bbox-automaten van bpost
bbox-automaten zonder scherm van bpost
- 24/7 open
- Vermijd wachtrijen
- 30% minder uitstoot, 100% betrouwbaar
- Geen gemiste pakjes meer
Een pakje ontvangen in een bbox-automaat zonder scherm
Lukt het niet?
Download de gratis My bpost app
Een pakje verzenden of retourneren via een bbox zonder scherm
Lukt het niet?
Jouw pakje, jouw locker, jouw keuze
Staat bbox-automaat niet tussen de leveringskeuzes in de webshop? Geen zorgen:
- Kies ‘thuisbezorging’ bij het afrekenen
- Stel je voorkeur in op ‘bbox-automaat’ via de My bpost app of MijnVoorkeuren
- Kies je favoriete automaat in je buurt
Misschien heb je deze vragen nog
Je kan je pakje verzenden door het achter te laten in een van onze bbox-automaten. Die vind je overal in België, in de buurt van supermarkten, stations, kantoorgebouwen ...
Een pakje verzenden via een bbox-automaat met scherm
- Ga met je pakje, waarop reeds een verzend- of retouretiket kleeft, naar een bbox-automaat in je buurt.
- Scan de code op je verzendetiket of toets de barcode manueel in.
- Steek het pakje in de locker die automatisch opengaat. Als de locker te klein is, duw je op het scherm op 'Meld een probleem' en sluit je de locker. Een grotere locker gaat dan open.
- Sluit de deur en bevestig op het scherm.
Een pakje verzenden via een bbox-automaat zonder scherm
- Ga met je pakje, waarop reeds een verzend- of retouretiket kleeft, naar een bbox-automaat in je buurt.
- Open de My bpost app en zorg dat bluetooth en locatievoorzieningen zijn ingeschakeld op je smartphone.
- Klik onderaan in de app op ‘Verzenden’ en daarna op ‘Voeg een zending toe’.
- Volg de stappen om de bbox-automaat en een gepaste locker te selecteren.Plaats je pakje in de locker en sluit het deurtje.
De postbode komt elke werkdag de lockers leegmaken. Je ontvangt dan een bevestigingsmail (kijk zeker ook even na in je ongewenste berichten). Je kan je pakje vervolgens eenvoudig volgen via de My bpost app of Track & Trace.
Koos je voor een levering in de bbox-automaat en kreeg je geen e-mail dat je pakje beschikbaar is, controleer dan of onze e-mail niet in je spamfolder is beland.
- Kreeg je wel een e-mail dat je pakje beschikbaar is, lees de stappen in de e-mail goed na. Voor sommige bbox-automaten heb je geen QR-code nodig.
- Kreeg je geen e-mail dat je pakje beschikbaar is, contacteer dan een bbox-automaat verantwoordelijke via 02 320 23 90.
Het spijt ons dat je je pakje niet kon afhalen. Controleer even het volgende voor je onze klantendienst contacteert:
- Of je pakje niet in een ander Afhaalpunt of bbox-automaat ligt. Dat kan heel uitzonderlijk voorkomen. Je zal hiervan altijd geïnformeerd worden via e-mail, in de My bpost app of via Track & Trace.
- Of je pakje niet terug is naar de afzender. Je pakje blijft maximum 5 dagen liggen in een bbox en 14 dagen in een Afhaalpunt. Je vindt steeds de uiterste afhaaldatum in de e-mail die je van ons kreeg (of in de My bpost app).
Mijn pakje ligt niet in het Afhaalpunt
Is je pakje volgens Track & Trace beschikbaar in het Afhaalpunt, maar ligt het er niet? Vraag dan even na via de chatbot op Track & Trace of in de My bpost app. Die kan je normaal vertellen wat er is gebeurd en waar je pakje naartoe is.
Als die toch geen antwoord klaar heeft, kan je als verzender een onderzoek starten via het online formulier.
Mijn pakje ligt niet in de Pakjesautomaat
Zou je pakje in een bbox met scherm moeten geleverd zijn, bel dan naar 02 320 23 90 (24/7 beschikbaar).
Zou je pakje in een bbox zonder scherm moeten geleverd zijn, bel dan naar 02 278 50 87 (24/7 beschikbaar).
Gaat het deurtje van een bbox niet open, controleer dan:
- of je voor de juiste bbox staat. Het adres en het nummer van de bbox staat steeds in de e-mail die je van ons kreeg.
- of je pakje niet terug is naar de afzender. Dat gebeurt wanneer je na 5 werkdagen je pakje niet komt afhalen. Je vindt steeds de uiterste afhaaldatum in de e-mail die je van ons kreeg (of in de My bpost app).
- dat de My bpost app toegang heeft tot je locatie en dat bluetooth op je smartphone is ingeschakeld als je een deurtje van een bbox-automaat zonder scherm wil openen.
Ben je zeker dat je pakje erin ligt, maar krijg je nog steeds het deurtje niet open? Bel onze klantendienst.
- Ligt je pakje in een bbox met scherm, bel dan 02 320 23 90 (24/7 bereikbaar)
- Ligt je pakje in een bbox zonder scherm, bel dan 02 278 50 87 (24/7 bereikbaar)
Mijn pakje is verzonden via een bbox met scherm
Als je alle instructies op het scherm hebt gevolgd, ontvang je normaal een bevestigingsmail. Indien je geen e-mail hebt ontvangen, contacteer ons dan via 02 320 23 90.
Mijn pakje is verzonden via een bbox zonder scherm
Als je alle stappen in de My bpost app hebt uitgevoerd, en het pakje staat in "verzenden" dan is je pak verzonden. Heb je na 10 minuten nog steeds niet ontvangen (kijk zeker ook even na in je ongewenste berichten), contacteer ons dan via 02 278 50 87.



