bpaid

Wereldwijd veilig betalen zonder kredietkaart

bpaid

Wereldwijd veilig betalen zonder kredietkaart

  • Veilig online en offline betalen
  • Niet aan je bankrekening gekoppeld
  • Voor iedereen in België boven 18 jaar
  • Voor maar   per jaar
Vraag bpaid online aan

De snelste en makkelijkste manier om een bpaid te krijgen

Shoppen met een gerust hart

Online of in jouw favoriete winkel.

Schaf een bpaidkaart aan en mis geen koopjes.Je transacties en je saldo hou je bovendien makkelijk bij in de bpaid app beschikbaar op Google Play of App Store.

    bpaid
    bpaid summer 2022

    Je zomeraankopen terugbetaald door bpaid?

    Speel mee en laat je zomeraankopen terubetalen tot wel € 1000. Schaf een bpaidkaart aan tussen 30 mei en 2 juli en neem deel aan onze wedstrijd.

      Zo werkt het in 4 stappen

      1.
      Vraag je bpaidkaart online aan of ga meteen naar een Postkantoor of PostPunt

      Vergeet je Belgische elektronische identiteitskaart niet. Betaal de jaarlijkse bijdrage van  en laad je kaart meteen op.

       

      Vind je dichtstbijzijnde Postkantoor of PostPunt
      2.
      Maak een bpaid profiel aan

      Behoud altijd het overzicht over je saldo en transacties. Online of in de app.

       

      Download My bpaid app
      3.
      Je bent klaar om te shoppen

      Je kan vanaf nu overal veilig betalen. Op het hele Mastercard-netwerk. Online en offline.

      4.
      Herlaad wanneer je wil, waar je wil

      Herlaad snel en gratis met de bpaid-app, via overschrijving of tegen een vergoeding in elk Postkantoor of PostPunt.

       

      Waarom bpaid en geen kredietkaart?

      Beperk online risico's

      Weinig vertrouwen in een  website of bang voor phishing? 
      Met bpaid zijn de risico's beperkt tot het bedrag dat je hebt opgeladen.

      Wereldwijd aanvaard

      bpaid is een prepaid Mastercard en wordt wereldwijd aanvaard. 
      Online en offline, net als een gewone Mastercard.

      Bepaal zelf je budget

      Met een kredietkaart bestaat het gevaar dat je meer koopt dan gepland. 
      Met een prepaid betaalkaart als bpaid bepaal je eerst je budget en geef je dan pas uit.

      Misschien heb je deze vragen nog

      Staat je geannuleerde aankoop in het My bpaid-portaal onder ‘Transacties in behandeling’, dan heeft de verkoper je betaling geblokkeerd of gereserveerd. Zo is hij zeker dat hij bij een annulering een deel van de kosten kan terugvorderen. Dat gebeurt als je bijvoorbeeld een hotelkamer of huurauto reserveert. Deze blokkering verdwijnt automatisch binnen de 30 dagen. Hierna komt het bedrag automatisch terug vrij.

      Duurt het langer dan 30 dagen, dan kan je een deblokkering van dit gereserveerde bedrag aanvragen. Volg daarvoor deze stappen:

      • Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
        • een autorisatiecode  (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
        • een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
      • Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, vul je ons online formulier in (zonder je kaartnummer, autorisatiecode en bevestigingsbericht kan je het formulier niet invullen). Dit formulier vind je ook terug in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.

      Je kunt je bpaidkaart onmiddelijk en gratis (her) laden via de bpaid-app. Voor meer informatie klik hier.

      Je kan je bpaidkaart herladen in een Postkantoor of PostPunt, met een contante betaling of je bankkaart. Je betaalt dan € 3,5 euro voor elke transactie.

      Je kan je bpaidkaart ook gratis herladen met een overschrijving of een doorlopende opdracht vanaf je bankrekening. Het bedrag staat dan binnen de 3 werkdagen op je kaart.

      1. Met de bpaid-app, herlaad je kaart onmiddelijk en gratis
      2. Postkantoor of PostPunt: betaal contant of met een bankoverschrijving. Het bedrag staat in dat geval meteen op je bpaidkaart.
      3. Overschrijving:
        Bedrag: kies een bedrag tussen € 10 et € 2500.
        Bankrekening: schrijf het bedrag over op BE63000325998408.
        Begunstigde: Vermeld BPOST BPAID als begunstigde.
        Gestructureerde mededeling: gebruik de 12 cijfers van de identificatiecode op de achterkant (die begint met 100/____/_____.

      Je kan het saldo van je bpaidkaart op 4 manieren bekijken:

      • Download de gratis My bpaid-app en log in met je e-mailadres.
      • Log in via het My bpaid-portaal en kies de kaart waarvan je het saldo wil bekijken.
      • Bel onze klantendienst en druk toets 1 in. Toets daarna de 12-cijferige identificatiecode (BIC, 100/xxxx/xxxxx) in die op de achterkant van je kaart staat.
      • Stuur een sms naar 3322 (€ 0,50 per verstuurde en ontvangen sms) met de 12-cijferige identificatiecode op de achterkant van je kaart. Binnen enkele minuten krijg je een sms met het saldo van je kaart. Gebruik altijd het gsm-nummer waarmee je je bpaidkaart hebt geactiveerd.

      Je kan je saldo niet opvragen aan een geldautomaat of in een Postkantoor of PostPunt. 

      Steeds meer webshops en e-commerce websites maken gebruiken van de Mastercard Identity Check beveiligingstechnologie voor online betalingen. Je kan deze beveiliging herkennen aan volgende logo:

      Naast de gegevens die je gewoonlijk ingeeft bij een online betaling zal je een extra verificatiemethode moeten kiezen:

      Via sms en wachtwoord. Bij de beveiliging van je kaart heb je een wachtwoord aangemaakt. Bij deze methode ontvang je een sms met verificatiecode die je samen met het wachtwoord invoert.

      Via de My bpaid-app. Is je bpaidkaart beveiligd met een mPIN, dan ontvang je een notificatie op je smartphone die de My bpaid-app opent. Voer de gevraagde mPIN-code in (of gebruik face ID of de vingerafdrukscanner) om de betaling uit te voeren.

      Om je transactie af te ronden, ga je terug naar de site van de handelaar en bevestig je je aankoop.

      Is je kaart nog niet beveiligd met Mastercard Identity Check?

      Het duurt meestal 3 werkdagen om je kaart te herladen, uitzonderlijk 5 dagen. Als het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je kaart staat, kunnen er 2 mogelijkheden zijn:

      • Je hebt de 12 cijfers van de identificatiecode op de achterkant van je kaart (100/xxxx/xxxxx) niet ingevuld bij de gestructureerde mededeling.
      • Je zit over je herlaadlimiet (maximum €2.500 per herlading of maximum € 8.000 per jaar)

      We storten het bedrag dan binnen de 10 werkdagen terug op je rekening.