3 vragen
 voor het trefwoord « Tarieven »
Hoe frankeer ik mijn Direct Mail?
U hebt 3 mogelijkheden om uw Direct Mail te frankeren : 1. Frankeermerk Port Betaald: dat is de gemakkelijkste manier om uw Direct Mail te frankeren. Download het frankeermerk en print het op uw zendingen. U betaalt wanneer u de zending komt afgeven of u ontvangt een factuur als u recht hebt op een uitgestelde betaling. 2. Frankeermachine: frankeer uw zendingen met de frankeermachine tegen het Non-Priortarief, afhankelijk van het gewicht en het formaat van uw zending:
  • Small: genormaliseerd Non-Priortarief
  • Large en Large+: niet-genormaliseerd Non-Priortarief
U krijgt het verschil terugbetaald tussen het Non-Priortarief en het Direct Mail-tarief met korting. De administratieve kosten van € 12,40 worden nog in mindering gebracht. Bij afgifte van uw zending geeft u ons het rekeningnummer waarop we het bedrag mogen terugstorten.  3. Frankeermerk Uitgestelde Vergoeding: de Uitgestelde Vergoeding is een frankeerwijze voorbehouden voor openbare besturen. Daarvoor hebt u een contract nodig. Download online het UV-frankeermerk en druk het rechts bovenaan uw zendingen. U ontvangt maandelijks een factuur voor al uw gedeponeerde zendingen. Meer informatie over het frankeren en voorbereiden van uw zendingen vindt u in onze MassPost-gids. Let op: als u frankeert met postzegels, profiteert u niet van het voordelige Direct Mail-tarief.
Wat zijn de tarieven van bpost voor een zending met Direct Mail?
Direct Mail is een geadresseerde reclamezending tegen een voordelig tarief. Om gebruik te maken van Direct Mail zijn er voorwaarden rond de inhoud, aankondiging, voorbereiding en afgifte. Het tarief per stuk hangt af van:
  • De plaats van de afgifte: erkend Postkantoor of (Hyper) MassPost Center
  • Het formaat: Small, Large of Large+
  • Het gewicht
  • De periode van de bezorging: maandag of dinsdag, woensdag of donderdag of weekzekere uitreiking
Verdeelt u jaarlijks 200 000 of meer Direct Mail-zendingen? In dat geval moet u een contract afsluiten met bpost. Het tarief van uw contract wordt berekend op basis van de basistarieven van DM Easy, DM Boost of DM Intense – afhankelijk van uw contract. U krijgt een korting op basis van uw geschatte jaarbudget en de tariefformule die u kiest: Instant Advantage of Progressive Advantage. U profiteert nog van extra kortingen per afgifte naarmate de voorbereiding, bijvoorbeeld voor de sortering. Neem contact op met uw accountmanager voor meer informatie. Of vul ons contactformulier in en krijg snel reactie. Ontdek de verschillende formules Ontdek de tarieven van Direct Mail in 'Reclamezendingen' 
Hoe bereken ik de totale kosten voor een reclamezending met Direct Mail?
Bij de berekening van de kosten moet u rekening houden met:
  • Opmaak: tekst, vormgeving, foto's, ...
  • Adresbeheer: gegevens huren of kopen, bestanden opschonen, ...
  • Druk
  • Frankeerkosten
  • Transport
U kan voor die verschillende stappen een beroep doen op professionele partners. Daar hangen de kosten ook van af.