10 vragen
 voor het trefwoord « Scanning »
Hoe werkt de dienst Scanning concreet?
De 6 stappen van het scanproces: 1. Ontvangst van uw documenten 2. Sortering en voorbereiding 3. Scanning en gegevensextractie (OCR & validatie) 4. Transformatie 5. Veilige levering (sFTP) van het digitale bestand volgens uw voorwaarden, formaten (PDF, JPEG, XML, ...) en levertijden. We scannen uw post de dag dat we hem ontvangen en bezorgen hem u digitaal. 6. Archivering: we bieden u aan om uw post voor een korte, middellange of lange tijd te archiveren. We kunnen uw papieren post ook veilig vernietigen, of ze op termijn aan u bezorgen. Indien u wenst dat we u contacteren voor een vrijblijvend voorstel, laat dan uw gegevens achter via onderstaand online formulier.
Hoe ben ik zeker dat de scanprocedure goed is beveiligd?
De ruimte waar we uw post scannen, is een beveiligde zone: alleen personeel met een badge mag er binnen. De ruimte is ook uitgerust met bewakingscamera's. Online archivering is een veilig proces dat niet lang duurt. Indien u wenst dat we u contacteren voor een vrijblijvend voorstel, laat dan uw gegevens achter via onderstaand online formulier.
Ik wil al mijn post scannen. Welke oplossing heeft bpost daarvoor?
Via de dienst Scanning ontvangen we uw post in uw plaats en zetten we ze om in elektronische bestanden die we aan u bezorgen. Indien u wenst dat we u contacteren voor een vrijblijvend voorstel, laat dan uw gegevens achter via onderstaand online formulier.  
Hoe ben ik zeker dat al mijn post goed wordt gescand?
U krijgt van ons rapporten van alle gescande documenten. U kiest zelf met welke regelmaat u die wil ontvangen. Indien u wenst dat we u contacteren voor een vrijblijvend voorstel, laat dan uw gegevens achter via onderstaand online formulier.
Hoe schrijf ik me in op de dienst Scanning?
Voor meer informatie rond Scanning vul u best het formulier in dat u onderaan deze pagina kan vinden. Zo hebben we meteen alle gegevens om je aanvraag vlot te verwerken.
De kwaliteit van de scans is niet goed genoeg. Hoe vermijd ik dat in de toekomst?
Ondervindt u problemen met de kwaliteit van onze scanning, neem dan contact op met uw accountmanager of stuur een e-mail naar onze klantendienst: customerservice.ddc@bpost.be. We nemen dan de nodige maatregelen.
Welke post wordt gescand?
De dienst Scanning werkt voor brieven en aangetekende zendingen van alle formaten. Voor aangetekende zendingen moet u ons eerst een volmacht bezorgen waarin u verklaart dat u bpost de bevoegdheid geeft om ze te openen. Indien u wenst dat we u contacteren voor een vrijblijvend voorstel, laat dan uw gegevens achter via onderstaand online formulier.
Word ik gewaarschuwd als er geen post is?
Als we geen post voor u hebben ontvangen, laten we u dat via e-mail weten.
Hoe waarschuwt bpost mij als er een probleem is met het scannen van mijn post?
Als een technisch of ander probleem ervoor zorgt dat we u uw gedigitaliseerde post niet kunnen bezorgen, laten we u dat via e-mail weten.