Hoe en waar kan ik een ontvangstbewijs aanvragen?

Je kan een aangetekende zending met ontvangstbewijs op 2 manieren aanvragen:

  • Via de My bpost app
  • In een Postkantoor of PostPunt

Ontvangstbewijs via de My bpost app aanvragen

Doorloop de volgende stappen:

  • Open de app en kies ‘aangetekende zending’ uit de lijst van producten die je kan verzenden.
  • Selecteer bij de extra opties voor “digitaal bericht van ontvangst”.
  • Rond je bestelling af en je ontvangstbewijs is aangevraagd.
  • Nadat de postbode je aangetekende zending heeft bezorgd bij de bestemmeling, ontvang jij het afgetekende ontvangstbewijs in de app.

Ontvangstbewijs in een Postkantoor of PostPunt aanvragen

Doorloop de volgende stappen:

  • Ga naar een Postkantoor of PostPunt en vraag naast een afgiftebewijs om een ontvangstbewijs.
  • Vul beide documenten in.
  • Vink het vakje ontvangstbewijs aan op het etiket met de streepjescode en op het afgiftebewijs.
  • Kleef het ontvangstbewijs op de achterkant van de zending door een van de zelfklevende strookjes op de voorkant van de zending te vouwen.
  • Geef je zending met ontvangstbewijs en afgiftebewijs af in een Postkantoor of PostPunt.
  • Nadat de postbode je aangetekende zending heeft bezorgd bij de bestemmeling, ontvang jij je het afgetekende ontvangstbewijs erna in je brievenbus.

 

 

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 18.00 u.

Zaterdag :
09.00 - 13.00 u.

Zonaal Tarief. Wachttijden kunnen variëren.