Veelgestelde vragen
Hoe kunnen we je helpen?
153 vragen
over « bpaid »
Filteren:
Particulier
Is je huidige gepersonaliseerde bpaidkaart kapot, ben je ze verloren of gestolen, of vermoed je fraude, dan kan je hieronder eenvoudig een nieuwe aanvragen.
Hou alvast het kaartnummer klaar van je huidige gepersonaliseerde bpaidkaart.
Er loopt iets mis, Kaart beschadigd / werkt niet, Kaart verloren of gestolen, bpaid
1, 41, 42, 48
Particulier
Er zijn verschillende manieren om een antwoord op je vraag te krijgen of om bpost te contacteren.
- OnlineVia onze onze onze veelgestelde vragen vind je meestal meteen een antwoord op je vraag. In sommige gevallen vragen we je om een online formulier in te vullen. Zo kunnen we je sneller verder helpen en hebben we meteen alle nodige info. Een klacht indienen kan je ook online via onze klachtenformulieren. Voor sommige diensten (bv. bpaid, de Verhuisdienst, Track & Trace) kan je ons ook via chat contacteren. Je vindt deze contactoptie rechtsonder terug op deze pagina's.
- Telefonisch op 02 278 51 26
- In een Postkantoor, PostPunt of PakjesPuntJe kan ook steeds terecht in een van onze kantoren. Gebruik onze online tool om er snel een in je buurt te vinden.
- Per postJe kan bpost ook per post bereiken op onderstaand adres. Je hoeft geen postzegel op je brief te kleven. bpost Postbus 5000 1000 Brussel
Klantendienst
306
Particulier
bpaid wordt overal ter wereld aanvaard. Behalve in Noord-Korea, Iran, Sudan en Syrië.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Je kan geen geld overschrijven van je bpaidkaart naar je bankrekening.
Als je niet langer gebruik wil maken van je bpaidkaart en het resterende bedrag terug wil, dan kan je terecht in een Postkantoor. Neem je identiteitskaart mee en geef je bpaidkaart daar af. Je krijgt het resterende bedrag teruggestort, plus een deel pro rata van de jaarlijkse beheerskosten.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Je gebruikt je bpaidkaart overal ter wereld, in het hele Mastercard-netwerk. Het is mogelijk dat je kaart in sommige gevallen niet werkt:
- Tolhuisjes op de snelweg
- Parkeerautomaten
- Tankstations
- Drankautomaten
- Minibar in het vliegtuig
- Belastingvrije winkels
- Autoverhuurmaatschappijen of andere diensten waar ze een garantie vragen
- Internetwebsites die alleen 3D Secure-kaarten aanvaarden (Bijvoorbeeld: Eurostar, Thalys, Connections, Kinepolis en IKEA)
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Je kan het saldo van je bpaidkaart op 4 manieren bekijken:
- Download de gratis My bpaid-app en log in met je e-mailadres.
- Log in via het My bpaid-portaal en kies de kaart waarvan je het saldo wil bekijken.
- Bel onze klantendienst en druk toets 1 in. Toets daarna de 12-cijferige identificatiecode (BIC, 100/xxxx/xxxxx) in die op de achterkant van je kaart staat.
- Stuur een sms naar 3322 (€ 0,50 per verstuurde en ontvangen sms) met de 12-cijferige identificatiecode op de achterkant van je kaart. Binnen enkele minuten krijg je een sms met het saldo van je kaart. Gebruik altijd het gsm-nummer waarmee je je bpaidkaart hebt geactiveerd.
Gebruik van de bpaidkaart, Saldo en verrichtingen consulteren
35, 40
Particulier
- Voor betalingen in de eurozone betaal je geen wisselkosten.
- Voor betalingen in andere munteenheden dan de euro vind je onze tarieven in de gebruikshandleiding. De omrekening in euro gebeurt volgens de wisselkoersen die Mastercard International gebruikt.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Nee, het is niet mogelijk om geld af te halen in een Postkantoor of PostPunt. Maar je kan wel geld afhalen aan een geldautomaat. De tarieven voor geldafhalingen vind je in de gebruikshandleiding.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Je kan tot € 8000 betalen met je bpaidkaart per jaar.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
bpaid is een prepaidkaart waarmee je:
- Aankopen doet in winkels en op het internet, ook op buitenlandse websites
- Betaalt in horecazaken overal ter wereld die Mastercard aanvaarden, overal ter wereld
- Geld afhaalt aan elke automaat die Mastercard aanvaardt, ook in het buitenland
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Je kan geld afhalen met je bpaidkaart aan een automaat: tot € 500 per dag en tot € 1250 per week. Klik hier om de kosten te kennen voor geldafhaling via een geldautomaat in Belgïe en het buitenland.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Je kan je bpaidkaart koppelen aan PayPal, zoals andere kredietkaarten. Als je PayPal voor de eerste keer gebruikt, moet je je naam en adres invullen, en de identificatiecode van 12 cijfers die je op de achterkant van je kaart vindt.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Je ontvangt de code van 8810 of bpaid. Controleer of:
- Dat nummer niet geblokkeerd is op je toestel of door je telecomoperator
- Je een goede gsm-ontvangst hebt
- Je het juiste gsm-nummer registreerde op de website van My bpaid
3D-Secure, Gebruik van de bpaidkaart, Veiligheid
35, 38, 538
Particulier
Je kan je bpaidkaart zeker uitlenen aan anderen. Maar als oorspronkelijke houder van de kaart blijf je verantwoordelijk voor het gebruik ervan.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Nee, je hebt geen kaartlezer of digipass nodig om online met je bpaidkaart te betalen op beveiligde sites. Je hoeft alleen maar een profiel aan te maken in de My bpaid-app of in het My bpaid-portaal.
Download de My bpaid-app op Google Play of in de App Store. Of ga naar het beveiligde My bpaid-portaal en klik op 'Inloggen' en 'Nog geen account? Registreer nu'.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Ja, behalve als het gaat om een gereserveerd bedrag. Dat bedrag is een geldsom die op vraag van de handelaar door ons wordt geblokkeerd, vooral in deze 3 gevallen:
- Om te verzekeren dat je de kosten kan betalen in geval van schade aan een hotelkamer, huurauto, ...
- Door tankstations om zeker te zijn dat ze het volledige bedrag ontvangen
- In online verkoop: als je een bestelling plaatst, wordt het bedrag geblokkeerd op je rekening.
- Je hebt € 300 staan op je bpaidkaart.
- Je reserveert een hotel voor € 80: dit bedrag zal gereserveerd worden op je kaart.
- Stel dat het hotel je korting biedt en je uiteindelijk maar € 70 hoeft te betalen, dan komt er € 10 (€ 80 - € 70) terug vrij op je kaart. Hierdoor zal na afrekening in totaal € 230 (€ 300 - € 70) op je kaart staan.
- Enkel in heel uitzonderlijke gevallen zal het gereserveerde bedrag € 80 voor maximum 30 dagen geblokkeerd blijven. Hierdoor is er nog € 150 meteen beschikbaar (+ € 80 gereserveerd).
- Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
- een autorisatiecode (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
- een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
- Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, vul je ons online formulier in (zonder je kaartnummer, autorisatiecode en bevestigingsbericht kan je het formulier niet invullen). Dit formulier vind je ook terug in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Gebruik van de bpaidkaart, Gereserveerd bedrag vrijmaken
35, 49
Particulier
Met je bpaid kan je ook betalen in het buitenland.
Voor betalingen in een andere munteenheid dan de euro komen er 1,75% wisselkosten bij. Voor de wisselkoersen kijken we naar Mastercard International.
Je gebruikt je bpaidkaart overal ter wereld* waar ze Mastercard aanvaarden:
- Winkels – meer dan 33 miljoen betaalterminals
- Geldautomaten – meer dan 1,5 miljoen
- Online aankopen
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Je kan zoveel betalen als er op je bpaidkaart staat.
- Herlaadlimieten: per herlaadbeurt kan je tot € 2500 op je rekening zetten. De herlaadlimiet van je kaart bedraagt € 8000 per jaar.
- Geld afhalen: aan een geldautomaat kan je met je kaart tot € 500 per dag afhalen en tot € 1250 per week.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Het is niet mogelijk om geld over te schrijven van je bpaidkaart naar een eigen of andere rekening.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Bij een aankoop online moet je volgende gegevens invullen op de website van de verkoper:
- Je naam en voornaam, ook al staan die niet op je bpaidkaart.
- Kaartnummer: dat zijn de 16 cijfers op de achterkant van je kaart.
- Geldigheidsduur: je vindt die datum op de achterkant van je kaart.
- CVC-code: die verificatiecode met 3 cijfers staat op de achterkant van je kaart.
- Via de My bpaid-app: open de app met de melding die je krijgt en identificeer jezelf met de mPIN-code of je biometrische gegevens.
- Via sms: voer de code in die je via sms hebt gekregen en het wachtwoord dat je op de My bpaid-website hebt gekozen om je kaart te beveiligen.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Als je een code aanvraagt voor een aankoop met Mastercard Identity Check, dan ontvang je die ook per sms als je in het buitenland bent. Je krijgt een bericht van 8810 of bpaid. Afhankelijk van waar je bent, kan het zijn dat je sms met vertraging of helemaal niet komt. In het laatste geval vraag je het best een nieuwe code aan.
3D-Secure, Gebruik van de bpaidkaart, Veiligheid
35, 38, 538
Particulier
Staat er een ontoereikend saldo op je bpaidkaart, dan wordt je betaling geweigerd. Herlaad je kaart om de betaling toch te kunnen uitvoeren.
Gebruik van de bpaidkaart, Geweigerde betalingen
35, 43
Particulier
Ook al staat je naam niet op je bpaidkaart, elke kaart is uniek. Je herkent je bpaidkaarten aan de BIC (Bank Identifier Code) op de achterkant van je kaart.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
De specifieke kosten of tarieven die verbonden zijn aan het gebruik van je bpaidkaart vind je hieronder terug. Beëindiging van de kaart Gratis Jaarlijkse bijdrage € 18 Aanschaf van de kaart bpaid Klassiek Gratis bpaid Klassiek gepersonaliseerd € 4 bpaid Black gepersonaliseerd € 8 Vervanging In geval van een defect, fraude Gratis In geval van diefstal, verlies, vergeten in een geldautomaat (je vraagt de kaart zelf aan) € 6 Hernieuwing van de kaart Gratis Herladen Opladen 1ste herlaadbeurt is gratis Via online overschrijving gratis Overschrijving in het Postkantoor of PostPunt (cash of met betaalkaart) € 3,50 Geldafhaling Geldafhaling via een geldautomaat in België en het buitenland* € 4 + 1 % van het bedrag *Extra kost van +1,75% voor betalingen en geldafhalingen buiten de eurozone Betalingen In België, binnen en buiten de SEPA-zone* gratis Saldo raadplegen Via de My bpaid-app of het online portaal gratis Per telefoon op +32(0)2/278 55 78: Nationaal tarief Per SMS op 3322 € 0,50 per verstuurde sms Opnieuw aanvragen bestaande pincode De pincode wordt opgestuurd per post> € 2,50 /aanvraag
table.table{ margin-bottom: 3rem
}
th{ color: #EF2637;
}
td{
width: 50%;
}
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Nee, je kan altijd je bpaidkaart gebruiken voor online betalingen. Je kan wel beslissen om je kaart niet te beveiligen met 3D-Secure. In dat geval zal je op steeds meer websites geen aankopen meer kunnen doen. Het volgende logo toont wanneer je deze beveiliging nodig hebt om iets online te kopen.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Activeren is niet nodig. Je bpaidkaart werkt overal ter wereld zodra je ze in handen krijgt. Om online aankopen te doen op sterk beveiligde websites moet je je kaart registreren in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
De driehoekige inkeping aan de rechterkant van de kaart maakt het voor slechtzienden gemakkelijker om de bpaidkaart te gebruiken. Zo kunnen zij de bpaidkaart onderscheiden van andere betaalkaarten in hun portefeuille.
Gebruik van de bpaidkaart
35
Particulier
Er gaat geen geld van je bpaidkaart als de betaling niet succesvol is afgerond.
Gebruik van de bpaidkaart, Geweigerde betalingen
35, 43
Particulier
Als je je bpaidkaart herlaadt, gelden deze limieten:
- Tussen €10 en € 2500 per transactie
- Jaarlijks maximaal € 8000 per kaart
- Jaarlijks € 24 000 per persoon
- Via betaalkaart: maximum € 2500
- Cash: maximum € 1000
- Maximum € 2000 per maand/per klant
- Via betaalkaart: maximum € 1000
- Cash: maximum € 1000
- Maximum € 2000 per maand/per klant
Geld opladen
34
Particulier
Je kan gratis en snel je bpaidkaart herladen via de bpaid-app, of ga hiervoor langs in een Postkantoor of PostPunt. De tarieven vind je in onze gebruikshandleiding.
Geld opladen
34
Particulier
- Bij een overschrijving of contante betaling in een Postkantoor of PostPunt is het opgeladen bedrag meteen beschikbaar op je bpaidkaart.
- Bij het opladen via de bpaid-app is het opgeladen bedrag meteen beschikbaar op je bpaidkaart.
- Bij overschrijving vanaf een Belgische bankrekening duurt het doorgaans 3 werkdagen voordat het bedrag op je bpaidkaart staat.
- Bij een overschrijving vanaf een buitenlandse bankrekening duurt het doorgaans 5 tot 10 werkdagen voordat het bedrag op je bpaidkaart staat.
Geld opladen
34
Particulier
Je kunt je bpaidkaart gemakkelijk herladen via de bpaid-app. Het herladen is onmiddellijk en gratis.
Ga naar de app > Kaart beheren > Herladen > Voer het bedrag in en volg de instructies.
1.
2.
3.
4.
5.
.custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr 1fr 1fr; grid-gap:3rem;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;} .custom_block h4{color:#83BBD2;margin-top:3rem;} .custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.1);border-radius:8px;margin-top:1.5rem;} .custom_shadow img{width:100%;}
@media screen and (max-width: 768px){
.custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;}
}
Gebruik van My bpaid, Geld opladen
34, 39
Particulier
Het duurt meestal 3 werkdagen om je kaart te herladen, uitzonderlijk 5 dagen. Als het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je kaart staat, kunnen er 2 mogelijkheden zijn:
- Je hebt de 12 cijfers van de identificatiecode op de achterkant van je kaart (100/xxxx/xxxxx) niet ingevuld bij de gestructureerde mededeling.
- Je zit over je herlaadlimiet (minimum €10, maximum €2.500 per herlading of maximum € 8.000 per jaar)
Geld opladen, Geld opladen lukt niet
34, 44
Particulier
Je kunt je bpaidkaart onmiddelijk en gratis (her) laden via de bpaid-app. Voor meer informatie klik hier.
Je kan je bpaidkaart herladen in een Postkantoor of PostPunt, met een contante betaling of je bankkaart. Je betaalt dan € 3,5 euro voor elke transactie.
Je kan je bpaidkaart ook gratis herladen met een overschrijving of een doorlopende opdracht vanaf je bankrekening. Het bedrag staat dan binnen de 3 werkdagen op je kaart.
- Met de bpaid-app, herlaad je kaart onmiddelijk en gratis
- Postkantoor of PostPunt: betaal contant of met een bankoverschrijving. Het bedrag staat in dat geval meteen op je bpaidkaart.
- Overschrijving: Bedrag: kies een bedrag tussen € 10 et € 2500. Bankrekening: schrijf het bedrag over op BE63000325998408. Begunstigde: Vermeld BPOST BPAID als begunstigde. Gestructureerde mededeling: gebruik de 12 cijfers van de identificatiecode op de achterkant (die begint met 100/____/_____.
Geld opladen
34
Particulier
Je bpaidkaart herladen met een overschrijving is helemaal gratis. Maar als je je kaart laat herladen in een Postkantoor of PostPunt, betaal je wel € 3,5 euro voor elke transactie.
Geld opladen
34
Particulier
Het is niet mogelijk om geld over te schrijven van de ene naar de andere bpaidkaart.
Geld opladen
34
Particulier
Je kan je bpaidkaart in het buitenland herladen door over te schrijven van je rekening.
- Als je overschrijft van een Belgische rekening, hou je het best rekening met een termijn van 3 werkdagen voor het bedrag op je bpaidkaart staat.
- Als je overschrijft van een buitenlandse rekening, staat het bedrag 5 tot 10 werkdagen later op je bpaidkaart.
Geld opladen
34
Particulier
Als je herlaadbeurt werd geweigerd, kunnen er verschillende redenen zijn:
- Je zit over je herlaadlimiet (minimum €10, maximum €2.500 per herlading of maximum € 8.000 per jaar)
- Je hebt de 12 cijfers van de identificatiecode op de achterkant van je kaart (100/xxxx/xxxxx) niet correct ingevuld bij de gestructureerde mededeling van je overschrijving.
Geld opladen, Geld opladen lukt niet
34, 44
Particulier
Ja, je kan je bpaidkaart herladen door geld te storten in een Postkantoor of PostPunt. Daarvoor betaal je € 3,50 per storting. Het bedrag staat dan onmiddellijk op je kaart. Het herlaadbedrag moet minstens € 10 en mag maximaal € 2 500 zijn. De jaarlijkse herlaadlimiet is € 8 000 per kaart.
Geld opladen
34
Particulier
Het is niet mogelijk om je loon te laten storten op je bpaidkaart.
Geld opladen
34
Particulier
De volgende tools en apps van bpost zijn toegankelijk met hetzelfde e-mailadres en wachtwoord:
bpost-account
556
Particulier
Wil je graag één bpost-account behouden waarmee je kan aanmelden op elke tool en app die de vernieuwde bpost-account heeft, volg dan deze stappen:Stap 1: Kies je e-mailadresBeslis welk e-mailadres je voortaan wil gebruiken als bpost-account om aan te melden op de verschillende tools/apps.Stap 2: Gebruik dit e-mailadres voor al je tools en appsVoor de account(s) waarmee je dit e-mailadres al gebruikt, hoef je niets te doen. Wil je aanmelden met je gekozen e-mailadres (zie stap 1) op andere tools (bv. de online verzendtool, My bpaid app, My bpost app, MijnVoorkeuren of Mobile Postcard), volg dan onderstaande stappen:
- Ik heb een online verzendtool-account
- Ik heb een bpaid-account
- Je kan via de My bpaid-app je e-mailadres veranderen. Ga naar ‘Mijn account’ en kies ‘E-mailadres en paswoord’. Daar kan je je e-mailadres veranderen. Je bpaid-profiel wordt dan automatisch gelinkt aan je bpost-account.
- Je kan de klantendienst van bpaid bellen en vragen om je e-mailadres te laten veranderen. Je bpaid-profiel wordt dan automatisch gelinkt aan je bpost-account.
- Ik heb een My bpost app-account
- Ik heb een MijnVoorkeuren-account
- Ik heb een Mobile Postcard-account
- Ik heb een Verhuisdienst-account
bpost-account
556
Particulier
Staat je geannuleerde aankoop in het My bpaid-portaal onder ‘Transacties in behandeling’, dan heeft de verkoper je betaling geblokkeerd of gereserveerd. Zo is hij zeker dat hij bij een annulering een deel van de kosten kan terugvorderen. Dat gebeurt als je bijvoorbeeld een hotelkamer of huurauto reserveert. Deze blokkering verdwijnt automatisch binnen de 30 dagen. Hierna komt het bedrag automatisch terug vrij.
Duurt het langer dan 30 dagen, dan kan je een deblokkering van dit gereserveerde bedrag aanvragen. Volg daarvoor deze stappen:
- Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
- een autorisatiecode (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
- een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
- Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, kan je online het bedrag laten deblokkeren. Dit kan je ook via de My bpaid-app of de My bpaid-website.
Gereserveerd bedrag vrijmaken
49
Particulier
Gereserveerde bedragen worden normaal snel vrijgegeven. Hou er wel rekening mee dat het tot 30 dagen kan duren voor de verkoper het bedrag vrijgeeft.
Als het langer duurt kan je een deblokkering van het gereserveerde bedrag aanvragen. Volg daarvoor deze stappen:
- Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
- een autorisatiecode (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
- een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
- Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, vul je ons online formulier in (zonder je kaartnummer, autorisatiecode en bevestigingsbericht kan je het formulier niet invullen). Dit formulier vind je ook terug in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Gereserveerd bedrag vrijmaken
49
Particulier
Een gereserveerd bedrag of pre-autorisatie is geld dat een verkoper blokkeert, bijvoorbeeld bij een online aankoop. Op dat moment betaal je nog niet, maar wordt het geld bevroren.
Bij de betaling gaat het bedrag of een deel van dat bedrag van je bpaidkaart. Als de verkoop niet doorgaat, komt dat geld weer vrij. Afhankelijk van de verkoper kan dat tot 30 dagen duren.
De verkoper heeft wettelijk het recht om dat te doen. Je kan daar geen bezwaar tegen aantekenen. Duurt het langer dan 30 dagen, dan kan je het bedrag laten deblokkeren. Ontdek hoe je dit doet.
Gereserveerd bedrag vrijmaken
49
Particulier
Een gereserveerd bedrag of pre-autorisatie is geld dat een verkoper blokkeert, bijvoorbeeld bij een online aankoop, of als je een hotel boekt, auto huurt of tankt. Op dat moment betaal je nog niet, maar wordt het geld bevroren. Waarom gebeurt dat? Zo is de verkoper zeker dat je kan betalen en dat hij het volledige bedrag krijgt..
Geld dat is geblokkeerd op je bpaidkaart kan je niet uitgeven of afhalen. Bij de betaling gaat het bedrag of een deel van dat bedrag van je bpaidkaart. Als je je verkoop annuleert, komt dat geld weer vrij. Afhankelijk van de verkoper kan dat tot 30 dagen duren. De verkoper heeft wettelijk het recht om dat te doen.
Als het langer duurt dan 30 dagen kan je een deblokkering van dit gereserveerde bedrag aanvragen. Volg daarvoor deze stappen:
- Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
- een autorisatiecode (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
- een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
- Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, vul je ons online formulier in (zonder je kaartnummer, autorisatiecode en bevestigingsbericht kan je het formulier niet invullen). Dit formulier vind je ook terug in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Gereserveerd bedrag vrijmaken
49
Particulier
De bpaid prepaidkaart kan worden gebruikt op het volledige MasterCard-netwerk, behalve bij:
- bepaalde automatische apparaten (bv. tolgeld op autosnelwegen en parkings)
- bepaalde benzinestations
- bepaalde taxfree winkels en cruiseschepen
- casino’s
- Iran
- Syrië
- Noord-Korea
- De volgende regio's van Oekraïne:
- Krim
- regio Loehansk
- regio Donetsk
- regio Darfur van Soedan
- Rusland
Gebruik van de bpaidkaart, Hoe werkt het?
32, 35
Particulier
- Betalingen: In België en de SEPA-zone zijn betalingen in euro gratis. Voor betalingen in andere munteenheden betaal je 1,75% extra op het bedrag van de transactie, als wisselkosten voor verrichtingen in vreemde valuta.
- Geldafhaling via een geldautomaat in België en het buitenland:
- € 4 + 1 % van het bedrag
- Extra kost van +1,75% voor betalingen en geldafhalingen buiten de eurozone. Voor de wisselkoers volgen we de tarieven van Mastercard International.
Gebruik van de bpaidkaart, Hoe werkt het?
32, 35
Particulier
De cvc-code is de veiligheidscode op een kredietkaart. Hij bestaat uit 3 cijfers en je vindt de code op de achterkant van je bpaidkaart. Je moet hem ingeven als je een online aankoop doet.
.custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.1);border-radius:8px;width:60%;margin:0 auto;} .custom_shadow img{width:100%;}
@media screen and (max-width: 768px){
.custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.1);border-radius:8px;width:100%;}
}
Hoe werkt het?
32
Particulier
Bij een overlijden moet de erfgenaam ons verwittigen. Ga daarvoor langs in een Postkantoor. Het saldo dat nog op de bpaidkaart staat, maakt deel uit van het successiedossier.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Activeren is niet nodig. Je bpaidkaart werkt overal ter wereld zodra je ze in handen krijgt. Om online aankopen te doen op sterk beveiligde websites moet je je kaart registreren in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Gebruik van de bpaidkaart, Hoe werkt het?
32, 35
Particulier
Met de bpaidkaart heb je geen verzekerings- en bijstandsgarantie.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Met een bpaidkaart heb je alle voordelen van een kredietkaart, zonder het risico om in het rood te gaan. Want je laadt je kaart op voor gebruik. Je bpaidkaart is niet gelinkt aan je bankrekening. En ze is perfect beveiligd. Je betaalt snel en gemakkelijk in het hele Mastercardnetwerk, online en offline.
Hoe werkt het?
32
Particulier
BIC is de bankidentificatiecode. Hij bestaat uit 12 cijfers, beginnend met 100/, en je vindt hem op de achterkant van je bpaidkaart.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Om wettelijke redenen bewaart bpost de volledige historiek van al je uitgaven met de bpaidkaart.
Je vindt de lijst van uitgaven snel en makkelijk in de My bpaid app of op de website.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Je kan je bpaidkaart meteen na aankoop overal ter wereld gebruiken. Om je saldo en je transacties te checken, raden we je aan om een profiel aan te maken op de beveiligde My bpaid-website of in de My bpaid-app die je downloadt op Google Play of in de App Store. Klik op 'Nieuwe klant? Creëer mijn My bpaid-profiel'.
Om online te betalen op sterk beveiligde websites moet je je kaart registreren in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Gebruik van de bpaidkaart, Hoe werkt het?
32, 35
Particulier
Voor je bpaidkaart betaal je alleen € 18 jaarlijkse kosten. Die worden automatisch van je kaart gehaald. Je krijgt daar per brief een bericht van, een maand voor de inning. Zorg er zeker voor dat er op dat moment genoeg op je kaart staat.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Raadpleeg de algemene voorwaarden van bpaid.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Het is belangrijk dat we altijd het juiste thuisadres hebben, bijvoorbeeld om een nieuwe pincode op te sturen. Kom naar een Postkantoor om je nieuwe adres door te geven. Neem je bpaidkaart mee, je identiteitskaart en een document dat je nieuwe adres bewijst.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Je kan je bpaidkaart op elk moment stopzetten. Ga naar een Postkantoor, en neem je bpaidkaart en je identiteitskaart mee. bpost betaalt je binnen de maand het resterende saldo terug, plus – pro rata – een deel van de jaarlijkse beheerskosten.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Met de gepersonaliseerde bpaidkaart kan je kiezen welk design (klassiek of black) en welke voornaam op je kaart komen te staan. Je voornaam mag dus verschillen van de naam op je administratieve documenten.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Een gepersonaliseerde bpaidkaart biedt dezelfde diensten als een klassieke bpaidkaart. Door zelf te kiezen welke voornaam op de bpaidkaart verschijnt, wil bpost een belangrijke bron van leed voor de transgenders en non-binaire personen verzachten. Voor veel mensen in de LGBTQIA+-community komt de voornaam op hun kaart namelijk niet overeen met hun echte identiteit.
Hoe werkt het?
32
Particulier
De klassieke gepersonaliseerde bpaidkaart kost 4 euro en de gepersonaliseerde black bpaidkaart kost 8 euro. Dit is exclusief de jaarlijkse kosten van de kaart.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Ja, je kan je gepersonaliseerde bpaidkaart gemakkelijk online bestellen, en de voornaam en het design (klassiek of black) van je kaart kiezen. Je kan ze dan ophalen in het Postkantoor of PostPunt van je keuze na ontvangst van de leveringsmail. Neem deze e-mail mee en vermeld dat het gaat om een vervanging of vernieuwing van een klassieke bpaidkaart.
- Het is niet mogelijk om je gepersonaliseerde kaart thuis te laten bezorgen.
- Het is niet mogelijk om rechtstreeks bij een Postkantoor of PostPunt een gepersonaliseerde kaart te bestellen.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Je kan alleen in het rood gaan als bpaid de jaarlijkse bijdrage int en er onvoldoende op je kaart staat. We verwittigen je daarvan per brief een maand op voorhand. Zo heb je tijd genoeg om extra geld op je kaart te zetten als dat nodig is.
Hoe werkt het?, Saldo en verrichtingen consulteren
32, 40
Particulier
Lees hieronder de verschillende stappen om je Mastercard Identity Check wachtwoord te activeren op je bpaidkaart via de My bpaid-app. Of ga meteen naar de instructievideo onderaan het antwoord.
1.
Log in op je bpaid-account via de app.
Is je kaart nog niet beveiligd dan zal de app je voorstellen om je kaart te activeren voor online betalingen.
2.
Je kan dit ook zelf doen via ‘Kaart beheren’ > ‘Activeer online betalingen’.
3.
Is er al een gsm-nummer gelinkt aan je kaart, dan kan je verdergaan. Anders dien je de instructies te volgen om een nummer te registreren in een Postkantoor.
4.
Je ontvangt vervolgens een sms met een activatiecode op het vermelde gsm-nummer.
Voer de 6-cijferige code uit de sms in de app in.
5.
In de volgende stap stel je je Mastercard Identity Check mPIN-code in. Deze code bestaat uit 6 cijfers die je gebruikt voor online transacties beveiligd met Mastercard Identity Check. Afhankelijk van je smartphone kan je ook Face ID (gezichtsherkenning) of fingerprint recognition (vingerafdrukherkenning) activeren.
6.
Tijdens een online transactie zal je gevraagd worden je mPIN, je Face ID of fingerprint te gebruiken via de My bpaid-app ter controle van je betaling.
7.
Na bevestiging verdwijnt de optie ‘Activeer online betalingen’ in het menu ‘Kaart beheren’.
Instructievideo
.custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr 1fr 1fr; grid-gap:3rem;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;} .custom_block h4{color:#83BBD2;margin-top:3rem;} .custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.1);border-radius:8px;margin-top:1.5rem;} .custom_shadow img{width:100%;} .custom_video{text-align:center;}
.custom_video iframe{width:100%;} .custom_video h2{container display-2 __bpost-grey __center dynamic_component_h2;margin-bottom:2rem;} @media screen and (max-width: 768px){ .custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;} }
3D-Secure
538
Particulier
Steeds meer webshops en e-commerce websites maken gebruiken van de Mastercard Identity Check beveiligingstechnologie voor online betalingen. Je kan deze beveiliging herkennen aan volgende logo:
Naast de gegevens die je gewoonlijk ingeeft bij een online betaling zal je een extra verificatiemethode moeten kiezen:Via sms en wachtwoord. Bij de beveiliging van je kaart heb je een wachtwoord aangemaakt. Bij deze methode ontvang je een sms met verificatiecode die je samen met het wachtwoord invoert.Via de My bpaid-app. Is je bpaidkaart beveiligd met een mPIN, dan ontvang je een notificatie op je smartphone die de My bpaid-app opent. Voer de gevraagde mPIN-code in (of gebruik face ID of de vingerafdrukscanner) om de betaling uit te voeren.
Om je transactie af te ronden, ga je terug naar de site van de handelaar en bevestig je je aankoop.
Is je kaart nog niet beveiligd met Mastercard Identity Check?
3D-Secure, Gebruik van de bpaidkaart, Veiligheid
35, 38, 538
Particulier
Als je beslist om je kaart niet te activeren, dan kan je geen online transacties uitvoeren bij onlinehandelaars die het Mastercard Identity Check authentificatieprotocol gebruiken (Mastercard Identity Check).
Is je kaart nog niet beveiligd met Mastercard Identity Check?
3D-Secure, Veiligheid
38, 538
Particulier
We vragen nooit de gegevens van je bpaid Mastercard-nummer of je wachtwoord via e-mail. Als je toch zo'n mail krijgt, gaat het waarschijnlijk om fraude. Reageer dus niet.
3D-Secure, Veiligheid
38, 538
Particulier
Bij een foute code wordt je betaling geweigerd. Je hebt 3 pogingen om de juiste code en het juiste wachtwoord in te voeren.
Jouw bpaid-kaart wordt om veiligheidsredenen geblokkeerd. Neem contact op met onze klantenservice om verder te gaan met de ontgrendeling.
3D-Secure, Gebruik van de bpaidkaart, Pincode vergeten
35, 46, 538
Particulier
Lees hieronder de verschillende stappen om een Mastercard Identity Check wachtwoord aan te maken. Of ga meteen naar de instructievideo onderaan het antwoord.
- Surf naar bpaid.bpost.be en log je in met je e-mailadres en wachtwoord.
- Als je kaart nog niet beveiligd is, kan je klikken op de knop "Beveilig je kaart" naast je kaartnummer.
- Is er al een mobiel telefoonnummer gelinkt aan je kaart, dan kan je verdergaan. Anders dien je de instructies te volgen om een nummer te registreren in een Postkantoor.
- Voordat je een wachtwoord voor een online transactie kan aanmaken, moeten we je identiteit controleren. Je ontvangt hiervoor een sms met een identificatiecode op het vermelde gsm-nummer.
- Voer vervolgens de 5 cijfers uit de sms in.
3D-Secure
538
Particulier
Je kan dit nagaan in de My bpaid-app of via het My bpaid-portaal.In de My-paid app
- Log in op je bpaid-account via de app.
- Kies vervolgens ‘Beheer kaart’.
- Zie je de optie ‘Activeer online betalingen’, dan is je kaart nog niet Mastercard Secure Identity en dus niet beveiligd. Zie je deze optie niet, dan is je kaart wel beveiligd.
- Surf naar bpaid.bpost.be en log in met je e-mailadres en wachtwoord.
- Zie je naast je kaartnummer ‘Beveiligde kaart’ staan, dan is je kaart geregistreerd.
3D-Secure
538
Particulier
Je kan dit wachtwoord veranderen via het My bpaid-portaal. Dat doe je als volgt:
- Surf naar bpaid.bpost.be en log in met je e-mailadres en wachtwoord.
- Ga naar ‘Mijn gegevens’.
- Klik naast je kaartnummer op ‘Nieuw beveiligd wachtwoord’.
- Bevestig uw mobiele telefoonnummer en voer de identificatiecode in die u per SMS hebt ontvangen
- Na validatie van de verificatiecode, gelieve uw nieuw wachtwoord in te stellen
3D-Secure
538
Particulier
Je kan je mPIN-code veranderen in de My bpaid-app.
- Log in op je bpaid-account via de app
- Ga naar Mijn account
- Kies in de rubriek ‘Online betalingen’ de optie ‘Wijzig mPIN’.
3D-Secure
538
Particulier
Mijn kaart is verloren/gestolen.
Bel onmiddellijk naar +32 (0)2 278 55 78 om je kaart te blokkeren (24u/24, 7d/7). Daarna kan je in een Postkantoor naar keuze een nieuwe kaart en pincode afhalen. Het saldo van je gedeactiveerde kaart wordt meteen op je nieuwe gezet. Omwille van de veiligheid kan een geblokkeerde kaart niet opnieuw geactiveerd worden.
Mijn kaart werd frauduleus gebruikt.
Bel onmiddellijk naar +32 (0)2 278 55 78 om je kaart te blokkeren (24u/24, 7d/7) en dien een fraudeklacht in. In geval van frauduleus gebruik, word je volledig vergoed* voor het geleden verlies (*zie algemene voorwaarden).
Kaart verloren of gestolen, Veiligheid
38, 41
Particulier
Om je gsm-nummer te veranderen, heb je een verificatiecode nodig. Die vraag je aan op de website van My bpaid.
Veiligheid
38
Particulier
De bpaidkaart is een van de veiligste manieren om te betalen, want ze is niet gekoppeld aan een bankrekening en je kan niet in het rood gaan.
Veiligheid
38
Particulier
Verschillende webwinkels gebruiken al de Mastercard Identity Check (of 3D Secure). Die beschermt je tegen mogelijk misbruik. Het is een eenmalige code die je invoert bij de betaling. Naast de gebruikelijke informatie (voornaam, naam, vervaldatum van je kaart en cvc-code) word je gevraagd om ook deze gegevens in te voeren:
- Een verificatiecode die je via sms ontvangt, van het nummer 8810 of bpaid. Die eenmalige code is een extra beveiliging om je te identificeren.
- Je 3D-Secure-wachtwoord
- Een account op My bpaid
- Een gsm-nummer gekoppeld aan je account op My bpaid.
- Een 3D-Secure-wachtwoord (via de My bpaid-website)
Veiligheid
38
Particulier
Voer volgende controles uit:
- Heb je je smartphone geregistreerd om online betalingen te valideren via het menu 'Kaart beheren'?
- Heb je je bpaidkaart geregistreerd via het menu 'Kaart beheren'?
- Heb je op de betalingspagina de authenticatiemethode 'via de app' geselecteerd?
- Heb je in de instellingen van je smartphone geactiveerd dat je meldingen van je My bpaid-app wil krijgen?
- Is je smartphone verbonden met wifi of 4G?
Veiligheid
38
Particulier
De meeste webshops zijn 3D-beveiligd. Dat wil zeggen dat je bij een aankoop je betaling moet valideren met de informatie op je bpaidkaart (naam, voornaam, vervaldatum en de CVC-code op de achterkant van je kaart) en de mPIN-code die je in de app hebt geregistreerd, je vingerafdruk of gezichtsherkenning.
Heb je nog geen My bpaid-profiel aangemaakt, ga dan naar de vraag 'Hoe maak ik een My bpaid-profiel aan?'.
Veiligheid
38
Particulier
De meeste webshops zijn 3D-beveiligd. Dat wil zeggen dat je bij een aankoop je betaling moet valideren met de informatie op je bpaidkaart (naam, voornaam, vervaldatum en de CVC-code op de achterkant van je kaart), samen met:
- een authenticatiecode die je via sms krijgt van het nummer 8810 of bpaid. Met die code die je maar 1 keer kan gebruiken, verifieer je dat jij de rechtmatige eigenaar van de kaart bent die de betaling uitvoert.
- je beveiligde wachtwoord dat je in het My bpaid-portaal hebt geregistreerd.
Veiligheid
38
Particulier
Om online op beveiligde sites te betalen, moet je de My bpaid-app aan je kaart koppelen.
Let op: als je je bpaidkaart voor 18/11/2019 hebt gekocht en ze sindsdien niet meer in een Postkantoor hebt opgeladen, kan het zijn dat je gsm-nummer nog niet in onze systemen staat.
Volg deze stappen zodra je de app hebt gedownload:
- Maak je profiel aan en log in.
- Kies de kaarten die je wil registreren.
- Bevestig je gsm-nummer als we het kennen of registreer je smartphone en krijg een 5-cijferige identificatiecode met de post.
- Voer de activatiecode in die je via sms hebt gekregen.
- Stel je mPIN-code in (je beveiligde en persoonlijke 6-cijferige wachtwoord).
- Schakel biometrische gegevens in als je smartphone biometrie ondersteunt.
Veiligheid
38
Particulier
Heb je je bpaidkaart voor 18/11/2019 gekocht en ze sindsdien niet meer in een Postkantoor opgeladen? Volg deze stappen:
- Maak een My bpaid-profiel aan, als je dat nog niet hebt gedaan.
- Koppel een gsm-nummer aan je bpaidkaart. Je kan:
- My bpaid vragen om je per post een identificatiecode te sturen.
- Naar een Postkantoor gaan om je bpaidkaart te herladen en je gsm-nummer op te geven. Elke bpaidkaart moet gekoppeld zijn aan 1 gsm-nummer. Je kan hetzelfde gsm-nummer wel voor verschillende kaarten gebruiken.
- Ga terug naar My bpaid en voer je identificatiecode in. Daar kan je je veilige wachtwoord instellen en het gsm-nummer invoeren dat je voor je online aankopen zal gebruiken.
- Maak een My bpaid-profiel aan, als je dat nog niet hebt gedaan.
- Vraag een identificatiecode aan via My bpaid. Die krijg je via sms.
- Ga terug naar My bpaid en voer je identificatiecode in. Daar kan je je veilige wachtwoord instellen en het gsm-nummer invoeren dat je voor je online aankopen zal gebruiken.
Veiligheid
38
Particulier
Je vraagt de Verhuisdienst online aan of in een postkantoor naar keuze. De aan jou geadresseerde brieven worden dan automatisch naar je nieuwe adres gestuurd. Om een verhuizing te melden moet je minstens 18 jaar oud zijn.
Vraag de Verhuisdienst online aan:
- Je profiteert van € 4,00 korting tegenover een aanvraag via een Postkantoor.
- Je hebt de identiteitskaartnummers nodig van alle verhuizende personen vanaf 15 jaar.
- Je geeft het nieuwe adres door en meldt wie er naar dat adres verhuist.
- Je kiest de start- en einddatum van de Verhuisdienst en duidt aan welke organisaties bpost moet verwittigen.
- Als je de aanvraag hebt bevestigd, kan je veilig betalen met Visa, MasterCard, bpaid, Bancontact of via homebanking.
- Je kan je contract later ook gemakkelijk online aanpassen.
- Bij een aanvraag in een Postkantoor kom je eerst langs om het aanvraagformulier op te halen. Dat vul je in en laat je ondertekenen door alle verhuizende personen vanaf 15 jaar. Breng het formulier terug naar het Postkantoor en neem je originele identiteitskaart mee.
- Je kan terecht in om het even welk Postkantoor. Je hoeft niet naar het Postkantoor in je oude of nieuwe gemeente te gaan.
- Een contract wijzigen in een Postkantoor kan alleen als je het contract hebt aangevraagd in een Postkantoor.
- De stopzetting van een contract via het Postkantoor kan alleen als je het contract ook in een Postkantoor hebt aangevraagd.
- Een contract wijzigen of stopzetten kan in om het even welk Postkantoor. Je hoeft dus niet naar het Postkantoor te gaan waar je het contract ondertekende.
Aanvragen of verlengen
78
Particulier
Als je je post langer wil laten doorsturen, kan je je contract verlengen.
Je hebt het contract online gesloten:
- Meld je aan met je e-mailadres en wachtwoord via de knop ‘Aanmelden Verhuisdienst’ hieronder . Als je nog geen account en wachtwoord hebt, klik dan op 'Wachtwoord vergeten' en stel het in.
- Kies 'Mijn contracten beheren'.
- Selecteer je contract.
- Kies hoelang je je contract wil verlengen. Dat is altijd een veelvoud van 3 maanden, met een maximumduur van 24 maanden.
- Betaal met Bancontact, Visa, Mastercard, je bpaidkaart of homebanking. De laatste dag om de Verhuisdienst te verlengen is de woensdag voor de einddatum van je contract. Je krijgt een bevestigingsmail met de nieuwe einddatum.
- Stort het bedrag op IBAN-rekeningnummer BE40 0003 2588 7563 met BIC-code BPOT BEB1.
- Schrijf een bedrag over dat overeenkomt met 3, 6 of 12 maanden.
- Vul alleen je contractnummer (ACXXXXXXX) in als vrije mededeling.
- Je krijgt een bevestiging per e-mail (als je ons je e-mailadres hebt doorgegeven) of per brief. De laatste dag om de Verhuisdienst te verlengen is de woensdag voor de einddatum van je contract.
Aanvragen of verlengen
78, 84, 94
Particulier
Je betaalt met VISA, MasterCard, Bancontact, bpaid of PayPal. Je kan je bestelling betalen op het moment dat je de postkaart(en) verstuurt. Of je koopt op voorhand credits. Met credits betaal je minder per kaart, het sturen gaat sneller en je kan meerdere postkaarten tegelijk versturen via de app. Als je een promocode hebt ontvangen, dan vul je die in nadat je het adres van de bestemmeling toevoegde.
Betaling
107
Particulier
Je kan je fotokaart, videokaart of credits eenvoudig betalen via VISA, MasterCard, Bancontact (app of kaartlezer), bpaid of PayPal. Je kan je bestelling betalen op het moment dat je de postkaart(en) verstuurt. Of je koopt op voorhand credits. Met credits betaal je minder per kaart, het sturen gaat sneller en je kan meerdere postkaarten tegelijk versturen via de app.
Betaling
107
Particulier
Neem dan contact op met onze klantendienst. Om je aanvraag te analyseren en voor de terugbetaling zal onze medewerker je vragen om hem een foto van je bpaidkaart en een kopie van de bevestigingsmail van je bestelling te bezorgen. Dan kan je online een nieuwe bestelling plaatsen voor een gepersonaliseerde bpaidkaart.
Er loopt iets mis
42
Particulier
Download de My bpaid-app : In de App Store (iOS)In Google Play (Android)Ga naar de beveiligde My bpaid-website en klik op 'Nieuwe klant? Creëer mijn My bpaid-profiel'.
Geef gerust een positieve beoordeling en review als de app je bevalt.
Gebruik van My bpaid, Login
37, 39
Particulier
Het is niet mogelijk om een gsm-nummer te veranderen of toe te voegen in de My bpaid-app. Je kan dat wel via de My bpaid-website doen.
Gebruik van My bpaid, Login
37, 39
Particulier
Als je 3 keer de verkeerde mPIN-code invoert, kan je je online betalingen niet meer met de bpaid-app valideren. Je moet je smartphone opnieuw registreren.
Login
37
Particulier
Als je een nieuwe smartphone hebt, moet je de My bpaid-app op je nieuwe smartphone installeren en opnieuw aan je kaart koppelen.
Als je je oude smartphone niet meer gebruikt, raden we je aan om hem te laten annuleren. Neem daarvoor contact op met onze klantendienst op het nummer 02 278 55 78.
Login
37
Particulier
Als je denkt dat er onterecht geld of een verkeerd bedrag van je bpaidkaart ging, neem dan eerst contact op met de handelaar om een volledige of gedeeltelijke terugbetaling te vragen.
Wil de handelaar je niet terugbetalen, neem dan contact op met onze klantendienst om een betwisting in te dienen.
Gereserveerd bedrag vrijmaken, Geweigerde betalingen
43, 49
Particulier
Meestal gaat het bedrag bij online aankopen al van je kaart bij de bestelling. Neem contact op met de verkoper voor meer informatie over de levering en terugbetaling.
Gereserveerd bedrag vrijmaken, Geweigerde betalingen
43, 49
Particulier
Als je kaart geweigerd of geblokkeerd wordt in een geldautomaat of betaalterminal of online, zijn dit meestal de redenen:Online
- Je kaart is niet geregistreerd in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
- De sms-code is niet juist.
- Het beveiligde wachtwoord is niet juist
- De mPIN is niet juist (My bpaid-app)
- Er staat niet genoeg geld op je kaart.
- De chip of magneetstrook van je kaart is stuk.
- Je toetste 3 keer de verkeerde pincode in.
- Er staat niet genoeg geld op je bpaidkaart.
Geweigerde betalingen
43
Particulier
Een bewijs van niet-betaling hebben we niet, maar je checkt op elk moment je verrichtingen in de app of op de website van My bpaid. Zo weet je zeker dat het bedrag niet van je kaart is gehaald.
Geweigerde betalingen
43
Particulier
Wanneer je kaart wordt geweigerd of geblokkeerd door een betaalterminal of geldautomaat, is dat meestal om een van de volgende redenen:
- De chip of de magneetstrip van je kaart werkt niet meer.
- Je hebt 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd.
- Er staat niet genoeg geld op je kaart.
Geweigerde betalingen
43
Particulier
Wanneer je online betaling wordt geweigerd, is dat meestal om een van de volgende redenen:
- Je hebt een of meer onjuiste gegevens ingevoerd.
- Je hebt 3 keer een verkeerde authenticatiecode - de code die je via sms krijgt - ingevoerd. Probeer het in dat geval later nog eens.
- Je gebruikt de app om je betalingen te valideren en hebt 3 keer een verkeerde mPIN-code ingevoerd. Je moet je smartphone dan opnieuw registreren.
- Er staat niet genoeg geld op je kaart om je aankoop te doen.
- Je bent over de dag- of weeklimiet van je kaart gegaan.
Geweigerde betalingen
43
Particulier
Als je een bpaidkaart hebt met een "contactloos"-logo dan kan je hiermee je aankopen contactloos betalen. Je hoeft alleen maar je bpaidkaart in de buurt van het "contactloos"-logo tegen de terminal van de winkelier te houden en je aankoop is betaald. Om veiligheidsredenen kan de terminal je in onderstaande gevallen vragen om je geheime code en/of je kaart in te voeren:
- Je hebt vijf opeenvolgende contactloze transacties verricht.
- Het gecumuleerde bedrag van contactloze transacties overschrijdt de limiet van € 150.
- Het bedrag van de afzonderlijke transactie is hoger dan € 50.
Contactloos betalen
545
Particulier
Je kan je gepersonaliseerde bpaidkaart gemakkelijk online bestellen, en de voornaam van je kaart kiezen. Je kan ze dan ophalen in het Postkantoor van je keuze na ontvangst van de leveringsmail.
- Het is niet mogelijk om je gepersonaliseerde kaart thuis te laten bezorgen.
- Het is niet mogelijk om rechtstreeks bij een Postkantoor een gepersonaliseerde kaart te bestellen.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Nadat je je gepersonaliseerde bpaidkaart online hebt besteld, kan je ze ophalen in het Postkantoor dat je bij je bestelling had gekozen, na ontvangst van de leveringsmail. Het duurt 15 werkdagen om je gepersonaliseerde kaart te bezorgen aan het Postkantoor.
- Het is niet mogelijk om je gepersonaliseerde kaart thuis te laten bezorgen.
- Het is niet mogelijk om rechtstreeks bij een Postkantoor een gepersonaliseerde kaart te bestellen.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Een bpaidkaart kan je eenvoudig online bestellen en afhalen bij een Postkantoor. De klassieke bpaidkaart hoef je niet te bestellen en is gewoon te verkrijgen in een Postkantoor. De gepersonaliseerde bpaidkaart waarop een naam naar keuze gedrukt kan worden, moet online besteld worden. De kaart wordt verstuurd naar een Postkantoor in je buurt. Het is niet mogelijk om je bpaidkaart thuis te laten bezorgen. Vergeet je identiteitskaart niet, die heb je nodig om je kaart af te halen.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Een bpaidkaart voor iemand anders aanvragen is niet mogelijk. Als je een bpaidkaart afhaalt in het Postkantoor, dan staat die altijd op jouw naam. Je kan de kaart wel door iemand anders laten gebruiken, maar jij blijft wel verantwoordelijk.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Dat kan. Je kan kiezen tussen de klassieke bpaidkaart en de gepersonaliseerde bpaidkaart. Bij de gepersonaliseerde bpaidkaart kan je zelf kiezen welke naam je op de kaart laat drukken. De klassieke bpaidkaart kan je ook in een Postkantoor verkrijgen.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Als je niet binnen de 30 werkdagen na ontvangst van de leveringsmail in het Postkantoor langsgaat, kan bpost de bpaidkaart annuleren zonder terugbetaling van de betaalde bedragen.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Een bpaidkaart kan alleen op naam staan van een meerderjarige. Je kan die kaart wel laten gebruiken door een minderjarige. Het is een veilige manier om hen met geld te laten omgaan. Maar jij blijft verantwoordelijk voor de prepaidkaart.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Als je vermoedt dat er fraude wordt gepleegd met je bpaidkaart, is het belangrijk om direct actie te ondernemen.
Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice op 02 278 55 78. Zij kunnen je ook informeren over de klachtenprocedure om de betwiste betalingen aan te vechten.
Kaart verloren of gestolen
41
Particulier
Meld je aan bij de bpaid-app en bekijk je pincode in het menu 'Kaart beheren | Pincode beheren'.
Geen smartphone? Bel naar +32 (0)2 278 55 78 om gratis je pincode te ontvangen.
Aanvraag van een bpaidkaart, Pincode vergeten
33, 46
Particulier
Om een bpaidkaart aan te vragen, moet je minstens 18 jaar zijn en in België wonen.
Dit hebben we nodig:
- Een identificatiebewijs, zoals een identiteitskaart, of verblijfsvergunning
- Je Belgische gsm-nummer
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Je kan maximaal 3 bpaidkaarten op je naam hebben (€ 8 000 per kaart of € 24 000 per persoon per jaar). Als kaarthouder ben je de enige verantwoordelijke voor wat er met je kaarten gebeurt.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Je kan de voornaam van je keuze op je gepersonaliseerde kaart laten zetten. Die mag verschillen van de naam op je identiteitskaart. De ingevoerde voornaam moet overeenkomen met de voorwaarden van bpost (§3 van de algemene voorwaarden). Je achternaam moet dezelfde zijn als die op je identiteitskaart.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Het is niet mogelijk de bestelling van een gepersonaliseerde bpaidkaart te annuleren. Zodra je een gepersonaliseerde bpaidkaart bestelt en je betaling bevestigt, wordt de productie van een nieuwe kaart gestart volgens de door jou gemaakte keuzes.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Je nieuwe gepersonaliseerde bpaidkaart is binnen 15 werkdagen na je bestelling beschikbaar in het Postkantoor van je keuze.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Om een bpaidkaart aan te vragen, moet je minstens 18 jaar zijn en in België wonen.
Dit hebben we nodig:
- Een identificatiebewijs, zoals een identiteitskaart, of verblijfsvergunning
- Je gsm-nummer
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
De My bpaid-app is toegankelijk voor alle bpaid-klanten en is helemaal gratis.
Gebruik van My bpaid
39
Particulier
Android en iOS worden beide ondersteund (vanaf Android 7+ en iOS 11+). De My bpaid-app is beschikbaar in de App Store en op Google Play.
Gebruik van My bpaid
39
Particulier
Om een online betaling met de My bpaid-app te valideren, moet je de app openen via de melding die je krijgt. Je identificeert je met je 6-cijferige mPIN-code, je vingerafdruk of gezichtsherkenning.
Gebruik van My bpaid
39
Particulier
We hebben deze extra autorisatiestap ingevoerd om de betalingen met je bpaid prepaidkaart nog veiliger te maken. Je kan de uitleg ook bekijken via deze instructievideo.Beveilig je kaart in de My bpaid-app:
- Open de app en ga onderaan het startscherm naar 'Gsm-nummer controleren'. Controleer of je nummer klopt en klik daarna op 'Bevestigen'. Je krijgt onmiddellijk een sms met een activatiecode.
- Vul de activatiecode in het rode venster in en klik op de knop 'Ga verder'.
- Voer je geheime code in. Onthoud ze goed: het is de code die je zal gebruiken om de betalingen met je smartphone te valideren. Klik op 'Ga verder'. Bevestig je je betalingen liever met je vingerafdruk of gezichtsherkenning? Kijk hieronder wat je dan moet doen.
- Er verschijnt een bericht op je scherm om te bevestigen dat je kaart beveiligd is.
- Open de My bpaid-app.
- Je aankoop en het bedrag verschijnen. Klik op 'Klik om uw betaling te autoriseren'.
- Je ziet opnieuw de naam van de verkoper en het bedrag. Klik op 'Transactie goedkeuren'.
- Vul de cijfercode in die je hebt gekozen om je kaart in de app te beveiligen en je betalingen uit te voeren. Dat is niet de code die je via sms kreeg, maar de code die je hebt gekozen om je toekomstige betalingen te beveiligen.
- Open je account.
- Ga naar 'Je gsm-nummer toevoegen' en vul je gsm-nummer in.
- Vul je gsm-nummer nog een keer in om tikfouten te voorkomen. Klik daarna op 'Ga verder'.
- Je krijgt je bpaid-code binnen de 5 werkdagen in je brievenbus.
- Open de My bpaid-app. Vul in het vak 'Verificatiecode' de code in die je met de post hebt gekregen en klik op 'Ga verder'.
- Beveilig je kaart met de code die je via sms kreeg, of met je vingerafruk of gezichtsherkenning (zie hierboven).
Gebruik van My bpaid
39
Particulier
De mPIN-code is de 6-cijferige code die je moet instellen om je smartphone in de My bpaid-app te registreren. Je hebt de code ook nodig als je geen biometrische gegevens gebruikt om je online betalingen te bevestigen.
Je mPIN-code is vertrouwelijk, alleen jij kent ze. Ze beschermt je tegen fraude met je kaart wanneer je online aan het shoppen bent. Volg de instructies in de My bpaid-app om je wachtwoord aan te maken. Dat duurt maar enkele minuten.
Wil je meer weten? Ga naar de vraag 'Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen?'.
Gebruik van My bpaid
39
Particulier
De bpaid-app geeft jij de volgende functionaliteiten:
- Profile aanmaken
- Registratie van jouw bpaidkaarten voor online betalingen
- Onmiddellijke herlading
- Online betaling validatie
- Saldo raadplegen
- Transacties historie raadplegen
- Nieuwe PIN code aanvragen
- Kaart blokkeren
- email adres en wachtwoord wijzingen
- Veelgestelde vragen
- Post Kantoor of Post Punt localisatie
Gebruik van My bpaid
39
Particulier
Als je bpaidkaart is ingeslikt door een automaat moet je onze klantendienst meteen contacteren om je kaart te laten blokkeren. In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.
Vraag daarna een nieuwe bpaidkaart aan in een Postkantoor of PostPunt. We zetten het saldo van je oude bpaidkaart over op je nieuwe. Als je geen nieuwe kaart wil, schrijven we het resterende bedrag over op je bankrekening, plus een deel pro rata van de jaarlijkse administratiekosten.
Kaart beschadigd / werkt niet, Kaart geblokkeerd, Kaart verloren of gestolen
41, 47, 48
Particulier
Neem contact op met onze klantendienst als je kaart verloren of gestolen is. Dan blokkeren we je kaart meteen.
In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.
Kaart verloren of gestolen
41
Particulier
Online heb je geen pincode nodig om te betalen. Meer en meer websites vragen een extra beveiliging – de Mastercard Identity Check – via de My bpaid-app of sms.
Wanneer je kaart wordt gestolen of je ze verliest, moet je ze onmiddellijk laten blokkeren. Doe je dat niet, dan ben je zelf verantwoordelijk voor alle aankopen die met je kaart gebeuren.
Neem onmiddellijk contact op met onze klantendienst om je kaart te blokkeren. Het nummer is 24/7 bereikbaar.
Kaart verloren of gestolen
41
Particulier
Is je kaart verloren of gestolen, neem dan contact op met onze klantendienst om je bpaidkaart te blokkeren. Doe dat ook als je kaart ingeslikt is door een geldautomaat.
In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of je belt rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer kan je 24/7 bellen om je bpaidkaart te blokkeren.
Ga daarna naar een Postkantoor voor een nieuwe kaart en een nieuwe pincode. We zetten het saldo van je oude kaart meteen over naar je nieuwe kaart.
Om je bpaidkaart te vervangen door een nieuwe betaal je € 6. Als je bpaidkaart stuk is of er is sprake van fraude, dan is je nieuwe kaart gratis.
Kaart verloren of gestolen
41
Particulier
Je kan je bpaidkaart niet blokkeren met Card Stop. Bij verlies of diefstal moet je onze klantendienst contacteren. Dan blokkeren wij meteen je kaart.
In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.
Kaart beschadigd / werkt niet, Kaart geblokkeerd, Kaart verloren of gestolen
41, 47, 48
Particulier
Neem contact op met onze klantendienst om je bpaidkaart te deblokkeren.
Als je kaart niet meer werkt, kan je naar een Postkantoor gaan om ze te vervangen.
Kaart geblokkeerd
47
Particulier
Ja, je kan in het buitenland het saldo van je bpaidkaart bekijken. Dat doe je makkelijk in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Saldo en verrichtingen consulteren
40
Particulier
In de My bpaid-app kan je je saldo en de geschiedenis van je betalingen van de laatste 13 maanden zien.
Saldo en verrichtingen consulteren
40
Particulier
Je krijgt het overzicht van je verrichtingen niet op papier of in je mailbox. Maar je vindt de lijst snel en makkelijk in de My bpaid app of op de bpaid website.
Saldo en verrichtingen consulteren
40
Particulier
Als je bpaidkaart wordt geblokkeerd, is dat meestal omdat je 3 keer de verkeerde pincode ingaf. Je hoeft dan geen nieuwe kaart aan te vragen. Neem contact op met onze klantendienst.
Werkt je kaart niet meer, dan kan je naar een Postkantoor gaan om ze te vervangen.
Bij een online betaling kan je kaart tijdelijk 2 uur worden geblokkeerd als je 3 keer een verkeerde sms-code of verkeerd wachtwoord hebt ingevoerd.
Heb je geen foute pincode ingevoerd of vermoed je fraude, neem dan meteen contact op met onze klantendienst.
Kaart geblokkeerd
47
Particulier
Als je kaart wordt geblokkeerd, moet je een nieuwe bpaidkaart kopen. Ga daarvoor langs in een Postkantoor, en breng je geblokkeerde bpaidkaart en je identiteitskaart mee. Je krijgt een nieuwe bpaidkaart met een nieuwe pincode. We zetten je saldo over van je oude naar je nieuwe kaart. Als je kaart kapot is, dan vervangen we die gratis.
Goed om te weten: per persoon kan je 3 bpaidkaarten aanvragen met een totale jaarlijkse herlaadlimiet van € 24 000.
Kaart geblokkeerd
47
Particulier
In de bpaid applicatie, klik eerst op "Aanmelden” en dan op "Wachtwoord vergeten?"
Op de Mijn bpaid website, klik op "Wachtwoord vergeten?".
Geef uw e-mail adres in. U zult een e-mail ontvangen met een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
.faq-page-answer img{
box-shadow: rgb(0 0 0 / 10%) 0px 4px 12px 0px;
}
Aanmelden
601
Particulier
Op de bpaid applicatieNadat u bent ingelogd, gaat u naar het menu "Meer" "Mijn account" en selecteert u "E-mailadres en paswoord". Als u biometrische gegevens gebruikt, zal u om veiligheidsredenen worden gevraagd om opnieuw in te loggen met uw inloggegevens. U kunt dan uw e-mailadres bijwerken.
Nadat u uw wachtwoord hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw e-mailadres en uw nieuwe wachtwoord.
Op het My bpaid portaalNadat u bent ingelogd op de Mijn bpaid website, gaat u naar het menu "Mijn gegevens" en klikt u op de knop "Wijzig" onder "E-mailadres". U zult een nieuw e-mailadres kunnen invoeren.
Nadat u uw e-mailadres hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw nieuwe e-mailadres en wachtwoord.
.faq-page-answer img{
box-shadow: rgb(0 0 0 / 10%) 0px 4px 12px 0px;
}
Aanmelden, Gebruik van My bpaid
39, 601
Particulier
Als je al toegang hebt tot de bpaid-applicatie of het Mijn bpaid-portaal, gebruik dan het e-mailadres en wachtwoord dat op dat moment is gedefinieerd. Je bpaid-profiel is nog steeds actief, maak a.u.b. geen nieuw profiel aan. Neem bij twijfel contact op met onze klantenservice op 02/278.50.43.
Je moet een profiel aanmaken via de bpaid applicatie of op de beveiligde online portaal My bpaid.
Voor meer informatie over hoe een profiel aan te maken, zie de vraag "Hoe maak ik een My bpaid profiel aan?”
Als je al een bpaid profiel hebt, gebruik dan het bijbehorende e-mailadres en wachtwoord.
Nieuwe bpaidkaarten worden automatisch aan je profiel toegevoegd.
Aanmelden, Saldo en verrichtingen consulteren
40, 601
Particulier
Ja, de My bpaid-app gebruikt biometrische gegevens. Afhankelijk van uw smartphone kunt u vingerafdruk- of gezichtsherkenning gebruiken om toegang te krijgen tot de app of om uw beveiligde online betalingen te valideren.
Aanmelden
601
Particulier
Als je al toegang hebt tot de bpaid-applicatie of het Mijn bpaid-portaal, gebruik dan het e-mailadres en wachtwoord dat op dat moment is gedefinieerd. Je bpaid-profiel is nog steeds actief, maak a.u.b. geen nieuw profiel aan. Neem bij twijfel contact op met onze klantenservice op 02/278.50.43.
Alle kaarten die je hebt gehad of nog zult krijgen, worden gekoppeld aan je bpaid-profiel. Het is niet nodig om voor elke nieuwe kaart een profiel aan te maken. Ze zullen automatisch aan je profiel worden toegevoegdMet de bpaid-app.
- Download de applicatie via Google Play of de App store.
- Klik op « Aanmelden ».
- Klik op « Registreer nu ».
- Geef de gevraagde informatie in en klik op "Account aanmaken".
- Valideer je registratie door te klikken op de link in de e-mail die je ontvangt.
- Geef het e-mailadres en wachtwoord in dat je hebt ingesteld en klik op "Aanmelden".
- Geef je bpaid kaartnummer (100/xxxx/xxxxx) in, dat je op de achterkant van je kaart vindt.
- Geef de gevraagde informatie in en klik op « Doorgaan ».
- Gefeliciteerd! Je bpaid profiel is nu aangemaakt. Je zult een bevestigingsmail ontvangen met de belangrijkste kenmerken van de bpaid applicatie.
- Ga naar het My bpaid portaal.
- Klik op “Inloggen”.
- Klik op « Registreer nu ».
- Geef de gevraagde informatie in en klik op "Account aanmaken".
- Valideer je registratie door te klikken op de link in de e-mail die je ontvangt.
- Geef het e-mailadres en wachtwoord in dat je hebt ingesteld en klik op "Aanmelden".
- Geef je bpaid kaartnummer (100/xxxx/xxxxx) in dat je op de achterkant van je kaart vindt, evenals de andere gevraagde informatie (het e-mailadres kan niet worden gewijzigd).
- Gefeliciteerd! Je bpaid profiel is nu aangemaakt. Je ontvangt een bevestigingsmail met de belangrijkste kenmerken van bpaid.
Aanmelden
601
Particulier
Ja, het is mogelijk om het wachtwoord te wijzigen, zowel via de bpaid applicatie als op de My bpaid website.Via de bpaid applicatieNadat u bent ingelogd in de bpaid applicatie, gaat u naar het "Meer" menu "Mijn account" en selecteert u "E-mail adres en paswoord". Als u biometrische gegevens gebruikt, zal u om veiligheidsredenen worden gevraagd om opnieuw in te loggen met uw inloggegevens. U kunt dan uw wachtwoord wijzigen.
Nadat u uw wachtwoord hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw e-mailadres en nieuwe wachtwoord.
Op het My bpaid portaalNadat u bent ingelogd op de My bpaid website, gaat u naar het menu "Mijn gegevens" en klikt u op de knop "Wijzig" onder "Paswoord". U wordt dan gevraagd om uw e-mailadres en uw huidige wachtwoord in te voeren en een nieuw wachtwoord in te stellen.
Nadat u uw wachtwoord hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw e-mailadres en nieuwe wachtwoord.
.faq-page-answer img{
box-shadow: rgb(0 0 0 / 10%) 0px 4px 12px 0px;
}
Aanmelden
601
Particulier
Dit betekent dat u in het verleden al een profiel hebt aangemaakt. Neem contact op met de klantenservice op 02/278.50.43.
Aanmelden
601
Particulier
Als je je pincode bent vergeten, kan je een nieuwe aanvragen:
- Via de My bpaid-app. Klik in het menu 'Kaart beheren | Pincode beheren', klik op 'Min PIN-code'.
- Op de beveiligde My bpaid-website. Klik op 'Nieuwe pincode'.
- Via de klantendienst.
- Aan het loket van een Postkantoor.
Pincode vergeten
46
Particulier
Je kan de pincode van je bpaidkaart niet aanpassen.
Pincode vergeten
46
Particulier
Je bpaidkaart wordt geblokkeerd als je 3 keer de foute pincode intoetst. Neem dan contact op met onze klantendienst of ga naar een Postkantoor om je kaart te deblokkeren.
Pincode vergeten
46
Particulier
Je betaalt in de eShop op een beveiligde manier met:
- bpaid
- Visa
- Mastercard
- Bancontact
- PayPal
- homebanking als je klant bent bij KBC of Belfius.
Betalen
67
Particulier
Je pincode verandert als je een nieuwe bpaidkaart krijgt.
Meld je aan bij de bpaid-app en bekijk je pincode in het menu 'Kaart beheren | Pincode beheren'.
Geen smartphone? Bel naar +32 (0)2 278 55 78 om gratis je pincode te ontvangen.
Kaart beschadigd / werkt niet, Kaart verlopen
45, 48
Particulier
Je vindt de vervaldatum van je bpaidkaart op de achterkant.
Kaart verlopen
45
Particulier
- 3 maanden voor je kaart vervalt, krijg je een brief van ons. Daarin nodigen we je uit om je nieuwe kaart op te halen in je Postkantoor.
- Het saldo van je oude kaart zetten we onmiddellijk over op je nieuwe kaart.
Kaart verlopen
45
Particulier
De tarieven voor levering:
- normale of gepersonaliseerde nummerplaat: € 30
- duplicaat: € 30
- spoedlevering: € 110
- transitnummerplaten: € 75
- inschrijvingsbewijs: € 26
Betaling, Hoe werkt het?
53, 57
Particulier
Nummerplaten kunnen niet op voorhand worden betaald. Jij of iemand die op het leveringsadres aanwezig is, betaalt ze bij ontvangst cash en gepast aan de postbode. Als dat niet kan, laat de postbode een Afwezigheidsbericht achter. Daarmee kan je je nummerplaat vanaf de volgende werkdag afhalen in het Postkantoor of PostPunt dat op het bericht staat. In een Postkantoor of PostPunt dat op zaterdag open is, kan je ze - met het Afwezigheidsbericht - ook op zaterdag afhalen.
Als je je nummerplaat in een Postkantoor of PostPunt moet afhalen of als je ervoor kiest om ze daar te laten leveren, kan je cash, met Bancontact of met je krediet- of bpaidkaart betalen.
Betaling, Hoe werkt het?, Ik was niet thuis bij levering
53, 57, 58
Particulier
bpost vervangt gratis je kapotte bpaidkaart. Ga naar een Postkantoor, en breng je kapotte kaart en je identiteitskaart mee. Je krijgt meteen een nieuwe kaart met een nieuwe pincode. En we zetten je saldo over van de ene naar de andere kaart.
Ervaar je toch nog problemen met je bpaidkaart? Contacteer dan onze klantendienst, bij voorkeur via het online formulier onderaan deze pagina.
Kaart beschadigd / werkt niet
48
Particulier
bpaid4Me is een uitgebreid voordelenprogramma voor wie een actieve bpaidkaart heeft. Bekende merken, winkels, attractieparken en meer bieden er hun producten en diensten aan tegen uitzonderlijke voorwaarden. Het platform is gratis beschikbaar in de bpaid-app.
bpaid4Me
630
Particulier
Met een actieve bpaidkaart en de bpaid-app heb je automatisch toegang tot bpaid4Me. Open de bpaid-app en ga naar het menu ‘Meer’ onderaan het scherm. Daar vind je bpaid4Me en kan je meteen het voordelenprogramma verkennen.
bpaid4Me
630
Particulier
De transactie of aankoop verloopt buiten het bpaid4Me-platform, volgens de voorwaarden van de aanbieder van het voordeel of de promo. bpost is geen partij in de transactie en biedt geen garantie aan. Bij klachten of opmerkingen kan je best rechtstreeks contact opnemen met de aanbieder.
bpaid4Me
630
Particulier
Is je bpaidkaart niet meer actief, dan heb je geen toegang tot bpaid4Me in de bpaid-app. Wil je toegang tot bpaid4Me, bestel dan online een nieuwe bpaidkaart of ga langs in een Postkantoor of PostPunt in je buurt.
bpaid4Me
630
Particulier
We breiden bpaid4Me regelmatig uit met nieuwe kortingen en promoties. Het aanbod van voordelen verandert voortdurend waardoor sommige promoties of acties verdwijnen en nieuwe in de plaats komen. Houd het platform goed in de gaten om te kunnen profiteren van nieuwe deals.
bpaid4Me
630