Kosten betalen bij levering

Kosten verbonden aan je pakje?

Kosten verbonden aan je pakje?

Betaal ze voortaan ook mobiel aan de postbode

  • Snel, eenvoudig en veilig
  • Met je banking app of de Payconiq by Bancontact-app
  • Ook cash betalen blijft mogelijk

Zo werkt het in 4 stappen

1.

Je dient bij ontvangst van je pakje te betalen:

  • Als de afzender specifiek kiest voor de verzendoptie ‘betaling bij levering’.
  • Als je pakje van buiten de EU komt en je invoerkosten moet betalen.

Vanaf 7 juni zal je invoerkosten enkel nog op voorhand kunnen betalen via de My bpost app of Track & Trace. Lees alles over de nieuwe douaneregels voor aankopen van buiten de EU.

2.

De postbode biedt je bij levering aan de deur de mogelijkheid om het bedrag:

  • Exact cash te betalen
  • Mobiel te betalen via je smartphone
 
3.

Bij mobiel betalen vraagt de postbode om een QR-code te scannen met je banking app of de Payconiq by Bancontact-app.

Toets vervolgens je pincode in.

4.

Zowel jij als de postbode krijgen een bevestiging van betaling.

De postbode overhandigt je pakje.

bpost vraagt nooit om te betalen voor je pakje terwijl het nog onderweg is, behalve bij pakjes van buiten de Europese Unie waarop invoerkosten moeten worden betaald. Controleer altijd via de My bpost app of Track & Trace of een betaling vereist is.

Misschien heb je deze vragen nog

Een zending met betaling bij levering kan je op 2 manieren betalen in een Afhaalpunt: cash en met debet- of kredietkaart.

Bij een pakje met betaling bij levering aan huis, zijn er verschillende betaalmogelijkheden:.

Cash betalen
Je kan cash betalen aan de postbode, maar dan dien je wel het exacte bedrag af te geven.

Mobiel betalen
Je kan ook mobiel betalen met je banking app of de Payconiq by Bancontact app. De postbode maakt dan een QR-code aan die je scant met je banking app. Daarna ontvangen jullie beiden een bevestiging van de betaling.

De postbode levert je pakje met betaling bij levering in een Postkantoor of een PostPunt als:

  • Je niet thuis bent.
  • Je het exacte bedrag niet cash of mobiel kan betalen
  • Je wil betalen met een debet- of kredietkaart.
  • Het om een bedrag gaat van meer dan 1000 euro.

Het maximumbedrag is afhankelijk van de betalingslimieten van je bank. Indien deze limiet wordt overschreden, krijg je meteen een melding. In dat geval zijn er 2 mogelijkheden:

  • Je betaalt cash het exacte bedrag aan de postbode en ontvangt meteen je pakje
  • Je pakje gaat naar het Postkantoor of Postpunt in je buurt waar je het de volgende werkdag betaalt met een debet- of kredietkaart.

Je kan je pakje aan de postbode betalen via de Payconiq by Bancontact app of via een van de volgende banking apps die de Payconiq by Bancontact-functionaliteit aanbiedt: KBC, BNP Parisbas Fortis, Belfius, ING, Argenta, AXA bank, ABK bank, Bank Van Breda, Beobank, CBC banque, CPH banque, Crelan, Deutsche Bank, Fintro, Hello Bank Keytrade, Nagelmackers, VDK spaarbank.

Nee, dat is momenteel nog niet mogelijk. Je kan je pakje als volgt betalen:

  • met gepast geld
  • via de Payconiq by Bancontact app of via je banking app die de Payconiq by Bancontact-functionaliteit aanbiedt
  • met je debet- of kredietkaart (enkel in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt mogelijk)

Pakjes van buiten de Europese Unie met invoerkosten kan je vanaf 7 juni 2021 wel op voorhand met de My bpost app betalen. Voor deze pakjes krijg je een melding in je app.