Hoe haal ik een pakje uit een bbox-automaat?
Zodra uw pakje in de bbox-automaat ligt, ontvangt u een e-mail.
bbox met scherm
Scan de QR-code die u via de My bpost app of e-mail hebt ontvangen. Heeft u gekozen voor een rechtstreekse levering in een bbox, dan staat onder de QR-code ook een 6-cijferige code waarmee u de locker ook kan openen.
Ik heb geen QR-code ontvangen. Wat nu?
Kreeg u geen e-mail dat uw pakje beschikbaar is, contacteer dan een Pakjesautomaatverantwoordelijke via 02 320 23 90.
- Haal uw pakje eruit en duw het deurtje van de locker dicht.
bbox zonder scherm
De bbox-automaat zonder scherm heeft geen aanraakscherm en kan u enkel openen via de My bpost app. De app communiceert via bluetooth om de locker te openen.
- Schakel eerst bluetooth en uw locatie in op uw smartphone.
- Open de My bpost app en selecteer het pakje dat u wilt ontvangen.
- Volg de stappen in de app om te connecteren met de bbox-automaat en het deurtje springt automatisch open.
- Haal uw pakje eruit en duw het deurtje van de locker dicht.
Hoelang blijft mijn pakje beschikbaar in een bbox?
Zodra uw pakje in de bbox wordt afgeleverd, hebt u 5 kalenderdagen tijd om het af te halen (geen verlenging mogelijk). Op de 6de dag zenden we het pakje terug naar de afzender.
Geen antwoord gevonden op je vraag?
Maandag - vrijdag :
8.00 – 12.30
13.00 – 17.30
Zonaal tarief. Wachttijd varieert.