7 vragen
 voor het trefwoord « Kaart verloren of gestolen »
Bij verlies of diefstal: krijg ik dan een nieuwe kaart en kan ik het saldo recupereren?
Is je kaart verloren of gestolen, neem dan contact op met onze klantendienst om je bpaidkaart te blokkeren. Doe dat ook als je kaart ingeslikt is door een geldautomaat. In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of je belt rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer kan je 24/7 bellen om je bpaidkaart te blokkeren. Ga daarna naar een Postkantoor voor een nieuwe kaart en een nieuwe pincode. We zetten het saldo van je oude kaart meteen over naar je nieuwe kaart. Om je bpaidkaart te vervangen door een nieuwe betaal je € 6. Als je bpaidkaart stuk is of er is sprake van fraude, dan is je nieuwe kaart gratis.
Kan ik mijn bpaidkaart blokkeren met Card Stop?
Je kan je bpaidkaart niet blokkeren met Card Stop. Bij verlies of diefstal moet je onze klantendienst contacteren. Dan blokkeren wij meteen je kaart. In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.
Kan ik mijn bpaidkaart bij verlies of diefstal via de app blokkeren?
Nee, maar in de My bpaid-app vind je onder 'Meer/Kaart blokkeren' het telefoonnummer dat je moet bellen. Of neem contact op met onze klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je kaart te blokkeren.
Mijn bpaidkaart is verloren of gestolen. Wat moet ik doen?
Neem contact op met onze klantendienst als je kaart verloren of gestolen is. Dan blokkeren we je kaart meteen. In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren.
Mijn bpaidkaart is ingeslikt door een automaat. Wat moet ik doen? En hoe krijg ik mijn saldo terug?
Als je bpaidkaart is ingeslikt door een automaat moet je onze klantendienst meteen contacteren om je kaart te laten blokkeren. In de app vind je een knop 'Kaart blokkeren'. Daarmee bel je automatisch naar de klantendienst die 24/7 bereikbaar is om je bpaidkaart te blokkeren. Of bel rechtstreeks naar de klantendienst via het nummer onderaan deze pagina. Dit nummer is 24/7 bereikbaar om je bpaidkaart te blokkeren. Vraag daarna een nieuwe bpaidkaart aan in een Postkantoor of PostPunt. We zetten het saldo van je oude bpaidkaart over op je nieuwe. Als je geen nieuwe kaart wil, schrijven we het resterende bedrag over op je bankrekening, plus een deel pro rata van de jaarlijkse administratiekosten.  
Kan iemand met mijn kaart betalen zonder mijn pincode? En ben ik dan verantwoordelijk?
  • In een winkel is het onmogelijk om te betalen zonder pincode.
  • Online heb je geen pincode nodig om te betalen. Meer en meer websites vragen een extra beveiling – de Mastercard Identity Check – via de My bpaid-app of sms.
Wanneer je kaart wordt gestolen of je ze verliest, moet je ze onmiddellijk laten blokkeren. Doe je dat niet, dan ben je zelf verantwoordelijk voor alle aankopen die met je kaart gebeuren. Neem onmiddellijk contact op met onze klantendienst om je kaart te blokkeren. Het nummer is 24/7 bereikbaar.
Ik denk dat er fraude wordt gepleegd mijn mijn bpaidkaart. Wat moet ik doen?
Dit moet je doen als je fraude vermoedt:
  • Neem contact op met onze klantendienst.
  • Neem ook contact op met onze klantendienst voor een klachtenprocedure om de betalingen te betwisten.