Vertraging voor pakjes uit Verenigd Koninkrijk en Duitsland
Door IT-problemen bij onze partner in het Verenigd Koninkrijk en stakingen bij Deutsche Post zijn er vertragingen in de bezorging van brieven en pakjes van het Verenigd Koninkrijk en Duitsland naar België. Zodra het pakje in België aankomt, wordt de status van je pakje bijgewerkt. Onze klantendienst kan je hierover helaas geen extra info geven.

Sluiten

Pakje ontvangen in een Afhaalpunt

Haal je pakjes af als het jou past

Thuis op je pakjes wachten, dat hoeft niet meer.
Laat ze leveren in je favoriete Afhaalpunt.

Haal je pakjes af als het jou past

  • Altijd eentje dichtbij
  • Flexibele openingsuren
  • De ecologische keuze

Zo laat je jouw pakje leveren in je favoriete Afhaalpunt

Via jouw leveringsvoorkeuren bij bpost

Met de leveringsvoorkeur ‘Rechtstreeks in een Afhaalpunt’ zit je altijd goed.

  1. Open de My bpost app of surf naar bpost.be/mijnvoorkeuren
  2. Kies bij je leveringsvoorkeuren in welk Afhaalpunt je jouw pakjes wil ontvangen
  3. Kom je pakjes afhalen als het jou past

Stel hier je leveringsvoorkeuren in
Download nu de My bpost app

Iets 2dehands gekocht?

Vraag de verzender om je pakje rechtstreeks te verzenden naar een Afhaalpunt in je buurt.

In de checkout van een webshop

  1. Kies een Afhaalpunt als leveringsmethode in de checkout
  2. Selecteer waar je jouw pakje wil ophalen
  3. Kom je pakje afhalen als het jou past

Waarom kiezen voor levering in een Afhaalpunt?

Altijd dichtbij

Altijd dichtbij

Met meer dan 2800 Afhaalpunten in België vind je er altijd wel eentje in jouw buurt. Handig, want zo haal je jouw pakje af als je sowieso onderweg bent.

Flexibele openingsuren

Flexibele openingsuren

In een Afhaalpunt haal je jouw pakje af wanneer het jou uitkomt. Veel Pakjesautomaten zijn bovendien 24/7 open.

Ecologische keuze

Ecologische keuze

Leveringen in Afhaalpunten en Pakjesautomaten zorgen gemiddeld voor 30% minder CO2-uitstoot. Of zelfs tot 90% als je het te voet of met de fiets afhaalt.

sustainability

Wist je dat…

door je pakje te laten leveren in een Afhaalpunt je meehelpt om de CO2-uitstoot van je pakje tot 30% te verminderen?

Download de My bpost app

Beheer al je pakjes in één handige app:

  • Volg al je pakjes, ook die van andere pakjesbezorgers
  • Stel je leveringsvoorkeuren in
  • Kies zelf voor welk pakje je statusmeldingen ontvangt
  • Betaal veilig invoerkosten voor zendingen van buiten de EU
my bpost app

Misschien heb je deze vragen nog

Om logistieke redenen kan je enkel Afhaalpunten kiezen die in dezelfde verdelingszone als het afleveradres liggen. Zo verloopt onze postverdeling zo efficiënt mogelijk.

Je pakje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een Afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een Pakjesautomaat. Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender.

Wie je zending mag afhalen hangt af van de soort zending.

Mijn zending is een pakje

Iedereen mag je pakje afhalen in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat, zolang de persoon beschikt over de barcode van je pakje. Deze vind je terug in de bevestigingsmail, in de My bpost app of op het afwezigheidsbericht dat je ontving in je brievenbus.

Mijn zending is een aangetekende zending

Een aangetekende zending herken je aan de barcode die start met de cijfers “010” of met letter "R". 

Bij een aangetekende zending kan enkel jij als opgegeven ontvanger de aangetekende zending afhalen op vertoon van je identiteitskaart en barcode. Je kan ook een volmacht geven aan iemand anders door het afwezigheidsbericht te tekenen en dit mee te geven aan de persoon die je zending zal afhalen. Meer info over een volmacht geven om een aangetekende zending af te halen.

Een zending met betaling bij levering kan je op 2 manieren betalen in een Afhaalpunt: cash en met debet- of kredietkaart.

Nee, dat is spijtig genoeg niet mogelijk. Wijzig je leveringsvoorkeuren indien je in de toekomst je pakjes wil laten leveren in een ander Afhaalpunt in je buurt, als je niet thuis bent.

Anderen bekeken ook