Wat als mijn pakje niet over de nodige informatie beschikt om de inklaring te doen?
Als niet alle informatie bij het pakje aanwezig is, krijgt u binnen de twee dagen bericht van de inklaringsdienst van bpost per brief. U kan dit ook meteen zien in de My bpost app of op onze Track & Trace. Daar kan u de ontbrekende documenten opladen. Hoe sneller u dit doet, hoe sneller uw pakje kan worden ingeklaard. De behandelingstermijn wordt dan verlengd tot u de aanvullende gegevens opstuurt. Als u niet antwoordt op dit verzoek voor bijkomende informatie, dan zenden we uw pakje na 14 dagen terug naar de afzender.
Bij de zogeheten inklaring van uw pakje worden de douanerechten, btw en eventuele andere kosten (zoals anti-dumpingrechten en milieurechten) berekend. Deze dient u als ontvanger op voorhand te betalen via de My bpost app of via Track & Trace. U krijgt hiervoor een e-mail, sms of brief met een betalingsuitnodiging.


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Neem contact met ons op.
Maandag - vrijdag :
8.00 – 12.30
13.00 – 17.30
Zonaal tarief. Wachttijd varieert.