Top Banner Image
impact-roi-banner
Top Banner Mobile Image
impact-roi-banner
bpost media

Een meetbaar effect op je ROI

Lang leve de Return on Investment of ROI, de ultieme maatstaf voor de impact van je communicatie. Bij bpost meten we de bedrijfsimpact van Direct Mail en weten we precies hoeveel elke geïnvesteerde euro opbrengt.

Impactvolle cijfers die de efficiëntie van Direct Mail bewijzen

Als marketeer staat ROI meer dan ooit op je agenda. Want je wil dat je campagnes de beste resultaten opleveren tegen de beste prijs. En toch blijkt uit een studie (Re-evaluating Media, the Belgian edition – Ebiquity, augustus 2019) dat Belgische adverteerders niet altijd kiezen voor de performantste kanalen. In-Home Advertising is onmisbaar in een mediamix als je impact wil op consumenten en hen wil laten reageren. Kijk maar naar alle studies en cases die we voor jou hebben geselecteerd.   In een mediamix of op z’n eentje, Direct Mail levert resultaat!
Of je Direct Mail nu apart inzet of combineert met andere media, een relevante, gepersonaliseerde boodschap op papier heeft altijd een sterke impact. Ze draagt niet alleen bij aan je merkimago en -bekendheid, maar is ook bijzonder efficiënt om traffic naar je webshop of winkel te genereren, en je verkoop op korte termijn te boosten. En omdat cijfers altijd meer zeggen dan woorden, vind je in onze IMPACT-brochure een pak bewijzen voor de efficiëntie van Direct Mail.
media-66
impact-35
impact-42

van de Belgen geeft aan in de laatste 3 maanden gereageerd te hebben op een Direct Mail :

  • 38% bezoekt de website
  • 46% gaat naar een verkooppunt
  • 42% doet een aankoop

Bron: Paper Reach survey, Profacts, 2020

omzetstijging wanneer Direct Mail in de mediamix zit.

 

Bron: gebaseerd op 6 cases van adverteerders

 

geeft aan gereageerd te hebben op een Direct Mail in de laatste 3 maanden door een product te kopen.

 

Bron: Paper Reach Survey, Profacts, 2020

 

tui-case


TUI
Kleine postkaart. Grote resultaten.

Elke € geïnvesteerd in Direct Mail bracht 44 € omzet op.

Deze upsellingcampagne van TUI toont overduidelijk hoe de ROI stijgt als Direct Mail aan de mediamix wordt toegevoegd.

Bekijk de video
Ontdek de volledige case

torfs-case


Torfs
Een reminder die binnenkomt.

Direct Mail genereerde een omzetstijging van 17%!

Deze loyalty building-case in samenwerking met Torfs bewijst zwart op wit de kracht van de combinatie Direct Mail en e-mail.

Bekijk de video
Ontdek de volledige case


Telenet
Een activerende brief.

Direct Mail deed de conversie van streamingdienst Telenet Play stijgen met 353%.

Alleen of als onderdeel van een 360° mediamix, deze cross-selling campagne voor Telenet Play illustreert het overtuigingspotentieel van een simpele brief.

Bekijk de video
Ontdek de volledige case