Mobiel betalen | Pakjes ontvangen

Mobiel betalen

Zo werkt het in 4 stappen

1

Soms dien je bij ontvangst van je pakje te betalen:

- Als de afzender daar expliciet naar vraagt.
- Wanneer er douanekosten zijn.
2

De postbode biedt je bij levering aan de deur de mogelijkheid om het bedrag:

- Exact cash te betalen.
- Mobiel te betalen via je smartphone. *

* Ontdek waar.

3

Bij mobiel betalen vraagt de postbode om een QR-code te scannen met je banking app of de Payconiq by Bancontact-app. Toets vervolgens je pincode in.

4

Zowel jij als de postbode krijgen een bevestiging van betaling. De postbode overhandigt je pakje.

Opgelet: betaal enkel voor je pakje aan de postbode of aan een medewerker in een Afhaalpunt. bpost vraagt nooit om te betalen voor je pakje terwijl het nog onderweg is.

Vragen die je misschien hebt

Je kan je pakje aan de postbode betalen via een van de volgende banking apps die de Payconiq by Bancontact-functionaliteit aanbiedt: KBC, BNP Parisbas Fortis, Belfius, ING, Argenta, AXA bank, ABK bank, Bank Van Breda, Beobank, CBC banque, CPH banque, Crelan, Deutsche Bank, Fintro, Hello Bank Keytrade, Nagelmackers, VDK spaarbank. Ben je klant bij een andere bank? Download dan de Payconiq by Bancontact app.

Het maximumbedrag dat kan betaald worden is afhankelijk van de betalingslimieten van je bank. Indien deze limiet wordt overschreden zal je de melding krijgen dat de betaling niet kan doorgaan. In dat geval kan je je pakje betalen door het exacte bedrag in cash aan de postbode te geven of door je pakje de volgende werkdag bij afhaling in het Postkantoor of PostPunt te betalen in cash of met een debet- of kredietkaart.