5 vragen
 voor het trefwoord « Er is een probleem »
Hoe verzend ik als bedrijf aangetekende post?
Hoe een aangetekende zending verzenden:
  • Kies uw frankeermethode: postzegels, frankeermachine, Port Betaald, Uitgestelde Vergoeding, frankering aan het loket of frankering door bpost (Collect & Stamp). Het tarief hangt af van de frankeermethode.
  • Kies uw afgifteplaats: Postkantoor, PostPunt, MassPost Center (vanaf 500 stuks). U kan uw gefrankeerde aangetekende zendingen (Collect & Send) en uw niet-gefrankeerde aangetekende zendingen (Collect & Stamp) ook door ons laten afhalen.
  • Het afgiftebewijs is individueel (ontvangstbewijs 201 PoD), collectief (lijsten 208 PoD of 203-12) of digitaal (aangetekende zendingen verzonden met Collect & Stamp).
  • Meer informatie over Collect & Send
    Hoe verzend ik gemakkelijk een groot aantal aangetekende zendingen?
    De ideale oplossing hangt af van het aantal aangetekende zendingen dat u verzendt:
    • U verzendt minder dan 500 stuks: gebruik lijsten in plaats van individuele bewijzen. U kan afdrukken op lijsten van bpost (208) of uw eigen lijsten maken en de barcodes op de 203-lijsten kleven. U kan die lijsten online bestellen of in een Postkantoor aanvragen.
    • U verzendt meer dan 500 stuks: gebruik een router of Collect & Stamp of implementeer het algoritme om barcodes te maken in uw eigen IT-systemen. In onze handleiding vindt u alle informatie die u nodig hebt om het algoritme te maken.
    Naar de handleiding voor het drukken van barcodes 
    Mijn Postvolmachtkaart is versleten. Hoe vervang ik ze?
    Is uw kaart onleesbaar geworden door normaal gebruik, dan vervangt bpost ze gratis. Neem contact op met onze klantendienst op het nummer 02 201 11 11 om de gegevens van uw kaart (kaartnummer, klantnummer (PRS-nummer), naam van uw organisatie en type kaart) door te geven. U krijgt uw nieuwe kaart binnen de 2 weken.
    Ik heb mijn Postvolmachtkaart niet gekregen. Wat nu?
    Controleer eerst of de kaart niet bij een van uw collega's is terechtgekomen: we sturen de kaart naar het bedrijf en het adres van de aanvraag, niet naar een contactpersoon. Vindt u de kaart toch niet, neem dan contact op met onze klantendienst.
    De Validatietool werkt niet. Wat nu?
    Schakel eerst uw computer uit en weer aan. Helpt dat niet? Neem dan schermafdrukken van de foutboodschappen en neem contact op met onze klantendienst.