Pakjesautomaat | bpost

De Pakjesautomaat van bpost

De Pakjesautomaat van bpost

Makkelijk en snel pakjes ontvangen, verzenden en retourneren

  • In minder dan 30 seconden
  • Tot 24/7 beschikbaar
  • In je buurt of onderweg
  • Meest ecologische keuze

Een pakje ontvangen

1.

Kies tijdens het online shoppen voor levering in een Pakjesautomaat. Of kies voor rechtstreekse levering in een Afhaalpunt via Mijn Leveringsvoorkeuren. Zodra je pakje klaarligt, ontvang je een e-mail met een QR-code.

2.

Ga naar de Pakjesautomaat en houd de QR-code voor de scanner. Je hebt 5 dagen om je pakje af te halen. Je kan ook de QR-code uit de My bpost app gebruiken.

3.

Het deurtje van de locker springt open. Haal je pakje uit de locker en sluit het deurtje. Klaar!

Snel je pakje verzenden of retourneren

1.

Koop een verzendetiket , print het af en kleef het op je pakje. Retourneer je een pakje, kleef het retouretiket dan op het oorspronkelijke verzendetiket.

2.

Ga naar een Pakjesautomaat en houd de barcode op het etiket voor de scanner. Kies een locker die groot genoeg is voor je pakje.

3.

Plaats je pakje in de locker en sluit het deurtje. Zodra de postbode je pakje afhaalt, ontvang je een afgiftebewijs per e-mail.

De Pakjesautomaat van bpost

Je pakje volgen

Je kan je pakje makkelijk volgen via Track & Trace. Volg je liever al je pakjes in één app? Download dan de My bpost app.

 

google_play_download app_store_download

Misschien heb je deze vragen nog

bpost zendt je pakje terug naar de afzender in de volgende gevallen:

  • Als de afzender een verkeerd adres van de Pakjesautomaat heeft ingegeven.
  • Als de afzender je e-mailadres niet (correct) vermeldt. Hierdoor kunnen we je niet informeren over je pakje.
  • Als je na 5 kalenderdagen je pakje niet uit de Pakjesautomaat hebt gehaald.

Contacteer de afzender om je pakje toch nog te kunnen ontvangen.

Je kan eenvoudig je pakje uit een Pakjesautomaat halen door de barcode te scannen die je via de My bpost app of e-mail hebt ontvangen. Heb je gekozen voor een rechtstreekse levering in een Pakjesautomaat, dan ontvang je ook een QR-code en zescijferige code waarmee je je pakje kan afhalen. Scan of geef je code in en de locker waar je pakje ligt springt vervolgens open. Haal je pakje eruit en sluit de locker.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je pakje niet is geleverd in een Pakjesautomaat:

  • De Pakjesautomaat was vol of buiten gebruik door een technisch defect.
  • Je pakje was te zwaar of te groot voor levering in een Pakjesautomaat.
  • Sommige pakjes mogen niet geleverd worden in een Pakjesautomaat, zoals een aangetekende zending (handtekening vereist) of een zending met betaling bij levering

Indien we je pakje niet kunnen leveren in een Pakjesautomaat, zullen we het leveren in een ander Afhaalpunt dichtbij. Je wordt hiervan sowieso op de hoogte gebracht via Track & Trace en de My bpost app.

Iedereen mag je pakje afhalen. Hij of zij moet dan wel beschikken over ofwel de barcode, zescijferige code of QR-code die je ontvangen hebt per e-mail of in de My bpost app.

Zodra je pakje in de Pakjesautomaat wordt afgeleverd, heb je 5 kalenderdagen tijd om het af te halen (geen verlenging mogelijk). Op de 6de dag zenden we het pakje terug naar de afzender.

Anderen bekeken ook