Waarom is mijn pakje niet geleverd in een bbox-automaat?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom uw pakje niet is geleverd in een bbox:

  • De bbox was vol of buiten gebruik door een technisch defect.
  • Uw pakje was te zwaar of te groot.
  • Sommige pakjes mogen niet geleverd worden in een bbox, zoals een aangetekende zending (handtekening vereist) of een zending met betaling bij levering.

Indien we uw pakje niet kunnen leveren in een bbox, zullen we het leveren in een ander Afhaalpunt dichtbij. U wordt daarvan sowieso op de hoogte gebracht via Track & Trace en de My bpost app.

Mijn pakje is terug naar de afzender. Waarom, en hoe kan ik het toch nog ontvangen?

bpost zendt uw pakje terug naar de afzender in de volgende gevallen:

  • Als de afzender een verkeerd adres van de bbox heeft ingegeven.
  • Als de afzender uw e-mailadres niet (correct) vermeldt. Hierdoor kunnen we u niet informeren over uw pakje.
  • Als u na 5 kalenderdagen uw pakje niet uit de bbox hebt gehaald.

Contacteer de afzender om uw pakje toch nog te kunnen ontvangen.

Er ligt een ander pakje in de bbox. Wat nu?

Laat het ons weten via het online formulier of bel de klantendienst van bbox. Zorg dat u de barcode van uw pakje bij de hand hebt. U vindt ze in de e-mail die u van ons kreeg en in de My bpost app.

Loader not found
Postcode is niet nodig
Volg makkelijk je zendingen
Makkelijk al je pakjes volgen met de My bpost app

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Bellen

Maandag - vrijdag :
8.00 – 12.30
13.00 – 17.30

Zonaal tarief. Wachttijd varieert.