0000
Overslaan en naar de inhoud gaan
Toggle navigation
×
De voordelen van je bpost-account?
Met één e-mailadres en wachtwoord gebruik je steeds vlotter onze tools en apps
Duik eenvoudig in je verzendhistoriek van de verzendtool
Bekijk je bestelhistoriek in onze eShop
Volg al je pakjes makkelijk op in de My bpost app
Aanmelden
Nieuw?
Registreer
Zakelijke klant
Business Portaal
Particulier
Zakelijk
NL
Toggle Dropdown
NL
EN
FR
DE
Particulier
Zakelijk
Mijn bpost
Aanmelden
Nieuw?
Registreer
Zakelijke klant
Business Portaal
NL
Toggle Dropdown
NL
EN
FR
DE
Navigatie wisselen
×
Zoeken
Vind bpost
Maak een verzendetiket
Volg je pakje
Bereken en verzend
Terug
Pakje verzenden
Pakje ontvangen
Brief verzenden
Post doorsturen
Veelgestelde vragen
Hallo,
Ik spreek Nederlands
Bonjour,
Je parle Français
Hello,
I speak English
Guten Tag,
Ich spreche Deutsch
Fulltext search
Search
Veelgestelde vragen
Pakje ontvangen
Leveringsvoorkeuren
Mijn pakje volgen
Levering bij me thuis
Levering in een Afhaalpunt
Levering in een Pakjesautomaat
Levering vanuit het buitenland
Er loopt iets mis
117
vragen
in de categorie
« Pakje ontvangen »
Mijn pakje lijkt ergens vast te zitten. Het beweegt al een tijdje niet meer op Track & Trace.
Ik krijg melding dat mijn pakje is afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen. Wat nu?
Vanaf wanneer kan ik mijn pakje volgen via Track & Trace?
Ik zal niet thuis zijn. Hoe kan ik mijn leveringsvoorkeuren instellen
Hoe dien ik een klacht in als mijn pakje beschadigd, verloren of niet bezorgd is?
Mijn pakje is langer dan verwacht onderweg. Wat nu?
Waarom is mijn internationale zending nog niet geleverd?
Hoe kan ik een klacht indienen bij verlies van of schade aan mijn pakje?
Waarom werd mijn pakje niet geleverd volgens mijn voorkeur?
Wanneer wordt mijn nationale pakje binnen België geleverd?
Waarom moet ik de afzender contacteren als mijn pakje niet geleverd is?
Mijn pakje blijft ‘in voorbereiding’ staan. Wat betekent dit en wat kan ik doen?
Moet ik invoerkosten betalen op een geschenk van buiten de EU?
Mijn pakje werd niet volgens mijn leveringsvoorkeuren geleverd. Wat nu?
Mijn postbode heeft niet aangebeld. Wat kan ik doen?
Ik ontvang een verdachte sms of e-mail, zogezegd van bpost. Wat moet ik doen?
Ik was thuis maar de postbode heeft niet aangebeld. Hoe kan ik dit melden?
Ik heb al btw via de webshop betaald. Nu moet ik dit nog eens betalen. Hoe kan dat?
Mijn pakje is verloren. Wat nu?
Hoe weet ik wie de afzender van mijn pakje is?
Ik verwacht een pakje, maar heb geen barcode ontvangen. Wat nu?
Wat als bij mijn pakje de nodige informatie voor de inklaring ontbreekt?
Mijn pakje ligt niet in de Pakjesautomaat, maar is terug naar de afzender. Waarom, en hoe kan ik het toch nog ontvangen?
Mijn pakje lag niet klaar in het Afhaalpunt. Wat nu?
Hoe weet ik of een webshop de btw-regels toepast (en dus IOSS geregistreerd is)?
Hoe haal ik een pakje uit een Pakjesautomaat?
Welke post of zendingen levert bpost op zaterdag en zondag?
Mijn pakje zou thuis geleverd worden, maar is terug naar de afzender. Waarom, en hoe kan ik het toch nog ontvangen?
Mijn leveringsadres is fout op Track & Trace. Wat nu?
Hoe en wanneer word ik verwittigd dat mijn pakje geleverd wordt?
Hoe kan ik mijn pakje dat uit het buitenland komt volgen?
Waarom kan ik een bepaald Afhaalpunt niet kiezen als leveringsvoorkeur?
Hoe worden de invoerkosten berekend?
Mijn pakje komt van buiten de EU. Welk proces doorloopt het voor ik het kan ontvangen?
Hoe ziet een barcode eruit en waar vind ik deze?
Ik was niet thuis bij levering van mijn pakje. Waar is mijn pakje nu?
Hoelang blijft mijn pakje beschikbaar in het Afhaalpunt?
Tot hoelang voor de levering kan ik mijn leveringsvoorkeuren aanpassen?
Mijn pakje werd geleverd in een Afhaalpunt, maar is terug naar de afzender. Waarom?
Ik vind mijn pakje niet terug op mijn veilige plaats. Wat nu?
Waarom moet ik de afzender contacteren als mijn pakje beschadigd is?
Ik heb geen QR-code ontvangen. Wat nu?
Waarom moet ik 'kosten voor douaneformaliteiten' betalen?
Ik ontving geen afwezigheidsbericht. Hoe kan ik mijn zending afhalen?
Ik ben niet akkoord met de invoerkosten. Wat kan ik doen?
Kan ik de postbode opbellen of zijn route online volgen om mijn gemiste pakje toch nog te kunnen ontvangen?
Mijn pakje is te laat geleverd. Wat nu?
Hoe kan ik de invoerkosten betalen?
Hoe kan ik vermijden om invoerkosten te betalen?
Waarom is de postbode niet eerst bij mij langsgekomen?
Waarom is mijn pakje niet geleverd in een Pakjesautomaat?
Wat als ik niet thuis ben als de postbode mijn pakje komt leveren?
Mijn pakje ligt niet in het Afhaalpunt of de Pakjesautomaat. Wat nu?
Hoe kan ik mijn pakje online volgen en hoe weet ik wanneer het is aangekomen bij de afzender?
Welke leveringsvoorkeur kan ik kiezen als ik niet thuis ben?
Kan het zijn dat mijn pakje bij mijn buur of op een veilige plaats wordt afgeleverd?
Wie mag mijn zending afhalen in het Afhaalpunt?
Mijn pakje is beschadigd. Wat nu?
Wanneer gaat een pakje langs de douane?
Kan ik mijn pakje laten overbrengen naar een ander Afhaalpunt?
Ik krijg melding dat mijn pakje vandaag niet wordt geleverd. Kan ik het pakje vandaag nog ergens afhalen?
Hoe weet ik of ik mijn zending kan volgen?
Mijn pakje is te laat aangekomen. Wat nu?
Welke webshops bieden de Pakjesautomaten aan als leveringsmethode?
Ik heb mijn pakje net gemist. Kan de postbode vandaag nog eens langskomen?
Ik heb mijn pakje via de Pakjesautomaat verzonden, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?
Hoe kan ik betalen voor een pakje dat ik afhaal in een Afhaalpunt?
Kan ik mijn invoerkosten op een andere manier betalen dan online?
Hoelang blijft mijn pakje beschikbaar in een Pakjesautomaat?
Wat houdt levering op een veilige plaats in?
Mijn pakje is besteld via een Europese webshop. Waarom moet het toch nog langs de douane of moet ik toch nog extra kosten betalen?
Hoe weet ik wanneer ik mijn pakje kan afhalen?
Gelden mijn leveringsvoorkeuren voor alle pakjes of kan ik ze per pakje apart instellen?
Hoe kan iemand anders mijn pakje uit de Pakjesautomaat afhalen voor mij?
Kan ik het leveringsmoment aanpassen?
Mijn pakje kon niet bij me thuis geleverd worden. Waar en wanneer kan ik het afhalen?
Het deurtje van de Pakjesautomaat gaat niet open. Wat nu?
Ik verwacht geen pakje. Waarom ontvang ik toch een e-mail?
Ik wilde mijn pakje afhalen, maar er lag een verkeerd pakje in de Pakjesautomaat
Kan ik mijn pakje uitzonderlijk langer in een Afhaalpunt laten liggen dan normaal?
Mijn pakje is onderweg. Kan ik het leveringsadres nog aanpassen?
Moet ik de My bpost app hebben om een Pakjesautomaat te kunnen bedienen?
Wat is het verschil tussen een Pakjesautomaat met scherm en een zonder scherm?
Ik wil liever niet dat mijn pakje bij een bepaalde buur wordt geleverd. Hoe kan ik dit instellen?
Worden de invoerkosten terugbetaald als er iets misloopt bij de douane of levering?
Wat kan het resultaat zijn van een douanecontrole?
Er ligt een ander pakje in de Pakjesautomaat. Wat nu?
Kan ik mijn pakje laten overbrengen naar een ander Afhaalpunt?
Gelden mijn leveringsvoorkeuren voor alle bewoners op mijn huisnummer?
Het pakje dat ik heb besteld staat niet in de My bpost app, wat nu?
Wie kan mijn pakje uit een Pakjesautomaat afhalen?
Mijn QR-code is niet leesbaar via mijn smartphone, wat nu?
Waarom moet ik betalen voor de invoer van een zending?
Ik ben btw-plichtig, hoe kan ik mijn btw terugvorderen?
Moet ik de QR-code afdrukken die ik in de e-mail of My bpost app ontvang?
Ik krijg de foutmelding "je smartphone kon geen verbinding maken”. Wat nu?
Kan ik kiezen in welke soort Pakjesautomaat mijn pakje geleverd wordt?
Kan ik mijn invoerkosten recupereren?
Waarom kan ik mijn werkadres niet opgeven als leveringsoptie via MijnVoorkeuren?
Waarom mislukt de betaling van mijn invoerkosten?
Waarom werd mijn pakje niet bij een buur geleverd?
Wie mag mijn zending in ontvangst nemen?
Ik verwacht een pakje tegen betaling bij levering, kan ik dit op voorhand betalen?
Wat is het maximumbedrag dat ik mobiel kan betalen aan de postbode?
Waarom zijn er douanecontroles op mijn pakje?
Waarom komt de postbode toch nog een 2de keer langs nadat ik al een afwezigheidsbericht heb ontvangen?
Kan ik ook vrienden of familie die iets verder wonen opgeven als mijn buren?
Met welke apps kan ik mijn pakje mobiel betalen?
Waarom moet ik invoerkosten betalen voor een barcodenummer dat ik niet ken?
Ik ben mijn e-mailadres vergeten voor MijnVoorkeuren. Wat nu?
Moet ik invoerkosten betalen op mijn aankoop via een Europese webshop?
Moet mijn pakje langs de douane als het uit de Europese Unie komt?
Waarom moet ik een factuur bezorgen bij de invoerprocedure van mijn pakje?
Wat zijn de voordelen van een pakje te laten leveren in een Afhaalpunt?
Wat is de meest duurzame manier om een pakje te ontvangen?
Wanneer ontvang ik nog een papieren afwezigheidsbericht?
Kan ik kiezen om nog een papieren afwezigheidsbericht te ontvangen?
Zoeken
Search