Wat doe ik als de bewoners van mijn oude adres naar verschillende adressen verhuizen, bijvoorbeeld bij een scheiding of het einde van een samenwoning?

1) Je bent de enige die verhuist: je kan de Verhuisdienst aanvragen voor een deel van de bewoners, als niet iedereen verhuist. In dat geval houden we rekening met de familienaam, voornaam en roepnaam, bijnaam of initialen. Per contract kan je de post voor 12 personen laten doorsturen.

  • Bij een online aanvraag heb je de identiteitskaartnummers nodig van alle verhuizende personen vanaf 15 jaar.
  • Bij een aanvraag via het Postkantoor moet je eerst een formulier komen halen. Dat formulier vul je in en laat je ondertekenen door alle verhuizende personen vanaf 15 jaar. Breng het formulier terug naar een Postkantoor, samen met je originele identiteitskaart.

2) Iedereen verhuist, maar naar verschillende adressen: dan vraag je de Verhuisdienst aan voor elk van de nieuwe adressen. Verhuizen jullie naar 2 verschillende adressen, dan heb je 2 contracten nodig.

Let op: de post van een verhuizende persoon kan maar naar 1 ander adres doorgestuurd worden. Bij een scheiding kies je dus voor ieder kind 1 nieuw adres, ook als de voogdij gedeeld is.

Je kan die gegevens later altijd nog wijzigen in je contract van de Verhuisdienst. Je kan bijvoorbeeld namen toevoegen, verwijderen of aanpassen. Alleen de naam van de hoofdbewoner, de persoon die het contract aanvraagt, blijft staan tot het einde van het contract. De naam van de hoofdbewoner aanpassen kan alleen op de dag van de aanvraag en alleen bij een fout in de schrijfwijze.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 18.00 u.

Zaterdag :
09.00 - 13.00 u.

Zonaal Tarief. Wachttijden kunnen variëren.