee, maar in de My bpaid-app vind je onder 'Meer/Kaart blokkeren' het telefoonnummer dat je moet bellen. Of neem contact op met onze klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je kaart te blokkeren.
Kaart verloren of gestolen, Veiligheid
38, 41
lees meer
Particulier

Hoe worden online betalingen met mijn bpaidkaart beveiligd?

Verschillende webwinkels gebruiken al de Mastercard Identity Check (of 3D Secure). Die beschermt je tegen mogelijk misbruik. Het is een eenmalige code die je invoert bij de betaling. Naast de gebruikelijke informatie (voornaam, naam, vervaldatum van je kaart en cvc-code) word je gevraagd om ook deze gegevens in te voeren:
  • Een verificatiecode die je via sms ontvangt, van het nummer 8810 of bpaid. Die eenmalige code is een extra beveiliging om je te identificeren.
  • Je 3D-Secure-wachtwoord
Om bpaid te gebruiken op websites die de Mastercard Identity Check hanteren heb je dus nodig:
  • Een account op My bpaid
  • Een gsm-nummer gekoppeld aan je account op My bpaid.
  • Een 3D-Secure-wachtwoord (via de My bpaid-website)
Veiligheid
38
lees meer
Particulier

Mijn gsm-nummer is veranderd. Hoe pas ik het nummer aan dat is gekoppeld aan mijn bpaidkaart?

Om je gsm-nummer te veranderen, heb je een verificatiecode nodig. Die vraag je aan op de website van My bpaid.
Veiligheid
38
lees meer
Particulier

Is mijn bpaidkaart voldoende beveiligd?

De bpaidkaart is een van de veiligste manieren om te betalen, want ze is niet gekoppeld aan een bankrekening en je kan niet in het rood gaan.
Veiligheid
38
lees meer
Particulier

Ik wil een beveiligde betaling valideren via de My bpaid-app maar ik krijg geen melding. Wat moet ik doen?

Voer volgende controles uit:
  • Heb je je smartphone geregistreerd om online betalingen te valideren via het menu 'Kaart beheren'?
  • Heb je je bpaidkaart geregistreerd via het menu 'Kaart beheren'?
  • Heb je op de betalingspagina de authenticatiemethode 'via de app' geselecteerd?
  • Heb je in de instellingen van je smartphone geactiveerd dat je meldingen van je My bpaid-app wil krijgen?
  • Is je smartphone verbonden met wifi of 4G?
Veiligheid
38
lees meer
Particulier

Hoe betaal ik op een beveiligde site met mijn bpaidkaart?

De meeste webshops zijn 3D-beveiligd. Dat wil zeggen dat je bij een aankoop je betaling moet valideren met de informatie op je bpaidkaart (naam, voornaam, vervaldatum en de CVC-code op de achterkant van je kaart) en de mPIN-code die je in de app hebt geregistreerd, je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Heb je nog geen My bpaid-profiel aangemaakt, ga dan naar de vraag 'Hoe maak ik een My bpaid-profiel aan?'.
Veiligheid
38
lees meer
Particulier

Hoe betaal ik op een beveiligde site met mijn bpaidkaart? (Ik heb geen smartphone.)

De meeste webshops zijn 3D-beveiligd. Dat wil zeggen dat je bij een aankoop je betaling moet valideren met de informatie op je bpaidkaart (naam, voornaam, vervaldatum en de CVC-code op de achterkant van je kaart), samen met:
  • een authenticatiecode die je via sms krijgt van het nummer 8810 of bpaid. Met die code die je maar 1 keer kan gebruiken, verifieer je dat jij de rechtmatige eigenaar van de kaart bent die de betaling uitvoert.
  • je beveiligde wachtwoord dat je in het My bpaid-portaal hebt geregistreerd.
Heb je nog geen My bpaid-profiel aangemaakt, ga dan naar de vraag 'Hoe maak ik een My bpaid-profiel aan?'.
Veiligheid
38
lees meer
Particulier

Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen? (Ik heb een smartphone en ik heb de app gedownload.)

Om online op beveiligde sites te betalen, moet je de My bpaid-app aan je kaart koppelen. Let op: als je je bpaidkaart voor 18/11/2019 hebt gekocht en ze sindsdien niet meer in een Postkantoor hebt opgeladen, kan het zijn dat je gsm-nummer nog niet in onze systemen staat. Volg deze stappen zodra je de app hebt gedownload:
  1. Maak je profiel aan en log in.
  2. Kies de kaarten die je wil registreren.
  3. Bevestig je gsm-nummer als we het kennen of registreer je smartphone en krijg een 5-cijferige identificatiecode met de post.
  4. Voer de activatiecode in die je via sms hebt gekregen.
  5. Stel je mPIN-code in (je beveiligde en persoonlijke 6-cijferige wachtwoord).
  6. Schakel biometrische gegevens in als je smartphone biometrie ondersteunt.
Veiligheid
38
lees meer
Particulier

Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen? (Ik heb geen smartphone.)

Heb je je bpaidkaart voor 18/11/2019 gekocht en ze sindsdien niet meer in een Postkantoor opgeladen? Volg deze stappen:
  • Maak een My bpaid-profiel aan, als je dat nog niet hebt gedaan.
  • Koppel een gsm-nummer aan je bpaidkaart. Je kan:
    1. My bpaid vragen om je per post een identificatiecode te sturen.
    2. Naar een Postkantoor gaan om je bpaidkaart te herladen en je gsm-nummer op te geven. Elke bpaidkaart moet gekoppeld zijn aan 1 gsm-nummer. Je kan hetzelfde gsm-nummer wel voor verschillende kaarten gebruiken.
  • Ga terug naar My bpaid en voer je identificatiecode in. Daar kan je je veilige wachtwoord instellen en het gsm-nummer invoeren dat je voor je online aankopen zal gebruiken.
Heb je je bpaid kaart na 18/11/2019 gekocht? Volg deze stappen:
  • Maak een My bpaid-profiel aan, als je dat nog niet hebt gedaan.
  • Vraag een identificatiecode aan via My bpaid. Die krijg je via sms.
  • Ga terug naar My bpaid en voer je identificatiecode in. Daar kan je je veilige wachtwoord instellen en het gsm-nummer invoeren dat je voor je online aankopen zal gebruiken.
Veiligheid
38
lees meer
Particulier

Voor welke tools en apps kan ik al inloggen met de vernieuwde bpost-account?

De volgende tools en apps van bpost zijn toegankelijk met hetzelfde e-mailadres en wachtwoord:
  • bpaid
  • online verzendtool voor pakjes
  • MijnVoorkeuren
  • My bpost app
bpost account
556
lees meer
Particulier

Ik gebruik een verschillend e-mailadres voor verschillende tools en apps van bpost. Hoe schakel ik over naar 1 bpost-account?

Wil je graag één bpost-account behouden waarmee je kan inloggen op elke tool en app die de vernieuwde bpost-account heeft, volg dan deze stappen:Stap 1: Kies je e-mailadresBeslis welk e-mailadres je voortaan wil gebruiken als bpost-account om in te loggen op de verschillende tools/apps.Stap 2: Gebruik dit e-mailadres voor je al je tools en appsVoor de account(s) waarmee je dit e-mailadres al gebruikt, hoef je niets te doen. Wil je inloggen met je gekozen e-mailadres (zie stap 1) op andere tools (bv. de online verzendtool, My bpaid app, My bpost app of MijnVoorkeuren), volg dan onderstaande stappen:
  • Ik heb een online verzendtool-account
Gebruik de gegevens van je gekozen bpost-account (zie stap 1) om in te loggen op de online verzendtool via parcel.bpost.be.  Opgelet: hou er rekening mee dat je historiek, persoonlijke adressenbestand, bestelgeschiedenis … niet mee verhuizen naar dit bpost-account. 
  • Ik heb een bpaid-account
Om in te loggen op je bpaid-account met de gegevens van je bpost-account (zie stap 1) zijn er twee opties:
  • Je kan via de My bpaid-app je e-mailadres veranderen. Ga naar ‘Mijn account’ en kies ‘E-mailadres en paswoord’. Daar kan je je e-mailadres veranderen. Je bpaid-profiel wordt dan automatisch gelinkt aan je bpost-account.
  • Je kan de klantendienst van bpaid bellen en vragen om je e-mailadres te laten veranderen. Je bpaid-profiel wordt dan automatisch gelinkt aan je bpost-account.
  • Ik heb een My bpost app-account
Ga naar de My bpost app en log in met de gegevens van je bpost-account.Opgelet: hou er rekening mee dat in dit geval je historiek, gegevens … niet mee verhuizen naar deze bpost-account.
  • Ik heb een MijnVoorkeuren-account
Ga naar MijnVoorkeuren of de My bpost app en klik op “ik heb reeds een account” en log je in met de gegevens van je bpost-account (zie stap 1).Opgelet: hou er rekening mee dat in dit geval je je leveringsvoorkeuren opnieuw moet instellen.
bpost account
556
lees meer
Particulier

Hoe activeer ik Mastercard Identity Check op mijn bpaidkaart via de My bpaid-app?

Lees hieronder de verschillende stappen om je Mastercard Identity Check wachtwoord te activeren op je bpaidkaart via de My bpaid-app. Of ga meteen naar de instructievideo onderaan het antwoord.
  • Log in op je bpaid-account via de app.
  • Is je kaart nog niet beveiligd dan zal de app je voorstellen om je kaart te activeren voor online betalingen.
Je kan dit ook zelf doen via ‘Kaart beheren’ > ‘Activeer online betalingen’.
  • Is er al een gsm-nummer gelinkt aan je kaart, dan kan je verdergaan. Anders dien je de instructies te volgen om een nummer te registreren in een Postkantoor.
  • Je ontvangt vervolgens een sms met een activatiecode op het vermelde gsm-nummer.
  • Voer de 6-cijferige code uit de sms in de app in.
In de volgende stap stel je je Mastercard Identity Check mPIN-code in. Deze code bestaat uit 6 cijfers die je gebruikt voor online transacties beveiligd met Mastercard Identity Check. Afhankelijk van je smartphone kan je ook Face ID (gezichtsherkenning) of fingerprint recognition (vingerafdrukherkenning) activeren.  Tijdens een online transactie zal je gevraagd worden je mPIN, je Face ID of fingerprint te gebruiken via de My bpaid-app ter controle van je betaling. Na bevestiging verdwijnt de optie ‘Activeer online betalingen’ in het menu ‘Beheer kaart’.  Instructievideo
3D-Secure
538
lees meer
Particulier

Hoe maak ik een Mastercard Identity Check wachtwoord aan via het My bpaid-portaal?

Lees hieronder de verschillende stappen om een Mastercard Identity Check wachtwoord aan te maken. Of ga meteen naar de instructievideo onderaan het antwoord.
  • Surf naar bpaid.bpost.be en log je in met je e-mailadres en wachtwoord.
  • Als je kaart nog niet beveiligd is, kan je klikken op de knop "Beveilig je kaart" naast je kaartnummer.
  • Is er al een mobiel telefoonnummer gelinkt aan je kaart, dan kan je verdergaan. Anders dien je de instructies te volgen om een nummer te registreren in een Postkantoor.
  • Voordat je een wachtwoord voor een online transactie kan aanmaken, moeten we je identiteit controleren. Je ontvangt hiervoor een sms met een identificatiecode op het vermelde gsm-nummer.
  • Voer vervolgens de 5 cijfers uit de sms in.
Je kan nu een wachtwoord aanmaken in 2 stappen:Stap 1: Als u het vakje "Dit telefoonnummer gebruiken om online betalingen te valideren" niet hebt aangevinkt, gelieve dan een ander mobiel nummer te vermelden. In dat geval zal een 2de keer een identiteitscontrole worden uitgevoerd. Je ontvangt dan een sms met een identificatiecode op dit nieuwe nummer.Stap 2: Je 6-cijferige Mastercard Identity Check wachtwoord instellen. Tijdens een online transactie ontvang je een sms met verificatiecode op het geselecteerde gsm-nummer, die u samen met het uit stap 2 gedefinieerde wachtwoord moet uitvoeren. Na bevestiging zie je naast je kaartnummer "Beveiligde kaart" verschijnen.  Instructievideo
3D-Secure
538
lees meer
Particulier

Hoe kan ik mijn Mastercard Identity Check wachtwoord wijzigen?

Je kan dit wachtwoord veranderen via het My bpaid-portaal. Dat doe je als volgt:
  • Surf naar bpaid.bpost.be en log in met je e-mailadres en wachtwoord.
  • Ga naar ‘Mijn gegevens’.
  • Klik naast je kaartnummer op ‘Nieuw beveiligd wachtwoord’.
  • Bevestig uw mobiele telefoonnummer en voer de identificatiecode in die u per SMS hebt ontvangen
  • Na validatie van de verificatiecode, gelieve uw nieuw wachtwoord in te stellen
3D-Secure
538
lees meer
Particulier

Hoe doe ik een online aankoop met Mastercard Identity Check?

Steeds meer webshops en e-commerce websites maken gebruiken van de Mastercard Identity Check beveiligingstechnologie voor online betalingen. Je kan deze beveiliging herkennen aan volgende logo: Naast de gegevens die je gewoonlijk ingeeft bij een online betaling zal je een extra verificatiemethode moeten kiezen:Via sms en wachtwoord. Bij de beveiliging van je kaart heb je een wachtwoord aangemaakt. Bij deze methode ontvang je een sms met verificatiecode die je samen met het wachtwoord invoert.Via de My bpaid-app. Is je bpaidkaart beveiligd met een mPIN, dan ontvang je een notificatie op je smartphone die de My bpaid-app opent. Voer de gevraagde mPIN-code in (of gebruik face ID of de vingerafdrukscanner) om de betaling uit te voeren. Om je transactie af te ronden, ga je terug naar de site van de handelaar en bevestig je je aankoop. Is je kaart nog niet beveiligd met Mastercard Identity Check?
  • Lees hoe je Mastercard Identity Check activeert op je bpaidkaart via de My bpaid-app
  • Lees hoe je Mastercard Identity Check wachtwoord aanmaakt via het My bpaid-portaal.
3D-Secure, Gebruik van de bpaidkaart, Veiligheid
35, 38, 538
lees meer
Particulier

Wat als ik de verkeerde code of het verkeerde Mastercard Identity Check wachtwoord ingeef?

Bij een foute code wordt je betaling geweigerd. Je hebt 3 pogingen om de juiste code en het juiste wachtwoord in te voeren. Daarna wordt je bpaidkaart tijdelijk geblokkeerd. Contacteer onze klantendienst als het probleem zich blijft voordoen. 
3D-Secure, Gebruik van de bpaidkaart, Pincode vergeten
35, 46, 538
lees meer
Particulier

Wat als ik Mastercard Identity Check niet activeer op mijn bpaidkaart?

Steeds meer webwinkels en e-commercesites maken gebruik van de 3D-SecureMastercard Identity Check beveiligingstechnologie voor online betalingen. Deze bescherming is te herkennen aan het volgende logo: Naast de informatie die u gewoonlijk bij een online betaling verstrekt, moet u een extra verificatiemethode kiezen:Per SMS en wachtwoord. Bij het beveiligen van uw kaart, heeft u een wachtwoord aangemaakt. Bij deze methode ontvangt u een sms met een verificatiecode die u samen met het wachtwoord moet invoeren. Via de Mijn bpaid app. Als uw bpaidkaart is beveiligd met een mPIN, ontvangt u een notificatie op uw smartphone die de My bpaid app opent. Voer de gevraagde mPIN in (of gebruik Face ID of de vingerafdruk) om de betaling uit te voeren. Is je kaart nog niet beveiligd met Mastercard Identity Check?
  • Ontdek hoe u 3D-Secure Mastercard Identity Check op uw bpaidkaart kunt activeren via de My bpaid app
  • Ontdek hoe u 3D-Secure Mastercard Identity Check activeert via het My bpaid portaal.
3D-Secure, Veiligheid
38, 538
lees meer
Particulier

Ik kreeg een mail om mijn persoonlijke gegevens door te geven voor de Master Identity Check. Wat moet ik doen?

We vragen nooit de gegevens van je bpaid Mastercard-nummer of je wachtwoord via e-mail. Als je toch zo'n mail krijgt, gaat het waarschijnlijk om fraude. Reageer dus niet.
3D-Secure, Veiligheid
38, 538
lees meer
Particulier

Hoe controleer ik of mijn bpaidkaart Mastercard Secured is?

Je kan dit nagaan in de My bpaid-app of via het My bpaid-portaal.In de My-paid app
  • Log in op je bpaid-account via de app.
  • Kies vervolgens ‘Beheer kaart’.
  • Zie je de optie ‘Activeer online betalingen’, dan is je kaart nog niet Mastercard Secure Identity en dus niet beveiligd. Zie je deze optie niet, dan is je kaart wel beveiligd.
Via het My bpaid-portaal
  • Surf naar bpaid.bpost.be en log in met je e-mailadres en wachtwoord.
  • Zie je naast je kaartnummer ‘Beveiligde kaart’ staan, dan is je kaart geregistreerd.
3D-Secure
538
lees meer
Particulier

Hoe kan ik mijn mPIN-code voor Mastercard Identity Check wijzigen?

Je kan je mPIN-code veranderen in de My bpaid-app.
  • Log in op je bpaid-account via de app
  • Ga naar Mijn account
  • Kies in de rubriek ‘Online betalingen’ de optie ‘Wijzig mPIN’.
3D-Secure
538
lees meer
Particulier

Op welke manieren kan ik een postkaart via Mobile Postcard betalen?

Je betaalt met VISA, MasterCard, Bancontact, bpaid of PayPal. Je kan je bestelling betalen op het moment dat je de postkaart(en) verstuurt. Of je koopt op voorhand credits. Met credits betaal je minder per kaart, het sturen gaat sneller en je kan meerdere postkaarten tegelijk versturen via de app. Als je een promocode hebt ontvangen, dan vul je die in nadat je het adres van de bestemmeling toevoegde.
Betaling
107
lees meer
Particulier

Welke bankapplicaties ondersteunt de Mobile Postcard-app?

Je kan je fotokaart, videokaart of credits eenvoudig betalen via VISA, MasterCard, Bancontact (app of kaartlezer), bpaid of PayPal. Je kan je bestelling betalen op het moment dat je de postkaart(en) verstuurt. Of je koopt op voorhand credits. Met credits betaal je minder per kaart, het sturen gaat sneller en je kan meerdere postkaarten tegelijk versturen via de app.
Betaling
107
lees meer
Particulier

Hoe verleng ik mijn contract met de Verhuisdienst?

Als je je post langer wil laten doorsturen, kan je je contract verlengen. Je hebt het contract online gesloten:
  • Meld je aan met je e-mailadres en wachtwoord via de knop ‘Aanmelden Verhuisdienst’ hieronder . Als je nog geen account en wachtwoord hebt, klik dan op 'Wachtwoord vergeten' en stel het in. 
  • Kies 'Mijn contracten beheren'.
  • Selecteer je contract.
  • Kies hoelang je je contract wil verlengen. Dat is altijd een veelvoud van 3 maanden, met een maximumduur van 24 maanden.
  • Betaal met Bancontact, Visa, Mastercard, je bpaidkaart of homebanking. De laatste dag om de Verhuisdienst te verlengen is de woensdag voor de einddatum van je contract. Je krijgt een bevestigingsmail met de nieuwe einddatum.
Je hebt de Verhuisdienst in een Postkantoor aangevraagd:
  • Stort het bedrag op IBAN-rekeningnummer BE40 0003 2588 7563 met BIC-code BPOT BEB1.
  • Schrijf een bedrag over dat overeenkomt met 3, 6 of 12 maanden.
  • Vul alleen je contractnummer (ACXXXXXXX) in als vrije mededeling.
  • Je krijgt een bevestiging per e-mail (als je ons je e-mailadres hebt doorgegeven) of per brief. De laatste dag om de Verhuisdienst te verlengen is de woensdag voor de einddatum van je contract.
Aanvragen of verlengen
78, 84, 94
lees meer
Particulier

Ik verhuis. Waar vraag ik de Verhuisdienst aan voor mijn post?

Je vraagt de Verhuisdienst online aan of in een postkantoor naar keuze. De aan jou geadresseerde brieven worden dan automatisch naar je nieuwe adres gestuurd. Om een verhuizing te melden moet je minstens 18 jaar oud zijn. Vraag de Verhuisdienst online aan:
  • Je profiteert van € 2,80 korting tegenover een aanvraag via een Postkantoor.
  • Je hebt de identiteitskaartnummers nodig van alle verhuizende personen vanaf 15 jaar.
  • Je geeft het nieuwe adres door en meldt wie er naar dat adres verhuist.
  • Je kiest de start- en einddatum van de Verhuisdienst en duidt aan welke organisaties bpost moet verwittigen.
  • Als je de aanvraag hebt bevestigd, kan je veilig betalen met Visa, MasterCard, bpaid, Bancontact of via homebanking.
  • Je kan je contract later ook gemakkelijk online aanpassen.
Vraag de Verhuisdienst aan via het Postkantoor:
  • Bij een aanvraag in een Postkantoor kom je eerst langs om het aanvraagformulier op te halen. Dat vul je in en laat je ondertekenen door alle verhuizende personen vanaf 15 jaar. Breng het formulier terug naar het Postkantoor en neem je originele identiteitskaart mee.
  • Je kan terecht in om het even welk Postkantoor. Je hoeft niet naar het Postkantoor in je oude of nieuwe gemeente te gaan.
  • Een contract wijzigen in een Postkantoor kan alleen als je het contract hebt aangevraagd in een Postkantoor.
  • De stopzetting van een contract via het Postkantoor kan alleen als je het contract ook in een Postkantoor hebt aangevraagd.
  • Een contract wijzigen of stopzetten kan in om het even welk Postkantoor. Je hoeft dus niet naar het Postkantoor te gaan waar je het contract ondertekende.
Aanvragen of verlengen
78
lees meer
Particulier

Hoe download ik de My bpaid-app?

Download de My bpaid-app : In de App Store (iOS)In Google Play (Android)Ga naar de beveiligde My bpaid-website en klik op 'Nieuwe klant? Creëer mijn My bpaid-profiel'. Geef gerust een positieve beoordeling en review als de app je bevalt.
Gebruik van My bpaid, Login
37, 39
lees meer
Particulier

Hoe verander ik een gsm-nummer in de My bpaid-app?

Het is niet mogelijk om een gsm-nummer te veranderen of toe te voegen in de My bpaid-app. Je kan dat wel via de My bpaid-website doen.
Gebruik van My bpaid, Login
37, 39
lees meer
Particulier

Ik heb 3 verkeerde codes ingevoerd tijdens een online betaling. Wat moet ik doen?

Als je 3 keer de verkeerde mPIN-code invoert, kan je je online betalingen niet meer met de bpaid-app valideren. Je moet je smartphone opnieuw registreren.
Login
37
lees meer
Particulier

Ik heb een nieuwe smartphone. Wat moet ik doen?

Als je een nieuwe smartphone hebt, moet je de My bpaid-app op je nieuwe smartphone installeren en opnieuw aan je kaart koppelen. Als je je oude smartphone niet meer gebruikt, raden we je aan om hem te laten annuleren. Neem daarvoor contact op met onze klantendienst op het nummer 02 278 55 78.
Login
37
lees meer
Particulier

Testvraag

Testantwoord
Hoe werkt het?
147
lees meer
Particulier

Waarom werd mijn betaling via bpaid geweigerd?

Als je kaart geweigerd of geblokkeerd wordt in een geldautomaat of betaalterminal of online, zijn dit meestal de redenen:Online
  • Je kaart is niet geregistreerd in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
  • De sms-code is niet juist.
  • Het beveiligde wachtwoord is niet juist
  • De mPIN is niet juist (My bpaid-app)
  • Er staat niet genoeg geld op je kaart.
Andere
  • De chip of magneetstrook van je kaart is stuk.
  • Je toetste 3 keer de verkeerde pincode in.
  • Er staat niet genoeg geld op je bpaidkaart.
Als je fraude vermoedt, neem dan contact op met onze klantendienst. Om je kaart te deblokkeren, hoef je alleen maar met je identiteitskaart naar een Postkantoor te gaan.
Geweigerde betalingen
43
lees meer
Particulier

Als de betaling met mijn bpaidkaart werd geweigerd, kan ik dan een bewijs krijgen om zeker te zijn dat het geld niet van mijn kaart ging?

Een bewijs van niet-betaling hebben we niet, maar je checkt op elk moment je verrichtingen in de app of op de website van My bpaid. Zo weet je zeker dat het bedrag niet van je kaart is gehaald.
Geweigerde betalingen
43
lees meer
Particulier

Waarom werd mijn betaling in de winkel of geldopname met mijn bpaidkaart geweigerd?

Wanneer je kaart wordt geweigerd of geblokkeerd door een betaalterminal of geldautomaat, is dat meestal om een van de volgende redenen:
  • De chip of de magneetstrip van je kaart werkt niet meer.
  • Je hebt 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd.
  • Er staat niet genoeg geld op je kaart.
Vermoed je fraude, bel dan onze klantendienst op het nummer 02 278 55 78.
Geweigerde betalingen
43
lees meer
Particulier

Waarom werd mijn online betaling met mijn bpaidkaart geweigerd?

Wanneer je online betaling wordt geweigerd, is dat meestal om een van de volgende redenen:
  • Je hebt een of meer onjuiste gegevens ingevoerd.
  • Je hebt 3 keer een verkeerde authenticatiecode - de code die je via sms krijgt - ingevoerd. Probeer het in dat geval later nog eens.
  • Je gebruikt de app om je betalingen te valideren en hebt 3 keer een verkeerde mPIN-code ingevoerd. Je moet je smartphone dan opnieuw registreren.
  • Er staat niet genoeg geld op je kaart om je aankoop te doen.
  • Je bent over de dag- of weeklimiet van je kaart gegaan.
Vermoed je fraude, bel dan onze klantendienst op het nummer 02 278 55 78.
Geweigerde betalingen
43
lees meer
Particulier

Ik ga niet akkoord met het bedrag dat van mijn bpaidkaart werd gehaald. Wat moet ik doen?

Als je denkt dat er onterecht geld of een verkeerd bedrag van je bpaidkaart ging, neem dan eerst contact op met de handelaar om een volledige of gedeeltelijke terugbetaling te vragen. Wil de handelaar je niet terugbetalen, neem dan contact op met onze klantendienst om een betwisting in te dienen.
Gereserveerd bedrag vrijmaken, Geweigerde betalingen
43, 49
lees meer
Particulier

Ik kocht iets online, maar de bestelling kwam niet aan. Gaat het bedrag dan van mijn bpaidkaart?

Meestal gaat het bedrag bij online aankopen al van je kaart bij de bestelling. Neem contact op met de verkoper voor meer informatie over de levering en terugbetaling.
Gereserveerd bedrag vrijmaken, Geweigerde betalingen
43, 49
lees meer
Particulier

Kan ik mijn bpaidkaart blokkeren met Card Stop?

Je kan je bpaidkaart niet blokkeren met Card Stop. Bij verlies of diefstal moet je onze klantendienst contacteren. Dan blokkeren wij meteen je kaart. In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.
Kaart beschadigd / werkt niet, Kaart geblokkeerd, Kaart verloren of gestolen
41, 47, 48
lees meer
Particulier

Mijn bpaidkaart is ingeslikt door een automaat. Wat moet ik doen? En hoe krijg ik mijn saldo terug?

Als je bpaidkaart is ingeslikt door een automaat moet je onze klantendienst meteen contacteren om je kaart te laten blokkeren. In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren. Vraag daarna een nieuwe bpaidkaart aan in een Postkantoor of PostPunt. We zetten het saldo van je oude bpaidkaart over op je nieuwe. Als je geen nieuwe kaart wil, schrijven we het resterende bedrag over op je bankrekening, plus een deel pro rata van de jaarlijkse administratiekosten.  
Kaart beschadigd / werkt niet, Kaart geblokkeerd, Kaart verloren of gestolen
41, 47, 48
lees meer
Particulier

Mijn bpaidkaart is verloren of gestolen. Wat moet ik doen?

Neem contact op met onze klantendienst als je kaart verloren of gestolen is. Dan blokkeren we je kaart meteen. In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.
Kaart verloren of gestolen
41
lees meer
Particulier

Kan iemand met mijn kaart betalen zonder mijn pincode? En ben ik dan verantwoordelijk?

  • In een winkel is het onmogelijk om te betalen zonder pincode.
  • Online heb je geen pincode nodig om te betalen. Meer en meer websites vragen een extra beveiling – de Mastercard Identity Check – via de My bpaid-app of sms.
Wanneer je kaart wordt gestolen of je ze verliest, moet je ze onmiddellijk laten blokkeren. Doe je dat niet, dan ben je zelf verantwoordelijk voor alle aankopen die met je kaart gebeuren. Neem onmiddellijk contact op met onze klantendienst om je kaart te blokkeren. Het nummer is 24/7 bereikbaar.
Kaart verloren of gestolen
41
lees meer
Particulier

Bij verlies of diefstal: krijg ik dan een nieuwe kaart en kan ik het saldo recupereren?

Is je kaart verloren of gestolen, neem dan contact op met onze klantendienst om je bpaidkaart te blokkeren. Doe dat ook als je kaart ingeslikt is door een geldautomaat. In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of je belt rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer kan je 24/7 bellen om je bpaidkaart te blokkeren. Ga daarna naar een Postkantoor voor een nieuwe kaart en een nieuwe pincode. We zetten het saldo van je oude kaart meteen over naar je nieuwe kaart. Om je bpaidkaart te vervangen door een nieuwe betaal je € 6. Als je bpaidkaart stuk is of er is sprake van fraude, dan is je nieuwe kaart gratis.
Kaart verloren of gestolen
41
lees meer
Particulier

Ik denk dat er fraude wordt gepleegd mijn mijn bpaidkaart. Wat moet ik doen?

Dit moet je doen als je fraude vermoedt:
  • Neem contact op met onze klantendienst.
  • Neem ook contact op met onze klantendienst voor een klachtenprocedure om de betalingen te betwisten.
Kaart verloren of gestolen
41
lees meer
Particulier

Wat can ik doen met de bpaid-app?

De bpaid-app geeft jij de volgende functionaliteiten:
  1. Profile aanmaken
  2. Registratie van jouw bpaidkaarten voor online betalingen
  3. Onmiddellijke herlading
  4. Online betaling validatie
  5. Saldo raadplegen
  6. Transacties historie raadplegen
  7. Nieuwe PIN code aanvragen
  8. Kaart blokkeren
  9. email adres en wachtwoord wijzingen
  10. Veelgestelde vragen
  11. Post Kantoor of Post Punt localisatie
Gebruik van My bpaid
39
lees meer
Particulier

Wat zijn de voorwaarden om een bpaidkaart aan te vragen?

Om een bpaidkaart aan te vragen, moet je minstens 18 jaar zijn en in België wonen. Dit hebben we nodig:
  • Een identificatiebewijs, zoals een identiteitskaart, of verblijfsvergunning
  • Je gsm-nummer
Aanvraag van een bpaidkaart
33
lees meer
Particulier

Onder welke voorwaarden kan ik een bpaidkaart aanvragen?

Om een bpaidkaart aan te vragen, moet je minstens 18 jaar zijn en in België wonen. Dit hebben we nodig:
  • Een identificatiebewijs, zoals een identiteitskaart, of verblijfsvergunning
  • Je Belgische gsm-nummer
Aanvraag van een bpaidkaart
33
lees meer
Particulier

Waar en hoe vraag ik een bpaidkaart aan?

Je kan je bpaidkaart eenvoudig online aanvragen en vervolgens afhalen in het Postkantoor of PostPunt van je keuze. Je kaart thuis laten leveren is niet mogelijk. Vergeet je identiteitskaart niet te nemen als je je bpaidkaart gaat oppikken.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
lees meer
Particulier

Kan ik mijn bpaidkaart online aanvragen?

Je kan je bpaidkaart bestellen. Je kaart ligt even later klaar in het Postkantoor of Postpunt van je keuze.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
lees meer
Particulier

Hoeveel bpaidkaarten kan ik op mijn naam aanvragen?

Je kan maximaal 3 bpaidkaarten op je naam hebben (€ 8 000 per kaart of € 24 000 per persoon per jaar). Als kaarthouder ben je de enige verantwoordelijke voor wat er met je kaarten gebeurt.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
lees meer
Particulier

Kan ik een bpaidkaart aanvragen voor iemand anders? Staat die kaart dan op mijn naam of op naam van die persoon?

Een bpaidkaart voor iemand anders aanvragen is niet mogelijk. Als je een bpaidkaart afhaalt in het Postkantoor of het PostPunt, dan staat die altijd op jouw naam. Je kan de kaart wel door iemand anders laten gebruiken, maar jij blijft wel verantwoordelijk.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
lees meer
Particulier

Kan ik een bpaidkaart aanvragen voor een minderjarige?

Een bpaidkaart kan alleen op naam staan van een meerderjarige. Je kan die kaart wel laten gebruiken door een minderjarige. Het is een veilige manier om hen met geld te laten omgaan. Maar jij blijft verantwoordelijk voor de prepaidkaart.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
lees meer
Particulier

Hoe krijg ik de pincode van mijn bpaidkaart?

Nadat je je bpaidkaart hebt gekocht, krijg je een brief met je pincode en bpaidkaart. Links onderaan, naast je kaart, plakt een sticker. Als je die weghaalt, zie je op de achterkant je pincode staan. Vind je je code niet, vraag dan een nieuwe aan via de My bpaid-app of -website. Heb je dan nog altijd problemen, neem dan contact op met onze klantendienst.
Aanvraag van een bpaidkaart, Pincode vergeten
33, 46
lees meer
Particulier

Hoeveel kost de My bpaid-app?

De My bpaid-app is toegankelijk voor alle bpaid-klanten en is helemaal gratis.
Gebruik van My bpaid
39
lees meer
Particulier

Welke besturingssystemen ondersteunen de My bpaid-app?

Android en iOS worden beide ondersteund (vanaf Android 7+ en iOS 11+). De My bpaid-app is beschikbaar in de App Store en op Google Play.
Gebruik van My bpaid
39
lees meer
Particulier

Hoe valideer ik een online betaling?

Om een online betaling met de My bpaid-app te valideren, moet je de app openen via de melding die je krijgt. Je identificeert je met je 6-cijferige mPIN-code, je vingerafdruk of gezichtsherkenning.
Gebruik van My bpaid
39
lees meer
Particulier

Hoe werkt de extra authenticatiestap in de nieuwe app?

We hebben deze extra autorisatiestap ingevoerd om de betalingen met je bpaid prepaidkaart nog veiliger te maken. Je kan de uitleg ook bekijken via deze instructievideo.Beveilig je kaart in de My bpaid-app:
  1. Open de app en ga onderaan het startscherm naar 'Gsm-nummer controleren'. Controleer of je nummer klopt en klik daarna op 'Bevestigen'. Je krijgt onmiddellijk een sms met een activatiecode.
  2. Vul de activatiecode in het rode venster in en klik op de knop 'Ga verder'.
  3. Voer je geheime code in. Onthoud ze goed: het is de code die je zal gebruiken om de betalingen met je smartphone te valideren. Klik op 'Ga verder'. Bevestig je je betalingen liever met je vingerafdruk of gezichtsherkenning? Kijk hieronder wat je dan moet doen.
  4. Er verschijnt een bericht op je scherm om te bevestigen dat je kaart beveiligd is.
Beveilig je betaling met de My bpaid-app:
  1. Open de My bpaid-app.
  2. Je aankoop en het bedrag verschijnen. Klik op 'Klik om uw betaling te autoriseren'.
  3. Je ziet opnieuw de naam van de verkoper en het bedrag. Klik op 'Transactie goedkeuren'.
  4. Vul de cijfercode in die je hebt gekozen om je kaart in de app te beveiligen en je betalingen uit te voeren. Dat is niet de code die je via sms kreeg, maar de code die je hebt gekozen om je toekomstige betalingen te beveiligen.
Wil je je betaling liever met biometrie bevestigen, klik dan op 'Fingerprint' of 'Face ID' en volg de instructies op het scherm.Je hebt nog geen gsm-nummer aan je account gekoppeldIn dat geval:
  1. Open je account.
  2. Ga naar 'Je gsm-nummer toevoegen' en vul je gsm-nummer in.
  3. Vul je gsm-nummer nog een keer in om tikfouten te voorkomen. Klik daarna op 'Ga verder'.
  4. Je krijgt je bpaid-code binnen de 5 werkdagen in je brievenbus.
  5. Open de My bpaid-app. Vul in het vak 'Verificatiecode' de code in die je met de post hebt gekregen en klik op 'Ga verder'.
  6. Beveilig je kaart met de code die je via sms kreeg, of met je vingerafruk of gezichtsherkenning (zie hierboven).
Volg deze uitleg eenvoudig via de instructievideo.
Gebruik van My bpaid
39
lees meer
Particulier

Waarvoor dient de mPIN-code?

De mPIN-code is de 6-cijferige code die je moet instellen om je smartphone in de My bpaid-app te registreren. Je hebt de code ook nodig als je geen biometrische gegevens gebruikt om je online betalingen te bevestigen. Je mPIN-code is vertrouwelijk, alleen jij kent ze. Ze beschermt je tegen fraude met je kaart wanneer je online aan het shoppen bent. Volg de instructies in de My bpaid-app om je wachtwoord aan te maken. Dat duurt maar enkele minuten. Wil je meer weten? Ga naar de vraag 'Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen?'.
Gebruik van My bpaid
39
lees meer
Particulier

Hoe werkt contactloos betalen?

Als je een bpaidkaart hebt met een "contactloos"-logo  dan kan je hiermee je aankopen contactloos betalen. Je hoeft alleen maar je bpaidkaart in de buurt van het "contactloos"-logo tegen de terminal van de winkelier te houden en je aankoop is betaald. Om veiligheidsredenen kan de terminal je in onderstaande gevallen vragen om je geheime code en/of je kaart in te voeren:
  • Je hebt vijf opeenvolgende contactloze transacties verricht.
  • Het gecumuleerde bedrag van contactloze transacties overschrijdt de limiet van € 150.
  • Het bedrag van de afzonderlijke transactie is hoger dan € 50.
Contactloos betalen
545
lees meer
Particulier

Kan ik mijn saldo bekijken in het buitenland?

Ja, je kan in het buitenland het saldo van je bpaidkaart bekijken. Dat doe je makkelijk in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Saldo en verrichtingen consulteren
40
lees meer
Particulier

Kan ik mijn verrichtingen zien in de My bpaid-app?

In de My bpaid-app kan je je saldo en de geschiedenis van je betalingen van de laatste 13 maanden zien.
Saldo en verrichtingen consulteren
40
lees meer
Particulier

Krijg ik een overzicht van mijn uitgaven op papier of e-mail?

Je krijgt het overzicht van je verrichtingen niet op papier of in je mailbox. Maar je vindt de lijst snel en makkelijk in de My bpaid app of op de bpaid website.
Saldo en verrichtingen consulteren
40
lees meer
Particulier

Als mijn kaart werd geblokkeerd, moet ik dan een nieuwe bpaidkaart kopen?

Als je kaart wordt geblokkeerd, moet je een nieuwe bpaidkaart kopen. Ga daarvoor langs in een Postkantoor, en breng je geblokkeerde bpaidkaart en je identiteitskaart mee. Je krijgt een nieuwe bpaidkaart met een nieuwe pincode. We zetten je saldo over van je oude naar je nieuwe kaart. Als je kaart kapot is, dan vervangen we die gratis. Goed om te weten: per persoon kan je 3 bpaidkaarten aanvragen met een totale jaarlijkse herlaadlimiet van € 24 000.
Kaart geblokkeerd
47
lees meer
Particulier

Mijn bpaidkaart is geblokkeerd. Hoe laat ik ze deblokkeren?

Neem contact op met onze klantendienst om je bpaidkaart te deblokkeren. Als je kaart niet meer werkt, kan je naar een Postkantoor gaan om ze te vervangen.
Kaart geblokkeerd
47
lees meer
Particulier

Waarom werd mijn bpaidkaart geblokkeerd?

Als je bpaidkaart wordt geblokkeerd, is dat meestal omdat je 3 keer de verkeerde pincode ingaf. Je hoeft dan geen nieuwe kaart aan te vragen. Neem contact op met onze klantendienst. Werkt je kaart niet meer, dan kan je naar een Postkantoor gaan om ze te vervangen. Bij een online betaling kan je kaart tijdelijk 2 uur worden geblokkeerd als je 3 keer een verkeerde sms-code of verkeerd wachtwoord hebt ingevoerd. Heb je geen foute pincode ingevoerd of vermoed je fraude, neem dan meteen contact op met onze klantendienst.
Kaart geblokkeerd
47
lees meer
Particulier

Hoeveel keer mag ik een pincode ingeven voor mijn kaart wordt geblokkeerd?

Je bpaidkaart wordt geblokkeerd als je 3 keer de foute pincode intoetst. Neem dan contact op met onze klantendienst of ga naar een Postkantoor om je kaart te deblokkeren.
Pincode vergeten
46
lees meer
Particulier

Kan ik mijn pincode veranderen?

Je kan de pincode van je bpaidkaart niet aanpassen.
Pincode vergeten
46
lees meer
Particulier

Ik ben mijn pincode van mijn bpaidkaart vergeten. Hoe krijg ik een nieuwe code?

Als je je pincode bent vergeten, kan je een nieuwe aanvragen:
  • Via de My bpaid-app. Klik in het menu 'Kaart beheren' op 'Nieuwe pincode'.
  • Op de beveiligde My bpaid-website. Klik op 'Nieuwe pincode'.
  • Via de klantendienst
  • Aan het loket van een Postkantoor
Om veiligheidsredenen sturen we geen pincode via e-mail of sms. De tarieven voor een nieuwe pincode vind je in onze Gebruikshandleiding. Je krijgt je nieuwe code binnen de 5 werkdagen in je brievenbus.
Pincode vergeten
46
lees meer
Particulier

Hoe kan ik betalen in de eShop?

Je betaalt in de eShop op een beveiligde manier met:
  • bpaid
  • Visa
  • Mastercard
  • Bancontact
  • PayPal
  • homebanking als je klant bent bij KBC of Belfius.
Als BNP Paribas klant reken je af met je Visa-kaart in combinatie met je digipas. Of je kan met een overschrijving betalen. Dan verzenden we je bestelling zodra we je betaling hebben ontvangen. De levertermijn is dus iets langer.
Betalen
67
lees meer
Particulier

Als mijn bpaidkaart wordt vervangen, blijft mijn pincode dan dezelfde?

Je pincode verandert als je een nieuwe bpaidkaart krijgt. Die pincode staat rechts onderaan in de brief die je in het Postkantoor krijgt.
Kaart beschadigd / werkt niet, Kaart verlopen
45, 48
lees meer
Particulier

Hoe weet ik of mijn bpaidkaart is vervallen?

Je vindt de vervaldatum van je bpaidkaart op de achterkant.
Kaart verlopen
45
lees meer
Particulier

Mijn bpaidkaart vervalt (binnenkort). Wat moet ik doen?

  • 3 maanden voor je kaart vervalt, krijg je een brief van ons. Daarin nodigen we je uit om je nieuwe kaart op te halen in je Postkantoor.
  • Het saldo van je oude kaart zetten we onmiddellijk over op je nieuwe kaart.
Je moet je nieuwe kaart binnen de 3 maanden na de vervaldatum van je huidige kaart in je Postkantoor ophalen. Daarna kan je niet anders dan een nieuwe kaart aanvragen.
Kaart verlopen
45
lees meer
Particulier

Hoe kan ik mijn nummerplaat betalen aan de postbode? Kan iemand anders dat doen?

Nummerplaten kunnen niet op voorhand worden betaald. Jij of iemand die op het leveringsadres aanwezig is, betaalt ze bij ontvangst cash en gepast aan de postbode. Als dat niet kan, laat de postbode een Afwezigheidsbericht achter. Daarmee kan je je nummerplaat vanaf de volgende werkdag afhalen in het Postkantoor of PostPunt dat op het bericht staat. In een Postkantoor of PostPunt dat op zaterdag open is, kan je ze - met het Afwezigheidsbericht - ook op zaterdag afhalen. Als je je nummerplaat in een Postkantoor of PostPunt moet afhalen of als je ervoor kiest om ze daar te laten leveren, kan je cash, met Bancontact of met je krediet- of bpaidkaart betalen.
Betaling, Hoe werkt het?, Ik was niet thuis bij levering
53, 57, 58
lees meer
Particulier

Hoeveel kost een nieuwe nummerplaat en hoe betaal ik ze?

De tarieven voor levering:
  • normale of gepersonaliseerde nummerplaat: € 30
  • duplicaat: € 30
  • spoedlevering: € 110
  • transitnummerplaten: € 75
  • inschrijvingsbewijs: € 26
Je betaalt je nummerplaat op het moment dat je ze van de postbode krijgt of afhaalt in een Postkantoor of PostPunt. Kies je voor thuislevering, dan betaal je je nummerplaat cash en gepast aan de postbode of koerier die ze levert. Kan je op dat moment niet betalen, dan krijg je van hem of haar een Afwezigheidsbericht. Daarmee kan je je nummerplaat vanaf de volgende werkdag afhalen in het Postkantoor of PostPunt dat op het document staat. In een Postkantoor of PostPunt dat op zaterdag open is, kan je ze - met het Afwezigheidsbericht - ook op zaterdag afhalen. In het Postkantoor of PostPunt kan je cash, met Bancontact en met je krediet- of bpaidkaart betalen. Het bedrag dat je voor de aanmaak en levering van je nummerplaat betaalt, is vastgelegd in een Koninklijk Besluit. Wil je daar meer over weten, neem dan contact op met de DIV op help.div@mobilit.fgov.be.
Betaling, Hoe werkt het?
53, 57
lees meer
Particulier

Mijn bpaidkaart is kapot, wat nu?

bpost vervangt gratis je kapotte bpaidkaart. Ga naar een Postkantoor, en breng je kapotte kaart en je identiteitskaart mee. Je krijgt meteen een nieuwe kaart met een nieuwe pincode. En we zetten je saldo over van de ene naar de andere kaart. Ervaar je toch nog problemen met je bpaidkaart? Contacteer dan onze klantendienst, bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina.
Kaart beschadigd / werkt niet
48
lees meer
Particulier

Kan ik mijn e-mailadres wijzigen via de bpaid app of de My bpaid website?

Op de bpaid applicatieNadat u bent ingelogd, gaat u naar het menu "Meer" "Mijn account" en selecteert u "E-mailadres en paswoord". Als u biometrische gegevens gebruikt, zal u om veiligheidsredenen worden gevraagd om opnieuw in te loggen met uw inloggegevens. U kunt dan uw e-mailadres bijwerken. Nadat u uw wachtwoord hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw e-mailadres en uw nieuwe wachtwoord.  Op het My bpaid portaalNadat u bent ingelogd op de Mijn bpaid website, gaat u naar het menu "Mijn gegevens" en klikt u op de knop "Wijzig" onder "E-mailadres". U zult een nieuw e-mailadres kunnen invoeren. Nadat u uw e-mailadres hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw nieuwe e-mailadres en wachtwoord. .faq-page-answer img{ box-shadow: rgb(0 0 0 / 10%) 0px 4px 12px 0px; }
Aanmelden, Gebruik van My bpaid
39, 601
lees meer
Particulier

Is het mogelijk om mijn wachtwoord te wijzigen?

Ja, het is mogelijk om het wachtwoord te wijzigen, zowel via de bpaid applicatie als op de My bpaid website.Via de bpaid applicatieNadat u bent ingelogd in de bpaid applicatie, gaat u naar het "Meer" menu "Mijn account" en selecteert u "E-mail adres en paswoord". Als u biometrische gegevens gebruikt, zal u om veiligheidsredenen worden gevraagd om opnieuw in te loggen met uw inloggegevens. U kunt dan uw wachtwoord wijzigen. Nadat u uw wachtwoord hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw e-mailadres en nieuwe wachtwoord.  Op het My bpaid portaalNadat u bent ingelogd op de My bpaid website, gaat u naar het menu "Mijn gegevens" en klikt u op de knop "Wijzig" onder "Paswoord". U wordt dan gevraagd om uw e-mailadres en uw huidige wachtwoord in te voeren en een nieuw wachtwoord in te stellen. Nadat u uw wachtwoord hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw e-mailadres en nieuwe wachtwoord. .faq-page-answer img{ box-shadow: rgb(0 0 0 / 10%) 0px 4px 12px 0px; }
Aanmelden
601
lees meer
Particulier

Hoe maak ik een My bpaid-profiel aan?

Met de bpaid-app
  1. Download de applicatie via Google Play of de App store.
  2. Klik op « Aanmelden ».
 
  1. Klik op « Registreer nu ».
  Als u al een profiel hebt op de My bpost-app, gelieve dan het overeenkomstige e-mailadres en wachtwoord te gebruiken.   Als u in het verleden al een bpaid profiel hebt gehad, gebruik dan het e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.  
  1. Geef de gevraagde informatie in en klik op "Account aanmaken".
 
  1. Valideer uw registratie door te klikken op de link in de e-mail die u ontvangt.
 
  1. Geef het e-mailadres en wachtwoord in dat u hebt ingesteld en klik op "Aanmelden".
 
  1. Geef uw bpaid kaartnummer (100/) in, dat u op de achterkant van uw kaart vindt.
  Nieuwe bpaidkaarten worden automatisch toegevoegd aan je profiel.  
  1. Geef de gevraagde informatie in en klik op « Doorgaan ».
 
  1. Gefeliciteerd! Uw bpaid profiel is nu aangemaakt. U zult een bevestigingsmail ontvangen met de belangrijkste kenmerken van de bpaid applicatie.
 Op het My bpaid portaal
  1. Ga naar het My bpaid portaal.
  2. Klik op “Inloggen”.
 
  1. Klik op « Registreer nu ».
  Als u al een profiel hebt op de My bpost-app, gelieve dan het overeenkomstige e-mailadres en wachtwoord te gebruiken.   Als u in het verleden al een bpaid profiel hebt gehad, gebruik dan het e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.  
  1. Geef de gevraagde informatie in en klik op "Account aanmaken".
 
  1. Valideer uw registratie door te klikken op de link in de e-mail die u ontvangt.
  2. Geef het e-mailadres en wachtwoord in dat u hebt ingesteld en klik op "Aanmelden".
 
  1. Geef uw bpaid kaartnummer (100/) in dat u op de achterkant van uw kaart vindt, evenals de andere gevraagde informatie (het e-mailadres kan niet worden gewijzigd).
  Nieuwe bpaidkaarten worden automatisch aan je profiel toegevoegd.  
  1. Gefeliciteerd! Uw bpaid profiel is nu aangemaakt. Je ontvangt een bevestigingsmail met de belangrijkste kenmerken van bpaid.
  Je bpaid profiel is gekoppeld aan alle kaarten die je hebt gehad of nog zult krijgen. Het is niet nodig om voor elke nieuwe kaart een profiel aan te maken. Ze zullen automatisch aan uw profiel worden toegevoegd. .faq-page-answer img{ box-shadow: rgb(0 0 0 / 10%) 0px 4px 12px 0px; }
Aanmelden
601
lees meer
Particulier

Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor de bpaid applicatie of de My bpaid website. Wat moet ik doen?

In de bpaid applicatie, klik eerst op "Aanmelden” en dan op "Wachtwoord vergeten?"    Op de Mijn bpaid website, klik op "Wachtwoord vergeten?". Geef uw e-mail adres in. U zult een e-mail ontvangen met een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.   .faq-page-answer img{ box-shadow: rgb(0 0 0 / 10%) 0px 4px 12px 0px; }
Aanmelden
601
lees meer
Particulier

Moet ik een Mijn bpaid profiel aanmaken om het saldo van mijn bpaidkaart te kunnen bekijken?

Ja, u moet een profiel aanmaken via de bpaid applicatie of op de beveiligde online portaal My bpaid. Voor meer informatie over hoe een profiel aan te maken, zie de vraag "Hoe maak ik een My bpaid profiel aan?” Als u al een bpaid profiel hebt, gebruik dan het bijbehorende e-mailadres en wachtwoord. Nieuwe bpaidkaarten worden automatisch aan je profiel toegevoegd.
Aanmelden, Saldo en verrichtingen consulteren
40, 601
lees meer
Particulier

Ondersteunt de My bpaid-app biometrie?

Ja, de My bpaid-app gebruikt biometrische gegevens. Afhankelijk van uw smartphone kunt u vingerafdruk- of gezichtsherkenning gebruiken om toegang te krijgen tot de app of om uw beveiligde online betalingen te valideren.
Aanmelden
601
lees meer

Algemene Voorwaarden

Privacy

Mobile Postcard | Maak fotokaarten op je smartphone

bpaid

RIA Money Transfer | Geld naar het buitenland versturen

Sitemap

RIA |Ontvangen

Financiële postdiensten

bpaid- Download de app

bpaidkaart aanvragen

Bedankt om een bpaidkaart te reserveren

bpaidkaart aanvragen

Specifiek Privacybeleid - bpaid

Kan ik mijn bpaidkaart blokkeren met Card Stop?

Mijn bpaidkaart is ingeslikt door een automaat. Wat moet ik doen? En hoe krijg ik mijn saldo terug?

Wat is het voordeel van een bpaidkaart tegenover andere kaarten?

Ik kocht iets online, maar ontving mijn pakje nog niet. Het bedrag blijft wel geblokkeerd op mijn bpaidkaart. Is dat normaal?

Welke besturingssystemen ondersteunen de My bpaid-app?

Hoe valideer ik een online betaling?

Ik wil een beveiligde betaling valideren via de My bpaid-app maar ik krijg geen melding. Wat moet ik doen?

Ik heb 3 verkeerde codes ingevoerd tijdens een online betaling. Wat moet ik doen?

Ik heb een nieuwe smartphone. Wat moet ik doen?

Moet ik mijn bpaidkaart activeren voor ik ze kan gebruiken?

Wat is een gereserveerd bedrag?

Hoe betaal ik op een beveiligde site met mijn bpaidkaart?

Hoe betaal ik op een beveiligde site met mijn bpaidkaart? (Ik heb geen smartphone.)

Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen? (Ik heb een smartphone en ik heb de app gedownload.)

Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen? (Ik heb geen smartphone.)

Waarom werd mijn betaling in de winkel of geldopname met mijn bpaidkaart geweigerd?

Waarom werd mijn online betaling met mijn bpaidkaart geweigerd?

Hoe werkt de extra authenticatiestap in de nieuwe app?

Waarvoor dient de mPIN-code?

Hoe zet ik mijn contract met bpaid stop?

Hoe contacteer ik de klantendienst van bpost?

Een familielid is overleden. Wat doe ik mijn zijn bpaidkaart? Wordt het saldo nog terugbetaald?

Wanneer wordt een gereserveerd bedrag vrijgegeven?

Kan ik online betalingen uitschakelen voor mijn bpaidkaart?

Kan iemand met mijn kaart betalen zonder mijn pincode? En ben ik dan verantwoordelijk?

Ik ga niet akkoord met het bedrag dat van mijn bpaidkaart werd gehaald. Wat moet ik doen?

Ik kocht iets online, maar de bestelling kwam niet aan. Gaat het bedrag dan van mijn bpaidkaart?

Kan ik aankopen in het buitenland doen met mijn bpaidkaart?

Bij verlies of diefstal: krijg ik dan een nieuwe kaart en kan ik het saldo recupereren?

Ik denk dat er fraude wordt gepleegd mijn mijn bpaidkaart. Wat moet ik doen?

Mijn bpaidkaart is geblokkeerd. Hoe laat ik ze deblokkeren?

Waarom werd mijn bpaidkaart geblokkeerd?

Zijn er betaallimieten per dag, week of maand?

Zijn alle verrichtingen met mijn bpaidkaart gratis?

Kan ik geld overschrijven van mijn bpaidkaart naar een rekening?

Welke gegevens heb ik nodig om online te betalen?

Ontvang ik de verificatiecode ook per sms als ik online aankoop in het buitenland?

Kan ik met mijn bpaidkaart geld afhalen aan een geldautomaat?

Kan ik mijn bpaidkaart koppelen aan PayPal?

Ik heb mijn verificatiecode via SMS niet ontvangen. Wat nu?

Kunnen we met meerdere mensen de bpaidkaart gebruiken?

Kan ik geld terug overschrijven van mijn bpaidkaart naar mijn bankrekening?

Bewaart bpost de historiek van mijn uitgaven met de bpaidkaart?

Als ik een aankoop doe, gaat het geld dan direct van mijn bpaidkaart?

Als mijn bpaidkaart wordt vervangen, blijft mijn pincode dan dezelfde?

Hoe krijg ik de pincode van mijn bpaidkaart?

Hoeveel kost een nieuwe nummerplaat en hoe betaal ik ze?

Welke kosten en tarieven zijn verbonden aan mijn bpaidkaart?

Als mijn kaart werd geblokkeerd, moet ik dan een nieuwe bpaidkaart kopen?

Hoe download ik de My bpaid-app?

Hoe verander ik een gsm-nummer in de My bpaid-app?

Kan ik mijn verrichtingen zien in de My bpaid-app?

Kan ik mijn bpaidkaart bij verlies of diefstal via de app blokkeren?

Mijn bpaidkaart is kapot, wat nu?

Waarom werd mijn betaling via bpaid geweigerd?

Als de betaling met mijn bpaidkaart werd geweigerd, kan ik dan een bewijs krijgen om zeker te zijn dat het geld niet van mijn kaart ging?

Hoe weet ik of mijn bpaidkaart is vervallen?

Mijn bpaidkaart vervalt (binnenkort). Wat moet ik doen?

Wat moet ik doen als er niet genoeg geld op mijn bpaidkaart staat bij een betaling?

Krijg ik een overzicht van mijn uitgaven op papier of e-mail?

Waar staan de algemene voorwaarden van bpaid?

Hoe werkt contactloos betalen?

Ik ben verhuisd. Moet ik dat melden?

Heb ik een kaartlezer of digipas nodig om betalingen te doen met mijn bpaidkaart?

Hoeveel kost de My bpaid-app?

Mijn bpaidkaart is verloren of gestolen. Wat moet ik doen?

Onder welke voorwaarden kan ik een bpaidkaart aanvragen?

Moet ik een bpaid-profiel aanmaken om de bpaidkaart te kunnen gebruiken?

Waar en hoe vraag ik een bpaidkaart aan?

Is bpaid gratis?

Kan ik mijn bpaidkaart online aanvragen?

Hoeveel bpaidkaarten kan ik op mijn naam aanvragen?

Ik heb meerdere bpaidkaarten. Hoe hou ik ze uiteen?

Kan ik mijn bpaidkaart herladen met een poststorting?

Kan ik mijn loon laten overschrijven op mijn bpaidkaart?

Kan ik mijn bpaidkaart herladen in het buitenland?

Voor welke betalingen kan ik bpaid gebruiken?

Hoeveel kost het om mijn bpaidkaart te herladen?

Hoe krijg ik de pincode van mijn bpaidkaart?

Moet ik mijn bpaidkaart activeren voor ik ze kan gebruiken?

Kan ik geld afhalen met mijn bpaidkaart aan het loket van een Postkantoor of PostPunt?

Staat er een betaallimiet op mijn bpaidkaart?

Kan ik een bpaidkaart aanvragen voor iemand anders? Staat die kaart dan op mijn naam of op naam van die persoon?

Kan ik een bpaidkaart aanvragen voor een minderjarige?

Hoe verleng ik mijn contract met de Verhuisdienst?

Hoe kan ik betalen in de eShop?

Hoe kan ik mijn nummerplaat betalen aan de postbode? Kan iemand anders dat doen?

100

Menu Fermer

Hulp

  • Veelgestelde vragen
  • Privacy
  • Algemene voorwaarden
  • Cookies
  • Sitemap
  • Toegankelijkheid

Meer

  • eShop
  • bpost bank
  • Werken bij bpost
  • bpost groep
  • Blog

Volg bpost via

Facebook
Youtube
Twitter
instagram
Linkedin

Copyright @ 2022 bpost

Algemene Voorwaarden

Privacy

Mobile Postcard | Maak fotokaarten op je smartphone

bpaid

RIA Money Transfer | Geld naar het buitenland versturen

Sitemap

RIA |Ontvangen

Financiële postdiensten

bpaid- Download de app

bpaidkaart aanvragen

Bedankt om een bpaidkaart te reserveren

bpaidkaart aanvragen

Specifiek Privacybeleid - bpaid

Kan ik mijn bpaidkaart blokkeren met Card Stop?

Mijn bpaidkaart is ingeslikt door een automaat. Wat moet ik doen? En hoe krijg ik mijn saldo terug?

Wat is het voordeel van een bpaidkaart tegenover andere kaarten?

Ik kocht iets online, maar ontving mijn pakje nog niet. Het bedrag blijft wel geblokkeerd op mijn bpaidkaart. Is dat normaal?

Welke besturingssystemen ondersteunen de My bpaid-app?

Hoe valideer ik een online betaling?

Ik wil een beveiligde betaling valideren via de My bpaid-app maar ik krijg geen melding. Wat moet ik doen?

Ik heb 3 verkeerde codes ingevoerd tijdens een online betaling. Wat moet ik doen?

Ik heb een nieuwe smartphone. Wat moet ik doen?

Moet ik mijn bpaidkaart activeren voor ik ze kan gebruiken?

Wat is een gereserveerd bedrag?

Hoe betaal ik op een beveiligde site met mijn bpaidkaart?

Hoe betaal ik op een beveiligde site met mijn bpaidkaart? (Ik heb geen smartphone.)

Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen? (Ik heb een smartphone en ik heb de app gedownload.)

Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen? (Ik heb geen smartphone.)

Waarom werd mijn betaling in de winkel of geldopname met mijn bpaidkaart geweigerd?

Waarom werd mijn online betaling met mijn bpaidkaart geweigerd?

Hoe werkt de extra authenticatiestap in de nieuwe app?

Waarvoor dient de mPIN-code?

Hoe zet ik mijn contract met bpaid stop?

Hoe contacteer ik de klantendienst van bpost?

Een familielid is overleden. Wat doe ik mijn zijn bpaidkaart? Wordt het saldo nog terugbetaald?

Wanneer wordt een gereserveerd bedrag vrijgegeven?

Kan ik online betalingen uitschakelen voor mijn bpaidkaart?

Kan iemand met mijn kaart betalen zonder mijn pincode? En ben ik dan verantwoordelijk?

Ik ga niet akkoord met het bedrag dat van mijn bpaidkaart werd gehaald. Wat moet ik doen?

Ik kocht iets online, maar de bestelling kwam niet aan. Gaat het bedrag dan van mijn bpaidkaart?

Kan ik aankopen in het buitenland doen met mijn bpaidkaart?

Bij verlies of diefstal: krijg ik dan een nieuwe kaart en kan ik het saldo recupereren?

Ik denk dat er fraude wordt gepleegd mijn mijn bpaidkaart. Wat moet ik doen?

Mijn bpaidkaart is geblokkeerd. Hoe laat ik ze deblokkeren?

Waarom werd mijn bpaidkaart geblokkeerd?

Zijn er betaallimieten per dag, week of maand?

Zijn alle verrichtingen met mijn bpaidkaart gratis?

Kan ik geld overschrijven van mijn bpaidkaart naar een rekening?

Welke gegevens heb ik nodig om online te betalen?

Ontvang ik de verificatiecode ook per sms als ik online aankoop in het buitenland?

Kan ik met mijn bpaidkaart geld afhalen aan een geldautomaat?

Kan ik mijn bpaidkaart koppelen aan PayPal?

Ik heb mijn verificatiecode via SMS niet ontvangen. Wat nu?

Kunnen we met meerdere mensen de bpaidkaart gebruiken?

Kan ik geld terug overschrijven van mijn bpaidkaart naar mijn bankrekening?

Bewaart bpost de historiek van mijn uitgaven met de bpaidkaart?

Als ik een aankoop doe, gaat het geld dan direct van mijn bpaidkaart?

Als mijn bpaidkaart wordt vervangen, blijft mijn pincode dan dezelfde?

Hoe krijg ik de pincode van mijn bpaidkaart?

Hoeveel kost een nieuwe nummerplaat en hoe betaal ik ze?

Welke kosten en tarieven zijn verbonden aan mijn bpaidkaart?

Als mijn kaart werd geblokkeerd, moet ik dan een nieuwe bpaidkaart kopen?

Hoe download ik de My bpaid-app?

Hoe verander ik een gsm-nummer in de My bpaid-app?

Kan ik mijn verrichtingen zien in de My bpaid-app?

Kan ik mijn bpaidkaart bij verlies of diefstal via de app blokkeren?

Mijn bpaidkaart is kapot, wat nu?

Waarom werd mijn betaling via bpaid geweigerd?

Als de betaling met mijn bpaidkaart werd geweigerd, kan ik dan een bewijs krijgen om zeker te zijn dat het geld niet van mijn kaart ging?

Hoe weet ik of mijn bpaidkaart is vervallen?

Mijn bpaidkaart vervalt (binnenkort). Wat moet ik doen?

Wat moet ik doen als er niet genoeg geld op mijn bpaidkaart staat bij een betaling?

Krijg ik een overzicht van mijn uitgaven op papier of e-mail?

Waar staan de algemene voorwaarden van bpaid?

Hoe werkt contactloos betalen?

Ik ben verhuisd. Moet ik dat melden?

Heb ik een kaartlezer of digipas nodig om betalingen te doen met mijn bpaidkaart?

Hoeveel kost de My bpaid-app?

Mijn bpaidkaart is verloren of gestolen. Wat moet ik doen?

Onder welke voorwaarden kan ik een bpaidkaart aanvragen?

Moet ik een bpaid-profiel aanmaken om de bpaidkaart te kunnen gebruiken?

Waar en hoe vraag ik een bpaidkaart aan?

Is bpaid gratis?

Kan ik mijn bpaidkaart online aanvragen?

Hoeveel bpaidkaarten kan ik op mijn naam aanvragen?

Ik heb meerdere bpaidkaarten. Hoe hou ik ze uiteen?

Kan ik mijn bpaidkaart herladen met een poststorting?

Kan ik mijn loon laten overschrijven op mijn bpaidkaart?

Kan ik mijn bpaidkaart herladen in het buitenland?

Voor welke betalingen kan ik bpaid gebruiken?

Hoeveel kost het om mijn bpaidkaart te herladen?

Hoe krijg ik de pincode van mijn bpaidkaart?

Moet ik mijn bpaidkaart activeren voor ik ze kan gebruiken?

Kan ik geld afhalen met mijn bpaidkaart aan het loket van een Postkantoor of PostPunt?

Staat er een betaallimiet op mijn bpaidkaart?

Kan ik een bpaidkaart aanvragen voor iemand anders? Staat die kaart dan op mijn naam of op naam van die persoon?

Kan ik een bpaidkaart aanvragen voor een minderjarige?

Hoe verleng ik mijn contract met de Verhuisdienst?

Hoe kan ik betalen in de eShop?

Hoe kan ik mijn nummerplaat betalen aan de postbode? Kan iemand anders dat doen?

Verhuisdienst | Laat bedrijfspost doorsturen

Bedrijfspost doorsturen of bewaren

Post en pakjes laten ophalen zonder contract

PostPunt worden | bpost