Mijn pakje werd niet volgens mijn leveringsvoorkeuren geleverd. Wat nu?

Dat kan 3 redenen hebben.

1. Je profiel is nog niet volledig.

Je leveringsvoorkeuren zijn gelinkt aan het e-mailadres dat je opgaf in je 'MijnVoorkeuren'-account of de My bpost app. Check met welk e-mailadres je je pakje hebt besteld. Vul in je account alle e-mailadressen in die je gebruikt om pakjes te bestellen.

Het kan ook zijn dat de afzender ons je e-mailadres niet heeft doorgegeven. Tenzij je daar niet mee akkoord gegaan bent, koppelen we na 10 dagen je leveringsvoorkeur dan aan de naam of het adres dat op je pakje staat. Ook die moeten identiek zijn aan je naam en het adres in je account.

Tip: kijk je profiel na. Wanneer je account is gevalideerd, verschijnt er een groene 'V' naast je adres. Controleer of je adres juist is en voeg alle namen toe die je gebruikt om pakjes te bestellen.

2. Voor dit soort pakje gelden je voorkeuren niet.

Pakjes die we niet op een veilige plaats of bij een buur kunnen leveren:

  • Pakjes die als aangetekende zending zijn verzonden. Die kunnen we alleen bezorgen op vertoon van je identiteitskaart. Zo'n pakje herken je aan de barcode die met een 'R' begint.
  • Pakjes met levering tegen betaling
  • Pakjes met handtekening bij levering op een veilige plaats

Pakjes die we niet in een Pakjesautomaat kunnen leveren.

Als je pakje te groot of te zwaar is, verzenden we het naar een ander Afhaalpunt.

3. Er was iets mis met je gekozen voorkeur.

  • Je veilige plaats was niet veilig genoeg, niet toegankelijk en/of niet droog genoeg.
  • De postbode kon je pakje niet bij een buur leveren omdat hij/zij niet thuis was of weigerde je pakje aan te nemen.
  • Je Afhaalpunt of Pakjesautomaat was tijdelijk niet beschikbaar toen we je pakje leverden. Bijvoorbeeld omdat de Pakjesautomaat vol zat of het PostPunt gesloten was voor jaarlijks verlof.

Tip: merk je dat dat regelmatig gebeurt? Pas dan je leveringsvoorkeuren aan. 

Is er toch iets misgelopen en hebben we je leveringsvoorkeuren niet correct uitgevoerd, dan kan je dit best melden aan de klantendienst bij voorkeur via ons online formulier onderaan deze pagina.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 18.00 u.

Zaterdag :
09.00 - 13.00 u.

Zonaal Tarief. Wachttijden kunnen variëren.

Webform

Aanbevolen optie. Efficiënt en vlot afgehandeld.