Pakje ontvangen in een Afhaalpunt | bpost

Pakje ontvangen in een Afhaalpunt

Pakje ontvangen in een Afhaalpunt

Je pakje laten leveren in een Afhaalpunt

  • Vermijd gemiste pakjes. Haal ze af waar en wanneer jij wil
  • Kies uit meer dan 2300 Afhaalpunten
  • Flexibele openingsuren, vaak ook 's avonds en in het weekend

Hoe je pakje rechtstreeks laten leveren in een Afhaalpunt?

Iets online besteld?

Kies een Afhaalpunt als leveringsmethode in de checkout van de webshop

Iets 2dehands gekocht?

Vraag de verzender om je pakje rechtstreeks te verzenden naar een Afhaalpunt in je buurt.

Pakje van bpost onderweg?

Stel via Mijn Leveringsvoorkeuren of via de My bpost app in om het rechtstreeks te laten leveren in een Afhaalpunt.

Zo is het op de dag van de levering meteen beschikbaar.

Misschien heb je deze vragen nog

Om organisatorische redenen komt de postbode in sommige regio's nog eerst bij je langs. Maar geen zorgen: dit is slechts tijdelijk. In de nabije toekomst zal de postbode je pakje wel rechtstreeks in je gekozen Afhaalpunt of Pakjesautomaat leveren.

Je pakje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een Afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een Pakjesautomaat. Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender.

Een zending met betaling bij levering kan je op 2 manieren betalen in een Afhaalpunt: cash en met debet- of kredietkaart.

Om logistieke redenen kan je enkel Afhaalpunten kiezen die in dezelfde verdelingszone als het afleveradres liggen. Zo verloopt onze postverdeling zo efficiënt mogelijk.

Eender wie de bevestigingsmail met de barcode of het afwezigheidsbericht meebrengt, mag je pakje afhalen in een Afhaalpunt.

In het geval van een aangetekende zending

Je kan je aangetekende zending afhalen in een Afhaalpunt op vertoon van je identiteitskaart en het afwezigheidsbericht dat je in de brievenbus hebt ontvangen.

Je herkent een nationale aangetekende zending aan de barcode (begint met '010'). Een internationale aangetekende zending wordt voorafgegaan door de letter 'R'.

Anderen bekeken ook