Wat als mijn pakje niet over de nodige informatie beschikt om de inklaring te doen?

Als niet alle informatie bij het pakje aanwezig is, krijgt u binnen de twee dagen bericht van bpost. U kan dit ook meteen zien in de My bpost app of op onze Track & Trace. Daar kan u de ontbrekende documenten opladen. Hoe sneller u dit doet, hoe sneller uw pakje kan worden ingeklaard. De behandelingstermijn wordt dan verlengd tot u de aanvullende gegevens opstuurt. Als u niet antwoordt op dit verzoek voor bijkomende informatie, dan zenden we uw pakje na 30 dagen terug naar de afzender.

Bij de zogeheten inklaring van uw pakje worden de douanerechten, btw en eventuele andere kosten (zoals anti-dumpingrechten en milieurechten) berekend. Deze dient u als ontvanger bij de levering te betalen. Vanaf 31 mei 2021 zal u deze kosten enkel op voorhand kunnen betalen via de My bpost app of via Track & Trace.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag :
8.00 – 12.30
13.00 – 17.30

Zonaal tarief. Wachttijd varieert.