Hoe wordt mijn nieuwe nummerplaat of inschrijvingsbewijs geleverd?
bpost zorgt voor de levering van de nieuwe nummerplaat en/of het inschrijvingsbewijs van je voertuig.
Als je niet het exacte bedrag kan betalen aan onze postbode of je bent niet aanwezig, dan zal de postbode een afwezigheidsbericht laten in je brievenbus. Op dat bericht staat waar (Postkantoor of PostPunt) en vanaf wanneer jijzelf of iemand anders je nummerplaat of inschrijvingsbewijs kan komen afhalen en betalen. Je kan deze tot 30 dagen na onze eerste afleverpoging komen afhalen. Neem zeker ook je afwezigheidsbericht mee.
Ervaar je een probleem, neem dan contact op met onze klantendienst (bereikbaar op werkdagen van 8 tot 19 u.) via het nummer 0800 96 005.
Wat gebeurt er als ik afwezig ben tijdens de spoedlevering?
Wanneer je afwezig bent voor een spoedlevering, zal de bezorger een afwezigheidsbericht achterlaten in je brievenbus. Je pakje met de nummerplaat en/of het inschrijvingsbewijs worden dezelfde dag voor 22.00 uur nog een tweede keer aangeboden.
Ik ben verhuisd. Wordt mijn nummerplaat via de Verhuisdienst naar mijn nieuwe adres doorgestuurd?
De levering van je nummerplaat en/of inschrijvingsbewijs is een pakje met betaling. Dat wordt via de Verhuisdienst niet naar je nieuwe adres doorgestuurd.
De postbode moet ze op het leveringsadres aanbieden.
Geen antwoord gevonden op je vraag?
Maandag - vrijdag :
08:00 – 12:30
13:00 - 18:00
Zaterdag :
09:00 – 13:00
Gratis nummer. Wachttijden kunnen variëren.