10 vragen
 voor het trefwoord « Verzendetiket maken »
Hoe maak ik een verzendetiket aan?
Zo maakt u online een verzendetiket:
  • Surf naar parcel.bpost.be en kies tussen een nationale of internationale zending.
  • Kies voor een voordelig pakje of een 'extra safe'-pakje.
  • Kies een leveringsmethode: een adres, Pakjesautomaat of Afhaalpunt. Geef het gewicht in en kies eventueel extra opties.
  • Vul uw gegevens in en daarna die van de bestemmeling.
  • Betaal en print uw verzendetiket af. Of kies de optie 'Print mijn verzendetiket' en laat het afdrukken in een Postkantoor of PostPunt.
Als contractuele klant gaat u naar Shipping Manager.
Hoe maak ik een persoonlijke account voor de online verzendtool?
U maakt uw persoonlijke account in de online verzendtool als volgt aan:
  • Surf naar https://parcel.bpost.be/nl/register.
  • Vul uw voornaam, naam en e-mailadres in, duid uw geslacht aan, en kies een wachtwoord.
  • Klik op 'Registreer u' om te bevestigen.
Ik heb een fout gemaakt bij het online aanmaken van mijn verzendetiket. Kan ik de gegevens nog aanpassen?
Zodra u het verzendetiket aangemaakt en betaald hebt, kan u het niet meer aanpassen. U moet een nieuw aanmaken.
Kan ik mijn verzendetiket in een Postkantoor aanmaken of laten printen?
U kan uw verzendetiket in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt kopen of uw online aangemaakte verzendetiket laten printen. Duid in uw winkelmandje – voor u betaalt – de optie ‘Printen in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt’ aan. Opgelet, die keuze geldt dan voor uw hele bestelling en niet per etiket. Sommige Postkantoren en PakjesPunten hebben een kiosk waar u uw verzendetiket kan maken. Let op: als contractuele klant kan u uw verzendetiket dat u met Shipping Manager aanmaakt niet in een Postkantoor maken of laten afdrukken.
Wat heb ik nodig om mijn verzendetiket aan te maken?
U hebt de volgende gegevens nodig om een verzendetiket aan te maken:
  •  Uw adres
  • Adres van de bestemmeling of Afhaalpunt naar keuze
  • E-mailadres van de bestemmeling (verplicht als u naar een Pakjesautomaat stuurt) 
  • De afmetingen en het gewicht van uw pakje
  • De gewenste opties, bijvoorbeeld of u een bevestiging per sms wil ontvangen 
  • Een printer. U hebt geen speciaal printpapier nodig om uw verzendetiket af te drukken. Als u geen printer hebt, kiest u de optie 'Print mijn verzendetiket' en u laat het tegen betaling afdrukken in een Postkantoor of PostPunt.
Tip: plak het etiket met plakband stevig vast op de bovenkant van de verpakking.
Waarom maak ik het best een account aan ?
Met een account wordt een pakje verzenden heel wat gemakkelijker:
  • Uw adres (als afzender) wordt automatisch ingevuld.
  • U klikt meteen de juiste bestemmeling aan in uw persoonlijke adressenlijst.
  • Uw bestelgeschiedenis blijft bewaard.
  • U kan de gegevens van een vorige zending opnieuw gebruiken om snel te verzenden. [bullet] U kan een CSV-bestand opladen om meerdere verzendetiketten tegelijk aan te maken.
Kan ik in de eShop 1 verzendetiket kopen?
In de eShop kan u alleen verzendetiketten per 5 of 10 stuks bestellen. Voor 1 verzendetiket raden we u aan om onze online verzendtool te gebruiken of naar een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt te gaan.
Hoe betaal ik mijn online verzendetiket?
U betaalt uw verzendetiket in de online verzendtool met MasterCard, Visa, Bancontact, Belfius, KBC, ING en PayPal. Als contractuele klant krijgt u op het einde van de maand een factuur.
Waarom moet ik het e-mailadres van de bestemmeling ingeven als ik online mijn verzendetiket aanmaak?
Als u het e-mailadres van de bestemmeling ingeeft voor een zending binnen België, kunnen wij zijn leveringsvoorkeuren respecteren die hij in onze tool instelde. Bij een levering in een Pakjesautomaat hebben we het e-mailadres nodig om de bestemmeling te laten weten waar en hoe hij zijn pakje afhaalt. Voor zendingen naar het buitenland zijn we verplicht om een e-mailadres op te vragen. 
Hoe en waar maak ik een verzendetiket aan?
U koopt uw verzendetiketten voor uw pakjes tot 30 kg:
  • online in onze verzendtool of My bpost app. U print uw verzendetiket en kleeft het op uw pakje. Wie geen printer heeft, kiest 'Print mijn verzendetiket' en laat het printen in een Postkantoor of Postpunt.
  • in de eShop. U vindt er ook voorgefrankeerde dozen voor pakjes van maximum 1 kg.
  • in een Postkantoor of PostPunt
Voor Expreszendingen koopt u uw verzendetiket in een Postkantoor of PostPunt. Als contractuele klant maakt u het makkelijkst verzendetiketten aan in Shipping Manager. Tip voor uw verzendetiket: steek het eerst in een plastic kaftje of overplak het met transparante plakband. Het etiket moet tegen een beetje regen kunnen.