35 vragen
 voor het trefwoord « Distripost »
Hoe laat ik huis-aan-huisreclame bezorgen?
Dit zijn de stappen om een Distripost Boost of Public of rouwbrieven te reserveren : Surf naar de online tool van Distripost: hebt u nog geen toegang? Vraag deze dan aan via onderstaand online formulier. Kies het type zending: commercieel, informatief of rouwbrief. Duid het gewicht van de zending aan. Kies de geografische zone: land, gemeente, deelgemeente of wijk. U ontvangt een schatting van het aantal brievenbussen in de gekozen zone en een offerte. Kies het bezorgmoment: een specifieke week en de dagen (uitreiking op maandag en dinsdag, uitreiking op woensdag en donderdag of weekzekere uitreiking). Kies het voorbereidingsniveau van uw zending (minimaal of maximaal). Kies hoe de zending bij ons raakt: (Hyper) MassPost Center, Postkantoor of thuisophaling. Bevestig en betaal uw bestelling. Hebt u gratis pers of een magazine om te verzenden? Of hebt u vragen?&nbsp;Neem dan contact op met onze klantendienst. <a href="https://www.bpost.be/nl/Huis-aan-huisbedeling">Meer informatie over Distripost</a> <a href="https://my.bpost.be/nl/irn-check">Naar de reservatietool</a>&nbsp;
Wat is Distripost?
Distripost is onze dienst voor de verdeling van ongeadresseerde commerciële of informatieve reclame – ook wel huis-aan-huisfolders of reclamezendingen genoemd. U kan 4 types ongeadresseerde post verzenden: Commerciële/promotionele campagne (Distripost Boost) Informatie aan bewoners, boodschappen van algemeen belang of verkiezingsdrukwerk (Distripost Public) Gratis pers en magazines (Distripost Press) Rouwbrieven
Wat kan ik allemaal verdelen via Distripost?
Voor reclamezendingen gelden er regels voor de formaten. U betaalt een supplement voor zendingen met een speciaal formaat of zendingen die moeilijker te bezorgen zijn. U kiest of u uw folder in een envelop verzendt of niet. Bijzondere gevallen: Verdeling van samples: om productsamples te verdelen, doet u een aanvraag via uw accountmanager of onze klantendienst. Want u hebt een uitdrukkelijke goedkeuring nodig voor deze vorm van reclamezending. Verdeling van rouwbrieven: om dit type zending te reserveren via de online reservatietool moet u eenmalig toegang vragen aan onze klantendienst. Daarna kan u de optie aanduiden in de tool. Kijk voor meer informatie in de Distripost-fiche.
Verhuurt bpost ook e-mailadressen en telefoonnummers?
bpost is gespecialiseerd in postadressen en beschikt dus niet over e-mailadressen en telefoonnummers.
Waar geef ik mijn Distripostzending af?
U hebt 3 opties: Optie 1: afgifte in een (Hyper) MassPost Center Optie 2: afgifte in een erkend Postkantoor Optie 3: laten ophalen op een Belgisch adres naar keuze (Distripost Pick-up) <a href="https://www.bpost.be/distripost-offices">Naar de lijst van erkende Postkantoren&nbsp;</a> <a href="https://www.bpost2.be/locations/business/nl/both.php">Naar de lijst van (Hyper) MassPost Centra, hun adresgegevens en openingsuren&nbsp;</a>
Op welke dag wordt mijn huis-aan-huiscampagne bezorgd?
U kiest eerst de week van de bezorging. Daarna krijgt u verschillende keuzes: a. Standaardformule 'uitreiking weekzeker': binnen de week van uw keuze verdeelt bpost uw huis-aan-huisbladen gedurende 2 of 4 dagen – afhankelijk van de drukte die week. b. Betalende optie 'uitreiking maandag en dinsdag' of 'uitreiking woensdag en donderdag': u kiest 2 vaste dagen voor de bezorging. Als u terugkerende zendingen hebt, bijvoorbeeld weekbladen of maandbladen, dan vindt u die optie terug in uw offerte. bpost bezorgt geen huis-aan-huisbladen op Belgische feestdagen of dagen met een aangepaste dienstverlening, ook niet als u de betalende optie 'uitreiking maandag en dinsdag' of 'uitreiking woensdag en donderdag' kiest. Kijk dus eerst in de kalender wanneer die feestdagen vallen.
Hoe dien ik een klacht in bij Distripost?
Neem contact op met uw accountmanager of onze klantendienst.
Hoe weet ik zeker dat mijn drukker mijn huis-aan-huisbladen goed heeft afgeleverd bij bpost?
In de online reservatietool kan u de status van uw bestelling volgen via ‘Orderbeheer’. Klik op de bestelling die u wilt volgen om de status ervan te controleren. Dit zijn de mogelijke statussen: ·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Gedeeltelijk geboekt (de maximale capaciteit is bereikt in een deel van het geselecteerde gebied waardoor u uw bestelling moet aanpassen); ·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Gepland (uw bestelling is gereserveerd); ·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Afgegeven (uw bestelling werd bij bpost afgegeven voor uitreiking); ·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Geannuleerd (uw bestelling werd geannuleerd en is niet langer gereserveerd).
Hoe bereken ik de totale prijs voor een huis-aan-huiszending via Distripost?
De prijs hangt af van het type, gewicht en aantal huis-aan-huisbladen. Met onze online simulatietool vindt u terug hoeveel brievenbussen er zijn in de zone die u koos, en berekent u dus gemakkelijk het budget van uw campagne. Verzendt u meer dan 100 000 stukken per jaar? Dan is een contract voordeliger. Vraag uw offerte aan. <a href="https://www.bpost.be/nl/tarieven-particulieren">Meer info over de tarieven van Distripost </a> <a href="http://distripostsimulation.bpost.be/irn-public/distripost/index.html?_ga=2.78609937.465834470.1603593857-1198395684.1598267180#/wizard/simulation/distribution/tree">Doe een simulatie</a>&nbsp; <a href="https://news.bpost.be/contacteer-ons?">Vraag een offerte</a>&nbsp; Vraag toegang tot de Distripost tool via onderstaand online formulier.
Kan ik iets veranderen aan mijn Distripostbestelling?
U kan uw bestelling aanpassen of annuleren tot op de dag van de afgifte. Dat doet u in de reservatietool onder 'Orderbeheer'. Klik de bestelling aan waarover het gaat, en pas de gewenste zaken aan. Let op: u kan niet alles aanpassen. Een andere mogelijkheid is dat u uw wijzigingen mailt naar onze klantendienst. U wijzigt of annuleert uw bestelling gratis tot 3 werkdagen voor de afgifte. Als u wijzigt of annuleert binnen de 2 dagen voor de afgifte, dan betaalt u daar evenredige kosten voor. &nbsp;
Hoe weet ik zeker dat mijn zending goed werd bezorgd?
bpost doet er alles aan om uw Distripost-reclamezending tijdig en correct te bezorgen. Als u koos voor een uitreiking op maandag en dinsdag, dan ontvangt een deel van uw doelgroep de reclamezending op maandag en een deel op dinsdag. Om zeker te zijn dat iedereen uw huis-aan-huisfolder ontving, wacht u dus beter tot na dinsdag. Huis-aan-huisbladen zijn niet te traceren zoals bij pakjes of Aangetekende Zendigen. Het is dus niet mogelijk om uw reclamezending te volgen.
Hoelang op voorhand moet ik Distripost inplannen?
Om een maximale impact te garanderen voor uw reclamezending, verdelen we uw folder met maximaal 3 andere huis-aan-huisbladen op dezelfde dag. Reserveer daarom zo vroeg mogelijk uw bezorgmoment. U kan uw Distripost al reserveren vanaf 2 maanden voor de distributiedatum. Soms reserveert u zelfs vroeger, afhankelijk van uw product en soort contract.
Kan ik een Distripost verzenden via Collect & Send?
Collect &amp; Send werkt niet voor niet-geadresseerde zendingen. Om uw Distripost-zendingen te laten afhalen moet u een Distripost Pick-up aanvragen. Uw Direct Mail kan wel door Collect &amp; Send worden afgehaald omdat dat geadresseerde post is.
Hoe krijg ik toegang tot de online tool van Distripost?
Als u nog geen toegang hebt tot de reservatietool van Distripost, vraag dan toegang via het onderstaand formulier.
De uren van de Distripost Pick-up zijn wel heel ruim. Hoe weet ik wanneer exact jullie mijn zending komen ophalen?
We halen uw zending op tussen 9 en 17 uur. Het is jammer genoeg niet mogelijk om een specifieker uur te geven. U kan uw reclamezending ook afgeven in een (Hyper) MassPost Center of een erkend Postkantoor. Of vraag aan uw drukker om uw reclamezending bij ons af te leveren. <a href="https://www.bpost.be/nl/bpost-vinden">Vind een erkend Postkantoor </a> &nbsp;
Is er een minimum of maximum voor het aantal te bezorgen folders via Distripost?
Er is geen minimum of maximum voor het aantal te bezorgen huis-aan-huisbladen als u uw zending afgeeft in een (Hyper) MassPost Center. De hoeveelheid zal vooral afhangen van het aantal brievenbussen in de gekozen geografische zone, bijvoorbeeld als u voor een bepaalde wijk kiest. Als u uw zending afgeeft in een Postkantoor, gelden er wel maxima. Kijk in de lijst of het erkende Postkantoor in de buurt een limiet oplegt. <a href="https://www.bpost.be/sites/default/files/landing_page/Lokaal_Distripost_local_-_Erkende_postkantoren_-_Bureaux_agrees.xlsx">Check de limiet in uw Postkantoor</a> <a href="http://www.bpost2.be/locations/business/nl/both.php">Vind een (Hyper) MassPost Center met adresgegevens en openingsuren&nbsp;</a>
Mijn huis-aan-huisfolder is informatief, niet commercieel. Hoe duid ik dat aan in de reservatietool van Distripost?
We bezorgen informatieve zendingen in alle brievenbussen, ook die waarop de sticker 'Geen reclame' hangt. Voor een informatieve zending zijn er 2 voorwaarden: De verantwoordelijke uitgever is een overheidsorganisatie. De inhoud van de zending is informatief en van algemeen belang. Dit moet u doen om een informatieve huis-aan-huisfolder te reserveren: Vraag eenmalig toegang tot de reservatietool. Dit kan via onderstaand online formulier. Duid 'Informatief/officieel' (Distripost Public) aan in de online reservatietool. Dit moet u doen om een informatieve huis-aan-huisfolder te reserveren: Vraag eenmalig toegang tot de reservatietool. Dit kan via onderstaand online formulier. Duid 'Informatief/officieel' (Distripost Public) aan in de online reservatietool.
De bewoners in de buurt hebben mijn huis-aan-huisreclame niet ontvangen. Hoe komt dat?
bpost doet er alles aan om uw Distripost-reclamezending tijdig en correct te bezorgen. Controleer deze dingen als u vaststelt dat bepaalde mensen uw huis-aan-huisblad niet hebben ontvangen: Wonen de personen in de gekozen geografische zone Hebben ze een 'Geen reclame'-sticker op hun brievenbus? In die brievenbussen steken we geen ongeadresseerde reclame. Als de personen in uw geografische zone wonen en ze hebben niet zo'n sticker, dan lijkt het erop dat er iets misliep met uw zending. Neem contact op met onze klantendienst.
Hoe bereid ik mijn Distripostzending voor?
De voorbereiding van uw Distripostzending hangt af van: &lt;bullet&gt; De geografische zone Het volume Het moment van de afgifte De plaats van de afgifte: Postkantoor, (Hyper) MassPost Center of ophaling via Distripost Pick-up Maak het u nog makkelijker en laat een deel van het werk over aan een drukker of bemiddelaar. Die kan uw zending in enveloppes steken en naar bpost brengen. Hij kan toegang vragen tot onze reservatietool om de campagne in uw naam te regelen, en krijgt dan alle informatie om uw reclamezending correct voor te bereiden en af te leveren.
Worden Distripostzendingen verdeeld in alle brievenbussen van de regio of gemeente van mijn keuze?
Het aantal brievenbussen hangt af van het type zending: Een commerciële zending (Distripost Boost en Distripost Press) wordt verdeeld in alle brievenbussen van de gekozen geografische zone, met uitzondering van de brievenbussen waarop een sticker hangt met 'Geen reclame'. Een informatieve zending of rouwbrief (Distripost public) wordt verdeeld in alle brievenbussen van de gekozen geografische zone, ook in de brievenbussen waarop de sticker 'Geen reclame' hangt. We steken Distripostzendingen nooit in brievenbussen van: onbewoonde woningen; tijdelijke verblijfplaatsen zoals campings en tweede verblijven; woningen in aanbouw, dus gebouwd, maar nog niet bewoond. Gebruik onze online simulatietool om een idee te krijgen van het aantal brievenbussen in uw zone.
Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij Distripost?
Online. Contant tot € 3 000 of met Bancontact als die mogelijkheid beschikbaar is in het Afgiftekantoor. Per overschrijving, minstens 5 werkdagen voor de afgifte, op het bankrekeningnummer van het Afgiftekantoor. U vindt dat terug op de bevestiging van uw bestelling. Als u uw zending laat ophalen met Distripost Pick-up, dan is de betaling alleen online mogelijk.
Moet ik mij identificeren om een simulatie te maken van een Distripostzending?
U hebt geen account nodig om een simulatie te maken van het aantal brievenbussen en het bijbehorende budget. U hebt wel een account nodig als u van de simulatie naar een bestelling gaat. Om een (extra) account aan te vragen voor de reservatietool, gebruik je onderstaande formulier. <a href="http://distripostsimulation.bpost.be/irn-public/distripost/index.html?_ga=2.78609937.465834470.1603593857-1198395684.1598267180#/wizard/simulation/distribution/tree">Naar de simulatietool</a> &nbsp; Vraag toegang tot de Distripost tool via onderstaand online formulier.
Distripost hield zich niet aan de geografische zone. Waarom niet?
Wij werken met postrondes en die kunnen soms licht afwijken van de grenzen van een deelgemeente of wijk. Zo is het mogelijk dat uw huis-aan-huisblad ook terechtkwam in een brievenbus juist buiten de geografische zone. Dat hangt af van het geografische niveau (gemeente, deelgemeente, wijk) en het type zending. In de reservatietool ziet u onze postrondes. Zo weet u ook welke postrondes niet exact overeenkomen met de grenzen van een wijk of deelgemeente. In de reservatietool ziet u hoeveel postrondes (in procent) de geografische zone van uw keuze overschrijden. &nbsp;Klik op 'Visualiseer de postrondes' om dat op een kaart te zien. Door het percentage bovenaan aan te passen en te klikken op 'herberekenen', krijgt u alleen postrondes te zien die de geselecteerde zone met maximaal dat percentage overschrijden. Zo kan u ervoor kiezen om bepaalde trajecten te schrappen. Op die manier zet u uw budget slimmer in. Hebt u nog geen toegang tot onze reservatietool? Vraag deze dan aan via onderstaand online formulier.
Hoeveel bedraagt de gemeentebelasting op mijn huis-aan-huiszending met Distripost?
Voor een huis-aan-huiszending moet u gemeentebelastingen betalen, los van de diensten van bpost. Het bedrag van die belastingen hangt af van de gemeente en van het formaat en gewicht van uw zending. Na de bevestiging van uw bestelling ontvangt u van ons een Exceldocument met het aantal brievenbussen binnen uw aangeduide zones. Met die informatie doet u in elke gemeente aangifte van uw reclamezending en berekent u de belastingen. U kan altijd een gespecialiseerd bedrijf in de arm nemen om u te helpen bij de aangifte. <a href="https://www.bpost.be/nl/gemeentebelasting">Vind een bedrijf dat helpt bij de aangifte</a>&nbsp; <a href="https://www.bpost.be/nl/gemeentebelasting">Meer informatie over de gemeentebelastingen </a> Vraag toegang tot de Distripost tool via onderstaand online formulier.
Kan ik een contract met bpost afsluiten als ik regelmatig huis-aan-huiszendingen laat bezorgen met Distripost?
Vanaf 100 000 zendingen per jaar kan u een contract afsluiten met ons en profiteert u van voordelige tarieven voor uw terugkerende of occasionele zendingen.
Ik kreeg geen palletbrief in mijn mailbox. Wat moet ik doen?
Ga naar onze online reservatietool en klik in het menu bovenaan op 'Orderbeheer'. U kan het juiste document printen.
Ik ben mijn logingegevens kwijt om in te loggen bij Distripost.
Bent u uw wachtwoord vergeten of verloren? Kies "Wachtwoord vergeten" op het inlogscherm.
Welke gegevens heb ik nodig om de reservatietool van Distripost te gebruiken?
Hou deze gegevens bij de hand: Uw gebruikersnaam en wachtwoord: hebt u nog geen toegang? Vraag deze dan aan via onderstaand online formulier. Informatie over het type zending en het gewicht Informatie over de geografische zone van uw keuze: postcode of naam van de gemeente, deelgemeente of wijk Datum waarop u de huis-aan-huisbladen wil laten bezorgen
bpost kwam mijn Distripost niet ophalen. Wat nu?
Hoewel we alles doen voor een perfecte dienstverlening, blijven foutjes mogelijk. In dat geval kan u uw reclamezending altijd afgeven in een (Hyper) MassPost Center of een erkend Postkantoor. Of vraag aan uw drukker of bemiddelingsbedrijf om uw zending af te geven bij bpost.
Het gewenste bezorgmoment voor mijn huis-aan-huiscampagne is niet meer vrij. Wat nu?
Om een maximale impact te garanderen voor uw reclamezending, combineren we uw Distripost per dag met maximaal 3 andere huis-aan-huisbladen. Daarom kan het zijn dat u sommige bezorgmomenten niet meer kan kiezen. Als we uw zending niet volledig kunnen inplannen vindt u de melding terug 'Gedeeltelijk gepland'. In dat geval moet u in de online tool een nieuwe bezorgperiode kiezen, de geografische zone kleiner maken of het gewicht van uw zending aanpassen. Let op: een gedeeltelijk geplande bestelling is nog niet gereserveerd. U moet uw bestelling aanpassen zoals hierboven beschreven, ook als er plaats is voor een deel van uw zending.
Ik wil mijn ongeadresseerde zendingen laten ophalen, maar ik kan het niet aanduiden in de reservatietool. Waarom niet?
De aanvraag voor een Distripost Pick-up (betalende optie) doet u: 4 werkdagen voor de eerste dag van de bezorging als de verdeling gebeurt in 1 geografische regio zoals Luik of Brussel; 5 werkdagen voor de eerste dag van de bezorging als de verdeling gebeurt in verschillende regio's. Als de optie niet meer aanklikbaar is bij uw reservatie, dan bent u mogelijk te laat voor een Distripost Pick-up. Lever uw reclamezendingen in dat geval af in een (Hyper) MassPost Center of erkend Postkantoor. Of vraag aan uw drukker om uw zending af te leveren bij bpost. Let op: Distripost Pick-up (afhaling op een adres naar keuze) is alleen mogelijk in België.
Kan mijn drukker Distripost reserveren voor mij?
Ja, uw drukker kan toegang vragen tot onze online reservatietool om uw reclamezending te reserveren in uw naam. Hij krijgt dan alle nodige informatie om uw huis-aan-huisbladen correct klaar te maken en af te leveren. Vraag toegang tot de Distripost tool via onderstaand online formulier.
Hoe breng ik mijn huis-aan-huiszending nog gerichter bij de juiste doelgroep?
bpost helpt u om die geografische zones te kiezen waar bepaalde doelgroepen beter zijn vertegenwoordigd. Zo kan u bijvoorbeeld zones kiezen op basis van: de samenstelling van huishoudens, bijvoorbeeld jonge gezinnen met 1 kind; de sociale klasse, bijvoorbeeld de rijkere klasse; het aandeel bezitters van eigendom, bijvoorbeeld zones met minder dan 50% eigenaars; de aanwezigheid van tuinen, bijvoorbeeld zones met meer dan 8% woningen met een tuin; de verstedelijking, bijvoorbeeld groene residentiële zone; het type woning, bijvoorbeeld eengezinswoningen; de leeftijd van de bewoners, bijvoorbeeld 25-44 jaar. Om zo'n selectie te ontvangen op basis van sociodemografische kenmerken neemt u contact op met onze klantendienst.&nbsp;
Er zat een andere folder tussen mijn zending. Hoe kan dat?
bpost doet er alles aan om uw reclamezending de maximale zichtbaarheid te geven en folders dus niet te mengen. Er kan altijd iets misgaan. Neem contact op met onze klantendienst om het te melden.
Kan bpost mij helpen met de opmaak van mijn folder?
bpost kan u niet helpen met de vormgeving van uw folder. Op onze website vindt u wel inspiratie van andere bedrijven. Vraag ook advies aan onze experts. Zij delen met plezier hun ervaringen. Om bedrijven te vinden die u helpen met uw huis-aan-huisreclame – schrijven, ontwerpen, drukken en verzenden – kan u terecht op ons partnerplatform. Let op: bpost mengt zich niet tussen u en de aanbieders op het platform. We willen het u alleen gemakkelijker maken om partijen te vinden. <a href="https://bpost.media/in-home-advertising/">Krijg inspiratie voor huis-aan-huisreclame&nbsp;</a>