Mijn pakje is te laat geleverd. Wat nu?
We doen er alles aan om je pakje op tijd te bezorgen. Ben je niet tevreden over de termijn dat je pakje onderweg is geweest, neem dan contact op met de afzender van je pakje. Alleen hij kan klacht indienen voor late levering.
Pakje ontvangen
184
Mijn pakje is te laat aangekomen. Wat nu?
We doen er alles aan om je pakje op tijd te bezorgen. Ben je niet tevreden over de termijn dat je pakje onderweg is geweest, neem dan contact op met de afzender van je pakje. Alleen hij kan klacht indienen voor late levering.
Pakje ontvangen
184
Wanneer wordt mijn pakje geleverd?
Wij proberen steeds alle nationale pakjes de eerstvolgende werkdag af te leveren. Je kan via Track & Trace en de My bpost app steeds de status van je pakje volgen. Het aangegeven tijdslot is een indicatie, 95% van de pakjes wordt binnen dit tijdslot geleverd.
Mijn pakje volgen
187
Ik verwacht een pakje, maar heb geen barcode ontvangen. Wat nu?
Neem in dit geval contact op met de afzender van je pakje en vraag naar de barcode. Zonder barcode kunnen we je pakje helaas niet volgen via Track & Trace.
Mijn pakje volgen
187
Hoe weet ik wie de afzender van mijn pakje is?
Aan de hand van het barcodenummer van je pakje kan je via Track & Trace en de My bpost app de naam en het adres van de afzender raadplegen.
Mijn pakje volgen
187
Ik heb een beschadigde nummerplaat ontvangen. Wat nu?
Wanneer je op het moment van levering ziet dat je nummerplaat is geplooid of zichtbaar beschadigd, moet je ze weigeren. De postbode, het Postkantoor of het PostPunt neemt ze dan terug. Je betaalt pas wanneer je nieuwe nummerplaat met hetzelfde kenteken wordt geleverd. Die levering gebeurt op je officiële adres en kan tot 7 werkdagen duren.
Als je de beschadigde nummerplaat aanvaardt en betaalt, heb je 2 mogelijkheden.
- Stuur je nummerplaat en je aanvraag tot inschrijving op naar de DIV.
- Plaats in vak X1 een kruisje naast ‘Plaat beschikbaar’.
- Schrijf in vak X10 ‘Aanvraag duplicaat beschadigde plaat’. [
- Kleef het verzekeringsvignet op het formulier.
- Kleef op de nummerplaat de melding ‘Dit is een beschadigde plaat in ruil voor een duplicaat, zie bijgevoegd formulier, niet schrappen.’ Je krijgt dan binnen de 2 weken een nieuwe nummerplaat met hetzelfde kenteken toegestuurd. Ook voor die levering betaal je cash en gepast aan de postbode.
- Ga naar een DIV-kantoor en bestel daar een duplicaat. Na 3 dagen kan je je duplicaat daar afhalen. Je mag dan met je beschadigde nummerplaat rijden en ze pas inleveren wanneer je de nieuwe nummerplaat afhaalt en betaalt.


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Neem contact met ons op.
Bellen
Maandag - vrijdag :
08:00 – 12:30
13:00 - 18:00
Zaterdag :
09:00 – 13:00
Gratis nummer. Wachttijden kunnen variëren.