3 vragen
 voor het trefwoord « Hoe werkt het? »
Wat is OptiRetour?
OptiRetour is een service die uw onbestelbare zendingen verwerkt. Via OptiRetour krijgt u regelmatig een elektronisch bestand met de gegevens van de bestemmelingen die uw post niet hebben ontvangen, de reden waarom uw post niet is uitgereikt en de verwerkingsdatum. OptiRetour werkt voor brieven en aangetekende zendingen. We bewaren uw retourzendingen voor een korte of middellange periode. U kiest of we ze daarna vernietigen of naar u terugsturen. Meer informatie over OptiRetour Indien u wenst dat we u contacteren voor een vrijblijvend voorstel, laat dan uw gegevens achter via onderstaand online formulier.
Hoe werkt OptiRetour?
1. Vermeld op uw zendingen een Postbus waarnaar retourzendingen moeten worden gestuurd. Druk de contactgegevens bij voorkeur op de achterkant van de zending. Of, als dat niet gaat, linksboven op de voorkant van uw zending. 2. U krijgt regelmatig een elektronisch bestand met de gegevens van de bestemmelingen die uw post niet hebben ontvangen, de reden waarom uw post niet is uitgereikt en de verwerkingsdatum. U krijgt dat bestand zoals u dat wil:
  • Elke dag, elke week, elke 2 of 3 weken of elke maand
  • Als xls-, xlsx-, CSV-, txt- of XML-bestand
  • Via e-mail of FTP-server
De gegevens in het bestand hangen af van het soort adressering dat u kiest:
  • Barcodes Mail ID of aangetekende zending
  • Een andere cijfercode
  • Het adres van de bestemmeling
3. U krijgt een factuur aan het begin van elke maand. Indien u wenst dat we u contacteren voor een vrijblijvend voorstel, laat dan uw gegevens achter via onderstaand online formulier.
Hoe schrijf ik me in voor OptiRetour?
Voor meer informatie rond OptiRetour vul je best het formulier in dat u onderaan deze pagina kan vinden. Zo hebben we meteen alle gegevens om uw aanvraag vlot te verwerken.