4 vragen
 voor het trefwoord « Een pakje volgen »
Wanneer levert bpost mijn pakje bij de bestemmeling af?
We leveren uw pakje de volgende werkdag bij de bestemmeling in België als:
  • Wij het pakje bij u afhalen.
  • U het pakje afgeeft binnen de openingsuren van uw Postkantoor, PostPunt, PakjesPunt of Pakjesbus.
  • U het pakje voor de laatste lichting dropt in een Pakjesautomaat.
Mijn pakje is al enkele dagen onderweg. Moet ik mij zorgen maken?
Het kan heel soms gebeuren dat een pakje langer dan verwacht onderweg is. Als de status van uw Track & Trace meer dan een week na verzending nog niet is veranderd, neemt u het best contact op met onze klantendienst. Via het online formulier onderaan deze pagina komt u meteen te weten of u in aanmerking komt voor een eventuele vergoeding. We vragen u dan om enkele documenten op te sturen zoals de factuur. Dit formulier kan enkel ingediend worden door de verzender van het pakje, want enkel hij komt in aanmerking voor een vergoeding.
Hoe krijg ik een ontvangstbewijs van mijn pakje?
U krijgt een ontvangstbewijs als u in de online verzendtool de betalende optie ‘ontvangstbewijs’ aanduidt. Of als u voor die optie kiest in het Postkantoor of PostPunt. U betaalt daarvoor extra. Met deze optie krijgt u een sms of e-mail als:
  • Het pakje is afgegeven
  • Het pakje niet kon worden afgegeven omdat de bestemmeling niet thuis was. Uw pakje wordt dan doorgestuurd naar het dichtstbijzijnde Afhaalpunt.
  • De bestemmeling het niet is komen afhalen in het Postkantoor, het PostPunt of de Pakjesautomaat.
Hoe weet ik of de inhoud van mijn pakje intact is gebleven?
Vraag ernaar bij de bestemmeling. Om te weten of hij het pakje heeft ontvangen, kijkt u in Track & Trace of de My bpost app.