
bpaid
Wereldwijd veilig betalen zonder kredietkaart
- Veilig online en offline betalen
- Niet aan je bankrekening gekoppeld
- Voor iedereen in België boven 18 jaar
- Voor maar € 15 per jaar
De snelste en makkelijkste manier om een bpaid te krijgen
Zo werkt het in 4 stappen
Waarom bpaid en geen kredietkaart?
Beperk online risico's
Weinig vertrouwen in een website of bang voor phishing?
Met bpaid zijn de risico's beperkt tot het bedrag dat je hebt opgeladen.
Wereldwijd aanvaard
bpaid is een prepaid Mastercard en wordt wereldwijd aanvaard.
Online en offline, net als een gewone Mastercard.
Bepaal zelf je budget
Met een kredietkaart bestaat het gevaar dat je meer koopt dan gepland.
Met een prepaid betaalkaart als bpaid bepaal je eerst je budget en geef je dan pas uit.
Misschien heb je deze vragen nog
Het kan zijn dat een betaling in het My bpaid-portaal verschijnt onder 'Transacties in behandeling'. Het gaat om een betaling die door de verkoper geblokkeerd of gereserveerd is. Zo is hij zeker dat hij bij een annulering een deel van de kosten kan terugvorderen. Dat gebeurt als je bijvoorbeeld een hotelkamer of huurauto reserveert. Zo'n reservering verdwijnt automatisch binnen de 30 dagen.
Als je het gereserveerde bedrag sneller wil deblokkeren, volg je deze stappen:
- Neem contact op met de verkoper en vraag een autorisatiecode en een bevestiging.
- Geef die informatie daarna aan onze klantendienst door via ons online formulier. Vermeld duidelijk de datum van de reservering en het bedrag van de verrichting.
- Het formulier kan je ook invullen in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.
Je kan je bpaidkaart herladen in een Postkantoor of PostPunt, met een contante betaling of je bankkaart. Je betaalt dan € 3,5 euro voor elke transactie.
Je kan je bpaidkaart ook gratis herladen met een overschrijving of een doorlopende opdracht vanaf je bankrekening. Het bedrag staat dan binnen de 3 werkdagen op je kaart.
- Overschrijving:
- Bedrag: kies een bedrag tussen € 10 et € 2500.
- Bankrekening: schrijf het bedrag over op BE63000325998408.
- Begunstigde: Vermeld BPOST BPAID als begunstigde.
- Gestructureerde mededeling: gebruik de 12 cijfers van de identificatiecode op de achterkant (die begint met 100/____/_____.
- Postkantoor of PostPunt: betaal contant of met een bankoverschrijving. Het bedrag staat in dat geval meteen op je bpaidkaart.
Je maakt een 3D-Secure-wachtwoord aan op de website van My bpaid. Met zo'n wachtwoord ben je extra beschermd bij aankopen online. Volg de instructies op My bpaid. Een wachtwoord aanmaken duurt maar enkele minuten. Let op: je hebt wel een account op My bpaid nodig.
- Vul het gsm-nummer in dat je wil gebruiken voor betalingen met een Mastercard Identity Check (3D-Secure). Op dat nummer ontvang je de unieke code bij een online betaling. Dat nummer mag hetzelfde zijn als het gsm-nummer dat is gekoppeld aan je bpaidkaart, maar dat hoeft niet. Hou er wel rekening mee dat alleen nummers van België en de buurlanden worden aanvaard.
- Je krijgt op het gsm-nummer een sms met een code van 5 cijfers. Als je die code hebt gevalideerd, kan je een wachtwoord instellen om beveiligde aankopen te doen.
Je kan het saldo van je bpaidkaart op 4 manieren bekijken:
- Download de gratis My bpaid-app en log in met je e-mailadres.
- Log in op de My bpaid-website en kies de kaart waarvan je het saldo wil bekijken.
- Bel onze klantendienst en druk toets 1 in. Toets daarna de 12-cijferige identificatiecode (BIC, 100/xxxx/xxxxx) in die op de achterkant van je kaart staat.
- Stuur een sms naar 3322 (€ 0,50 per verstuurde en ontvangen sms) met de 12-cijferige identificatiecode op de achterkant van je kaart. Binnen enkele minuten krijg je een sms met het saldo van je kaart. Gebruik altijd het gsm-nummer waarmee je je bpaidkaart hebt geactiveerd.
Je kan je saldo niet opvragen aan een geldautomaat of in een Postkantoor of PostPunt.
Het duurt meestal 3 werkdagen om je kaart te herladen, uitzonderlijk 5 dagen. Als het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je kaart staat, kunnen er 2 mogelijkheden zijn:
- Je hebt de 12 cijfers van de identificatiecode op de achterkant van je kaart (100/xxxx/xxxxx) niet ingevuld bij de gestructureerde mededeling.
- Je zit over je herlaadlimiet.
We storten het bedrag dan binnen de 10 werkdagen terug op je rekening.