Hoe wordt mijn nieuwe nummerplaat of inschrijvingsbewijs geleverd? Wat als ik niet thuis ben?

bpost zorgt voor de levering van de nieuwe nummerplaat en/of het inschrijvingsbewijs van je voertuig.

Je kan de leveringsplaats zelf kiezen: op je thuisadres, een ander adres, een Postkantoor of een PostPunt. De postbode komt langs op het door jou gekozen adres en je betaalt het exacte bedrag contant of elektronisch aan de postbode.

Het is niet langer mogelijk om nummerplaten aan de loketten van de DIV af te halen. Enkel een duplicaat van de plaat in ruil voor de oude plaat kan je er verkrijgen. Meer info over de levering en prijs. 

Als je niet het exacte bedrag kan betalen aan onze postbode of je bent niet aanwezig, dan zal de postbode een afwezigheidsbericht laten in je brievenbus. Op dat bericht staat waar (Postkantoor of PostPunt) en vanaf wanneer jijzelf of iemand anders je nummerplaat of inschrijvingsbewijs kan komen afhalen en betalen. Je kan deze tot 30 dagen na onze eerste afleverpoging komen afhalen. Neem zeker ook je afwezigheidsbericht mee.

Indien je een tweede aanbieding wenst op een datum die je past, kan je deze nieuwe aanbieding online inplannen. Twee weken na de eerste afleverpoging proberen we sowieso opnieuw om je nummerplaat of inschrijvingsbewijs te leveren.

Ervaar je een probleem, neem dan contact op met onze klantendienst (bereikbaar op werkdagen van 8 tot 19 u.) via het nummer 0800 96 005.

Wat gebeurt er als ik afwezig ben tijdens de spoedlevering?

Wanneer je afwezig bent voor een spoedlevering, zal de bezorger een afwezigheidsbericht achterlaten in je brievenbus. Je pakje met de nummerplaat en/of het inschrijvingsbewijs worden dezelfde dag voor 22.00 uur nog een tweede keer aangeboden.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag :
08:00 – 12:30
13:00 - 18:00

Zaterdag :
09:00 – 13:00

Gratis nummer. Wachttijden kunnen variëren.