7 vragen
 voor het trefwoord « Hoe werkt het? »
Kan ik mijn Collect & Send-contract onderbreken als mijn bedrijf gesloten is?
Met de optie Temporary Stop Holidays kan u de afhalingen tijdelijk onderbreken. U kan 2 aanvragen per jaar indienen. Elke onderbreking moet minstens 5 opeenvolgende werkdagen duren met een maximum van 8 weken per jaar. Die periode wordt van uw factuur afgetrokken. Activeer de optie Temporary Stop Holiday minstens 5 werkdagen voor de startdatum.
Hoe laat ik als bedrijf mijn post door bpost afhalen?
Met de dienst Collect & Send kan u uw post door ons laten afhalen. Zo hoeft u niet meer naar een Postkantoor te gaan. Het enige wat u wel nog moet doen, is uw post frankeren en hem in een zak stoppen. Collect & Send werkt voor:
  • Nationale en internationale post, Direct Mail inbegrepen (maar geen Distripost)
  • Aangetekende zendingen
  • Pakjes
Alle frankeeroplossingen worden aanvaard: postzegels, frankeermachine en Port Betaald (PB). U kan kiezen voor regelmatige afhaling (1 tot 5 keer per week) of afhaling op aanvraag. Collect & Send werkt het hele jaar door van maandag tot vrijdag, ook op dagen met een aangepaste dienstverlening (maar niet op feestdagen). Wil u ook de frankering van uw zendingen uitbesteden? Gebruik dan de dienst Collect & Stamp. Wil u uw post maar 1 keer of af en toe door bpost laten afhalen? Dat vraagt u aan via de dienst Collect on Demand. Grote volumes boven 1000 kg of 3 m³ post en pakjes kan u via de dienst Transport laten ophalen. Ontdek Collect & Send Ontdek Collect & Stamp Ontdek de dienst Transport
Hoe verander ik een Collect & Send-contract in een Collect & Stamp-contract?
Contacteer onze klantendienst om uw contract aan te passen.
Wat zijn de minimum- en maximumlimieten voor het volume post dat Collect & Send verwerkt?
Er is geen minimumlimiet voor het volume post dat door Collect & Send wordt behandeld. Wanneer u uw contract sluit, kan u kiezen uit 2 mogelijke volumes: 1) < 500 kg of < 1,5 m³ per afhaling 2) < 1 000 kg of < 3 m³ per afhaling Hebt u af en toe een grotere zending dan normaal? Vraag dan Collect on Demand aan. Vul daarvoor het online formulier in en betaal online. Als u het formulier voor 11.30 uur invult, halen we uw post dezelfde dag nog af. Let op, als het totale volume van uw zendingen meer dan 1 000 kg of 3 m³ per afhaling bedraagt, neemt u beter contact op met onze klantendienst om de dienst Transport in te schakelen. Meer informatie over de dienst Transport
Kan ik een Distripost verzenden via Collect & Send?
Collect & Send werkt niet voor niet-geadresseerde zendingen. Om uw Distripost-zendingen te laten afhalen moet u een Distripost Pick-up aanvragen. Uw Direct Mail kan wel door Collect & Send worden afgehaald omdat dat geadresseerde post is.
Kan ik de dienst Collect & Send maar 1 keer of af en toe gebruiken?
U kan uw post en/of pakjes waarvoor u geen contract hebt met bpost 1 keer of af en toe laten afhalen via de dienst Collect on Demand. Vul daarvoor het online formulier in en betaal online. Als u het formulier voor 11.30 uur invult, halen we uw post dezelfde dag nog af. Let op, als het totale volume van uw zendingen meer dan 1 000 kg of 3 m³ per afhaling bedraagt, neemt u beter contact op met onze klantendienst om de dienst Transport in te schakelen. Meer informatie over de dienst Transport 
Binnen welke termijn kan ik genieten van de dienst Collect & Send?
Nadat u het door u ondertekende contract hebt ontvangen, krijgt u binnen de 4 werkdagen een bevestiging met daarin alle praktische informatie (afhaaladres, afhaaluur, ...).