Ik heb mijn aankoop geannuleerd, maar het bedrag is geblokkeerd. Hoe deblokkeer ik het bedrag?

Staat je geannuleerde aankoop in het My bpaid-portaal onder ‘Transacties in behandeling’, dan heeft de verkoper je betaling geblokkeerd of gereserveerd. Zo is hij zeker dat hij bij een annulering een deel van de kosten kan terugvorderen. Dat gebeurt als je bijvoorbeeld een hotelkamer of huurauto reserveert. Deze blokkering verdwijnt automatisch binnen de 30 dagen. Hierna komt het bedrag automatisch terug vrij.

Duurt het langer dan 30 dagen, dan kan je een deblokkering van dit gereserveerde bedrag aanvragen. Volg daarvoor deze stappen:

  • Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
    • een autorisatiecode  (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
    • een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
  • Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, vul je ons online formulier in (zonder je kaartnummer, autorisatiecode en bevestigingsbericht kan je het formulier niet invullen). Dit formulier vind je ook terug in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag :
08:00 – 12:30
13:30 - 18:00

Zaterdag :
09:00 – 13:00

Zonaal tarief. Wachttijd varieert.

Online formulier

De snelste weg om je bedrag te deblokkeren.
Hou je kaartnummer, autorisatiecode en bevestigingsbericht bij de hand.