9 vragen
 voor het trefwoord « Verzendetiket maken »
Hoe maak ik een verzendetiket aan?
Zo maakt u online een verzendetiket: Surf naar <a href="http:\\parcel.bpost.be\nl">parcel.bpost.be</a> en kies tussen een nationale of internationale zending. Kies voor een voordelig pakje of een 'extra safe'-pakje. Kies een leveringsmethode: een adres, Pakjesautomaat of Afhaalpunt. Geef het gewicht in en kies eventueel extra opties. Vul uw gegevens in en daarna die van de bestemmeling. Betaal en print uw verzendetiket af. Of kies de optie 'Print mijn verzendetiket' en laat het afdrukken in een Postkantoor of PostPunt. Als contractuele klant gaat u naar Shipping Manager.
Hoe maak ik een persoonlijke account voor de online verzendtool?
U maakt uw persoonlijke account in de online verzendtool als volgt aan: Surf naar <a href="https://parcel.bpost.be/nl/register">https://parcel.bpost.be/nl/register</a>. Vul uw voornaam, naam en e-mailadres in, duid uw geslacht aan, en kies een wachtwoord. Klik op 'Registreer u' om te bevestigen.
Ik heb een fout gemaakt bij het online aanmaken van mijn verzendetiket. Kan ik de gegevens nog aanpassen?
Zodra u het verzendetiket aangemaakt en betaald hebt, kan u het niet meer aanpassen. U moet een nieuw aanmaken.
Kan ik mijn verzendetiket in een Postkantoor aanmaken of laten printen?
U kan uw verzendetiket in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt kopen of uw online aangemaakte verzendetiket laten printen. Duid in uw winkelmandje – voor u betaalt – de optie ‘Printen in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt’ aan. Opgelet, die keuze geldt dan voor uw hele bestelling en niet per etiket. Sommige Postkantoren en PakjesPunten hebben een kiosk waar u uw verzendetiket kan maken. Let op: als contractuele klant kan u uw verzendetiket dat u met Shipping Manager aanmaakt niet in een Postkantoor maken of laten afdrukken.
Wat heb ik nodig om mijn verzendetiket aan te maken?
U hebt de volgende gegevens nodig om een verzendetiket aan te maken: &nbsp;Uw adres Adres van de bestemmeling of Afhaalpunt naar keuze E-mailadres van de bestemmeling (verplicht als u naar een Pakjesautomaat stuurt)&nbsp; De afmetingen en het gewicht van uw pakje De gewenste opties, bijvoorbeeld of u een bevestiging per sms wil ontvangen&nbsp; Een printer. U hebt geen speciaal printpapier nodig om uw verzendetiket af te drukken. Als u geen printer hebt, kiest u de optie 'Print mijn verzendetiket' en u laat het tegen betaling afdrukken in een Postkantoor of PostPunt. Tip: plak het etiket met plakband stevig vast op de bovenkant van de verpakking.
Waarom maak ik het best een account aan ?
Met een account wordt een pakje verzenden heel wat gemakkelijker: Uw adres (als afzender) wordt automatisch ingevuld. U klikt meteen de juiste bestemmeling aan in uw persoonlijke adressenlijst. Uw bestelgeschiedenis blijft bewaard. U kan de gegevens van een vorige zending opnieuw gebruiken om snel te verzenden. [bullet] U kan een CSV-bestand opladen om meerdere verzendetiketten tegelijk aan te maken.
Hoe betaal ik mijn online verzendetiket?
U betaalt uw verzendetiket in de online verzendtool met MasterCard, Visa, Bancontact, Belfius, KBC, ING en PayPal. Als contractuele klant krijgt u op het einde van de maand een factuur.
Kan ik in de eShop 1 verzendetiket kopen?
In de eShop kan u alleen verzendetiketten per 5 of 10 stuks bestellen. Voor 1 verzendetiket raden we u aan om onze online verzendtool te gebruiken of naar een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt te gaan.
Waarom moet ik het e-mailadres van de bestemmeling ingeven als ik online mijn verzendetiket aanmaak?
Als u het e-mailadres van de bestemmeling ingeeft, kunnen wij zijn leveringsvoorkeuren respecteren die hij in onze tool instelde. Bij een levering in een Pakjesautomaat hebben we het e-mailadres nodig om de bestemmeling te laten weten waar en hoe hij zijn pakje afhaalt.