Pakjesautomaat zonder scherm | bpost

Pakjesautomaat zonder scherm | bpost

Pakjesautomaat

De Pakjesautomaten zonder scherm van bpost

Eenvoudig pakjes verzenden, ontvangen en retourneren met de My bpost app

  • 24/7 open
  • Vermijd wachtrijen
  • Meest ecologische keuze
  • Geen gemiste pakjes meer

Een pakje ontvangen in een Pakjesautomaat zonder scherm

1.
Shop online

Kies in de checkout voor levering in een Pakjesautomaat. Je ontvangt een e-mail zodra je pakje is geleverd.

2.
Download de My bpost app

Valideer het e-mailadres waarmee je pakjes bestelt. Dit hoef je maar een keer te doen.

3.
Ga naar de Pakjesautomaat en open de My bpost app

Zorg ervoor dat je bluetooth en locatievoorzieningen ingeschakeld zijn en dat je dicht genoeg bij de Pakjesautomaat staat.

4.
Volg de stappen in de app

Selecteer het pakje dat je afhaalt en zorg dat je ingelogd bent het e-mailadres waarmee je het pakje bestelde.

5.
Neem je pakje en sluit het deurtje

Je smartphone wordt gekoppeld met de Pakjesautomaat en het deurtje van de locker springt open. Vergeet het deurtje erna niet dicht te doen.

Lukt het niet?

Altijd de sleutel voor de Pakjesautomaat op zak?

Download de gratis My bpost app

Een pakje verzenden of retourneren via een Pakjesautomaat zonder scherm

1.
Ga naar de Pakjesautomaat

Kleef je verzend- of retouretiket op je pakje. Ga naar een Pakjesautomaat zonder scherm in je buurt en open de My bpost app vlak bij de automaat. Zorg dat je bluetooth en locatievoorzieningen zijn ingeschakeld.

2.
Volg de stappen in de app

Selecteer het menu 'Verzenden' onderaan in de app en daarna 'Voeg een zending toe'. Scan de barcode van je pakje of vul de karakters manueel in. Volg de stappen in de app om een gepaste locker te selecteren.

3.
Neem je pakje en sluit het deurtje

Het deurtje springt vervolgens automatisch open. Plaats je pakje in de locker en duw het deurtje van de locker dicht. Je ontvangt nog een bevestigingsmail dat je je pakje hebt verzonden.

Lukt het niet?

Goed om weten

Zelfs als de webshop het niet aanbiedt, kan je je pakje in een Pakjesautomaat laten leveren.

  1. Kies bij de checkout voor thuislevering.
  2. Ga naar MijnVoorkeuren of selecteer het menu Leveringsvoorkeuren in de My bpost app.
  3. Kies als voorkeur 'Rechtstreeks in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat'
  4. Selecteer een Pakjesautomaat in je buurt.
  5. Wij leveren je pakje direct in de Pakjesautomaat.

Je kan je pakje ook door iemand anders laten afhalen. Ontdek hoe.

    Misschien heb je deze vragen nog

    Heb je een afwezigheidsbericht in de bus ontvangen en is je pakje naar een Pakjesautomaat, dan kan je de barcode gebruiken op het bericht.
    Bij Pakjesautomaten met scherm geef je de barcode op het scherm in. Bij Pakjesautomaten zonder scherm geef je eerst de barcode in de My bpost app in en volg je de stappen in de app om je pakje af te halen.

    Koos je voor een rechtstreekse levering in de Pakjesautomaat en kreeg je geen e-mail dat je pakje beschikbaar is, controleer dan of onze e-mail niet in je spamfolder is beland.

    • Kreeg je wel een e-mail dat je pakje beschikbaar is, lees de stappen in de e-mail goed na. Voor sommige Pakjesautomaten heb je geen QR-code nodig.
    • Kreeg je geen e-mail dat je pakje beschikbaar is, contacteer dan een Pakjesautomaatverantwoordelijke via 02 320 23 90.

    Je kan je pakje verzenden door het achter te laten in een van onze Pakjesautomaten. Die vind je overal in België, in de buurt van supermarkten, stations, kantoorgebouwen ...

    Een pakje verzenden via een Pakjesautomaat met scherm

    • Ga met je pakje, waarop reeds een verzend- of retouretiket kleeft, naar een Pakjesautomaat in je buurt.
    • Scan de code op je verzendetiket of toets de barcode manueel in.
    • Steek het pakje in de locker die automatisch opengaat. Als de locker te klein is, duw je op het scherm op 'Meld een probleem' en sluit je de locker. Een grotere locker gaat dan open.
    • Sluit de deur en bevestig op het scherm.

    Een pakje verzenden via een Pakjesautomaat zonder scherm

    • Ga met je pakje, waarop reeds een verzend- of retouretiket kleeft, naar een Pakjesautomaat in je buurt.
    • Open de My bpost app en zorg dat bluetooth en locatievoorzieningen zijn ingeschakeld op je smartphone.
    • Klik onderaan in de app op ‘Verzenden’ en daarna op ‘Voeg een zending toe’.
    • Volg de stappen om de Pakjesautomaat en een gepaste locker te selecteren.Plaats je pakje in de locker en sluit het deurtje.

    De postbode komt elke werkdag de lockers leegmaken. Je ontvangt dan een bevestigingsmail (kijk zeker ook even na in je ongewenste berichten). Je kan je pakje vervolgens eenvoudig volgen via de My bpost app of Track & Trace.

    Laat het ons weten via het online formulier onderaan deze pagina of bel de klantendienst van onze Pakjesautomaten. Zorg dat je de barcode van je pakje bij de hand hebt. Je vindt ze in de e-mail die je van ons kreeg en in de My bpost app.

    Geen pakje gevonden in de Pakjesautomaat met scherm, bel dan naar 02 320 23 90 (24/7 bereikbaar).

    Geen pakje gevonden in de Pakjesautomaat zonder scherm, bel dan naar 02 278 50 87 (24/7 bereikbaar).

     

    Mijn pakje is verzonden via een Pakjesautomaat met scherm

    Als je alle instructies op het scherm hebt gevolgd, ontvang je normaal een bevestigingsmail. Indien je geen e-mail hebt ontvangen, contacteer ons dan via 02 320 23 90 of vul onderstaande formulier in.

    Mijn pakje is verzonden via een Pakjesautomaat zonder scherm

    Als je alle stappen in de My bpost app hebt uitgevoerd, en het pakje staat in "verzenden" dan is je pak verzonden. Heb je na 10 minuten nog steeds niet ontvangen (kijk zeker ook even na in je ongewenste berichten), contacteer ons dan via 02 278 50 87 of vul onderstaande formulier in.

    Laat het ons weten via het online formulier onderaan deze pagina of bel de klantendienst van onze Pakjesautomaten. Zorg dat je de barcode van je pakje bij de hand hebt. Je vindt ze in de e-mail die je van ons kreeg en in de My bpost app.

    Verkeerd pakje gevonden in een Pakjesautomaat met scherm, bel dan naar 02 320 23 90 (24/7 bereikbaar).

    Verkeerd pakje gevonden in een Pakjesautomaat zonder scherm, bel dan naar 02 278 50 87 (24/7 bereikbaar).