Hoe kan ik klacht indienen als mijn pakje voor het buitenland beschadigd of verloren is?

De meeste afzenders hebben vaste afspraken met bpost voor verloren en beschadigde pakjes. Alleen als afzender kan u een dossier laten openen voor een verloren of beschadigd pakje omdat u bpost betaalt voor de verzending.

  • In geval van schade moet uw klacht bij ons ingediend worden binnen de 7 kalenderdagen.
  • Bij verlies in het buitenland starten we een onderzoek wanneer de status van uw pakje:
    • met een buurland als bestemming minstens 5 werkdagen ongewijzigd blijft.
    • met het Verenigd Koninkrijk of een ander land als bestemming minstens 10 werkdagen ongewijzigd blijft.

U kan uw klacht het best indienen via één van onze digitale kanalen. Zo kunnen we het snelst een onderzoek starten. Gebruik daarvoor het online formulier onderaan deze pagina. Als u toegang heeft tot het Business Portaal kan u uw aanvraag beter indienen via onze Customer Support Tool.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag :
8.00 – 12.30
13.00 – 17.30

Zonaal tarief. Wachttijd varieert.

Webform

Aanbevolen optie. Efficiënt en vlot afgehandeld.