Ik heb mijn aankoop geannuleerd, maar het bedrag is geblokkeerd. Hoe deblokkeer ik het bedrag?

Het kan zijn dat een betaling in het My bpaid-portaal verschijnt onder 'Transacties in behandeling'. Het gaat om een betaling die door de verkoper geblokkeerd of gereserveerd is. Zo is hij zeker dat hij bij een annulering een deel van de kosten kan terugvorderen. Dat gebeurt als je bijvoorbeeld een hotelkamer of huurauto reserveert. Zo'n reservering verdwijnt automatisch binnen de 30 dagen.

Als je het gereserveerde bedrag sneller wil deblokkeren, volg je deze stappen:

  • Neem contact op met de verkoper en vraag een autorisatiecode en een bevestiging.
  • Geef die informatie daarna aan onze klantendienst door via ons online formulier. Vermeld duidelijk de datum van de reservering en het bedrag van de verrichting.
  • Het formulier kan je ook invullen in de My bpaid-app of op de My bpaid-website.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag :
08:00 – 12:30
13:30 - 18:00

Zaterdag :
09:00 – 13:00

Zonaal tarief. Wachttijd varieert.

Webform

Aanbevolen optie. Efficiënt en vlot afgehandeld.