10 vragen
 voor het trefwoord « Er is een probleem »
Hoe dien ik een klacht in bij Distripost?
Neem contact op met uw accountmanager of onze klantendienst.
De uren van de Distripost Pick-up zijn wel heel ruim. Hoe weet ik wanneer exact jullie mijn zending komen ophalen?
We halen uw zending op tussen 9 en 17 uur. Het is jammer genoeg niet mogelijk om een specifieker uur te geven. U kan uw reclamezending ook afgeven in een (Hyper) MassPost Center of een erkend Postkantoor. Of vraag aan uw drukker om uw reclamezending bij ons af te leveren. Vind een erkend Postkantoor  
De bewoners in de buurt hebben mijn huis-aan-huisreclame niet ontvangen. Hoe komt dat?
bpost doet er alles aan om uw Distripost-reclamezending tijdig en correct te bezorgen. Controleer deze dingen als u vaststelt dat bepaalde mensen uw huis-aan-huisblad niet hebben ontvangen:
  • Wonen de personen in de gekozen geografische zone
  • Hebben ze een 'Geen reclame'-sticker op hun brievenbus? In die brievenbussen steken we geen ongeadresseerde reclame.
Als de personen in uw geografische zone wonen en ze hebben niet zo'n sticker, dan lijkt het erop dat er iets misliep met uw zending. Neem contact op met onze klantendienst.
Ik kreeg geen palletbrief in mijn mailbox. Wat moet ik doen?
Ga naar onze online reservatietool en klik in het menu bovenaan op 'Orderbeheer'. U kan het juiste document printen.
Distripost hield zich niet aan de geografische zone. Waarom niet?
Wij werken met postrondes en die kunnen soms licht afwijken van de grenzen van een deelgemeente of wijk. Zo is het mogelijk dat uw huis-aan-huisblad ook terechtkwam in een brievenbus juist buiten de geografische zone. Dat hangt af van het geografische niveau (gemeente, deelgemeente, wijk) en het type zending. In de reservatietool ziet u onze postrondes. Zo weet u ook welke postrondes niet exact overeenkomen met de grenzen van een wijk of deelgemeente.
  • In de reservatietool ziet u hoeveel postrondes (in procent) de geografische zone van uw keuze overschrijden.
  •  Klik op 'Visualiseer de postrondes' om dat op een kaart te zien.
Door het percentage bovenaan aan te passen en te klikken op 'herberekenen', krijgt u alleen postrondes te zien die de geselecteerde zone met maximaal dat percentage overschrijden. Zo kan u ervoor kiezen om bepaalde trajecten te schrappen. Op die manier zet u uw budget slimmer in. Hebt u nog geen toegang tot onze reservatietool? Vraag deze dan aan via onderstaand online formulier.
Ik ben mijn logingegevens kwijt om in te loggen bij Distripost.
Bent u uw wachtwoord vergeten of verloren? Kies "Wachtwoord vergeten" op het inlogscherm.
Het gewenste bezorgmoment voor mijn huis-aan-huiscampagne is niet meer vrij. Wat nu?
Om een maximale impact te garanderen voor uw reclamezending, combineren we uw Distripost per dag met maximaal 3 andere huis-aan-huisbladen. Daarom kan het zijn dat u sommige bezorgmomenten niet meer kan kiezen. Als we uw zending niet volledig kunnen inplannen vindt u de melding terug 'Gedeeltelijk gepland'. In dat geval moet u in de online tool een nieuwe bezorgperiode kiezen, de geografische zone kleiner maken of het gewicht van uw zending aanpassen. Let op: een gedeeltelijk geplande bestelling is nog niet gereserveerd. U moet uw bestelling aanpassen zoals hierboven beschreven, ook als er plaats is voor een deel van uw zending.
Ik wil mijn ongeadresseerde zendingen laten ophalen, maar ik kan het niet aanduiden in de reservatietool. Waarom niet?
De aanvraag voor een Distripost Pick-up (betalende optie) doet u:
  • 4 werkdagen voor de eerste dag van de bezorging als de verdeling gebeurt in 1 geografische regio zoals Luik of Brussel;
  • 5 werkdagen voor de eerste dag van de bezorging als de verdeling gebeurt in verschillende regio's.
Als de optie niet meer aanklikbaar is bij uw reservatie, dan bent u mogelijk te laat voor een Distripost Pick-up. Lever uw reclamezendingen in dat geval af in een (Hyper) MassPost Center of erkend Postkantoor. Of vraag aan uw drukker om uw zending af te leveren bij bpost. Let op: Distripost Pick-up (afhaling op een adres naar keuze) is alleen mogelijk in België.
bpost kwam mijn Distripost niet ophalen. Wat nu?
Hoewel we alles doen voor een perfecte dienstverlening, blijven foutjes mogelijk. In dat geval kan u uw reclamezending altijd afgeven in een (Hyper) MassPost Center of een erkend Postkantoor. Of vraag aan uw drukker of bemiddelingsbedrijf om uw zending af te geven bij bpost.
Er zat een andere folder tussen mijn zending. Hoe kan dat?
bpost doet er alles aan om uw reclamezending de maximale zichtbaarheid te geven en folders dus niet te mengen. Er kan altijd iets misgaan. Neem contact op met onze klantendienst om het te melden.