Huis-aan-huisreclame | bpost

Verspreid reclamefolders en -drukwerk huis-aan-huis.

Huis-aan-huisreclame

Snel en voordelig reclamefolders verspreiden

  • Bereik elk gezin in de wijk, stad of regio die u kiest
  • 100% dekking van het Belgische grondgebied
  • Samen met de reguliere post en maximaal 3 andere folders bezorgd
  • Wordt niet uitgereikt in elke brievenbus met melding "Geen reclame"
Doe een online simulatie

Weet meteen hoeveel huishoudens u bereikt met uw budget

Hoe werkt het?

1.
Creëer uw folder

Bekijk richtlijnen om uw zending zelf te creëren of vind een professionele partner.

2.
Reserveer online of via de klantendienst

We bezorgen maximaal 4 commerciële zendingen per adres in dezelfde bezorgperiode, reserveer dus zo snel mogelijk een plaatsje voor uw zending.

Dit kan al vanaf 2 maanden voor de gewenste bezorgperiode.

Reserveer uw zending
3.
Bepaal de bezorgzone

Kies een wijk, stad, regio, of straal rond uw zaak of contacteer ons om te ontdekken in welke gebieden uw doelgroep het best vertegenwoordigd is.

Contacteer ons
4.
Kies de bezorgperiode

Kies de standaardformule "Weekzeker" voor bezorging tijdens een week naar keuze of de betalende opties "Maandag & Dinsdag" of "Woensdag & Donderdag" om uw folders op twee opeenvolgende dagen te laten bezorgen.

5.
Geef uw zendingen af

Afhankelijk van het aantal zendingen kan u deze laten ophalen of afgeven in een erkend Postkantoor of (Hyper) Masspost Center, ten vroegste 4 en ten laatste 2 werkdagen voor de gewenste bezorgperiode. Hou hierbij rekening met de regels rond het voorbereiden van uw zendingen.

6.
Kondig uw zendingen aan

Gebruik de excelfile die u van ons ontvangt om uw zending zelf aan te kondigen in de gemeentes waar we uw folder verspreiden of doe beroep op een extern bedrijf om uw zending aan te kondigen.

Meer over gemeentebelastingen

Hoeveel kost het?

De prijs van uw campagne hangt af van het gewicht van uw zending, het formaat, het aantal brievenbussen dat u wilt bereiken en de door u gekozen bezorgperiode.

    payment

    Meer dan 100 000 zendingen per jaar?

    Dan geniet u van voordelige tarieven.

      public-cible

      Zo efficiënt mogelijk adverteren zonder adressenbestand?

      Op basis van eenvoudige socio-demografische criteria, standaardprofielen of een analyse op maat kunnen we u vertellen in welke straten, wijken of gemeentes uw doelgroep het best vertegenwoordigd is. Zo kan u precies daar adverteren en meer resultaat halen.

        De impact van uw reclamedrukwerk opvolgen?

        Meten is weten. Ontdek de impact van uw zending op merkbekendheid en aankoopintentie, vergelijk uw resultaten met sectoriële benchmarks en ontdek hoe u met uw volgende campagne nog beter kan scoren.

          barometre

          Misschien heeft u deze vragen nog

          Dit zijn de stappen om een Distripost Boost of Public of rouwbrieven te reserveren :

          1. Surf naar de online tool van Distripost: hebt u nog geen toegang? Vraag deze dan aan via onderstaand online formulier.
          2. Kies het type zending: commercieel, informatief of rouwbrief.
          3. Duid het gewicht van de zending aan.
          4. Kies de geografische zone: land, gemeente, deelgemeente of wijk.
          5. U ontvangt een schatting van het aantal brievenbussen in de gekozen zone en een offerte.
          6. Kies het bezorgmoment: een specifieke week en de dagen (uitreiking op maandag en dinsdag, uitreiking op woensdag en donderdag of weekzekere uitreiking).
          7. Kies het voorbereidingsniveau van uw zending (minimaal of maximaal).
          8. Kies hoe de zending bij ons raakt: (Hyper) MassPost Center, Postkantoor of thuisophaling.
          9. Bevestig en betaal uw bestelling.

          Hebt u gratis pers of een magazine om te verzenden? Of hebt u vragen? Neem dan contact op met onze klantendienst.

          Meer informatie over Distripost

          Naar de reservatietool 

          U hebt 3 opties:

          • Optie 1: afgifte in een (Hyper) MassPost Center
          • Optie 2: afgifte in een erkend Postkantoor
          • Optie 3: laten ophalen op een Belgisch adres naar keuze (Distripost Pick-up)

          Naar de lijst van erkende Postkantoren 

          Naar de lijst van (Hyper) MassPost Centra, hun adresgegevens en openingsuren 

          Voor reclamezendingen gelden er regels voor de formaten. U betaalt een supplement voor zendingen met een speciaal formaat of zendingen die moeilijker te bezorgen zijn. U kiest of u uw folder in een envelop verzendt of niet.

          Bijzondere gevallen:

          • Verdeling van samples: om productsamples te verdelen, doet u een aanvraag via uw accountmanager of onze klantendienst. Want u hebt een uitdrukkelijke goedkeuring nodig voor deze vorm van reclamezending.
          • Verdeling van rouwbrieven: om dit type zending te reserveren via de online reservatietool moet u eenmalig toegang vragen aan onze klantendienst. Daarna kan u de optie aanduiden in de tool.

          Kijk voor meer informatie in de Distripost-fiche.

          Distripost is onze dienst voor de verdeling van ongeadresseerde commerciële of informatieve reclame – ook wel huis-aan-huisfolders of reclamezendingen genoemd.

          U kan 4 types ongeadresseerde post verzenden:

          • Commerciële/promotionele campagne (Distripost Boost)
          • Informatie aan bewoners, boodschappen van algemeen belang of verkiezingsdrukwerk (Distripost Public)
          • Gratis pers en magazines (Distripost Press)
          • Rouwbrieven

          U kiest eerst de week van de bezorging. Daarna krijgt u verschillende keuzes:

          a. Standaardformule 'uitreiking weekzeker': binnen de week van uw keuze verdeelt bpost uw huis-aan-huisbladen gedurende 2 of 4 dagen – afhankelijk van de drukte die week.

          b. Betalende optie 'uitreiking maandag en dinsdag' of 'uitreiking woensdag en donderdag': u kiest 2 vaste dagen voor de bezorging. Als u terugkerende zendingen hebt, bijvoorbeeld weekbladen of maandbladen, dan vindt u die optie terug in uw offerte.

          bpost bezorgt geen huis-aan-huisbladen op Belgische feestdagen of dagen met een aangepaste dienstverlening, ook niet als u de betalende optie 'uitreiking maandag en dinsdag' of 'uitreiking woensdag en donderdag' kiest. Kijk dus eerst in de kalender wanneer die feestdagen vallen.

          Ook interessant voor u