10 vragen
 voor het trefwoord « Gegevens wijzigen »
Hoe kan ik mijn gegevens online aanpassen bij de Verhuisdienst?
Bij een contract dat je online aanvraagt, pas je gegevens aan via 'mijn contracten beheren'. Maak een account aan als je er nog geen hebt:
  • Klik op 'Aanmelden' en dan op 'Wachtwoord vergeten?', zelfs al heb je geen account.
  • Kies een gebruikersnaam en klik op 'Bevestigen'.
  • Geef het e-mailadres in dat je hebt gebruikt om de Verhuisdienst aan te vragen. Kies daarna een wachtwoord en bevestig.
Kan ik het contract met de Verhuisdienst verlengen? Zelfs als de einddatum al is gepasseerd?
Je kan je post langer laten doorsturen, op voorwaarde dat je contract nog loopt. Als je de Verhuisdienst verlengt, moeten we je betaling ten laatste op woensdag voor de einddatum van je contract ontvangen. Als we de betaling niet op tijd krijgen, wordt je post opnieuw naar je oude adres verzonden. Je kan de Verhuisdienst niet verlengen als je contract is afgelopen of als het vandaag afloopt. In dat geval moet je een nieuw contract afsluiten.
Hoe moet ik mijn contract met de Verhuisdienst opzeggen?
Als je je contract online hebt gesloten, kan je het zelf online annuleren.
  • Meld je aan met je e-mailadres en wachtwoord via de knop ‘Aanmelden Verhuisdienst’ hieronder. Als je nog geen account en wachtwoord hebt, klik dan op 'Wachtwoord vergeten' en stel het in.
  • Kies 'Mijn contracten beheren'.
  • Selecteer 'Contract stopzetten' bij het contract dat je wil opzeggen.
  • Je krijgt een bevestigingsmail met de einddatum van je contract.
Om de Verhuisdienst te beëindigen wanneer je het contract in een Postkantoor hebt gesloten:
  • Download het stopzettingsformulier of vraag het in een Postkantoor.
  • Vul het document in en laat het tekenen door alle personen van 15 jaar en ouder van wie de post wordt doorgestuurd.
  • Voeg een kopie van de identiteitskaart toe van alle personen van 15 jaar en ouder.
  • Bezorg ons het formulier en alle documenten online, of stuur ze op naar: bpost - Klantendienst, PB 5000, 1000 Brussel.
  • We behandelen je aanvraag binnen de 5 werkdagen na de ontvangst van alle documenten. De Verhuisdienst eindigt ten vroegste de zondag die daarop volgt.
Heb je je contract opgezegd maar is er toch iets misgelopen, meld dit dan via het online formulier onderaan deze pagina.
Wie moet ik contacteren om de doorsturing van mijn post te laten stoppen?
Als er problemen zijn met het doorsturen van je post, neem je contact op met onze klantendienst onderaan deze pagina.
Kan ik mijn oude adres veranderen in het contract met de Verhuisdienst?
Het is niet mogelijk om het oude adres volledig te vervangen door een ander adres. Daarvoor moet je een nieuw contract aangaan met de Verhuisdienst. Een kleine fout zoals een schrijffout kan je in uitzonderlijke omstandigheden wel aanpassen. Om dergelijke wijziging door te voeren, neem je best telefonisch contact op met de klantendienst.
Ik heb de Verhuisdienst niet meer nodig. Kan ik mijn contract voor de einddatum opzeggen?
Je kan de Verhuisdienst vroegtijdig opzeggen. We verwerken je aanvraag binnen de 5 werkdagen na de ontvangst van alle nodige documenten. Let op: de Verhuisdienst blijft lopen tot de zondag die daarop volgt. Je ontvangt je post opnieuw op je oude adres vanaf de maandag die volgt op de verwerking van je aanvraag.
Kan ik de einddatum van mijn contract met de Verhuisdienst aanpassen?
Je contract loopt altijd van maandag tot zondag. Als je contract volgende maandag start, dan heb je tot woensdag om de einddatum van je contract aan te passen. Als je contract al loopt en je wil dan nog de einddatum aanpassen, dan moet je een nieuw contract starten. Denk eraan om het lopende contract stop te zetten. Let op: je vraagt de Verhuisdienst altijd voor minstens 3 maanden aan. Je contract verlengen is altijd mogelijk als je je post nog langer wil laten doorsturen.
Ik gebruik verschillende varianten op mijn voornaam. Moet ik die allemaal doorgeven voor de Verhuisdienst?
Als iedereen van de familie verhuist naar een nieuw adres, dan houden we rekening met de achternaam of achternamen als we post doorsturen. Bijvoorbeeld: als Jan Peeters, Kobe Peeters en Sofie Janssens verhuizen, dan sturen we alle post door geadresseerd aan Peeters en Janssens. Als niet iedereen verhuist, dan sturen we de post door op basis van de voornaam, roepnaam, bijnaam of initialen, in combinatie met de familienaam. Bijvoorbeeld: als Jan Peeters en Sofie Janssens verhuizen, maar Kobe Peeters blijft op het oude adres, dan sturen we alleen de post door die geadresseerd is aan Sofie Janssens, S. Janssens, Jan Peeters, J. Peeters en Jean Peeters als dat zijn roepnaam is. Als je onder verschillende voornamen of initialen bekend bent, is het belangrijk dat wij van al deze namen op de hoogte zijn. Hoe meer namen per persoon, hoe nauwkeurig we brieven kunnen doorsturen met de Verhuisdienst. Je kan de namen altijd wijzigen in je contract.
Word ik terugbetaald als ik mijn contract opzeg?
Je krijgt het bedrag van de Verhuisdienst terug als je de service annuleert:
  • binnen de 14 dagen na je contractaanvraag;
  • minstens 7 dagen voor de Verhuisdienst start.
Voorbeeld 1: Je vraagt de Verhuisdienst op 1 maart aan. Het contract start op 1 april. Je kan je contract tot 14 maart - 14 dagen na je aanvraag - annuleren en het bedrag terugkrijgen. Voorbeeld 2: Je vraagt de Verhuisdienst op 1 maart aan. Het contract start op 14 maart. Dan moet je ten laatste op 7 maart – 7 dagen voor de start van het contract – annuleren als je een terugbetaling wil. In alle andere gevallen - bijvoorbeeld vroegtijdige stopzetting - heb je geen recht op een terugbetaling. Heb je recht op een terugbetaling, neem dan telefonisch contact op met de klantendienst.
Kost het iets om mijn contract met de Verhuisdienst voor de einddatum op te zeggen?
De opzegging van je contract met de Verhuisdienst is gratis. Op een terugbetaling heb je alleen recht als je je contract opzegt:
  • binnen de 14 dagen na het sluiten van het contract (het kasticket of de bevestigingsmail dient als bewijs);
  • minstens 7 werkdagen voor de startdatum van het contract.