Hoe dien ik een klacht in als mijn pakje beschadigd, verloren of niet bezorgd is?

Ik ben de ontvanger

Als u de ontvanger bent van het pakje kan u zelf geen klacht indienen. Gelukkig hebben de meeste afzenders vaste afspraken met bpost voor verloren en beschadigde pakjes. Neem daarom contact op met de afzender om samen te kijken wat de beste oplossing is voor uw bestelling (bv. uw bestelling opnieuw laten verzenden of een terugbetaling ontvangen).

  • Heeft u een beschadigd pakje uit België ontvangen, neem dan zeker binnen de 7 dagen na ontvangst contact op met de afzender en bezorg hem foto’s van de beschadigde verpakking en inhoud.
  • Heeft u een beschadigd pakje uit het buitenland ontvangen, neem dan zeker binnen de 7 dagen na ontvangst contact op met bpost (02 278 51 26) + met de afzender en bezorg hem foto’s van de beschadigde verpakking en inhoud.

Ik ben de afzender

Als u de afzender bent van het pakje kan u het best onze klantendienst contacteren via ons online formulier. Zo kan u meteen alle nodige informatie en documenten bezorgen om uw dossier te behandelen. In geval van schade moet uw klacht bij ons ingediend worden binnen de 7 kalenderdagen.

 

Je kan de risico’s op schade beperken door je pakje voor te bereiden: Voor meer informatie raadpleeg je onze praktische verpakkingsgids.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Online formulier

Een probleem met een verzonden pakje melden

Bellen

Maandag - vrijdag : 
08.00 - 12.30 u.
13.00 - 18.00 u.

Zaterdag :
09.00 - 13.00 u.

Zonaal Tarief. Wachttijden kunnen variëren.