6 vragen
 voor het trefwoord « Een retourzending volgen »
Hoe kan ik mijn pakje online volgen (met dezelfde barcode als bij ontvangst)?
U kan uw pakje online volgen via Track & Trace en de My bpost app. Vul daar het barcodenummer in dat op het etiket van uw retourzending staat. Let op: dat is een ander nummer dan dat op het etiket van uw originele pakje. Vul ook de juiste postcode in:
  • Als er een retouretiket in uw pakje zit, is dat de postcode van het originele verzendetiket dat op het pakje kleeft.
  • Als u zelf een verzendetiket moet aanmaken, is dat de postcode van de ontvanger van uw retourzending.
Waar vind ik de barcode van mijn retourzending?
Als de oorspronkelijke afzender een retouretiket voorzag, staat de barcode van uw retourzending op het retouretiket. U kan de barcode ook op zijn website vinden of in de e-mail die u van ons kreeg om de levering van uw pakje aan te kondigen. Als u zelf een verzendetiket kocht, staat de barcode in de e-mail die u kreeg, of op het Afgiftebewijs van het Postkantoor of PostPunt.
Welke postcode moet ik in Track & Trace ingeven om mijn retourzending online te volgen?
Zit er een retouretiket in uw pakje, vul dan de postcode in van het originele verzendetiket dat op het pakje kleeft. Moet u zelf een verzendetiket aanmaken, vul dan de postcode in van de ontvanger van uw pakje.
Hoe weet ik wanneer mijn pakje is geleverd?
U kan uw pakje online volgen via Track & Trace en de My bpost app. Vul daar het barcodenummer in dat op het etiket van uw retourzending staat. Vul ook de juiste postcode in:
  • Zit er een retouretiket in uw pakje, dan is dat de postcode van het originele verzendetiket dat op het pakje kleeft.
  • Moet u zelf een verzendetiket aanmaken, dan is dat de postcode van de ontvanger van uw retourzending.
In de app krijgt u een melding wanneer uw pakje is geleverd. Als u zelf een verzendetiket maakt en koopt, kan u de optie 'Ontvangstbewijs' aanklikken. Dan krijgt u een sms of e-mail over de status van uw pakje:
  • Wanneer het pakje is geleverd.
  • Wanneer het pakje niet is afgegeven omdat er niemand bij de bestemmeling aanwezig is. Het wordt dan geleverd bij het dichtstbijzijnde Postkantoor of PostPunt.
  • Wanneer de bestemmeling het niet is komen afhalen in een Postkantoor of PostPunt.
Ik zie mijn retourzending niet bewegen via Track & Trace. Wie kan ik contacteren?
Als u uw retourzending verschillende dagen niet ziet bewegen, neem dan contact op met onze Klantendienst.
Kan ik alleen pakjes van bpost traceren, of ook van andere pakjesbezorgers?
In de My bpost app kan u de pakjes van alle pakjesbezorgers volgen.