5 vragen
 voor het trefwoord « Hoe werkt het? »
Hoe werkt de dienst Scanning concreet?
De 6 stappen van het scanproces: 1. Ontvangst van uw documenten 2. Sortering en voorbereiding 3. Scanning en gegevensextractie (OCR & validatie) 4. Transformatie 5. Veilige levering (sFTP) van het digitale bestand volgens uw voorwaarden, formaten (PDF, JPEG, XML, ...) en levertijden. We scannen uw post de dag dat we hem ontvangen en bezorgen hem u digitaal. 6. Archivering: we bieden u aan om uw post voor een korte, middellange of lange tijd te archiveren. We kunnen uw papieren post ook veilig vernietigen, of ze op termijn aan u bezorgen. Indien u wenst dat we u contacteren voor een vrijblijvend voorstel, laat dan uw gegevens achter via onderstaand online formulier.
Ik wil al mijn post scannen. Welke oplossing heeft bpost daarvoor?
Via de dienst Scanning ontvangen we uw post in uw plaats en zetten we ze om in elektronische bestanden die we aan u bezorgen. Indien u wenst dat we u contacteren voor een vrijblijvend voorstel, laat dan uw gegevens achter via onderstaand online formulier.  
Hoe schrijf ik me in op de dienst Scanning?
Voor meer informatie rond Scanning vul u best het formulier in dat u onderaan deze pagina kan vinden. Zo hebben we meteen alle gegevens om je aanvraag vlot te verwerken.
Welke post wordt gescand?
De dienst Scanning werkt voor brieven en aangetekende zendingen van alle formaten. Voor aangetekende zendingen moet u ons eerst een volmacht bezorgen waarin u verklaart dat u bpost de bevoegdheid geeft om ze te openen. Indien u wenst dat we u contacteren voor een vrijblijvend voorstel, laat dan uw gegevens achter via onderstaand online formulier.
Word ik gewaarschuwd als er geen post is?
Als we geen post voor u hebben ontvangen, laten we u dat via e-mail weten.