Moet ik de beschadigde nummerplaat vervangen? Hoe werkt dat en wie betaalt dat?

Wij vervangen je beschadigde nummerplaat. Hoe? Als je op het moment dat de postbode je nummerplaat levert, ziet dat ze is beschadigd of geplooid, moet je ze weigeren. De postbode, het Postkantoor of het PostPunt neemt ze terug. Je hoeft ze dan niet te betalen. Je betaalt pas wanneer je nieuwe nummerplaat met hetzelfde kenteken wordt geleverd. Die levering gebeurt op je officiële adres en kan tot 7 werkdagen duren.

Als je de nummerplaat aanvaardt en ook betaalt, heb je 2 mogelijkheden om je beschadigde kentekenplaat te vervangen. 

  • Stuur je nummerplaat en je aanvraag tot inschrijving op naar de DIV.
    • Plaats in vak X1 een kruisje naast ‘Plaat beschikbaar’.
    • Schrijf in vak X10 ‘Aanvraag duplicaat beschadigde plaat’.
    • Kleef het verzekeringsvignet op het formulier.
    • Kleef op de nummerplaat de melding ‘Dit is een beschadigde plaat in ruil voor een duplicaat, zie bijgevoegd formulier, niet schrappen.’ Je krijgt dan binnen de 2 weken een nieuwe nummerplaat met hetzelfde kenteken toegestuurd. Ook voor die levering betaal je cash en gepast aan de postbode.
  • Ga naar een DIV-kantoor en bestel daar een duplicaat. Na 3 dagen kan je je duplicaat daar afhalen. Je mag dan met je beschadigde nummerplaat rijden en ze pas inleveren wanneer je de nieuwe nummerplaat afhaalt en betaalt.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 17.00 u.

Gratis nummer. Wachttijden kunnen variëren.