Hoe haal ik een pakje uit een bbox-automaat?

Zodra uw pakje in de bbox-automaat ligt, ontvangt u een e-mail.

bbox met scherm

  • Scan de QR-code die u via de My bpost app of e-mail hebt ontvangen. Heeft u gekozen voor een rechtstreekse levering in een bbox, dan staat onder de QR-code ook een 6-cijferige code waarmee u de locker ook kan openen.

    Ik heb geen QR-code ontvangen. Wat nu?

    Kreeg u geen e-mail dat uw pakje beschikbaar is, contacteer dan een Pakjesautomaatverantwoordelijke via 02 320 23 90.

  • Haal uw pakje eruit en duw het deurtje van de locker dicht.

bbox zonder scherm

De bbox-automaat zonder scherm heeft geen aanraakscherm en kan u enkel openen via de My bpost app. De app communiceert via bluetooth om de locker te openen.

  • Schakel eerst bluetooth en uw locatie in op uw smartphone.
  • Open de My bpost app en selecteer het pakje dat u wilt ontvangen.
  • Volg de stappen in de app om te connecteren met de bbox-automaat en het deurtje springt automatisch open.
  • Haal uw pakje eruit en duw het deurtje van de locker dicht.

Hoelang blijft mijn pakje beschikbaar in een bbox?

Zodra uw pakje in de bbox wordt afgeleverd, hebt u 5 kalenderdagen tijd om het af te halen (geen verlenging mogelijk). Op de 6de dag zenden we het pakje terug naar de afzender.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Bellen

Maandag - vrijdag :
8.00 – 12.30
13.00 – 17.30

Zonaal tarief. Wachttijd varieert.