- OnlineVia onze onze onze veelgestelde vragen vind je meestal meteen een antwoord op je vraag. In sommige gevallen vragen we je om een online formulier in te vullen. Zo kunnen we je sneller verder helpen en hebben we meteen alle nodige info. Een klacht indienen kan je ook online via onze klachtenformulieren. Voor sommige diensten (bv. bpaid, de Verhuisdienst, Track & Trace) kan je ons ook via chat contacteren. Je vindt deze contactoptie rechtsonder terug op deze pagina's.
- Telefonisch op 02 278 51 26
- In een Postkantoor, PostPunt of PakjesPuntJe kan ook steeds terecht in een van onze kantoren. Gebruik onze online tool om er snel een in je buurt te vinden.
- Per postJe kan bpost ook per post bereiken op onderstaand adres. Je hoeft geen postzegel op je brief te kleven. bpost Postbus 5000 1000 Brussel
Veelgestelde vragen
Hoe kunnen we je helpen?
61 vragen
over « bpaid »
Filteren:
Particulier
Er zijn verschillende manieren om een antwoord op je vraag te krijgen of om bpost te contacteren.
Klantendienst
306
Particulier
Je herlaadt je bpaidkaart op 3 manieren:
- Je bpaidkaart herladen via de bpaid-app
- Gratis
- Dat bedrag staat direct op je bpaidkaart.
- Je kan alleen je eigen bpaidkaart herladen.
- Kies voor ‘Herladen’.
- Klik op ‘Onmiddellijk herladen’.
- Vul het bedrag in tussen € 10 en € 2500.
- Betaal met je bankapp, je Payconiq-app of de gegevens van je bankrekening.
- Je bpaidkaart herladen via een overschrijving of doorlopende opdracht
- Gratis
- Het geld staat binnen de 3 werkdagen later op je bpaidkaart. (Buitenlandse rekening: binnen de 10 dagen)
- Je kan je eigen bpaidkaart herladen en die van iemand anders.
- Kies een bedrag tussen € 10 en € 2500.
- Schrijf het bedrag over op BE63000325998408.
- Vermeld ‘bpost bpaid’ als begunstigde.
- Gebruik de 12 cijfers van de identificatiecode als gestructureerde mededeling. Die code (100/____/____) staat op de achterkant van je bpaidkaart.
- Je bpaidkaart herladen in een Postkantoor of PostPunt
- Kost: € 3,50 per herlaadbeurt
- Dat bedrag staat direct op je bpaidkaart.
- Je kan je eigen bpaidkaart herladen en die van iemand anders.
- Ga naar een Postkantoor of PostPunt in je buurt.
- Betaal contant of met je betaalkaart: kies een bedrag tussen € 10 en € 2500.
- Dat bedrag staat direct op je bpaidkaart.
- Maandag-vrijdag: tussen 8 en 12.30 u of tussen 13 en 18 u
- Zaterdag: tussen 9 en 13 u
Mijn bpaidkaart herladen
34
Particulier
Als je je bpaidkaart herlaadt, gelden deze limieten:
- Tussen €10 en € 2500 per transactie
- Jaarlijks maximaal € 8000 per kaart
- Jaarlijks € 24 000 per persoon
- Via betaalkaart: maximum € 2500
- Cash: maximum € 1000
- Maximum € 2000 per maand/per klant
- Via betaalkaart: maximum € 1000
- Cash: maximum € 1000
- Maximum € 2000 per maand/per klant
Mijn bpaidkaart herladen
34
Particulier
Je raadpleegt het saldo op je bpaidkaart op 4 manieren:
- bpaid-appIn de app zie je het saldo van elke bpaidkaart waarvan je kaarthouder bent. Je ziet ook de transacties van de laatste 13 maanden.
- bpaid-portaal
- Surf naar het bpaid-portaal.
- Meld je aan.
- En vind het saldo en de verrichtingen van elke bpaidkaart waarvan je kaarthouder bent.
- Telefoon
- Bel 02 278 55 78.
- Kies voor optie 1.
- En toets de identificatiecode van je bpaidkaart in. Je vindt die code op de achterkant van je bpaidkaart.
- Sms
- Stuur een sms met de identificatiecode van je bpaidkaart naar het nummer 3322.
- Je krijgt een sms met het saldo van je bpaidkaart. Gebruik altijd het gsm-nummer dat je opgaf bij de aanschaf van je bpaidkaart.
Mijn bpaidkaart herladen
34
Particulier
Staat je geannuleerde aankoop in het My bpaid-portaal onder ‘Transacties in behandeling’, dan heeft de verkoper je betaling geblokkeerd of gereserveerd. Zo is hij zeker dat hij bij een annulering een deel van de kosten kan terugvorderen. Dat gebeurt als je bijvoorbeeld een hotelkamer of huurauto reserveert. Deze blokkering verdwijnt automatisch binnen de 30 dagen. Hierna komt het bedrag automatisch terug vrij. Duurt het langer dan 30 dagen, dan kan je een deblokkering van dit gereserveerde bedrag aanvragen. Volg daarvoor deze stappen:
- Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
- een autorisatiecode (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
- een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
- Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, kan je online het bedrag laten deblokkeren. Dit kan je ook via de My bpaid-app of de My bpaid-website.
- Gaat de verkoop door? Dan gaat dat gereserveerde bedrag van je bpaidkaart.
- Gaat de aankoop niet door? Dan komt dat gereserveerde bedrag automatisch weer vrij binnen de 30 dagen.
- Gaat de aankoop niet door en is het bedrag na 30 dagen nog altijd gereserveerd?
- Vraag aan de handelaar:
- Een autorisatiecode: die bestaat uit 5 of 6 cijfers.
- Een verklaring van de verkoper waarin die ermee akkoord gaat om het bedrag weer vrij te maken. Dat kan een bericht in een e-mail zijn.
- Ga naar het formulier ‘Een gereserveerd bedrag van mijn bpaidkaart vrijmaken’.
- Vul eerst je kaartnummer in. Vul dan de autorisatiecode in. En voeg als laatste de verklaring van de handelaar toe.
- Het bedrag wordt dan binnen de x dagen vrijgegeven.
Gereserveerd bedrag vrijmaken
49
Particulier
Met de gepersonaliseerde bpaidkaart kan je kiezen welk design (klassiek of black) en welke voornaam op je kaart komen te staan. Je voornaam mag dus verschillen van de naam op je administratieve documenten.Kan ik mijn klassieke bpaidkaart vervangen of vernieuwen door een gepersonaliseerde kaart?Ja, je kan je gepersonaliseerde bpaidkaart gemakkelijk online bestellen, en de voornaam en het design (klassiek of black) van je kaart kiezen. Je kan ze dan ophalen in het Postkantoor of PostPunt van je keuze na ontvangst van de leveringsmail. Neem deze e-mail mee en vermeld dat het gaat om een vervanging of vernieuwing van een klassieke bpaidkaart. Vergeet niet je identiteitskaart mee te brengen wanneer je je bpaidkaart ophaalt.
- Het is niet mogelijk om je gepersonaliseerde kaart thuis te laten bezorgen.
- Het is niet mogelijk om rechtstreeks bij een Postkantoor of PostPunt een gepersonaliseerde kaart te bestellen.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Betaal je voor het eerst contactloos met je bpaidkaart? Dan moet je die functie activeren door met je pincode te betalen. Bijvoorbeeld in een winkel of bij een geldautomaat.Vanaf dan kan je contactloos betalen: houd je bpaidkaart enkele seconden vlak bij de betaalterminal bij het symbool voor contactloos betalen.Goed om te weten: je kan per contactloze transactie maar € 50 betalen. Is het bedrag hoger? Dan moet je de pincode ingeven. Je moet je pincode ook opnieuw ingeven:
- Nadat je 5 keer opeenvolgend contactloos hebt betaald
- Nadat je, opgeteld, € 150 contactloos hebt betaald
- Maandag-vrijdag: tussen 8 en 12.30 u of tussen 13 en 18 u
- Zaterdag: tussen 9 en 13 u
Hoe werkt het?
32
Particulier
De cvc-code is de veiligheidscode op een kredietkaart. Hij bestaat uit 3 cijfers en je vindt de code op de achterkant van je bpaidkaart. Je moet hem ingeven als je een online aankoop doet. Wat is BIC?BIC is de bankidentificatiecode. Hij bestaat uit 12 cijfers, beginnend met 100/, en je vindt hem op de achterkant van je bpaidkaart..custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.5);border-radius:8px;width:50%;margin:0 auto;} .custom_shadow img{width:100%;}
@media screen and (max-width: 768px){
.custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.1);border-radius:8px;width:100%;}
}
Hoe werkt het?
32
Particulier
In fysieke winkels en horecazaken:
- Contactloos: houd je bpaidkaart enkele seconden vlak bij de betaalterminal bij het symbool voor contactloos betalen.
- Met de pincode die je via je bpaid-app kreeg.
- Je naam en voornaam, kaartnummer, geldigheidsduur en cvc-code op de achterkant van je bpaidkaart.
- Is de site van de verkoper beveiligd? Dan heb je een extra beveiligingsstap nodig: je zelfgekozen ‘mPIN-code’, gezichts- of vingerafdrukherkenning, of een sms en wachtwoord. Zie ook ‘Hoe beveilig ik mijn bpaidkaart extra voor online aankopen?’.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Een bpaidkaart kost maar €18 per jaar. Je kan er wereldwijd mee betalen. Je bpaid herladen via overschrijving of de bpaid-app is gratis.Soort kostenBedragJaarlijkse bijdrage€ 18Dat bedrag gaat jaarlijks automatisch van je bpaidkaart. Je krijgt vooraf een verwittiging per brief.bpaid Klassiek gepersonaliseerdEenmalig € 4Je kan een andere voornaam kiezen dan die op je identiteitskaart.bpaid Black gepersonaliseerdEenmalig € 8Je kan een andere voornaam kiezen dan die op je identiteitskaart.Herlaadbeurt- Herlaadbeurten via de bpaid-app of overschrijving zijn altijd gratis.- Herladen in een Postkantoor of PostPunt kost € 3,5.Betaling in een SEPA-land(Alle EU-landen + IJsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland)- In een SEPA-land: gratis- Buiten SEPA: 1,75% van het bedrag van je betalingGeldafhaling via een geldautomaat- In een SEPA-land: € 5 + 1% van het afgehaalde bedrag- Buiten SEPA: € 5 + 1% + 1,75% van het afgehaalde bedragSaldo raadplegen- Via bpaid-app: gratis- Via 02 278 55 78: nationaal beltarief- Via sms naar 3322: € 0,5 per smsNieuwe bpaidkaart- Bij kapotte kaart of kaartfraude: gratis- Bij diefstal of verlies: € 6Nieuwe pincode€ 2,5 per nieuwe pincodeStopzetting bpaidkaartGratis
.custom_table{width:100%;margin-top:2rem;margin-bottom:2rem;}
th{color: #EF2637;}
td{width: 50%;}
Hoe werkt het?
32
Particulier
Ga naar een Postkantoor, en neem je bpaidkaart en je identiteitskaart mee. bpost betaalt je binnen de maand het resterende saldo terug, plus een deel van de jaarlijkse beheerskosten: afhankelijk van wanneer je de kaart stopzet.Bij een overlijden moet de erfgenaam ons verwittigen. Ga daarvoor langs in een Postkantoor. Het saldo dat nog op de bpaidkaart staat, maakt deel uit van het successiedossier.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Ja, behalve als het gaat om een gereserveerd bedrag. Dat bedrag is een geldsom die op vraag van de handelaar door ons wordt geblokkeerd, vooral in deze 3 gevallen:
- Om te verzekeren dat je de kosten kan betalen in geval van schade aan een hotelkamer, huurauto, ...
- Door tankstations om zeker te zijn dat ze het volledige bedrag ontvangen
- In online verkoop: als je een bestelling plaatst, wordt het bedrag geblokkeerd op je rekening.
- Je hebt € 300 staan op je bpaidkaart.
- Je reserveert een hotel voor € 80: dit bedrag zal gereserveerd worden op je kaart.
- Stel dat het hotel je korting biedt en je uiteindelijk maar € 70 hoeft te betalen, dan komt er € 10 (€ 80 - € 70) terug vrij op je kaart. Hierdoor zal na afrekening in totaal € 230 (€ 300 - € 70) op je kaart staan.
- Enkel in heel uitzonderlijke gevallen zal het gereserveerde bedrag € 80 voor maximum 30 dagen geblokkeerd blijven. Hierdoor is er nog € 150 meteen beschikbaar (+ € 80 gereserveerd).
- Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
- een autorisatiecode (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
- een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
- Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, vul je ons online formulier in.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Je kan geen geld overschrijven van je bpaidkaart naar je bankrekening.Als je niet langer gebruik wil maken van je bpaidkaart en het resterende bedrag terug wil, dan kan je terecht in een Postkantoor. Neem je identiteitskaart mee en geef je bpaidkaart daar af. Je krijgt het resterende bedrag teruggestort, plus een deel pro rata van de jaarlijkse beheerskosten.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Je kan je bpaidkaart wereldwijd gebruiken voor:
- Aankopen in alle winkels en horecazaken die Mastercard® aanvaarden
- Aankopen op webshops die Mastercard® aanvaarden
- Geldafhalingen aan automaten die Mastercard® aanvaarden
- Aan tolautomaten op de snelweg
- Aan parkeerautomaten
- In sommige tankstations
- In belastingvrije winkels
- In casino’s
- Op cruiseschepen en op vliegtuigen
- Iran
- Syrië
- Noord-Korea
- Deze regio’s van Oekraïne:
- Krim
- Loehansk
- Donetsk
- Regio Darfur in Soedan
- Rusland
- Voor betalingen in de eurozone betaal je geen wisselkosten.
- Voor betalingen in andere munteenheden dan de euro vind je onze tarieven in de gebruikshandleiding. De omrekening in euro gebeurt volgens de wisselkoersen die Mastercard International gebruikt.
Hoe werkt het?
32
Particulier
Het is niet mogelijk om geld over te schrijven van je bpaidkaart naar een eigen of andere rekening.Voor welke betalingen kan ik bpaid gebruiken?bpaid is een prepaidkaart waarmee je:
- Aankopen doet in winkels en op het internet, ook op buitenlandse websites
- Betaalt in horecazaken overal ter wereld die Mastercard aanvaarden, overal ter wereld
- Geld afhaalt aan elke automaat die Mastercard aanvaardt, ook in het buitenland
Hoe werkt het?
32
Particulier
Je kan geld afhalen met je bpaidkaart aan een automaat: tot € 500 per dag en tot € 1250 per week. Klik hier om de kosten te kennen voor geldafhaling via een geldautomaat in Belgïe en het buitenland.Het is niet mogelijk om geld af te halen in een Postkantoor of PostPunt.
Hoe werkt het?
32
Particulier
De tarieven voor levering:
- normale of gepersonaliseerde nummerplaat: € 30
- duplicaat: € 30
- spoedlevering: € 110
- transitnummerplaten: € 75
- inschrijvingsbewijs: € 26
Aanvraag van een nummerplaat
51
Particulier
Als je je post langer wil laten doorsturen, kan je je contract verlengen.Je hebt het contract online gesloten:
- Meld je aan met je e-mailadres en wachtwoord via de knop ‘Aanmelden Verhuisdienst’ hieronder . Als je nog geen account en wachtwoord hebt, klik dan op 'Wachtwoord vergeten' en stel het in.
- Kies 'Mijn contracten beheren'.
- Selecteer je contract.
- Kies hoelang je je contract wil verlengen. Dat is altijd een veelvoud van 3 maanden, met een maximumduur van 24 maanden.
- Betaal met Bancontact, Visa, Mastercard, je bpaidkaart of homebanking. De laatste dag om de Verhuisdienst te verlengen is de woensdag voor de einddatum van je contract. Je krijgt een bevestigingsmail met de nieuwe einddatum.
- Stort het bedrag op IBAN-rekeningnummer BE40 0003 2588 7563 met BIC-code BPOT BEB1.
- Schrijf een bedrag over dat overeenkomt met 3, 6 of 12 maanden.
- Vul alleen je contractnummer (ACXXXXXXX) in als vrije mededeling.
- Je krijgt een bevestiging per e-mail (als je ons je e-mailadres hebt doorgegeven) of per brief. De laatste dag om de Verhuisdienst te verlengen is de woensdag voor de einddatum van je contract.
Aanvragen of verlengen
78
Particulier
Je vraagt de Verhuisdienst online aan of in een postkantoor naar keuze. De aan jou geadresseerde brieven worden dan automatisch naar je nieuwe adres gestuurd. Om een verhuizing te melden moet je minstens 18 jaar oud zijn.
Vraag de Verhuisdienst online aan:
- Je profiteert van € 4,00 korting tegenover een aanvraag via een Postkantoor.
- Je hebt de identiteitskaartnummers nodig van alle verhuizende personen vanaf 15 jaar.
- Je geeft het nieuwe adres door en meldt wie er naar dat adres verhuist.
- Je kiest de start- en einddatum van de Verhuisdienst en duidt aan welke organisaties bpost moet verwittigen.
- Als je de aanvraag hebt bevestigd, kan je veilig betalen met Visa, MasterCard, bpaid, Bancontact of via homebanking.
- Je kan je contract later ook gemakkelijk online aanpassen.
- Bij een aanvraag in een Postkantoor kom je eerst langs om het aanvraagformulier op te halen. Dat vul je in en laat je ondertekenen door alle verhuizende personen vanaf 15 jaar. Breng het formulier terug naar het Postkantoor en neem je originele identiteitskaart mee.
- Je kan terecht in om het even welk Postkantoor. Je hoeft niet naar het Postkantoor in je oude of nieuwe gemeente te gaan.
- Een contract wijzigen in een Postkantoor kan alleen als je het contract hebt aangevraagd in een Postkantoor.
- De stopzetting van een contract via het Postkantoor kan alleen als je het contract ook in een Postkantoor hebt aangevraagd.
- Een contract wijzigen of stopzetten kan in om het even welk Postkantoor. Je hoeft dus niet naar het Postkantoor te gaan waar je het contract ondertekende.
Aanvragen of verlengen
78
Particulier
We hebben deze extra autorisatiestap ingevoerd om de betalingen met je bpaid prepaidkaart nog veiliger te maken. Je kan de uitleg ook bekijken via deze instructievideo.Beveilig je kaart in de bpaid-app
- Open de app en ga onderaan het startscherm naar 'Gsm-nummer controleren'.Controleer of je nummer klopt en klik daarna op 'Bevestigen'. Je krijgt onmiddellijk een sms met een activatiecode.
- Vul de activatiecode in het rode venster in en klik op de knop 'Ga verder'.
- Voer je geheime code in. Onthoud ze goed: het is de code die je zal gebruiken om de betalingen met je smartphone te valideren. Klik op 'Ga verder'. Bevestig je je betalingen liever met je vingerafdruk of gezichtsherkenning? Kijk hieronder wat je dan moet doen.
- Er verschijnt een bericht op je scherm om te bevestigen dat je kaart beveiligd is.
- Open de bpaid-app.
- Je aankoop en het bedrag verschijnen. Klik op 'Klik om uw betaling te autoriseren'.
- Je ziet opnieuw de naam van de verkoper en het bedrag. Klik op 'Transactie goedkeuren'.
- Vul de cijfercode in die je hebt gekozen om je kaart in de app te beveiligen en je betalingen uit te voeren. Dat is niet de code die je via sms kreeg, maar de code die je hebt gekozen om je toekomstige betalingen te beveiligen.
- Open je account.
- Ga naar 'Je gsm-nummer toevoegen' en vul je gsm-nummer in.
- Vul je gsm-nummer nog een keer in om tikfouten te voorkomen. Klik daarna op 'Ga verder'.
- Je krijgt je bpaid-code binnen de 5 werkdagen in je brievenbus.
- Open de bpaid-app. Vul in het vak 'Verificatiecode' de code in die je met de post hebt gekregen en klik op 'Ga verder'.
- Beveilig je kaart met de code die je via sms kreeg, of met je vingerafruk of gezichtsherkenning (zie hierboven).
bpaid app en bpaid-portaal
36
Particulier
bpaid4Me is een uitgebreid voordelenprogramma voor wie een actieve bpaidkaart heeft. Bekende merken, winkels, attractieparken en meer bieden er hun producten en diensten aan tegen uitzonderlijke voorwaarden. Het platform is gratis beschikbaar in de bpaid-app.Komen er nieuwe bpaid4Me-voordelen bij?We breiden bpaid4Me regelmatig uit met nieuwe kortingen en promoties. Het aanbod van voordelen verandert voortdurend waardoor sommige promoties of acties verdwijnen en nieuwe in de plaats komen. Houd het platform goed in de gaten om te kunnen profiteren van nieuwe deals.Hoe krijg ik toegang tot bpaid4Me?Met een actieve bpaidkaart en de bpaid-app heb je automatisch toegang tot bpaid4Me.
- Open de bpaid-app en ga naar het menu ‘Meer’ onderaan het scherm.
- Daar vind je bpaid4Me en kan je meteen het voordelenprogramma verkennen.
bpaid app en bpaid-portaal
36
Particulier
Je kan je bpaidkaart meteen na aankoop overal ter wereld gebruiken. Om je saldo en je transacties te checken, raden we je aan om een profiel aan te maken op het bpaid-portaal of in de bpaid-app die je downloadt op Google Play of in de App Store.Klik op 'Nieuwe klant? Creëer mijn bpaid-profiel'.Om online te betalen op sterk beveiligde websites moet je je kaart registreren in de bpaid-app of op het bpaid-portaal.
bpaid app en bpaid-portaal
36
Particulier
Ja, afhankelijk van je smartphone kan je vingerafdruk- of gezichtsherkenning gebruiken om toegang te krijgen tot de app of om je beveiligde online betalingen te valideren.
bpaid app en bpaid-portaal
36
Particulier
Surf naar ‘Inloggen’ op het bpaid-portaal of tik in de bpaid-app op ‘Aanmelden’.Meld je aan met een bestaand bpostaccount of bpaidprofiel. Of kies voor ‘Account aanmaken’ als je nooit eerder een bpost- of bpaidprofiel aanmaakte. Vul je e-mailadres, voornaam en naam in en kies een wachtwoord. Valideer door te klikken op de link in de e-mail die je binnen de 10 minuten ontvangt.Vul de gevraagde informatie in:
- bpaid-kaartnummer (100/xxxx/xxxxx) op de achterkant van je kaart
- Geboortedatum
- Gsm-nummer
- Identiteitskaartnummer
- Profielnaam
- Via de bpaid-app: ga in het menu naar ‘Meer’. Tik op ‘Mijn account’ en ga naar ‘E-mail en paswoord’. Je moet je nadien opnieuw aanmelden met je nieuwe wachtwoord.
- Via het bpaid-portaal: ga in het menu naar ‘Mijn gegevens’. Klik op ‘Wijzig’ onder ‘Paswoord’. Je moet je nadien opnieuw aanmelden met je nieuwe wachtwoord.
- Kijk eerst bij je ongewenste e-mail.
- Niets in je spamfolder? Meld je opnieuw aan en kies voor ‘Opnieuw sturen’.
- Maandag-vrijdag: tussen 8 en 12.30 u of tussen 13 en 18 u
- Zaterdag: tussen 9 en 13 u
bpaid app en bpaid-portaal
36
Particulier
Voer volgende controles uit:
- Heb je je smartphone geregistreerd om online betalingen te valideren via het menu 'Kaart beheren'?
- Heb je je bpaidkaart geregistreerd via het menu 'Kaart beheren'?
- Heb je op de betalingspagina de authenticatiemethode 'via de app' geselecteerd?
- Heb je in de instellingen van je smartphone geactiveerd dat je meldingen van je bpaid-app wil krijgen?
bpaid app en bpaid-portaal
36
Particulier
Je betaalt met VISA, MasterCard, Bancontact, bpaid of PayPal. Je kan je bestelling betalen op het moment dat je de postkaart(en) verstuurt. Of je koopt op voorhand credits. Met credits betaal je minder per kaart, het sturen gaat sneller en je kan meerdere postkaarten tegelijk versturen via de app. Als je een promocode hebt ontvangen, dan vul je die in nadat je het adres van de bestemmeling toevoegde.
Betaling
107
Particulier
Je kan je fotokaart, videokaart of credits eenvoudig betalen via VISA, MasterCard, Bancontact (app of kaartlezer), bpaid of PayPal. Je kan je bestelling betalen op het moment dat je de postkaart(en) verstuurt. Of je koopt op voorhand credits. Met credits betaal je minder per kaart, het sturen gaat sneller en je kan meerdere postkaarten tegelijk versturen via de app.
Betaling
107
Particulier
Als de betaling met je bpaidkaart wordt geweigerd, zijn zit de mogelijkheden:
- Je voerde foute gegevens in, bijvoorbeeld een verkeerde cvc-code.
- Oplossing: voer de gegevens opnieuw in.
- Je voerde 3 keer de foute pincode in.
- Oplossing: reset je pincode en deblokkeer zo je kaart via de bpaid-app. Of bel 02 278 55 78. Vergat je je pincode? Zie: Ik vergat de pincode van mijn bpaidkaart. Wat nu?
- Je voerde 3 keer de foute beveiligde ‘mPIN-code’ in.
- Oplossing: je moet de extra beveiligingsstap opnieuw toevoegen via je bpaid-app. Zie: Hoe kan ik mijn bpaidkaart extra beveiligen?
- Er staat niet genoeg geld op je bpaidkaart.
- Oplossing: met je bpaid-app schrijf je direct en gratis geld over van je rekening naar je bpaidkaart.
- Je zit aan je limiet: aan een geldautomaat kan je met je kaart tot € 500 per dag afhalen en tot € 1250 per week. In dat geval moet je wachten op de volgende dag of week.
- De chip of de magneetstrip van je kaart werkt niet meer.
- Je hebt 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd.
- Er staat niet genoeg geld op je kaart.
Mijn betaling werd geweigerd
43
Particulier
Meld je aan bij de bpaid-app en bekijk je pincode in het menu 'Kaart beheren | Pincode beheren'.
Geen smartphone? Bel naar +32 (0)2 278 55 78 om gratis je pincode te ontvangen.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Je kan je gepersonaliseerde bpaidkaart gemakkelijk online bestellen, en de voornaam van je kaart kiezen. Je kan ze dan ophalen in het Postkantoor van je keuze na ontvangst van de leveringsmail.
- Het is niet mogelijk om je gepersonaliseerde kaart thuis te laten bezorgen.
- Het is niet mogelijk om rechtstreeks bij een Postkantoor een gepersonaliseerde kaart te bestellen.
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Welke kaart vraag je aan?Online of in het Postkantoor?bpaid Klassiek
- Ga direct naar een Postkantoor om je bpaidkaart aan te vragen.
- Of: Vraag je bpaidkaart online aan en haal ze af in het Postkantoor.
- Vraag je bpaidkaart online aan en haal ze af in het Postkantoor.
- Je moet 18 jaar zijn.
- Je moet in België wonen en een Belgische identificatiebewijs hebben.
- Een Belgische gsm-nummer.
- De kaart staat op naam van de persoon die ze afhaalt. Je kan dus geen bpaidkaart voor iemand anders afhalen.
- Je kan tot 3 bpaidkaarten op jouw naam hebben.
- Als je de jaarlijkse bijdrage van € 18 betaalde. Zie: Hoeveel kost een baidkaart?
- En als je een bpaidprofiel hebt. Zie: Hoe maak ik een bpaidprofiel aan?
Aanvraag van een bpaidkaart
33
Particulier
Nummerplaten kunnen niet op voorhand worden betaald. Jij of iemand die op het leveringsadres aanwezig is, betaalt ze bij ontvangst cash en gepast aan de postbode. Als dat niet kan, laat de postbode een Afwezigheidsbericht achter. Daarmee kan je je nummerplaat vanaf de volgende werkdag afhalen in het Postkantoor of PostPunt dat op het bericht staat. In een Postkantoor of PostPunt dat op zaterdag open is, kan je ze - met het Afwezigheidsbericht - ook op zaterdag afhalen.
Als je je nummerplaat in een Postkantoor of PostPunt moet afhalen of als je ervoor kiest om ze daar te laten leveren, kan je cash, met Bancontact of met je krediet- of bpaidkaart betalen.
Betaling, Hoe werkt het?, Ik was niet thuis bij levering
53, 57, 58
Particulier
Je kan je bpaidkaart niet blokkeren met Card Stop. Bij verlies of diefstal moet je onze klantendienst contacteren. Dan blokkeren wij meteen je kaart.In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.
Kaart verloren of gestolen
41
Particulier
Online heb je geen pincode nodig om te betalen. Meer en meer websites vragen een extra beveiliging – de Mastercard Identity Check – via de My bpaid-app of sms.
Wanneer je kaart wordt gestolen of je ze verliest, moet je ze onmiddellijk laten blokkeren. Doe je dat niet, dan ben je zelf verantwoordelijk voor alle aankopen die met je kaart gebeuren.
Neem onmiddellijk contact op met onze klantendienst om je kaart te blokkeren. Het nummer is 24/7 bereikbaar.
Kaart verloren of gestolen
41
Particulier
Is je kaart verloren of gestolen, neem dan contact op met onze klantendienst om je bpaidkaart te blokkeren. Doe dat ook als je kaart ingeslikt is door een geldautomaat.
In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of je belt rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer kan je 24/7 bellen om je bpaidkaart te blokkeren.
Ga daarna naar een Postkantoor voor een nieuwe kaart en een nieuwe pincode. We zetten het saldo van je oude kaart meteen over naar je nieuwe kaart.
Om je bpaidkaart te vervangen door een nieuwe betaal je € 6. Als je bpaidkaart stuk is of er is sprake van fraude, dan is je nieuwe kaart gratis.
Kaart verloren of gestolen
41
Particulier
Als je vermoedt dat er fraude wordt gepleegd met je bpaidkaart, is het belangrijk om direct actie te ondernemen.
Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice op 02 278 55 78. Zij kunnen je ook informeren over de klachtenprocedure om de betwiste betalingen aan te vechten.
Kaart verloren of gestolen
41
Particulier
Bel onmiddellijk naar het noodnummer 02 278 55 78 (24/7 bereikbaar). Als je in de bpaid-app op ‘Kaart blokkeren’ tikt, bel je automatisch dat nummer. We deactiveren je bpaidkaart. Die werkt dan niet meer.
- Nieuwe kaart? In een Postkantoor
- Een nieuwe bpaidkaart aanvragen, doe je in een Postkantoor. Je betaalt dan € 6 euro. Je saldo gaat over van je oude op je nieuwe bpaidkaart.
- Wil je geen nieuwe bpaidkaart meer? Dan schrijven we het restbedrag over naar je bankrekening, plus een deel pro rata van de jaarlijkse beheerskosten.
- Kaart geblokkeerd? Deblokkeer zelf via de bpaid-appIs je bpaidkaart geblokkeerd omdat je 3 keer de verkeerde pincode ingaf? Je hoeft dan geen nieuwe bpaidkaart aan te vragen. Reset je pincode via de bpaid-app. Lukt dat niet? Bel dan 02 278 55 78 (24/7 bereikbaar).
Kaart verloren of gestolen
41
Particulier
Als je 3 keer na elkaar een foute pincode ingeeft, wordt je bpaidkaart geblokkeerd. Deblokkeer je kaart zelf via de bpaid-app. Of bel 02 278 55 78.Bij een online betaling kan je kaart tijdelijk 2 uur worden geblokkeerd als je 3 keer een verkeerde sms-code of verkeerd wachtwoord hebt ingevoerd.Gebruikte je je bpaidkaart niet en vermoed je fraude? Bel dan direct naar het noodnummer 02 278 55 78 om je bpaidkaart te blokkeren.
Kaart geblokkeerd
47
Particulier
- Nieuwe pincode nodig?
- Via de bpaid-app (gratis): klik in het menu op 'Kaart beheren’ > ‘Pincode beheren’ > ‘Mijn pincode’. Vraag een nieuwe pincode aan.
- Via het bpaid-portaal (betalend): klik op ‘Nieuwe pincode’.
- Via de klantendienst (betalend): bel 02 278 50 43.
- 3 keer foute pincode gebruikt?Vulde je per ongeluk 3 keer de foute pincode in en is je bpaidkaart geblokkeerd? Reset je pincode heel eenvoudig via de bpaid-app.
Pincode vergeten
46
Particulier
Je betaalt in de eShop op een beveiligde manier met:
- bpaid
- Visa
- Mastercard
- Bancontact
- PayPal
- homebanking als je klant bent bij KBC of Belfius.
Betalen
67
Particulier
- 3 maanden voor je kaart vervalt, krijg je een brief van ons. Daarin nodigen we je uit om je nieuwe kaart op te halen in je Postkantoor.
- Het saldo van je oude kaart zetten we onmiddellijk over op je nieuwe kaart.
Kaart verlopen
45
Particulier
Als je via een bankoverschrijving herlaadt, duurt het meestal 3 werkdagen en uitzonderlijk 5 om je bpaidkaart te herladen. Dat komt omdat bpost geen bank is.Staat het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je bpaidkaart?
- Je vergat je identificatiecode in de gestructureerde mededeling.Je bpaidkaart herladen met een overschrijving doe je zo:
- Kies een bedrag tussen € 10 en € 2500.
- Schrijf het bedrag over op BE63000325998408.
- Vermeld ‘bpost bpaid’ als begunstigde.
- Gebruik de 12 cijfers van de identificatiecode als gestructureerde mededeling. Die code (100/____/____) staat op de achterkant van je bpaidkaart.
- Je zit over je herlaadlimiet van € 2500
- Per herlaadbeurt kan je maximaal € 2500 overschrijven.
- Over een periode van 12 maanden kan je tot € 8000 overschrijven naar dezelfde kaart.
- Beheer je 2 of 3 bpaidkaarten? Je kan per jaar tot € 24.000 herladen in totaal.
Geld opladen lukt niet
44
Particulier
bpost vervangt gratis je kapotte bpaidkaart. Ga naar een Postkantoor, en breng je kapotte kaart en je identiteitskaart mee. Je krijgt meteen een nieuwe kaart met een nieuwe pincode. En we zetten je saldo over van de ene naar de andere kaart.Ervaar je toch nog problemen met je bpaidkaart? Contacteer dan onze klantendienst, bij voorkeur via het online formulier.
Kaart beschadigd / werkt niet
48
Particulier
Je ontvangt de code van 8810 of bpaid. Controleer of:
- Dat nummer niet geblokkeerd is op je toestel of door je telecomoperator
- Je een goede gsm-ontvangst hebt
- Je het juiste gsm-nummer registreerde op de webportaal van bpaid
- Verificatiecode per post: 30 dagen vanaf de aanvraag. Als je intussen een nieuwe code aanvraagt, en je krijgt toch die eerste code nog toegestuurd, dan zal die niet meer geldig zijn.
- Verificatiecode per sms: 24 uur vanaf de aanvraag.
Online aankopen beveiligen
643
Particulier
Ik gebruik mijn smartphoneDe meeste webshops zijn 3D-beveiligd. Dat wil zeggen dat je bij een aankoop je betaling moet valideren met de informatie op je bpaidkaart (naam, voornaam, vervaldatum en de CVC-code op de achterkant van je kaart) en de mPIN-code die je in de app hebt geregistreerd, je vingerafdruk of gezichtsherkenning.Ik gebruik geen smartphoneDe meeste webshops zijn 3D-beveiligd. Dat wil zeggen dat je bij een aankoop je betaling moet valideren met de informatie op je bpaidkaart (naam, voornaam, vervaldatum en de CVC-code op de achterkant van je kaart), samen met:
- een authenticatiecode die je via sms krijgt van het nummer 8810 of bpaid. Met die code die je maar 1 keer kan gebruiken, verifieer je dat jij de rechtmatige eigenaar van de kaart bent die de betaling uitvoert.
- je beveiligde wachtwoord dat je in het bpaid-portaal hebt geregistreerd.
Online aankopen beveiligen
643
Particulier
- Ik heb een smartphoneOm online op beveiligde sites te betalen, moet je de bpaid-app (Google Play of Apple store) aan je kaart koppelen.Volg deze stappen zodra je de app hebt gedownload:
- Maak je profiel aan en log in.
- Kies de kaarten die je wil registreren.
- Bevestig je gsm-nummer als we het kennen of registreer je smartphone en krijg een 5-cijferige identificatiecode met de post.
- Voer de activatiecode in die je via sms hebt gekregen.
- Stel je mPIN-code in (je beveiligde en persoonlijke 6-cijferige wachtwoord).
- Schakel biometrische gegevens in als je smartphone biometrie ondersteunt.
- Ik heb geen smartphone
- Maak een bpaid-profiel aan op het bpaid-portaal, als je dat nog niet hebt gedaan.
- Vraag een identificatiecode aan via het bpaid-portaal. Die krijg je via sms.
- Ga terug naar het bpaid-portaal en voer je identificatiecode in. Daar kan je je veilige wachtwoord instellen en het gsm-nummer invoeren dat je voor je online aankopen zal gebruiken.
Online aankopen beveiligen
643
Particulier
Lees hieronder de verschillende stappen om een Mastercard Identity Check wachtwoord aan te maken. Of ga meteen naar de instructievideo onderaan het antwoord.1.Surf naar bpaid.bpost.be en log je in met je e-mailadres en wachtwoord. Als je kaart nog niet beveiligd is, kan je klikken op de knop "Beveilig je kaart" naast je kaartnummer.2.Is er al een mobiel telefoonnummer gelinkt aan je kaart, dan kan je verdergaan. Anders dien je de instructies te volgen om een nummer te registreren in een Postkantoor.3.Voordat je een wachtwoord voor een online transactie kan aanmaken, moeten we je identiteit controleren. Je ontvangt hiervoor een sms met een identificatiecode op het vermelde gsm-nummer.4.Je kan nu een wachtwoord aanmaken in 2 stappen:
- Als u het vakje "Dit telefoonnummer gebruiken om online betalingen te valideren" niet hebt aangevinkt, gelieve dan een ander mobiel nummer te vermelden. In dat geval zal een 2de keer een identiteitscontrole worden uitgevoerd. Je ontvangt dan een sms met een identificatiecode op dit nieuwe nummer.
- Je 6-cijferige Mastercard Identity Check wachtwoord instellen.
Online aankopen beveiligen
643
Particulier
Lees hieronder de verschillende stappen om je Mastercard Identity Check wachtwoord te activeren op je bpaidkaart via de bpaid-app. Of ga meteen naar de instructievideo onderaan het antwoord.1.Log in op je bpaid-account via de app.Is je kaart nog niet beveiligd dan zal de app je voorstellen om je kaart te activeren voor online betalingen.2.Je kan dit ook zelf doen via ‘Kaart beheren’ > ‘Activeer online betalingen’.3.Is er al een gsm-nummer gelinkt aan je kaart, dan kan je verdergaan. Anders dien je de instructies te volgen om een nummer te registreren in een Postkantoor.4.Je ontvangt vervolgens een sms met een activatiecode op het vermelde gsm-nummer.Voer de 6-cijferige code uit de sms in de app in.5.In de volgende stap stel je je Mastercard Identity Check mPIN-code in. Deze code bestaat uit 6 cijfers die je gebruikt voor online transacties beveiligd met Mastercard Identity Check. Afhankelijk van je smartphone kan je ook Face ID (gezichtsherkenning) of fingerprint recognition (vingerafdrukherkenning) activeren. 6.Tijdens een online transactie zal je gevraagd worden je mPIN, je Face ID of fingerprint te gebruiken via de bpaid-app ter controle van je betaling.7.Na bevestiging verdwijnt de optie ‘Activeer online betalingen’ in het menu ‘Kaart beheren’.Instructievideo.custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr 1fr 1fr; grid-gap:3rem;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;} .custom_block h4{color:#83BBD2;margin-top:3rem;} .custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.5);border-radius:8px;margin-top:1.5rem;padding:1.5rem;} .custom_shadow img{width:100% !important;} .custom_video{text-align:center;}
.custom_video iframe{width:100%;} .custom_video h2{container display-2 __bpost-grey __center dynamic_component_h2;margin-bottom:2rem;} @media screen and (max-width: 768px){ .custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;} }
Online aankopen beveiligen
643
Particulier
Je kan dit nagaan in de bpaid-app of via het bpaid-portaal.
- In de bpaid app
- Log in op je bpaid-account via de app.
- Kies vervolgens ‘Beheer kaart’.
- Zie je de optie ‘Activeer online betalingen’, dan is je kaart nog niet Mastercard Secure Identity en dus niet beveiligd. Zie je deze optie niet, dan is je kaart wel beveiligd.
- Via het bpaid-portaal
- Surf naar bpaid.bpost.be en log in met je e-mailadres en wachtwoord.
- Zie je naast je kaartnummer ‘Beveiligde kaart’ staan, dan is je kaart geregistreerd.
Online aankopen beveiligen
643
Particulier
Meer en meer webshops maken gebruik van de Mastercard Identity Check. Naast de gegevens die je normaal invult bij een betaling, moet je bij een online aankoop kiezen voor een extra beveiligingsmethode.
- Je online aankopen beveiligen met een sms en wachtwoord (via het bpaid-portaal)
- Surf naar het bpaid-portaal en log in met je e-mailadres en wachtwoord.
- Klik op de knop ‘Beveilig je kaart’ naast je kaartnummer.
- Bevestig het vermelde gsm-nummer of kies een alternatief gsm-nummer. Je krijgt dan een sms met een code van 5 cijfers.
- Vul die 5 cijfers in bij ‘Eenmalige identificatiecode’ en druk op ‘Bevestig’.
- Kies daarna een wachtwoord voor je online aankopen.
- Je online aankopen beveiligen via de bpaid-app
- Ga via ‘Kaart beheren’ naar ‘Activeer online betalingen’.
- Bevestig het vermelde gsm-nummer. Je krijgt dan een sms met een code van 6 cijfers.
- Vul die 6 cijfers in onder ‘Activatiecode’ en druk op ‘Bevestig’.
- Kies daarna je ‘mPIN-code’ met 6 cijfers, of stel gezichts- of vingerafdrukherkenning in.
Online aankopen beveiligen
643
Particulier
Je kan dit wachtwoord veranderen via het bpaid-portaal. Dat doe je als volgt:1.Surf naar bpaid.bpost.be en log in met je e-mailadres en wachtwoord. Ga naar ‘Mijn gegevens’. Klik naast je kaartnummer op ‘Nieuw beveiligd wachtwoord’.2.Bevestig uw mobiele telefoonnummer en voer de identificatiecode in die u per SMS hebt ontvangen.3.Bevestig uw identificatie code.4.Na validatie van de verificatiecode, gelieve uw nieuw wachtwoord in te stellen. .custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr 1fr; grid-gap:2rem;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;} .custom_block h4{color:#83BBD2;margin-top:3rem;} .custom_shadow{box-shadow:0px 4px 12px rgba(0,0,0,0.5);border-radius:8px;margin-top:1.5rem;padding:1.5rem;} .custom_shadow img{width:100% !important;} @media screen and (max-width: 768px){ .custom_block{display:grid;grid-template-columns:1fr;margin-top:3rem;margin-bottom:3rem;} }
Mijn gegevens aanpassen
645
Particulier
Om het gsm-nummer dat aan uw bpaid-kaart is gekoppeld te wijzigen, moet u een nieuwe identificatiecode aanvragen via het bpaid-portaal. U ontvangt deze code per post. Met deze code kunt u een nieuw gsm-nummer koppelen aan uw bpaid-kaart.U kunt ook contact opnemen met de klantendienst via 02 278 51 26. Het is niet mogelijk om het gsm-nummer in een Postkantoor te wijzigen!
Mijn gegevens aanpassen
645
Particulier
Het is belangrijk dat we altijd het juiste thuisadres hebben, bijvoorbeeld om een nieuwe pincode op te sturen. Kom naar een Postkantoor om je nieuwe adres door te geven. Neem je bpaidkaart mee, je identiteitskaart en een document dat je nieuwe adres bewijst.
Mijn gegevens aanpassen
645
Particulier
Het is niet mogelijk om een gsm-nummer te veranderen of toe te voegen in de bpaid-app. Je kan dat wel via de bpaid portaal doen.
Mijn gegevens aanpassen
645
Particulier
- Op de bpaid applicatieNadat u bent ingelogd, gaat u naar het menu "Meer" "Mijn account" en selecteert u "E-mailadres en paswoord". Als u biometrische gegevens gebruikt, zal u om veiligheidsredenen worden gevraagd om opnieuw in te loggen met uw inloggegevens. U kunt dan uw e-mailadres bijwerken.Nadat u uw wachtwoord hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw e-mailadres en uw nieuwe wachtwoord.
- Op de bpaid-portaalNadat u bent ingelogd gaat u naar het menu "Mijn gegevens" en klikt u op de knop "Wijzig" onder "E-mailadres". U zult een nieuw e-mailadres kunnen invoeren.Nadat u uw e-mailadres hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw nieuwe e-mailadres en wachtwoord.
Mijn gegevens aanpassen
645
Particulier
Als je een nieuwe smartphone hebt, moet je de bpaid-app op je nieuwe smartphone installeren en opnieuw aan je kaart koppelen. Als je je oude smartphone niet meer gebruikt, raden we je aan om hem te laten annuleren. Neem daarvoor contact op met onze klantendienst op het nummer 02 278 55 78.Het is niet mogelijk om het gsm-nummer in een Postkantoor te wijzigen!
Mijn gegevens aanpassen
645
Particulier
De mPIN-code is de 6-cijferige code die je moet instellen om je smartphone in de bpaid-app te registreren. Je hebt de code ook nodig als je geen biometrische gegevens gebruikt om je online betalingen te bevestigen.Je mPIN-code is vertrouwelijk, alleen jij kent ze. Ze beschermt je tegen fraude met je kaart wanneer je online aan het shoppen bent. Volg de instructies in de bpaid-app om je wachtwoord aan te maken. Dat duurt maar enkele minuten.Wil je meer weten? Ga naar de vraag 'Hoe activeer ik mijn bpaidkaart om op beveiligde sites te betalen?'.Hoe kan ik mijn mPIN-code voor Mastercard Identity Check wijzigen?Je kan je mPIN-code veranderen in de bpaid-app.
- Log in op je bpaid-account via de app
- Ga naar 'Mijn account'
- Kies in de rubriek ‘Online betalingen’ de optie ‘Wijzig mPIN’.
Mijn gegevens aanpassen
645
Particulier
Dit betekent dat u in het verleden al een profiel hebt aangemaakt. Neem contact op met de klantenservice op 02 278 50 43.
Mijn gegevens aanpassen
645
Particulier
Ja, het is mogelijk om het wachtwoord te wijzigen, zowel via de bpaid applicatie als op de My bpaid website.
- Via de bpaid applicatieNadat u bent ingelogd in de bpaid applicatie, gaat u naar het "Meer" menu, "Mijn account" en selecteert u "E-mail adres en paswoord". Als u biometrische gegevens gebruikt, zal u om veiligheidsredenen worden gevraagd om opnieuw in te loggen met uw inloggegevens. U kunt dan uw wachtwoord wijzigen.Nadat u uw wachtwoord hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw e-mailadres en nieuwe wachtwoord.
- Op het bpaid portaalNadat u bent ingelogd op de bpaid portaal, gaat u naar het menu "Mijn gegevens" en klikt u op de knop "Wijzig" onder "Paswoord". U wordt dan gevraagd om uw e-mailadres en uw huidige wachtwoord in te voeren en een nieuw wachtwoord in te stellen.Nadat u uw wachtwoord hebt gewijzigd, moet u zich opnieuw aanmelden met uw e-mailadres en nieuwe wachtwoord.
Mijn gegevens aanpassen
645
Particulier
Als je denkt dat er onterecht geld of een verkeerd bedrag van je bpaidkaart ging, neem dan eerst contact op met de handelaar om een volledige of gedeeltelijke terugbetaling te vragen.Wil de handelaar je niet terugbetalen, neem dan contact op met onze klantendienst (02 278 55 78) om een betwisting in te dienen.
Ik weiger een betaling
642