17 vragen
 voor het trefwoord « Postzegels »
Wat is MyStamp pro?
Met MyStamp pro maakt u een gepersonaliseerde postzegel met het logo of de naam van uw bedrijf, of een andere afbeelding.
Waar kunnen we postzegels kopen?
U kan postzegels kopen in:
  • Onze eShop (ideaal om grote hoeveelheden aan te kopen)
  • Het Postkantoor of PostPunt van je keuze
  • Postzegelwinkels: onafhankelijke winkels die alleen maar postzegels van bpost verkopen. Er zijn meer dan 5 000 Postzegelwinkels. U vindt ze in uw lokale boekenwinkel, kleine en grote supermarkten en benzinestations.
Vind het dichtstbijzijnde Postkantoor of PostPunt Vind de dichtstbijzijnde Rode Brievenbus
Wat is de levertijd voor MyStamp pro-postzegels?
De levertijd voor MyStamp pro-postzegels is 5 werkdagen.
Zijn MyStamp pro-postzegels zelfklevend?
MyStamp-postzegels zijn zelfklevende postzegels. Alleen het vel van 10 postzegels waarvan u de achterkant kan personaliseren, is gegomd.
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
De betaalmogelijkheden voor MyStamp pro:
  • Veilige betaling via Ogone: Visa, Mastercard, Bancontact
  • Overschrijving
U kan een factuur vragen. Let er dan op dat u uw bestelling op de website voor bedrijven plaatst en dat u uw btw-nummer vermeldt. We verzenden de factuur per post naar het facturatieadres dat u bij uw bestelling opgeeft.
Vanaf welke hoeveelheid post is het interessant om over te schakelen naar een andere oplossing dan postzegels?
Afhankelijk van wat u nodig hebt, zijn er verschillende professionele oplossingen:
  • Verzendt u gemiddeld 15 zendingen per dag? Of verzendt u minstens 1 keer per maand een grote hoeveelheid post? Kies dan voor een frankeermachine.
  • Verzendt u regelmatig grote hoeveelheden brieven of pakjes? Dankzij Port Betaald (PB) hoeft u uw zendingen niet meer apart te frankeren. Zo wint u tijd en geld!
  • Wil u niet zelf voor uw post zorgen? Met de dienst Collect & Stamp halen we uw brieven, pakjes en aangetekende zendingen op, en frankeren en verzenden we ze.
Meer informatie over Port Betaald Meer informatie over Collect & Stamp 
Bestaan er voorgefrankeerde enveloppen?
Er bestaan voorgefrankeerde enveloppen. Ze zijn te koop in de belangrijkste Postkantoren en in de eShop. U kan ze gebruiken voor nationale gestandaardiseerde zendingen. Ze worden verkocht in verpakkingen van 10 stuks. Wil u weten welke Postkantoren de voorgefrankeerde enveloppen verkopen? Gebruik de zoekfunctie op onze website en klik op het Postkantoor van uw keuze. U krijgt alle producten en diensten te zien die het kantoor aanbiedt. Vind uw Postkantoor of PostPunt
We hebben nog altijd oude postzegels. Kunnen we die nog gebruiken?
  • Oude postzegels die na 02/10/1961 zijn uitgegeven, inclusief postzegels in Belgische frank en collectiepostzegels, kan u nog altijd gebruiken voor non-priorzendingen.
  • Voor priorzendingen kan u ze niet gebruiken.
Krijg ik een factuur als ik postzegels koop?
U krijgt een factuur als u uw btw- of ondernemingsnummer invult in het daarvoor bestemde veld.
Kunnen we elke soort post frankeren met postzegels?
U kan alleen postzegels kleven op:
  • Geadresseerde brieven
  • Brieven van minder dan 2 kg
  • Brieven van maximaal 35 cm lang x 23 cm breed x 3 cm dik
Wat gebeurt er met post die niet genoeg is gefrankeerd?
  • Als uw retouradres op de achterkant van de brief staat, sturen we uw post naar u terug.
  • Als uw adres niet staat vermeld, vragen we de bestemmeling om een vergoeding te betalen. Zo kan hij uw post toch ontvangen. Die vergoeding is het verschil tussen het verschuldigde bedrag en het gefrankeerde bedrag. Om ze te betalen, krijgt de bestemmeling een 'Gele kaart' die hij moet frankeren met het ontbrekende bedrag. Zodra hij de kaart naar het opgegeven adres heeft gestuurd, bezorgen we hem uw post.
Ik heb mijn bestelling niet gekregen. Wat moet ik doen?
Contacteer onze Klantendienst per telefoon en houd uw bestelnummer (te vinden op uw bestelbevestiging) bij de hand.
Kan ik de waarde van mijn MyStamp pro-postzegels kiezen?
U kiest tussen:
  • Priorzendingen in België (waarde prior voor de frankering van genormaliseerde nationale zendingen, verdeling de dag na afgifte)
  • Non-priorzendingen in België (waarde 1 en 2, verdeling binnen 3 werkdagen na afgifte)
  • Verzendingen in Europa (waarde EUROPE)
  • Verzendingen naar de rest van de wereld (waarde WORLD)
Welk bestandsformaat kunnen we gebruiken voor het beeld?
Gebruik bij voorkeur een foto in JPEG-formaat van maximaal 3 200 kB groot. U mag een kleuren- of een zwart-witfoto gebruiken.
We hebben online postzegels besteld, maar nog niet gekregen. Wat nu?
We verwerken uw bestelling altijd zo snel mogelijk. Is uw bestelling om de een of andere reden 15 dagen na bevestiging nog niet aangekomen, neem dan contact op met onze klantendienst. U kan uw bestelling dan zonder boete annuleren. Vermeld altijd uw bestelnummer. Dat helpt ons om uw vraag sneller en efficiënter te behandelen. U vindt uw bestelnummer in de bevestigingsmail van uw bestelling.
Kan ik een voorbeeld zien voor ik mijn MyStamp pro-postzegels in grote hoeveelheden afdruk?
Als u een specifieke vraag heeft of een offerte op maat wenst, kan u contact opnemen met onze Klantendienst.
Ik heb een frankeermachine gekocht. Wat moet ik doen met de postzegels die ik nog heb?
We raden u aan om uw overblijvende postzegels bij te houden. U kan ze gebruiken wanneer uw frankeermachine het laat afweten, in onderhoud is of wordt opgeladen.